{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

ik tale danska {{forumTopicSubject}}

En somalisk forening huser en del somaliere som ikke kan kan tale Dansk.

En har været her i 19 år og ævler selvom hun får det oversat af andre, og tydeligvis undgår spørgsmålet om:

Hvorfor kan du ikke tale dansk efter 19 år - hun kigger på tolken og siger: hva sir han?

Oversat svare hun på spørgsmålet.

Jeg høre dansk hjemme men ik tale det godt.

Jamen så kom i gang din kludekræmmer med at lære dansk og ikke bare gemme dig bag din barnevogn som bugner af nye social belastede unger.

Løkke siger<<.

Man behøver ikke at tale dansk at bruge en guldmoppe...

Absolut enig for moppen er total ligeglad med sprog.

7 ud af 10 somaliere kan kun tale pludder sprog på trods af mange år i Danmark det er bare ikke godt nok - så skal der andre boller på suppen så vi kan få ryddet op i de dovne kludekræmmere i Vollsmose.

DF har fået en del kritik for deres video som viser en blyant svævende hen over 2 sætninger:

Er somaliere en:

Berigelse
last

hvorefter den lander hos last....

er ikke helt sikker på den var en last for den forsvandt pludselig videoen...

Men budskabet var klart at DF ikke finder sig i at kludekræmmere kan være i Danmark i 19 år uden at de kan fatte Dansk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ik tale danska
  • #3   21. feb 2018 Man kan komme meget let til tingene åbenbart. Det er forrykt dette land. Selvbetaling af alt og ingen understøttelse. Så luger vi sku ud. 19 år senere og 7 børn rigere mon ikke de 7 kunne lære forældre dansk på et par måneder.

  • #4   21. feb 2018 Ole

    Man behøver ikke at bevæge sit til EU, kun kommuner som har opgivet når de bruger pludder sprog og skal have tolk bare for at få at vide hvor lokummet er.

    Det er ikke regeringen som har fejlet men kommuner, de har udstukket nogle retnings linjer som åbenbart ikke gælder kludekræmmere så hellere hetze syge danskere ud i job prøvning imens de kludekræmmere kan sidde og tale pludder sprog i deres forening.


  • #5   21. feb 2018 Det er slet ikke sjovt.. smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #6   21. feb 2018 Det er mig helt og adeles uforståeligt hvordan disse mennesker har kunnet undgå sanktioner fra jobcentres side. Hvordan sagsbehandlere har holdt hånden over/under dem i så mange år, uden der har været stillet krav som alle andre med hård hånd får.

    Det er INGEN undskyldning at man har en anden kultur, går i telte, har mange børn som skal passes.

    Så hold da op med at få alle de børn, burde være det første en sagsbehandler burde sige.


  • #8   21. feb 2018 Sludder, at de ikke kan regne!

    De (kludedukkerne og familier) er "flygtningemestre" i at regne ud, hvordan de snyder det danske socialsystem!


  • #11   22. feb 2018 Dansk majet svær, socialsystem majet fin.....vi er til grin.... smiley smiley smiley smiley

  • #12   22. feb 2018 Jeg er hamrende træt af dansk, som er uforståeligt, og hvis ikke jeg forstår, så er jeg racist. Jeg vil bare ikke lade som om, jeg forstår, jeg VIL forstå og nogle af dem, kan heller ikke tale et forståeligt engelsk smiley

  • #14   22. feb 2018 Nej, det vil jeg heller ikke, men jeg går ind for, at vi bevarer vores dialekter, de kan godt være charmerende, det er ikke noget mere charmerende at høre en god vestjysk fisker, jeg heller ikke kan forstå smiley smiley smiley

  • #16   22. feb 2018 Bornholmsk er halvvejs svensk. Jeg forstå også meget lidt sønderjysk, det må ikke gå for hurtigt smiley - jeg er fra Holstebro, og da mine forældre flyttede til København i tidernes morgen, var der såmænd heller ikke en kæft, der kunne forstå, hvad jeg sagde smiley - nu går det meget godt smiley smiley smiley

  • #18   22. feb 2018 Ja, og du må endelig ikke glemme kropssprog, det synes jeg er vildt spændende at iagttage, nogle gange ville jeg dog ønske, at jeg ikke var så god til det smiley smiley smiley

  • #20   22. feb 2018 Men, vi må nok også erkende, at det danske sprog har ændret sig siden Morten Koch, der er faktisk noget af det, jeg ikke kan klare og enten trækker jeg mig IRL eller hvis TV zapper jeg videre, kan ikke holde ud af høre på smarte engelske vendinger og hvor alt er FEDT, det siges i hvert andet ord, det er for meget.

    Og så tales der lyn hurtigt, så jeg dårligt kan følge med, men det kan være, jeg er begyndt at blive gammel smiley smiley smiley


  • #22   22. feb 2018 Hvilket sprog mon tales i Danmark om 100 år, måske bare kun 50 år .... smiley smiley smiley

  • #24   22. feb 2018 Der er flere ord i det danske sprog jeg ikke kan holde ud at høre på.

