{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvad så Danmark.
  • #1   6. dec relekt til overskrift.....

https://www.youtube.com/watch?v=NONnUBKcNZI

• #2   6. dec De vil vel ikke optrappe en "situation" lige som når de undlader at træde ind i belastede områder der styrer uden om lov og orden.

• #3   6. dec Der er sikkert mange beboere i området, der vil blive utilfredse, hvis busserne ikke kører. Der er ret langt at gå fra Kvaglund til Esbjerg Centrum.
    Trist, at det skal være nødvendigt (og dyrt) at sætte en politieskorte ind.

• #4   6. dec Siden politireformen i 2006-7 er politiets arbejde mere eller mindre ikke eksisterende i normal danskers øjne, men politiker fik deres ic4 og letbane også her.

Mende vil nok bare have os underlagt EU mere og mere.

• #5   6. dec Polysl YES

• #6   6. dec Søren S jeg må bare sige at i Danmark er det dansk lov og ret vi skal følge også jysk lov

• #7   6. dec Nasty sådan var det ikke da jeg var barn eller ung og ja mere politi der kan give borgerne den tryghed de har brug for

• #8   6. dec Ole S jaaaa jeg ser gerne et Danmark uden for EU og ja politikerne kan det hele da de har livvagter mig her og der noget der heller ikke sås da jeg var barn og ung

• #9   7. dec Hvem skal lære børn og unge mennesker at opføre sig ordentligt?

USA's præsident truer med at udslette Nordkorea, Saudiarabien er igang med at nedkæmpe Yemen, IS slås hvor som helst nogen siger dem imod, og Danmark investerer i hundedyre kampfly, der støjer så meget at naboerne må flytte, og kun for at Danmark kan deltage i alle slagsmålene.

Derimod vil vi ikke tage imod 500 kvoteflygtninge, som vi er blevet bedt om.

Er det bedre at slås end at hjælpe hvor man kan?

Hvem skal være rollemodeller for børnene og lære dem at respektere andre menneskers liv? Det er noget man skal vokse op med, det er ikke noget man lærer af afstraffelsessystemer.

At man har nedvurderet politi og retssikkerhed, så man ikke engang har mandskab til at tage rapport i det, der opfattes som mindre forbrydelser, er en del af den samme mangel på respekt for borgerne.

• #10   7. dec Alis

Nu har politikere og USA og køb af fly, flygtninge og kampe rundt om i Mellemøsten ikke noget at gøre med at forældre er de eneste som kan opdrage.

Hvis forældre tog ansvar så vil politiet have mere tid til trivielle gøremål. Som at fængsle den som går over for rødt.

• #11   7. dec Polysl # 10

Det er lige præcis den ensporede opfattelse af hvad opdragelse er, jeg protesterer imod!!
    Alt for mange tror, at opdragelse er et spørgsmål om straf og belønning. At man kan dressere sine børn ligesom man dresserer hunde.

Børn tager ved lære af alt, også hvad de ser i fjernsynet, men mest af alt hvad de oplever i deres egen hverdag. Hvis der ikke i deres hverdag er tryghed og omsorg for hinanden, hvor skulle de så lære de begreber at kende?
    Hvis der i stedet er magtkampe og konkurrence og det gælder om at tryne hinanden (være stærk) så bliver det deres pejlemærker i tilværelsen.

Hvis det så oven i købet er teenagere, der hævder sig over for hinanden, så kan de drive hinanden længere ud end de ville gå alene.

Politi og spanskrør hjælper ikke over for problemer som disse. Jo, det hjælper hvis politiet er kloge nok til at forstå, hvad der er brug for.

Jeg ved ikke om du har haft børn, Polysl, men det har jeg. Når de når en vis alder så er forældre noget af det mest åndsvage man kan forestille sig.

• #12   7. dec Dressere børn - har du tabt sutten eller på tysk: Hast du allen tassen in crank?

ja børn lære det er en del af deres opvækst, og kan børn ikke difference fra lærdom fra forældre så ser vi de her kolbøtter som spytter og kaster brosten mod ordensmagten.

Du tager slet ikke ansvar over for forældre du tonser løs mod samfundet, straf belønning tror du børn er hunde? Det som forældre er at give dem normale værdier i samfundet-

Og hold nu op med at blande hele verden i at opdrage - det er ikke opfindelsen af den dybe tallerken.

Du læner dig tilbage og når du fejler så er det kommunen, staten, Danmark eller USA som har skylden. hov....jeg glemte lige DF eller kommunen igen som ikke har kunne curle omkommet så de er tæt på det normale.

Det er noget vås at en gruppe at en bliver alfahan og så bestemmer han over om vi skal smadre hele Kbh....Det er kun dumme mennesker som falder for det og så må de tage straffen.

Hvad er problemet i vores samfund?

Handling - konsekvens

Mange siger fra når det drejer sig om alfa handlinger,

• #13   7. dec # 12 Polysl

Du skriver: "Hast du allen tassen in crank?"

Det hedder: Hast du alle Tassen im Schrank?

• #14   7. dec Polysl # 12

"ja børn lære det er en del af deres opvækst, og kan børn ikke difference fra lærdom fra forældre så ser vi de her kolbøtter som spytter og kaster brosten mod ordensmagten. "

Det er ikke helt klart hvad du mener. Mener du at det er forældrene, der lærer børn at kaste med brosten?
    Jeg tror det er langt mere indviklet hvorfor nogle børn ender helt derude. Så vidt jeg ved, har man ikke fundet nogle af de børn, så man har kunnet få nogle svar på hvorfor de gør det.
    Min umiddelbare fornemmelse siger mig noget om oprør. Eller hævn. Måske oprør imod umulige krav om hvilken slags mennesker de skal blive. Det kan også være andet. Det er demonstrativ ulydighed og manglende forståelse for hvilken skade de kan gøre.

Det er ikke kun forældrenes ansvar om børn udvikler forståelse for den verden, de skal leve i. Det er også skolens eller andre institutioners ansvar.

"Det er noget vås at en gruppe at en bliver alfahan og så bestemmer han over om vi skal smadre hele Kbh....Det er kun dumme mennesker som falder for det og så må de tage straffen. "

Det er langt mere indviklet end til om folk er dumme eller kloge. Hvad med Kundbypigen? Efter hvad jeg har kunnet skimme hist og her, så havde hun været udsat for omsorgssvigt og hentede identitet i muslimske grupper, der også havde været udsat for manglende anerkendelse.
    Angående flokmentalitet - hvad med islamofober? De har temmelig meget held med sig ikke alene i det danske samfund men så langt væk som Myanmar. Man er i gang med at kaste hele verden ud i religionskrig. Vi, der går ind for religionsfrihed bliver udsat for konsekvente og udspekulerede angreb, blokeringer og udstødelse, hvis det er muligt.

Børn skal opøve de evner, der vil gøre det muligt for dem at klare sig i en verden, der vandrer på randen af 3. verdenskrig, og de skal lære at man bliver en vinder, hvis man kan stikke konkurrenterne en lige højre og slå dem ud.

Hvis man vil have børn til at opføre sig hensynsfuldt, så skal de voksne først lære det. I stedet for at slås og tro at man løser problemer ved at tæve hinanden. Det er forståelse og socialt ansvar der er brug for, ikke angst for straf.

For en sikkerheds skyld må jeg hellere sige at jeg synes det er særdeles alvorligt at kaste sten mod et køretøj i fart.

"Hvad er problemet i vores samfund?

Handling - konsekvens "

Tag sutten over i den anden mundvig og indhent mere viden!

Kommentér på:
Hvad så Danmark.