{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

"Jeg har fandme fået nok!" {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/debat/jeg-har-fandme-faaet-nok

Kim Madsen som startede en Facebook gruppe om Jobcenterets ofre, har fået nok!

Det er ikke længere et problem for nogle få syge mennesker, men et generelt problem med den måde som Jobcentre behandler syge folk på.

Læge/speciellæge udtalelser, hospitalsudtalelser m.m. bliver totalt ignoreret og er betydningsløse for dem som behandler sagerne.

Samme sætning går igen i alle papirer: "Det kan ikke udelukkes at (navn) kan blive selvforsørgende med hjælp fra, bla, bla.

Dette skrev man også til en kvinde på omkring 60 år, som efter en blodprop i hjernen sad delvist lammet i en kørestol. Hun havde også fået demens. Havde hjemmehjælp 4 gange om dagen. ???

Samt en alvorlig syg mand som kun kunne ligge i sengen, skulle arbejdsprøves, (ressourseforløb), han blev hentet 2 gange om ugen, lagt i en seng ved siden af en elevator, hvor han i 10 min. skulle trykke den op og ned for dem som skulle bruge den, hvorefter han blev fragtet hjem igen. Alene 'fragtningen' kostede 40.000 kr. pr. mdr.

Hvad i alverden er det der foregår, og har fået lov til at foregå længe?

Det er ikke kun utroligt dyrt med alle de krumspring som Jobcentre forsøger sig med, men det grænser også til mishandling, hvor mange bliver kørt helt og fuldstændig i sænk. Nogle dør endda af det.

Det er billigere at tildele de syge FTP, end den kostbare karrusel som mange bliver kastet rundt i. Man kan få den tanke at det er for at bevare Jobcentres store 'virksomhed' af medarbejdere, samt eksterne leverandørers.

Hvordan ser I på det?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Jeg har fandme fået nok!"
  • #1   17. sep 2018 Jeg ser sådan på det, at der skal §-ændringer til - lægeerklæringer og lovgivningen, skal hænge sammen, så det giver en god mening, det gør det tilsyneladende ikke nu. Jeg kan heller ikke tro, at sådan en sag om Kim er helt billig, den har vel efterhånden koster millioner og er på flere 1000 sider et paradoks.

  • #2   17. sep 2018 Det er ikke kun §-ændringer der skal til, der skal en hel holdningsændring til fra Kommuner/Jobcentres side. Istedet for at hjælpe syge mennesker, skader de dem. De har dyre fuldtidsjurister siddende, kun til at fordreje eller misfortolke regler og love til deres fordel.
    Sund fornuft, en god etisk moral er altid godt at have, men 'de' bisidder ganske enkelt ikke den del.
    Der er ikke noget at sige til at den del af systemet er utrolig dyr, for man trækker folk rundt i manegen i årevis, selv om man kan se at det er nyttesløst.


  • #3   17. sep 2018 Hvis alle bare kom på FTP så havde alle de konsulenter og andre i kommunen intet at lave, det er noget jeg i årevis har sagt,

    systemet er ikke for borgere men for ansatte, sagt på en kort måde.

    Avisen.dk har skrevet meget omkring den måde kommuner håndterer syge borgere og speciel jobcenter på Lærkevej i Kbh. Her blev syge vist ind i et rum med en nyrelæge som skulle tage stilling til deres tilstand - ingen havde problemer med deres nyre. Man fratager en syg hans udrednings ydelse fordi han demonstrerede foran jobcenteret, begrundelsen at kan man lave en demo så er man ikke syg,. Man sætter en i et forløb hvis hovedet hænger helt ned på brystet og har Alzheimer og dårlig gående, Man glemmer en ung pige på et trænings center som sidder i kørestol en hel weekend. Gamle senile vader ud af døren og bliver væk på plejehjem,

    Det er så nogle dumme svin som sidder i de kommunale stillinger og bare siger: vi følger loven. Surt at Lærkevej har fået en masse påbud omkring deres håndtering som er i strid med loven.

    Så skulle man lige læse om at sagsbehandlere og andre gik hulkende hjem efter job, Sikke en gang p.. at læse om. De er ene om at gøre noget ved systemet for borgere kan ikke gøre noget, de er fanget i det sadistiske net med mistro, sanktion, straf og at stjæle og forarme en syg fordi de kalder det et udrednings forløb så napper man da lige mellem 5 og 7000 fra den syge.

    Man giver bonus for at få syge i et udredningsforløb, og hele den korruption løber opad, ikke nedad - mere beskidte mennesker skal man lede længe efter - nej - dem er der masser af. Alle griner helt hen til banken.

    Jeg kan huske tilbage til 70'erne hvor jeg var arbejdsløs i ca. 6 mdr. var ikke i a-kasse, her fik jeg en fint behandling, betalt telefon, el forbrug, husleje, varme osv...den rene gavebod vil nogle måske sige, men alternativ er at være hjemløs, det var jo dyrere for kommunen. Men det er kun en gang i hele mit liv som arbejdsløs - jeg blev så arbejdsløs pga. mine skader på mine ben i et cykelstyrt som tog lidt tid at komme sig.


