{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
309 visninger | Oprettet:

Logik generals. {{forumTopicSubject}}

Ja den er sat under politik for det gælder jo alt hvor der kan tænkes i økonomi og hvis der bruges for mere end ens indtægt er kan det vel kaldes for en kaos økonomiske nedtur og en dårlig økonomisk nedtur.
Var der nogen der sagde at købe store julegaver på kredit (jeg husker det fra min ungdom) betale hele det næste år for så at starte forfra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Logik generals.
  • #1   21. dec 2021 Kan huske i 80'erne at Rosengårds centeret havde et kreditkort hvor man kunne bruge kreditten fuldt ud, når du så betale afdrag, så kunne du bruge afdraget. Genial koncept som dem som ejer det. Her fastholder man personen i en evig gæld. Problemet er at folk ikke dengang og i dag læser det som småt.

    Nu er jeg aldrig blevet snydt på nettet, netop fordi jeg det sted jeg køber en varer bruger tid på at læse deres betingelser samt at google firmaet.

    Jeg var tæt på en gang da man et sted kunne købe nøgle punge af Calvin Klein til 30 kr da det var en rest - jeg bestilte alle de havde 150 stk. Havde tidligere bestilt en for lige at se produktet som jeg fik, flot produkt. men resten fik jeg aldrig - går ud fra det er blevet stjålet på vejen.

    Men den pakke sig fik fra første sending stod der Calvin Klein - er det ikke tåbeligt ligefrem at skildre for et mærkevare produkt? Hvorfor ikke sende det anonymt? Der er så mange tyve i pakke centraler som stjæler med arme og ben.

    Nå men jeg fik da mine forudbetalte penge tilbage til sidste øre.


  • #2   21. dec 2021 Polysl jeg syntes det største problem er at der normalt er 60 sider hvor alt står tæt og med småt og forstår godt dem der ikke orker at læse alle de sider smiley

  • #3   21. dec 2021 leon

    Der er ingen undskyldning for ikke at læse det med småt, specielt når man kan bruge zoom funktionen på sin pc.

    Jeg syntes det er utrolig vigtig at vide hvad den effektive rente er om året som kan være hel op til 35% eller mere.

    Men det må folk så selvom - jeg kan være ligeglad, for jeg hopper ikke på sådan en gang åger renter.

    Det latterlige er at de så sidder og jamre i Luksusfælden fordi de ikke har læst på lektien - eller tager lån hvor de ikke har i sinde at indfri det eller betale afdrag. Det er faktisk bedrageri - og en kriminel handling.


  • #4   21. dec 2021 Polysl jeg er helt enig med dig i at der ikke findes en undskyldning for ikke at læse det med småt - men det kunne jo forenkles og tænker i en side frem for 60 sider smiley

  • #5   22. dec 2021 Leon

    Nej - det kan ikke forsimples, når jeg lavede software så skulle jeg også lave en beskrivelse og bruger manual og en erklæring som skal dække mig ind samt firmaet. I USA er de mere omfattende for man skal tage forbehold for idioter.


  • #6   22. dec 2021 Polysl jo det kan forenkles - dog syntes jeg at huske en historie eller 2 fra USA og hvordan en hund eller et barn blev puttet ind i en vaskemaskine eller mikrobølgeovn - men det fortæller jo alt om at deres lovgivning inden for sådan tåbelige ting skulle laves om og jeg tror så på at lånefirmaer tjener store penge på at folk ikke orker at læser så mange sider.

Kommentér på:
Logik generals.

Annonce