{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Klimapolitik der vil batte noget. {{forumTopicSubject}}

Ja alverdens klimaforkæmper og politiker snarker og snarker og de taler sku stadigt efter hvert eneste klimatopmøde hvor de lover guld og grønne skove og der er intet sket og det selvom alverdens forsker det være sig klima eller måden vi skal entre vores levevis på - der sker intet eksempelvis brænder Afrikas træer og savanne - Sydamerikas regnskov brænder også - Australien har også kæmpe brande - USA har også kæmpe brande - Europa brænder - Sibirien brænder så hvad skal menneskeheden gøre (man kunne jo starte med at hjælpe hinanden altså alle lande).
Vi høre jo snart dagligt om en eller anden ting der forgår eller uddør grundet klimaforandringerne var det i dag vi fik en ny CO2 opdatering og den er jo ikke for sarte sjæle - den stiger bare forsat.
Dyr uddør og vi mennesker eller de fleste af os ser bare på - for det er jo kun igennem nyhederne vi ser eller læser om det.
Jeg kunne forsætte langt endnu - men jeg er jo kun en lille skør mand ud af omkring 7.1/2 - 8. milliarder mennesker så hvorfor skulle min syntes jeg stadigt gode ide om en verdens-om-spændene bilfri Søndag der jo vil sige SPAR TO da det er her og nu altså ikke om 5 - 10 - 15 eller 20.år der kunne kickstarte en ny farver nye verden.
Fik du læst det hele eller gad du ikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klimapolitik der vil batte noget.
  • #1   26. nov 2019 Det er en svær nød at knække, når man også skal tilgodese et lands BNP. Folk kan ikke leve af ren luft.

    Jeg vil nødig være den som skal høste en 10 km lang mark i USA med en le.

    Jeg er forvirret alle er forvirret over at høre dommedags profetier alle vegne. Når ikke engang DMI kan forudsige noget som helst og den ene dag snakker om hvide snebyger så står man af for jeg har ikke set andet end hvid sne - og den anden dag så lover de en flodbølge og voldsom vejr.,og det vi får er en dejlig rimelig varmt vejr for årstiden selvom deres målinger i nedbør er de største i årtier.

    Imens så står dommedags profeter og skændes og hælder en masse lort ud i medierne at nu er der smeltet 3 mm af indlandsisen så vi kan godt begynde at forberede os på 3 meter højere vandstand. Næste dag er der andre som laver profetier at verden snart går under. Det er fandme svært at være borger når man ikke ved om man skal købe en gummibåd eller en rumraket. Alle de der klima forskeres agenda er at score penge så de kan drive den af og komme med næste kommende katastrofe så pengestrømmen vælter ind.

    Jeg har valgt helt at træde ud af det hysteri, for jeg kan ikke gøre noget - det hjælper ikke meget at jeg går ned til pantstationen og tømmer mine dåser - eller sortere mit affald og pænt køre det ned til genbrug- når hele byen ligner en lodseplads fredag - Lørdag - søndag. Bræk og bæ - plastik, pap, pizzabakker over det hele, plastglas.

    Kigger man på Portugal enten i Lissabon eller Porto eller Coimbra så ser man ikke det svinderi selvom der i Lissabon er mange sorte til at holde byen ren. Folk der... har lært hvad en affaldkurv er. Måske man skulle lave kurser i Danmark bare for at oplyse dem - måske man faktisk skulle lade dem lyse så selv fattesvage med en iq som et frimærke kan fatte det.

    Jeg siger bare fuck det klima hysteri og fuck hystader som Greta Tunfisk som burde indlægges på den lukkede. How Dare You....My God....🍄


  • #4   26. nov 2019 Greta Tunfisk har ikke gjort et skid, andet at stå og vræle i FN som et andet utilpasset barn fra sandkassen.

  • #6   26. nov 2019 hvad for resultater?

  • #8   26. nov 2019 næ...hun har ikke vækket noget andet irritation - tror du virkelig hun opnår noget ved at stå og ligne en vred forkælet unge? - den vestlige verden er sgu da ligeglad - de ryster bare på hovedet og tænker sit,

  • #10   26. nov 2019 ha ha fint billede Claus..

  • #11   26. nov 2019 Polysl ja men hvis du kigger ud i verden og ser det vejr-kaos må du da tænke dit og hvad med Venedig hvor de har haft flere oversvømmelser det var sådan lige et slag i luften og jeg tager mig nu heller ikke af Greta T da hun var god i starten og så blev til grin (nok mediernes skyld) Greenpeace jo de findes stadigt jeg donneret penge til dem hver måned en gang de gik over min streg da de ringede til mig ca. 5 gange på en uge - men klimaforandringerne er der om vi kan li dem eller ej smiley

  • #12   26. nov 2019 Finken N ja skræk og angst - stress - men en start som en bilfri søndag verden over en gang om måned vil være en god start + den er jo let at sætte i gang vi husker vel alle dengang Danmark havde bilfri søndage smiley

  • #13   26. nov 2019 Alis C desværre er den stakkels koalabjørn nu død men et vært dyr har ligeså meget ret til at blive reddet og leve på jorden - de kan jo ikke gøre for det galskab mennesket har skabt på jorden smiley

  • #14   26. nov 2019 Politikerne bare snakker og snakker og snakker, og de gør ikke en pind ved noget som helst!

