{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Den uansvarlige velfærdspolitik. {{forumTopicSubject}}

Ja i har som jeg nok læst om hvordan vores offentlige ansatte får 5 gange så mange bank som i vores unge dage og NEJ det er absolut ikke i orden at slå på en offentligt ansat det er faktisk ikke ok at slå på nogen - men vi skal jo forsvare os hvis vi bliver angrebet.
Men jeg tager så lige med at der ifølge mit regnestykke er blevet færre offentligt ansatte så de må godt nok få en helt del bank men er årsagen ikke den at velfærdssystemet er ved at være skåret helt ind til benet og der bliver sagt nej til "næsten" alt sagsbehandler er ikke hvad sagsbehandler var engang og jeg syntes også at høre at der nogle steder må stå vagter grundet angreb på offentlige ansatte.
Hvem mon det er der slår på vores offentlige ansatte?

Kommentarer på:  Den uansvarlige velfærdspolitik.
  • #1   26. nov "Hvem mon det er der slår på vores offentlige ansatte? "

Dem, der er trængt så hårdt op i en krog, at de bare skal have luft!

• #2   26. nov Alis C ja men det er stadigt ikke ok at slå desværre er dem der normalt kommer op til en sagsbehandler tit meget sent ude og det gør ikke folk sager letter og det gør jo at folk er mere ilter

• #3   26. nov Det er uhyggeligt, at det skal gå ud over ansatte, at de passer deres arbejde. De har jo ikke bestemt retningslinierne.

For nogle år siden gik en god kollega på 3 måneders orlov og fandt sig efterfølgende et andet arbejde. Årsagen: En ophidset borger mødte op til en samtale medbringende en Molotowcocktail.
    Ansatte med megen borgerkontakt forventes at skulle være robuste, men der må være grænser!

• #4   26. nov Nej, det er ikke i orden at slå, men det er heller ikke i orden at drive folk så langt ud, at hele deres liv går i stykker. Hvis de må se i øjnene, at en afgørelse betyder, at de mister deres bolig og måske deres familie og deres børn, og at nu går det nedad indtil bunden er nået, så kan mennesker altså gå i sort.

Løsningen er at lade være med at drive folk så langt ud, og at lade være med at gøre dem magtesløse i deres eget liv.

Vi er alle sammen ligeværdige borgere i det danske samfund, og de mest basale fornødenheder skal være på plads.

• #5   26. nov Der mangler arbejdskraft ogder er for mange på offentlig støtte.

Her går det godt.

• #6   26. nov #4
    Alis så kom med et forslag på hvordan vi finder ubegrænsede midler, så alle kan få deres vilje.

• #7   27. nov #4
    Alis

Løsningen er at lade være med at drive folk så langt ud, og at lade være med at gøre dem magtesløse i deres eget liv.

Hvad fanden bilder du dig ind? min søster er ansat inden for det offentlige, og da hun og hendes kollegaer anden gang blev truet med en kniv, blev der og er der politibevogtning på de dage, der er åbent for publikum. Min søster og hendes kollegaer har sgu ikke drevet en eneste ud i magtesløsheden, hvor er de magtesløses eget ansvar?

Vi er sgu alle ikke ligeværdige borgere, jeg vil nødigt sættes i bås med mordere, sexualforbrydere, alle andre storkriminelle voldsforbrydere og med dig, der har nasset på systemet i en halv menneskealder, og du bestiller ikke andet end at hænge her på BB og skælde ud på alt og alle. For mig er du den mest afskyelig person/debattør jeg nogensinde har mødt på et debaforum. Jeg kan ikke spise så meget, som jeg kan brække mig over dig.

• #8   27. nov Annella # 7

"Hvad fanden bilder du dig ind? min søster er ansat inden for det offentlige, og da hun og hendes kollegaer anden gang blev truet med en kniv, blev der og er der politibevogtning på de dage, der er åbent for publikum. Min søster og hendes kollegaer har sgu ikke drevet en eneste ud i magtesløsheden, hvor er de magtesløses eget ansvar? "

Jeg skal gerne gentage hvis du ikke forstod hvad jeg skrev: Løsningen er at lade være med at drive folk så langt ud, at de går i sort på den måde.
    Det ville løse problemet, så heller ikke din søster ville blive overfaldet.

