{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
292 visninger | Oprettet:

Vores allesammens penge fosser ud af statskassen. {{forumTopicSubject}}

Vi har lige fået ny regering, som skulle være 'hen over midten', sådan for at tilgodese alle Partier, men lidt af et eksperiment.

Som sædvanen er inden et Folketingsvalg så lover alle 'guld og grønne skove', nærmest helt bogstaveligt.

Vi har fået en lilla regering, for de røde Socialdemokrater er blændet med det blå venstre, men også med det blå Moderaterne, for Lars Lykke er lige så blå som han altid har været.

Vi har en Statsminister, en tidl. Statsminister og en wannabe Statsminister, som alle 3, hver for sig, og sammen!, gerne vil vise styrke og handlekraft, samt deres enevældende gevaldige magt. (Det skal nok gå godt smiley

De vil sænke skatten, fjerne en helligdag for at øge arbejdsstyrken, tilføre forsvaret en hullens masse penge.

Alt imens Danmark på mange områder er ved eller er faldet fra hinanden.

Men man tager ikke fat om nældernes rod, men lader dem blive ved med at gro og vokse.

Istedet tilfører man store akut summer her og dér, som er det samme som at smide penge ud af vinduet, eller som at sætte et børneplaster på et operationssår.

Iflg. Cepos, som har gennemset regeringens papirer, så mener Cepos at der er penge nok til at undlade at tage en helligdag fra danskerne.

Men regeringens svar er; jamen vi har andre ambitioner som ikke står skrevet nogen steder.

Hvilke ambitioner? Er det ikke rimeligt at landes befolkning bliver involveret?

Eller har vi virkelig fået en magtfuldkommen og diktatorisk regering?

Hvordan ser I på det?












Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores allesammens penge fosser ud af statskassen.
  • #1   21. jan 2023 Chris, regeringen gør lige det den har sagt, efter valget. hvad med denne sparekniv ,
    hvor vores forsvar er dansk og ikke Ukrainsk.

    Det er vel de udgifter vi har i udlandet der skaer befolkningen mest.

    Skal vi bruge penge til krig kan vi ikke bruge dem i Danmark.

    Se på Ukraine lige nu betaler de en høj pris for ikke at kan hjælpe egen befolkning.
    https://www.dr.dk/drtv/se/deadline_-scenarier-for-fred-i-ukraine_362403


  • #2   21. jan 2023 Brok, få lige krigen lidt på afstand, for den er IKKE det centralle i mit oplæg, dog den naturligvis også spiller ind.

    Det centrale er 'lappeløsninger', store akut beløb, som ikke ændrer på tingenes tilstand.

    Vi har fx. et sundhedssystem som er helt brudt sammen, hvor folk dør inden de får behandling, eller ikke kan arbejde fordi de ikke kan få behandling.
    Det burde da være første prioritet at få gjort noget ved, ikke?











  • #3   21. jan 2023 Chris, en ting er sikkert, at vi er enige om, at pengene vi har burde gå til, noget som det du mener er vigtig.
    Men hvis presset er for stort og pengene for få, så er det som det gamle ordsprog
    ( når krybben er tom bides hestene)

    Og jeg ville nødig skulle vælge, hvis der var 2 personer der havde brug for hjælp, men kun den ene kunne hjælpes. For det er jo det mange ansatte udsættes for, hvis de ikke vil arbejde gratis.


  • #4   21. jan 2023

    profilbillede
  • #5   21. jan 2023 Man kunne fx. stoppe alt det med vikarbureauer, og give alle en bedre løn.

    Vikarbureauer, skal naturligvis tjene penge for at kunne køre rundt, så timelønnen + ekstra for at være tilmeldt, samt højere timeløn til et vikarbureu er ganske enkelt for høj.

    Der skal heller ikke være al den deltid, hvor alt for mange bruger resten af tiden på at tjene ekstra i det private.

    Men Lars Lykke får sikkert tårer i øjnene af glæde, hvis det private sygehus bliver priorteret frem for det offentlige.



