{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
273 visninger | Oprettet:

I tilfælde af et nederlag i Bakhmut: Selenskyj er bekymret for ukrainernes støtte {{forumTopicSubject}}

https://www.tagesspiegel.de/internationales/im-falle-von-bachmut-niederlage-selenskyj-warnt-vor-ukrainischer-kriegsmudigkeit-9584747.html

I et interview taler den ukrainske præsident for første gang om de politiske motiver bag det blodige forsvar af Bakhmut. Han ser også støtte fra Vesten i fare.

Zelenskyy har advaret om konsekvenserne af en russisk sejr i kampen om byen Bakhmut.

I et interview med nyhedsbureauet AP udtrykte han bekymring for, at støtten fra den ukrainske befolkning kunne svinde ind i tilfælde af et nederlag.

Mens nogle vestlige militæranalytikere siger, at byen ikke er af større strategisk betydning, advarede Zelenskyy om, at et tab på dette stadium af krigen kunne ændre dynamikken i Ukraine.

Hvis byen gik tabt, ville presset hurtigt stige: "Vores samfund kunne blive træt og presse mig til at gå på kompromis med Rusland". Indtil videre har han ikke måttet mærke dette pres.

Samtidig udtrykte han bekymring over international støtte, som kunne aftage efter et nederlag i Bakhmut. Den russiske præsident, Vladimir Putin, ville sælge sejren "til Vesten, det russiske samfund, Kina og Iran," sagde Zelenskyy til AP. Rusland kan begynde at få international støtte til en aftale, der kan kræve, at Ukraine indgår uacceptable kompromiser.

"Hvis Putin slikker blod og har mistanke om, at vi er svage, vil han presse, presse, prese" sagde den ukrainske præsident. Med sine kommentarer indrømmede Zelenskyy for første gang, at et nederlag i den syv måneder lange kamp om Bakhmut ville være dyrt politisk snarere end taktisk. Kampen om Bachmut er et af mange små skridt til at vinde krigen.


Det er jo helt nye toner fra Zelenskyj, der ellers giver sig sejr sikker og tromler tillige om, at Ukraine vil vinde de af Rusland annekterede områder tilbage.

Mon ikke tidspunktet nu er kommet, hvor Zelenskyj endelig opgiver sin benægtelse af ikke at ville tale fredsforhandling med Putin?

Tidspunktet er for længst overskredet, og dog er det aldrig for sent at forhandle fred så krigen får en afslutning og ikke længere koster endnu flere ofre på begge sider.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I tilfælde af et nederlag i Bakhmut: Selenskyj er bekymret for ukrainernes støtte
  • #1   30. mar 2023 Annella jeg Zelenskyj har vil tale fred hele tiden især hvis Rusland går tilbage til deres egen grænser og jeg høre da at Europa stadigt står last og brast med Ukraine - du ved ligesom jeg gør jeg er altid loyal.

  • #2   30. mar 2023 Leon

    Mener du, det er defor Zelenskyj per dekret allerede i oktober 2022 forbyder Ukraine enhver forhandling med Rusland?

    Om Europa står last og brast med Ukraine, det begynder vist at forsvinde lidt efter lidt, europærerne er ved at være krigstrætte, og som der står i oplægget, er Zelenskyj nu også selv begyndt at blive bekymret over, hvor meget og hvor længe Vesten og ukrainerne vil støtte ham.


  • #4   30. mar 2023 Alis C grænserne fra før Krimhalvøen smiley

  • #6   30. mar 2023 Jeg synes det er helt forrykt at forlange fredsforhandlinger vel vidende at hele tabet skal bæres af den ene part.
    Jeg kunne da godt tænke mig at høre fra jer forhandlings tilhængere hvad i mener et ønskværdigt udfald ville være af sådanne forhandlinger og derefter hvad i tror det realistiske udfald vil være ?



  • #9   31. mar 2023 Ja nu skal vi jo bestemme hvilken styreform vi ønsker, men den findes nok desvære ikke et kommunistisk demokrati.

    Som nogle siger det er en by i Rusland.


  • #10   31. mar 2023 #6
    Cody


    Jeg synes det er helt forrykt at forlange fredsforhandlinger vel vidende at hele tabet skal bæres af den ene part.

    1. og 2. verdenskrig endte med fredsforhandlinger og med afkald på territorier, og den mulighed har Ukraine også i det mindste at give afkald på Krim, som Ukraine må indstille sig på aldrig nogensinde at få tilbage.


  • #11   31. mar 2023 Ja Annella hvis du vil drage paralleller til ww1&2 så fint med mig for det vil nemlig betyde at Ukraine kan rykke sin grænse ex. 250 km ind i det besejrede Rusland.
    Glem ikke at det i begge tilfælde var aggressoren der måtte afgive land.

    Jeg kan sku ikke rigtig blive klog på hvad det er der gør at nogen seriøst tror på at Putin stiller sig tilfreds med øst Ukraine.

    “ Svenskere vil blive 'sendt i døden', hvis de slutter sig til NATO, siger Moskva, mens det advarer, at den nordiske nation og Finland vil blive 'legitime mål’. “

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-11914849/Russia-warns-joining-NATO-make-Sweden-legitimate-target-retaliatory-measures.html


  • #12   31. mar 2023 #11
    Cody


    Glem ikke at det i begge tilfælde var aggressoren der måtte afgive land.

    Det er delvis kun rigtigt, udløseren for 1. verdenskrig var attentatet i Sarajevo på arvingen til den østrig-ungarske trone Franz Ferdinand og hans kone begået af en nationalistisk serber den 28. juni 1914 . I Wien pressede militæret på for et hurtigt gengældelsesangreb mod Serbien.

    Jeg kan sku ikke rigtig blive klog på hvad det er der gør at nogen seriøst tror på at Putin stiller sig tilfreds med øst Ukraine.

    Nok fordi ingen af os kender Putins tankegang, den baserer kun på formodninger.


    https://www.dailymail.co.uk/news/article-11914849/Russia-warns-joining-NATO-make-Sweden-legitimate-target-retaliatory-measures.html

    Det vanvid fra russisk side hørte jeg også for et par dage siden, den trussel kan vist ingen tage alvorligt, men det burde man måske gøre?


  • #13   31. mar 2023 Ja der er kun en ting der er sikkert og det er, vi må vente for at se,
    hvis ikke vi bare sender det danske militær, og gennem banker den nemme Putin.


  • #14   31. mar 2023 Annella ikke delvis men helt rigtigt for Versailles traktaten fandt det stortyske rige hovedansvarlig for verdenskrigen.

    “ Det slagne Tyskland blev omdannet fra monarki til republik og mistede områderne Alsace og Lorraine til Frankrig.”

    https://da.m.wikipedia.org/wiki/1._verdenskrig


  • #15   31. mar 2023 Ja vi skal nok finde en eller anden undskyldning for krigen.

    Jeg husker ordene som er gjort til skamme,

    ALDRIG MERE KRIG.


  • #16   1. apr 2023 Uhyggeligt - nu kontrolleres 2/3 af Bakhmut af russerne, meddeler Tagesschau.de

Kommentér på:
I tilfælde af et nederlag i Bakhmut: Selenskyj er bekymret for ukrainernes støtte

Annonce