  • #4   17. sep 2018 Ja jeg har været "heldigt" selv om jeg sage nej den første gang jeg blev tilbudt førtidspension - anden gang var da jeg fik diagnosen kræft der fik jeg førtidspension og jeg må sige at det var godt især da jeg jo overlevet kræften - men jeg har også fået nok af den måde vores syge og svage bliver behandlet på og netop Polysl vores hjemløse vil have godt af at få hjælp til bolig og hjælp det vil være billigere smiley

  • #5   17. sep 2018 Hvor godt, du kom tilbage til livet, Leon - der er en mening med det smiley smiley

  • #6   18. sep 2018 Det er fuldstændigt sindsygt, hvis man transporterer en dødsyg mand frem og tilbage for 40.000 kroner om måneden,bare så han kan trykke på en elevatorknap, så hører alt fornuft op.
    Vores regler og holdninger er ved at være så langt fra al etisk opførsel, at man må tage sig til hovedet.
    Og nu hvor valget langsomt nærmer sig så er politikerne allerede ude med glorificerede løfter om både det ene og det andet tiltag, som skulle gøre det bedre, Men vi vælgere er snart så klarsynede at vi ikke køber alt deres gylle. Der er snart hverken hoved eller hale i den måde landet styres på. Eller skal vi sige mangel på styring. smiley


  • #7   18. sep 2018 Jetset tak og ja det har du nok ret i smiley

  • #8   18. sep 2018 Hej Kisser D længe siden og ja nu serviceres vi med valgflæsk i meget store mængder smiley

  • #9   18. sep 2018 Ja Leon og hej igen, jeg har haft travlt med at skrive mine forældres livshistorier, og min fars krigsdagbog. Så der har været nok at se til. men jeg ser nu om jeg ikke kan komme tilbage og hygge med jer allesammen.

  • #10   19. sep 2018 Kisser D ja vi har ikke tid nok smiley

  • #11   20. sep 2018 Lige netop Leon, og det er bare så godt at vi ikke sidder syssel løse og keder os,
    Forøvrigt et stort tillykke med at du vandt din kamp mod kræften. smiley smiley smiley


  • #12   20. sep 2018 En historie om hvordan man fx. manipulerer med syge folk.

    En ven som er meget syg, haft samme sagsbehandler længe. Sagsbehandler har flere gange sagt til ham når han bliver indkaldt til samtale og kan se hvor slemt det er: Hvorfor kommer du, når har det så dårligt, hvorfor melder du dig ikke bare syg?
    Hvortil han har sagt: hvis jeg melder mig syg, hvilket jeg jo er i forvejen, får jeg alligevel et brev om at møde igen om kort tid. Intet er anerledes, jeg vil stadig ha' det som nu, så jeg kan lige så godt 'kravle' hertil nu.

    Jobcentret betalte og sendte, anden leverandør, til hjemmet af nogle gange, for at se hvordan han klarede sig til dagligt osv. Her stod det klart i papirerne, at det var formålsløst, selv ved beskæftigelses rettede tiltag at at han kunne bringes tættere på arbejdsmarkedet, samt kunne medføre en uhensigtmæssig belastning af hans situation.

    Det skal måske lige nævnes at han har haft hårdt og tungt arbejde i 25 år.

    Han var så naiv at tro, at nu ville Jobcenteret så indstille ham til FTP, efter i flere år være på kontanthjælp og kørt rundt i systemet.
    Han blev kaldt til samtale igen. Sagsbehandleren sagde med trist stemme: Nu ses vi ikke mere. Hvilket han ikke hæftede sig ved.
    Så blev han indkaldt igen, hvor en 'fremmed' sagsbehandler havde et skema som skulle udfyldes i forhold til en evt. FTP. Hun fortalte ham at spørgsmålene godt kunne være lidt mærkelige, men de skulle besvares. Hvilket han helt godvilligt sagde okay til.

    Denne sagsbehandler stoppede ham flere gange, sagde at det kan du ikke svare! Han forklarede at der var fx. to spørgsmål som var afhængige af hinanden og hørte sammen, hvilket denne sagsbehandler ikke ville høre på. Sagsbehandleren fortalte derefter at han ville få en indkaldelse til en Klinisk Funktions-undersøgelse på et hospital, og derefter skulle han møde et rehabiliteringsteam hvor han også var berettiget til en bisidder.
    Han bad om en kopi af det hun skrev, for at være sikker på om der var skrevet det rigtige.
    Vi talte om det, og kontaktede et sted med frivillige, hvor man kan få en bisidder.

    Han ringede og bad om at få en kopi af det skema som han var blevet spurgt til. Men fik af vide at det kunne han ikke få.