  • #6   21. jan 2023 Chris, nu er den slags du foreslår, jo et indgreb i både arbejdsmarkedet og den enkeltes
    frihed til, at vælge, så den slags indgreb kan ikke gennemføres uden en form for diktatur,

    Og jeg er ikke så glad for SVM i det hele taget mener jeg også vi forlanger mere og mere
    fra det offentlige. Og går noget galt så har vi/mange den opfattelse, at bare det kommer i medier så får man ret. ( Desværre er det jo nok også virkeligheden.)

    Og lige den med, at arbejde på privat hospitaler, ved siden af deres hospitalsjob, kender jeg ikke om der er nogen regler for.







  • #7   21. jan 2023 #6
    Chris, nu er den slags du foreslår, jo et indgreb i både arbejdsmarkedet og den enkeltes
    frihed til, at vælge, så den slags indgreb kan ikke gennemføres uden en form for diktatur,jvf. Brok


    Jo, det kan det, hvilket intet har med diktatur at gøre. Man kan sørge for en ordentlig løn med det store ansvar der er, så vikarbureauer bliver mere eller mindre overflødige. For det er gået alt for vidt med den måde som meget foregår på.

    Alt det med fastholdelses løn er også skidt. Det er ikke en måde at beholde eller motivere nogen på, for løn er ofte ikke det afgørende, men arbejdsvilkårene er så mere vigtige.

    Og nej, vi forlanger ikke mere og mere af det offentlige, men vi forlanger at det fungerer.




  • #8   21. jan 2023 Chris, et sted er vi helt uenige for det er ikke bare, at hæve lønnen så vikarer bliver overflødige, men det er indgriben i arbejdsmarkedets fri ret til at forhandle løn og arbejdsvilkår, hvis regeringen begynder med indblandingen.

    Her snakker vi jo om arbejdet på offentlige arbejdspladser, og de har deres faglige rettigheder med hensyn til både arbejde og løn.

    Vi er helt enige om at mange ting er udsultet, men det er ikke noget overenskomsten kan lave om på. Det er noget der er afsat på finansloven i kr. og ører.

    Men jeg vil stadig påstå, at vi er blevet et folk der tror det er det offentliges ansvar, mange ting som ældre aldrig ville forlange, men selv tage ansvar for.



  • #9   21. jan 2023 Jeg følger lidt med smiley

  • #10   21. jan 2023 Man kunne fx. stoppe alt det med vikarbureauer, og give alle en bedre løn. Jr. Cris

    Så ville der blive mindre fravær. Jeg tror ikke, det hænger sådan sammen. En månedsløn + div tillæg ligger på gennemsnitlig 40.000, det synes jeg er en god løn pr. måned. Jeg tror på arbejdsmiljøet er den største synder i meget fravær, det er psykisk og meget opslidende.

    Vikarbureauer, skal naturligvis tjene penge for at kunne køre rundt, så timelønnen + ekstra for at være tilmeldt, samt højere timeløn til et vikarbureu er ganske enkelt for høj.

    Vikarbureauerne skal have penge og deres vikarer ligeså, så det kan der ikke laves om på. Jeg synes også det er rimeligt. Tænk på at være vikar, har de ikke de samme goder og vilkår, som de fastansatte, der er eksempelvis ingen sygedagpenge for vikarer bl.a..

    Der skal heller ikke være al den deltid, hvor alt for mange bruger resten af tiden på at tjene ekstra i det private.

    Jeg ved ikke, hvor udbredt det er. Men at arbejde under konstant stress, have med meget syge mennesker at gøre, kræver et højt overskud være i balance med sig selv, for ellers begås der fejl, og det er en katastrofe, jeg kan godt forstå, hvorfor ganske få har en 37 timers arbejdsuge, det er der ganske enkelt ikke mange der har, det handler om 365 dage om året 24/7, at arbejde på holdskift vil jeg mene er ganske opslidende, specielt for kvinder.

    Men Lars Lykke får sikkert tårer i øjnene af glæde, hvis det private sygehus bliver priorteret frem for det offentlige.

