{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
361 visninger | Oprettet:

Børnefattigdom i Danmark {{forumTopicSubject}}

Hvor er jeg træt af alle de politiske udtalelser om fattige børn for, hvad skal deres forældre så være, dårlige til lommepenge.
Mener politiker at børn er fattige kan de jo bare give alle børn penge.

Nej de bør måske finde ud af, hvordan jobcentret fungerer så børns forældre fik enten et job eller en førtidspension.

Problemet er, at vi har lavet et system som ingen kan finde ud af.

At mennesker i Danmark kan leve hele livet uden nogensinde, at have haft et job er skræmmende.

BØRN ER IKKE FATTIGE. men det lyder flot politisk, at sige de søde børn sulter og bliver derfor skadet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnefattigdom i Danmark
  • #1   15. jun 2022 Børn er ikke fattige, ordet fattig betyder at man ikke kan forsørge sig selv - så det er noget vås at kalde børn fattige.

    Men det må være et usselt liv at gå hele livet uden at arbejde, bare tøffe rundt og klage over at de ikke kan få bistanden til at slå til. Oveni bistanden får de bolighjælp, varmehjælp, hjælp til enkelydelser som et køleskab eller fryser. De kan få medicin hjælp.

    En ting skal man passe på og det er at gøre det attraktivt at være på bistand.

    Jeg kan huske en reportage fra tv2, hvor en enlig mor havde 500 kr tilbage når alt var betalt, den skulle så dække mad, medicin og andre ting. Her blev regnskabet lagt ud til seere - i dag gør man det ikke - de sidder bare og hyler uden at man kan se hvorfor. Hun hverken røg eller drak - så hun havde min fulde respekt. Hun søgte job men som ufaglært er det svært. mange funktioner er automatiseret og samlebånds arbejde er næsten væk.

    Hun kunne opgradere sig - ja - men stadig koster det med aftenskoler, og hvem skal så passe poden som ikke rækker til en babysitter.

    En anden reportage var et forældre par som tv2 besøgte som var sure over at kommunen ikke ville hjælpe dem med at betale for en skoleudflugt til Bornholm, imens de stor røg, og bællede øl under reportagen. De var begge på bistand. Her havde jeg lyst til at sparke dem i røven. De kunne skære ned på smøgerne og øllene så ville der være råd til at deres pode kunne komme med til Bornholm.

    Jobcenter uddeler ikke sådan bare en FTP, da det er en kommunal udgift, faktisk kan en enlig havde næsten 15.000 kr udbetalt når alt er regnet med. Så de køre de ledige og syge rundt i en cyklus indtil de enten dør eller som nogle - tager deres liv. Så længe de køre de syge og ledige rundt i manegen så får de tilskud fra staten.

    Jeg tror ikke at børn sulter i Danmark, det er for mig pølsevrøvl, forældre vil hellere sulte end lade børn sulte hvis det skulle komme så langt.


  • #3   15. jun 2022 Poly du skriver som om verden for dig har stået stille og fokuserer kun på enkelt tilfælde som ikke er generelt, bare det, at du ikke ved mange ting blev forandret, og nu hedder det kontanthjælp.
    Det hele er ikke så enkelt, at en enlig får 15,000 udbetalt fra en eller anden kasse.

    Grunden til navneforandringer er som regel for, at dække over en fejl fra sidste tiltag.

    Børn skal jo ikke møde på hverken jobcenter eller kommunen så de kan aldrig få for lidt i kontanthjælp.




  • #4   15. jun 2022 Alis

    Børn i dag bruger deres Mobil som en slags pc, så du finder ikke mange som bruger en pc. Skoler har IT timer så de har rigelig tid til at lære at bruge dem - det er jo ikke raketvidenskab at tænde for en Pc og logge sig på sin profil på skolen. Du elsker at gøre alt til et kæmpe problem. Børn bruger ikke PC som indlæring hjemme, men til underholdning, de ser det som en slags fjernsyn. Så i grunden er det ligegyldigt om de lære om en pc.

    Du skal vide fra din kælder at børn bruger deres Mobil som pc. De kan tilgå deres bank, de kan google, de kan se utallige webs. De er ligeglade med stationære pc'er eller server.

