{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
242 visninger | Oprettet:

Skal post nord have flere penge? {{forumTopicSubject}}

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-11-27-postnord-reddet-men-foerst-skal-vestager-kigge-paa-aftale

1,7 mia danske kroner, så mange penge skal den Svenske og Danske stat tilsammen skyde i det synkende projekt der hedder post nord.

Er det i orden af staten smider flere penge i det gamle postvæsen og dermed lave konkurrenceforvridende virke overfor de private aktører?
Jeg syntes ikke at det er i orden og vi bør lade den gamle dinosaur dø. Ellers vil det være en bekostelig affære i det lange løb.

Kommentarer på:  Skal post nord have flere penge?
  • #1   27. nov Jeg mener det er svenskerne der har malket den danske kasse, de har snydt bedrevet.
    Hvordan kan svenskerne vise overskud på bundlinjen, og i Danmark er det underskud?
    Fordi de danske penge er blevet kanaliseret til vores grådige broderfolk.

Hvornår kommer den udredning som man har lovet os fra regeringshold?

• #2   28. nov #Siden fusionen har PostNord solgt danske postejendomme for minimum 1,9 milliarder kroner.
    Overskuddet fra ejendommene er sammen med andre aktiver blevet sendt videre til det dansk-svenske moderselskab, som siden 2010 har fået 3,3 milliarder kroner fra det danske datterselskab.#

Posten skal aldeles ikke have flere statsmidler!

De 2,3 milliarder, som man forlanger af staten, til afvikling af tjenestemændene, ligger allerede i kassen hos Post nords moderselskab.

Det er verdens dårligste undskyldning, at brugen af milliarder i svenske postterminaler ikke hidrører fra salget af danske postbygninger.

• #3   28. nov Jeg syntes at det er forfærdeligt at tænke på hvor kort tid det har taget at køre post Danmark i sænk. De var kæmper i gamle dage med monopol på markedet. De havde infrastrukturen, da der blev åbnet for privat pakkekørsel og man skulle tro at det ville være svært for andre at få fodfæste i landet, mod en kæmpe der er integreret i hvert et hjørne i landet.
    Men det var en sovende kæmpe, som alt for sent opdagede hverdagens alvor, da de skulle til at kæmpe for føden og de kunne slet ikke følge med i de privates innovative idéer. De har troet at de var sikret og det har de sikkert også været langt hen ad vejen, men spørgsmålet er hvor lang tid vi skal blive ved med at bruge hjertestarter på den døende kollosus.

• #4   28. nov Post nord hvad kan man sige ikke boller fra Coberg men en total gak logistik.

Hvis en person skal sende et brev til sin nabo i Odense, så skal brevet køres til Taulov i Jylland for at blive sorteret for så at komme tilbage til Fyn sorteret og så bringes ud.

• #5   28. nov #4
    Sådan er det da med alle transportfirmaer. Der skal pakken ind på centralen og videre ud til modtager. Forskellen er så bare med hvilken hast det bliver bragt ud.
    Og her har post danmark dummet sig ved at yde en ringere og dyrere service end andre.

• #6   28. nov Nu har jeg ikke fulgt så meget med i hvad der er hovedposthuse i dag, men hvis hele møllen skal vendes i Taulov, forstår jeg godt langsommeligheden.

Fatter heller ikke man lukkede det store posthus i Købmagergade, eller den ved Tietgensbro.... Ren gakkelak.

• #7   28. nov GLS har heller ikke mere end 8-9 pakkecentraler over hele landet og skal en pakke sendes til naboen, skal de der omkring.
    Forskellen er bare hastigheden og prisen.

Det kan godt virke underligt at en pakke skal køres over 100 km, for at blive kørt 100 km tilbage til samme pakke butik, men sådan virker det og skulle alle pakker sorteres i hånden, for at undgå de 200 km køretur, ville behandlingstiden være meget langsommere.

• #8   29. nov Ja men svenskerne skal bare have for x-antal milliarder bank

• #9   30. nov Svenskerne er storsvindlere....

Det varer heller ikke længe førMærsk er svensk.

Jeg gætter også på at der kommer en svensk charmør og overtager Legokoncernen, lur mig!!!

• #10   30. nov Det kunne måske være IKEA grundlæggeren: Han har i forvejen placeret sin formue i skattely!

Kommentér på:
Skal post nord have flere penge?