    Jeg er død træt af Lars Lykke. Men hvad skulle det offentlige gøre uden det private sygehus. Jeg er tilhænger af et valg.


  • #11   22. jan 2023 Helt enig med Cris7 for der skal dæmmes op for eksterne vikarer på sygehuse og plejeområdet og i langt højere grad gøre brug af regionens egne interne vikarbureauer.

    “ For at dæmme op for brugen af eksterne vikarbureauer skal mange af de sygeplejersker og sosu'er, der ikke ønsker at blive fastansat, fremover ansættes i vikarbureauer, som regionerne driver.

    Vagtstop kan presse sygeplejersker væk fra eksterne bureauer:

    Jakob Kjellberg, der er professor sundhedsøkonomi ved Det Nationale Forsknings- og analysecenter for velfærd (Vive), kalder ideen for fornuftigt.
    Han forklarer, at lønnen traditionelt er højere i de eksterne vikarbureauer, hvilket har trukket medarbejdere derover.

    En anden måde at gøre det konkurrencedygtigt, er jo også at gøre det sværere at få vagter i det eksterne, fordi regionerne foretrækker de interne. Det kræver, at regionerne får prioriteret brugen af de interne bureauer frem for de eksterne, siger han.“

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/med-ny-handleplan-vil-regioner-saette-prop-i-brugen-af-eksterne-vikarer-i


  • #12   22. jan 2023 Nu har regionerne bevist, at de ikke formår at drive hospitalerne efter hensigten,
    så at pådutte dem en ekstra styring af interne vikarer tror jeg ikke på.
    De fleste forslag der kommer er bare nye tiltag til mere offentlig DJØF.

    Og husk det er jo ikke kun dem der virkelig arbejder med patienter der er noget galt med.

    Systemet er skruet forkert sammen og så bliver det som jobcentre, Folkene på gulvet får skylden for dårlig service.


  • #13   22. jan 2023 De vil sænke skatten, fjerne en helligdag for at øge arbejdsstyrken, tilføre forsvaret en hullens masse penge. Jr. Cris

    Jamen, de behøver ikke fjerne en helligdag ovenikøbet et stk dansk kultur, for at skaffe forsvaret en hulens masse penge, dem har de jo, men de glemte så også at fortælle os det, hvorfor får vi ikke mulighed for, at være med til at bestemme, for jeg synes det er en voldsom indgriben, men iflg meningsmålingerne, så er alle 3 partier gået tilbage, det kan jeg egentlig godt forstå.


  • #14   22. jan 2023 “ For at dæmme op for brugen af eksterne vikarbureauer skal mange af de sygeplejersker og sosu'er, der ikke ønsker at blive fastansat, fremover ansættes i vikarbureauer, som regionerne driver. Jr. Cody

    De kommer ikke langt med tvang. Alle er tilmeldt det vikarbureau, de finder bedst, og hvis regionernes vikarbureauer ikke kan dække div vagter er de nød til at søge de eksterne, for vikarer skal de have dækket div. vagter.

    Det er sole klart som ammen i Kirken, at der er flere vikarer i de bureauer, hvor timelønnen er størst. Så ergo, de må finde en bedre løsning - men der vil altid være brug for vikarbureauer, skal det være regionernes egne, så må de gøre den lige så attraktiv, hvilket ikke er en god løsning, de bliver nød til at gøre div arbejdspladser attraktive med bedre goder ift hvad vikarer kan opnå.


  • #15   22. jan 2023 At give sig til, at lave arbejdskampe i en tid, hvor vi har problemer er nok ikke nogen løsning.

    Hvis SVM laver nogen som helst indgreb lige nu, så ser jeg virkelig kaos på
    arbejdsmarkedet.

    Lige nu ser vi hvor meget kamp der går i en enkelt helligdag, hvis det bryder med
    trepartsforhandlingen, så laver de mere uro så kan vi se frem til strejker på alle områder. så træd varsom ingen tjener ved en mulig stor strejke.


Kommentér på:
Vores allesammens penge fosser ud af statskassen.

Annonce