    Øh - er fattigdom en hindring for et godt børneliv og udvikling. Det lyder godt nok som en gang vås. Jeg kender flere fra fattige kår som barn, som har succes - de lære netop om nøjsomhed at være forsigtig med sine penge. Hvis man vender den rundt at børn fra en rig familie bliver fattig - det er mere fuck'et-


  • #5   15. jun 2022 Den historie, du refererer Polysl, var et manipuleret indslag.
    De 500 kr. var bare til TV, for man havde glemt, at kvinden også fik børnepenge udbetalt. Det beløb indgår vel også i den samlede økonomi for vedkommende?

    Jeg vil gerne på kontanthjælp, for det giver væsentlig mere, end jeg får i folkepension. Selv med en slat fra ATP, samt lidt småpenge fra Pension Danmark, har jeg mindre, end en flugtning på startydelse!


  • #6   15. jun 2022 Brok S du har fat i noget og ja ingen kan finde ud af det skal fungere og hvis jeg tænker tilbage arbejde jeg efter skole tid og ligeså havde jeg sommerferie job - meeeeeeen det var en anden tid - nu må børn jo ikke noget og ellers findes der alverdens regelsæt.

  • #7   15. jun 2022 Busmann

    Tror ikke du vil ønske at få kontanthjælp, for så står man jo ifølge loven til rådighed og skal søge job uanset alder - rent teoretisk. Men ved dog at folkepension er uforskammet lille hvis man hele sit liv har knoklet. Hvad jeg gerne så var en folkepension på samme niveau som en FTP med næsten 15.000 kr udbetalt når alt er regnet med.


  • #9   15. jun 2022 Poly og busmann, ved i noget jeg ikke ved for det må i gøre.

    I tror for meget på de beløb der skrives på de sociale medier,



  • #10   15. jun 2022 Brok

    Du kan nemt check hvad folk får i både FTP og Folkepension på borger.dk Det er jo også et socialt medie - men de er måske også fulde af løgn?

    Beregning af FTP er baseret på hvor mange år man har arbejdet, nogle får mindre andre får mere.

    Beløbet kan nemt komme over 15.000 udbetalt, det afhænger af ens boligudgifter som man får hjælp til samt varme hjælp.


  • #11   15. jun 2022 Poly, så siger vi det. For du ved bedre, hvad folk får i div. Tilskud end de selv gør.

  • #12   15. jun 2022 Brok

    Jeg er da ligeglad om at jeg har ret, du kan jo selv gå ind og lave et check på borger.dk - men du vil hellere køre den fornærmede linje og ikke gå på opdagelse på borger.dk - Jeg gider ikke bruge tid på borger.dk for at komme med oplysninger.


  • #13   15. jun 2022 Poly, vi kan ikke på borger.dk se andet end de faste beløb, alt tilskud m.m. Ses ikke. Og ftp er nok ikke ens.

  • #14   15. jun 2022 Brok

    Nu står der jo et grundbeløb på FTP, som forøges med ens bolighjælp samt varmehjælp, det kan man så kan se et andet sted på borger.dk. Det kræver lidt arbejde der at finde alle muligheder for hjælp.


  • #16   15. jun 2022 Alis

    Nu taler jeg ikke om forsikring - men om et grundbeløb samt boligstøtte og varmehjælp. Det er det jeg forholder mig til - det er dælme ikke raketvidenskab at skaffe de oplysninger. Har man en forsikring kan der ske modregninger i ens FTP hvis man søger boligstøtte eller varme hjælp eller andet.


  • #17   16. jun 2022 Poly, det er raketvidenskab, at få et svar ud af dig, for den med, at vi jo bare selv kan finde hvad du mener.
    Så glem det med, at alt er ens selv efter dine raketter.
    Og som folkepensionist er det da heldig, at have mere end grundbeløb og boligstøtte.



  • #18   16. jun 2022 Nå nu har jeg så fundet ud af, at igen igen blev Poly den der råbte højst, men jeg påstår stadig, at det der børnefattigdom ikke har noget med folkepension og FTP, at gøre som Poly siger, men højt blev det da påstået, men selv med mange ord og gerninger har han ingen mening for, vi skal selv finde det på borger.dk


Kommentér på:
Børnefattigdom i Danmark

Annonce