    I lang tid har det 'politiske korrekte' ord for problemer blevet erstattet af ordet udfordringer.

    Jeg ser rødt når jeg hører ordet blive brugt i flæng for alt. smiley

    Fx. En løber kan udfordres på sin tid og ved træning gøre den bedre. Altså en udfordring og ikke et problem.

    Et problem er når noget er gået galt, og der kræves en løsning.



  • #25   22. feb 2018 Godt, jeg ikke kommer til at opleve det, men vores børn og børnebørn. Vi kan starter nu med at fortælle, hvor vigtigt det er, at vi bevarer det danske sprog ligesom de danske værdier, kultur osv..

    Men overraskende mange er mit indtryk, at de ikke har samme mening som mig smiley smiley


  • #26   22. feb 2018 #24 - Cris, hvor er jeg enig. Jeg kan heller ikke klare at alt er blevet etnisk dit og dat, jeg er ikke etnisk dansker, jeg er dansker.

  • #27   22. feb 2018 Cris

    Jeg nægter simpelthen at bruge udfordringer for problemer er problemer, udfordringer er bare en måde at nedtone problematikken.


  • #28   22. feb 2018 Jamen det er jo danskere som eksempelvis bruger at tale det 'politisk korrekte' sprog.

    Mest sandsynligt for at ikke at give en fast mening, ikke at udtale en holdning, men være neutral, uanset hvad deres indre egentlig mener. Konfliktsky for at stille alle tilpas.

    På den måde véd man ikke hvor man har folk, eller om man kan stole på hvad de siger.

    Det er bedre at sige tingene lige ud, for så er der noget at forholde sig til, og ikke det dersens snøvleri.



  • #29   22. feb 2018 R + SF + Alternative, vil jeg betegne for konfliktsky, de ved jo ikke selv, hvad de mener smiley - de har alt for mange mandater.

  • #30   22. feb 2018 Lad os fx. tage Alternativet. De gik meget op i den sociale lighed og alt det dersens, og at de virkelig ville gøre en kæmpe forskel hvis de fik indflydelse.
    Grundet alt det de sagde omkring dette, fik de mange stemmer. Men hvad gjorde de?

    De havde muligheden, eget valg, for en borgmesterpost i ikke mindre end Københavns kommune omkring det sociale, men valgte selv at snyde alle deres stemmer ved at vælge en borgmesterpost for kultur osv.




  • #31   22. feb 2018 Ja, og det er så typisk for VAT partier, der mener en hel masser og så har de ikke noget at have det i, når det kommer til stykket. Når jeg af og til følger lovforslagene i Folketinget, så er det spildt taletid for de nævnte partier, når de er færdige på talestolen, så spørger jeg altid mig selv, hvad blev der lige sagt, ingenting, de mener en masse og så ikke noget alligevel, den deler de med R+SF. S er ved at vågne op, det eneste parti på venstrefløjen er Enhedslisten, hvor vi ikke er i tvivl om, hvad de mener.

  • #32   22. feb 2018 Tænk hvis Egon Olsen sagde "Jeg har en handlingsplan", bare jeg hører det ord går jeg i sort, hvilken idiot har opfundet det, en plan er selvfølgelig beregnet til en handling, hvad skulle man ellers med en plan. De er også begyndt at bakke baglæns...suk... smiley

  • #33   22. feb 2018 Politikkere reagerer så snart en sag bliver omtalt i pressen. For så skal de vise handlekraft og intentioner for ændringer.

    Nogle lovforslag bliver gennemført, og tilført. Men glemt bliver det, at rydde op i junglen af diverse love vi har i forvejen. Hvilket giver diverse statsansatte jurister, men også kommunale jurister et kæmpe råderum for at afvise simple sager, der burde være til borgers ret.

    Det at være fair, bruge sund fornuft, moralsk etik, er blevet totalt ikke- eksisterende.



  • #34   22. feb 2018 absolut cris...

  • #35   22. feb 2018 Ved godt vi er væk fra emnet, måtte lige sende denne... smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=g_IPysKuu0c


  • #36   22. feb 2018 Skulle have været under kattesnakken...pokkers... smiley

  • #37   22. feb 2018 Tror, du er tilgivet, Elizabetta - måske du ikke forstå overskriften i emnet smiley smiley

  • #38   22. feb 2018 Oj, Elizabetta. Tak for godt grin. smiley



  • #39   22. feb 2018 Er der noget sjovere end killinger

  • #41   23. feb 2018 smiley smiley smiley smiley smiley - den var sq go smiley smiley smiley smiley smiley

  • #43   23. feb 2018 flere katastrofer

  • #44   24. feb 2018 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #50   1. mar 2018 Hvem har så ikke gratis tolk, Ole S ?

  • #52   1. mar 2018 kunne spørge i hvilken situation kan man ikke få tolk?

Kommentér på:
ik tale danska

Annonce