Mennesker, der står til at få smadret hele deres liv, tænker ikke så meget på hvem er er årsagen, de slår bare på den, der er nærmest og ser skyldig ud. Det er det, der menes med at folk går i sort.

Et par stykker har brændt sig selv i stedet.

Det er alle tiders politiske fidus - de sidder inde på Christiansborg og skærer ned på overførselsindkomsterne, og så lader de sagsbehandlerne tage skraldet. Og du får dine skattelettelser, for du er en af dem, der vælger de politikere ind.
    At der så til gengæld er andre, der mister både bolig og familie og måske ikke har råd til ordentlig mad, jamen hvad rager det dig?

Med hensyn til at jeg skulle have nasset på systemet, så blev jeg tvunget på førtidspension. Jeg nægtede at melde mig syg i flere måneder, men til sidst blev jeg kørt helt i sænk. Mine kolleger og min læge gjorde hvad de kunne for at bakke op omkring mig, for jeg var god til mit arbejde, men der skulle skæres ned på personalet på det plejehjem, hvor jeg arbejdede.
    Dengang syntes jeg at det var den værste ulykke, der kunne ramme mig, men i dag kan jeg se, at jeg var heldig at det var i begyndelsen af højredrejningen, hvor man stadig kunne få en førtidspension. I dag bliver mennesker i min situation drevet ud i hjemløshed og sult for at du kan leve i luksus.

Og gudhjælpemig om du ikke også mener du skal bestemme hvem der må være med i et debatforum. Vi, der kan fortælle om den sociale nød, skal smides ud, for sandheden må ikke gå op for folk. Der kunne jo stadig være nogen tilbage med medmenneskelige følelser, som du ikke har fået ram på endnu.

• #9   27. nov Alis - du er slet ikke kompetent til at analysere hverken mine medmenneskelige følelser eller noget som helst andet i mit liv. Hold du dig hellere til dine obligatoriske beklagelser over dit liv, de rige, Vesten og alt andet på kloden.

• #10   27. nov Og du kan ikke lide at blive konfronteret med kendsgerningerne Annella.

• #11   27. nov FHH # 6

"Alis så kom med et forslag på hvordan vi finder ubegrænsede midler, så alle kan få deres vilje. "

Så får du det samme link, som jeg også satte ind i en anden tråd

http://www.ugebreveta4.dk/ti-procent-af-danskerne-ejer-naesten-halvdelen-af-dan_20930.aspx

Det er totalt skammeligt, at der er mennesker, der ejer i pose og sæk - huse, biler, både, sommerhuse o.s.v. og så oven i købet har penge tilovers til at sætte ind på konti i skattely, mens andre ikke engang har det mest bassale nødvendige.
    Der har netop været en indsamling til de hjemløse, hvor folk er blevet opfordret til at kigge i skuffer og skabe efter varmt tøj, de kunne undvære. Vi er blevet spået en kold vinter. Nogen har været så forudseende, at de har sørget for et lager af varmt tøj.

Danskerne vil gerne tage et medsansvar for fællesskabet, og jeg tror endda, det er flertallet, der gerne vil. Alligevel har vi en regering, der kun fører politik for de hovedrige. Hvordan er det gået til i et land med demokrati??

• #12   27. nov Nu har tog personale eller parkeringsvagter ikke noget med at en borger er trængt Alis...

Jeg går ikke ind hos naboen og banker ham til lirekassemand fordi jeg har fået en restskat vel?

Du selv Alis siger dialog fremfor vold - hvad hvis vedkommende ikke er modtagelig for dialog og bare tæver løs? er det ok i din verden. Nogle mennesker kan man ikke tale ned.