    Når man har snakket længe nok, nedsætter man en kommission, der skal analysere sagen, ved hjælp af flere dyre eksperter. - Ofte er eksperterne ikke enige, og så går alt i stå, - og der sker ikke en skid.

    Det problem har vi her, lokalt, med Gudenåen. Den breder sig ud over marker og haver langs åen, hvilket man (politikerne) ikke mener, at man kan gøre noget ved. De vil give klimaændringerne skylden.

    Efter sidste kommunesammenlægning, overgik vedligeholdelsen af åen fra amtet til kommunerne. Derfra har vedligeholdelsen været genstand for den ene spareøvelse efter den anden.

    Før kommunerne fik ansvaret, blev der skåret grøde to til tre gange om året.
    Da var det kun i ekstreme tøbrudsperioder, der var oversvømmelser.

    Nu har man reduceret skæringen til én gang om året, og kun i 7 meters bredde. Derfor har der været den højeste vandstand hele sommeren, med ødelagte marker og haver. Den gamle historiske Svostrup Kro, er ved at stå under vand. (Gæsterne kommer i båd, eller Waders) Kroen har før haft lidt vand i kælderen, men aldrig så slemt som i år.

    Politikerne kan/vil ikke forstå problemet, og giver klimaet skylden.
    Man snakker og snakker, og nogle foreslog en ekspertgruppe opretter, for at forhale en nødvendig handling fra kommunens side.

    Folk, der har boet ved åen i mange år, har set hvordan den er blevet misligholdt, og siger også, at det er et spørgsmål om at gøre som man gjorde før kommunerne begyndte at ødelægge det hele.

    Når de har nedsat den kommission, hævder politikerne, at de har gjort noget.


  • #15   26. nov 2019 Busmann jeg forstår godt alle dem der bliver berørt af Gudenåen og de oversvømmelser og det kan godt være at fisk og andre dyr har godt af de oversvømmelser - men så må det gøres på anden måde for det tager brødet ud af munden på x-antal mange mennesker og grøden skal jo beskæres som den blev før jeg syntes at huske at det var sådan de gjorde i gamle dage smiley

  • #16   27. nov 2019 Busmann

    De må få Greta Tunfisk til at komme og sige: How Dare You! så forsvinder problemet - hun er jesus langt overlegen - hun kan både gå på vandet og svømme samtidig.


  • #17   27. nov 2019 Ideen må være, at det vi gør i de vestlige lande, smitter af på andre. jvf. Finken

    Ideen er god nok, men derfra og så til virkeligheden der er lysår imellem.

    De lande som sviner mest, er ligeglade, for korrupte, eller vil hellere bruge pengene på krigsudstyr til deres latterlige krige indbyrdes.

    Bare se Venedig, det er flere år siden der blev øremærket 6 milliarder til redning, stadig er det intet blevet gjort, kun snakket. Godt 1 milliard er allerede forsvundet i korrupte lommer.

    Den konstante rydning af 'jordens lunger', regnskoven er et kæmpeproblem.

    De store skibe der i ly af internationalt farvand, bare dumper alt deres skidt i havet, fordi det er nemmere og billigere.

    Hvad mon alle de prøvesprængninger af raketter gør ved dyrelivet og floraen rundt om?

    Hvad med den manglende infrastruktur i flere lande, hvor der mangler kloarker, ingen afskildelse af rent vand og spildevand. Skrald der flyder overalt, fordi man ikke gider bruge penge på at håndtere det. Energiforsyninger der bruger det værste brændstof, og bare oser deruda'.

    At forsøge at nedbringe CO2 er bedøvende ligegyldigt, sålænge en masse af andre ting ikke bliver gjort.







  • #18   27. nov 2019 Cris7 vi kan bare indføre dødsstraf for miljøsvin så kan det være at det hjælper på det smiley

  • #19   27. nov 2019 Dødsstraf for miljøsvin vil sikkert svine endnu mere. smiley

  • #20   27. nov 2019 https://www.theguardian.com/world/2019/nov/27/deer-found-dead-in-thailand-with-plastic-bags-and-underwear-in-stomach

    7 kg plastik og andet skidt, fundet i eet rådyr, viser hvor slemt det står til.



  • #21   27. nov 2019 Cris

    De fortalte også i NEWS i går, at man havde fundet plastic i rådyrene i Dyrehaven.
    Jeg forstår ikke helt hvorfor de spiser plastic derude, der er da masser af naturlig føde til dem.


  • #22   27. nov 2019 Markgreven

    Hundehvalpe spiser også de mærkeligste ting - og nogle gange går det galt.....


  • #23   27. nov 2019 Greve, jeg ved heller ikke hvorfor rådyrene spiser plastik, hvis der er naturlig føde tilgængelig.

    Men der burde så heller ikke være plastik smidt i skoven, som gør det muligt at de spiser noget, som de ikke kender til.

    Jeg forstå, ganske enkelt heller ikke hvorfor nogen smider deres affald i naturen?


  • #24   27. nov 2019 Cris.

    De siger de er oppe på Bakken om natten, og der er der jo meget lort, men hvorfor æde et ølkrus eller andet, når de går og græsser i dyrehaven og man sørger for alt til dem?


  • M.m
    M.m Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 10 Følgere: 2 Svar: 50
    #26   8. dec 2019

    profilbillede
  • #28   8. dec 2019 M.m griner smiley

  • #29   8. dec 2019 Claus G griner smiley

Kommentér på:
Klimapolitik der vil batte noget.

Annonce