    Vi fandt også ud af at den 'sagsbehandler' som skulle med til rehabiliteringsmødet, som der endnu ikke er dato på, var denne kvinde som udfyldte skemaet. Altså en person som ingen kendskab har til min ven.

    Han ringer til Jobcentret for at spørge sin normale sagsbehandler om det kan være rigtigt, for i reglerne står der, at det er Borgerens sagbehandler der skal deltage. Men han får fuldstændig afslag på at tale med sin normale sagsbehandler, heller ikke besked og opringing må han få. Den 'nye' kvinde står som sagsbehandler nu! Han spørger til det, men får bare af vide at: "Sådan er det! Jeg har ikke tid til at tale med dig!"

    Vi undersøgte hvem denne nye sagsbehandler var. Hun bliver omtalt som den mest hårde kælling, bitch og meget mere, så det er virkelig bekymrende at sådan en person pludselig skal tage over og står som sagsbehandler for min ven.

    Jobcenter manipulerer alt hvad de kan med syge mennesker, og det er uhyggeligt at de får lov til det.









  • #13   20. sep 2018 Hvor er det en forfærdelig sag og stakkels din ven. Der burde laves en underskriftsindsamling, så det kan tages op i Folketinget. De stresser mennesker, der i forvejen er syge, hvor de kan få en 2. sygdom oveni.

    Det skal offentligt frem og det må der tages hånd om, det kan ikke være meningen, at systemet sørger for, at vi får ekstra syge borgere, det er jo skruen uden ende.

    Hvis der kan fremskaffes 50.000 underskrifter, så skal de tage sagen op i Folketinget, jeg vil gerne skrive under.


  • #14   20. sep 2018 Men der er jo allerede masser af sager som denne, og der er gjort opmærksom på det til politikkere.

    Men de, politikkerne, flader jo bare af og siger at det IKKE var intentionen med de love og regler de laver, men at kommunerne jo har selvbestemmelse, og dermed kan forvalte og tolke regler og love som de ser bedst!

    Men noget er 'fandme' helt galt med den magt Jobcentre udøver.





  • #15   20. sep 2018 Jobcentrene og kommunerne er det et og samme ?? - Jeg husker i gamle dage, da det hed Arbejdsformidlingen, der var det 2 forskellige ting, der var det ikke kommunen, der var med men Arbejdsformidlingen, som kunne råde over, hvad der var bedst for borgerne, men det blev jo nedlagt og døbt om til Jobcentre.

    Jeg mener faktisk, at politikerne skal stresses ligeså meget, som borgerne bliver i div. Jobcentre indtil de indser, at deres love og regler, bliver de nød til at lave om, for de må indse, at det er dyrt og fører ikke noget godt med sig.


  • #16   20. sep 2018 Tak Kisser D smiley

  • #17   20. sep 2018 Ja systemet er ikke hvad det var en gang den menneskelige del er fjernet og det er faktisk det samme med politikere med troværdighedspolitik de findes ikke mere smiley

  • #19   25. sep 2018 Jeg mangler ord - hårrejsende læsning smiley

  • #20   25. sep 2018 Jeg har selv for længe siden, spurgt til hvordan det kunne være at man fik udleveret papirer hvor der stod så og så mange timer eller dage/uger, hvor fx, mentorer skulle have kontakt, mens virkeligheden var en helt anden.
    Fik af vide at jeg skulle blande mig udenom, for det var jo ikke mig selv som skulle betale!




  • #21   26. sep 2018 Og så skulle det være et OK argument, Vor Herre Bevars, hvor små sko kan de gå i smiley

  • #22   27. sep 2018 Er der nogen, som har set Debatten i aften på DR2 - der kom da nogle sandheder frem, men nogen løsning blev det ikke, men jeg vil da håbe, de har fået lidt at tænke over. Det er jo fuldstændigt latterligt, at blive ved med at køre rundt i systemet, nu på 9. år (Kim Madsen) - synes også det er forkasteligt, som de behandler syge mennesker, hvad får de ud af at blive tvunget til at arbejde 1 time om ugen, andet end de bliver endnu mere nedbrudt smiley

  • #24   5. okt 2018 Ja panikangst og dødsangst husker det som var det i går - folk skulle prøve det på egen krop - hvis jeg laver sådan scene får folk vil jeg kunne få de fleste til at skrub grine - men jeg ved jo også at dem der har det nu ikke kan se det sjove.

  • #26   9. okt 2018 Ja jeg må sige at jeg er fuldstændig paf, Hvordan kan man tillade sig at behandle et sygt menneske på den måde, Jeg skammer mig over vores syge sundhedsvæsen. smiley smiley smiley smiley

  • #27   10. okt 2018 #25 - jeg kan desværre ikke læse den artikel, men jeg så godt debatten, jeg synes også hun havde nogle uheldige bemærkninger smiley

Kommentér på:
"Jeg har fandme fået nok!"

Annonce