Vold i vores system løser ikke vedkommendes problem - det gør det værre og dyrere for samfundet at kaste idioten i fængsel, Hvis idioten er så krigerisk så anbefaler jeg han tager det hurtige fly til Somalia her kan kan rase af. Der udleveres 1 stk. ak47 udenfor lufthaven hvis den på det tidspunkt findes - Somaliere elsker at sprænge alt i luften og kan de få hjælp udefra så er de velkommen.

• #13   27. nov Et eksempel på vores velfærdspolitik

https://www.avisen.dk/rikke-er-enlig-mor-og-arbejdsloes-smidt-paa-gaden_417465.aspx

Citat - "Men Rikke Pedersen fortæller, at det er umuligt for hende at finde en bolig, hun har råd til at betale, i Slagelse Kommune. Og hun er frustreret.

- Det er virkelig svært ikke at komme til at føle sig som en dårlig mor, når man ikke kan skaffe et hjem til sin søn. Jeg gør, alt hvad jeg kan for at give min søn en så normal hverdag som muligt, men det er virkelig svært, fortæller Rikke Pedersen til sn.dk. "
    citat slut

• #14   27. nov Alis

Du skriver: basale fornødenheder - nu er problemet med folk som bæller, sprøjter, sniffer, løs til den store guldmedalje og når de ikke har flere penge til basale fornødenheder så går man da lige ned og plaffer løs i borgerservice for det er deres ret ik Alis?

Få dem i behandling - tjo nogle ville gerne men de har en rygrad som en kogt spagetti og så står de stadig nede hos borgerservice med kniv eller pistol og truer......

• #15   27. nov Polysl # 12

"Du selv Alis siger dialog fremfor vold - hvad hvis vedkommende ikke er modtagelig for dialog og bare tæver løs? er det ok i din verden. Nogle mennesker kan man ikke tale ned. "

Og hvad hvis de politikere inde på Christiansborg, der er ansvarlige for de sociale nedskæringer, de ikke er modtagelige for dialog?

s.u.

• #16   27. nov Nu kan man som borger i et demokratisk samfund ændre på tingenes udvikling ved at stemme - men tal viser at kun 2 ud af 10 stemmer som er arbejdsløse eller på bistand...

hvor er det nemt at sidde og klandre uden selv at gøre noget.

For år tilbage var der en udsendelse på tv2 om en familie som var harm over de ikke havde råd til at sende poden på sommerlejr på Bornholm, imens de i udsendelsen pulsede den ene smøg efter den anden og bællede den ene øl efter den anden.

De har råd til smøger og øl men ikke til deres podes udvikling....og selvfølgelig er det kommunen som er den store satan at de ikke har en sættevogn ned over grænsen og hen til deres bopæl samt en million smøger som læsses af ved gadedøren... jammerlig kommune....

• #17   27. nov Polysl # 14

"Du skriver: basale fornødenheder - nu er problemet med folk som bæller, sprøjter, sniffer, løs til den store guldmedalje og når de ikke har flere penge til basale fornødenheder så går man da lige ned og plaffer løs i borgerservice for det er deres ret ik Alis? "

Det er en af de undskyldninger, man bruger for at skære ned på de sociale udgifter, at folk kan da bare holde op med at sprøjte sig.

Prøv lige at gå budgetterne efter og se, om det er heroin, der stjæler pengene.
    Oven i at folk bliver arbejdsløse og mister deres bolig skal de også beskyldes for at være narkomaner.

Jeg bruger ingen form for illegale stoffer, måske delvis af den grund, at jeg har en fysik, der reagerer imod alt unaturligt, så jeg får det skidt af det og allergilignende reaktioner, og jeg nægter at tage de giftige hjernekemikalier, som lægerne gerne vil bedøve mig med.

Jeg har også siddet her i årevis og prøvet at forklare, hvad man byder syge og arbejdsløse mennesker i Danmark, så jeg ved hvad man får smidt i hovedet af lort, hvis man foretrækker dialog frem for vold. Men jeg fortsætter, for jeg tror på at den eneste reelle og langsigtede løsning er at folk forstår tingene rigtigt.

Det er en grotesk situation, at de mennesker, der er bukket under og som ligger ned, de skal slås på denne måde med de stærke og dem, der har penge nok.

• #18   27. nov Hold nu op med det svage pis...

jeg har selv været på bunden og begået væbnet bankrøveri og indset at det ikke er vejen og analysere mine muligheder i det system der var på det tidspunkt.

Hvor er det nemt at lægge sig på ryggen og vræle og sparke og vente på at bleen bliver skiftet....

Hold op med at gøre folk til offer for de kan hvis de vil gøre noget selv.

Folk som bæller og ryger som en skorsten må da have lidt intelligens til at skære ned på deres vaner så poden kan komme til Bornholm på sommerlejr. Ellers er de sgu nogle jammerlige jammerlapper.

Hvis jeg havde børn ville jeg sulte, for at de kunne få mad og ikke tænke på mig selv.

• #19   27. nov Alis

Du skriver et sted at du ikke var glad for at gå på førtids pension -det ville jeg være men det er så ud fra at man har en agenda fremover andet at vande planter i vindue karmen og se tv så vil det være en styg hverdag når man er vant til en hektisk hvervedag..

For mit vedkommende har jeg valgt selv at blive pensionist i kraft af selvpension som skulle kunne betale indtil jeg er 67 år. Man kan stadig være aktiv selvom man er på førtids pension. Der er masser af online aviser som godt kan bruge skribenter som dig det er bare at ansøge eller være aktiv i deres debat på deres blog så bliver man nok opdaget.

Så hvis man gerne vil sidde hjemme i sine trygge omgivelser og komme med sine subjektive meninger så er der plads til det her ude.

pt. er jeg aktiv på en Portugisisk side hvor man deler sine oplevelser af portvin, samt hvordan man kan lave Apps som gør det nemmere at dele sin kælder med andre...

• #20   27. nov Det er alle tiders politiske fidus - de sidder inde på Christiansborg og skærer ned på overførselsindkomsterne, og så lader de sagsbehandlerne tage skraldet. Og du får dine skattelettelser, for du er en af dem, der vælger de politikere ind.
    At der så til gengæld er andre, der mister både bolig og familie og måske ikke har råd til ordentlig mad, jamen hvad rager det dig? Jr. Kommunisten.

Ja, hvor er det forfærdeligt, at vi har sådanne politikere at kunne stemme på, der burde bare være et parti, slut, prut, finale, så havde alle været lige dumme, haft lige meget, boet i container, have lige mange børn, haft samme indtægt, spist det samme, have det samme tøj, samme materielle goder, bare det samme og samme og ingen skulle have ansvar for eget liv, det hele skulle det eneste parti vi kunne stemme på, nok tage sig af, vi skulle stå på hænder, hver måned og kun modtage lommepenge, så ville vi alle være noget så lykkelige ingen skulle prøve på at dygtiggøre sig, for hvad skulle det bruges til .....

Hvad mon der ville ske med den menneskelig hjerne, mon det ville være det samme, som at tage et glas medicin, der kunne sløve hjernen og ladet det eneste parti tage over, jeg tror det

• #21   27. nov Polysl # 19

"Du skriver et sted at du ikke var glad for at gå på førtids pension -det ville jeg være men det er så ud fra at man har en agenda fremover andet at vande planter i vindue karmen og se tv så vil det være en styg hverdag når man er vant til en hektisk hvervedag.. "

Nej, jeg var bestemt ikke glad. Mit arbejde var mit vigtigste livsindhold. Det var som om det var lige det, jeg var beregnet til.
    Men jeg blev overtalt og fik at vide, at sådan som arbejdsmarkedet udviklede sig efter at vi havde fået konservativ regering, da havde jeg ingen rimelige chancer. De psykisk sårbare er ekstra udsatte sådan som det ser ud også i dag.

Da det så var afgjort gik jeg i gang med at tage HF-eksamen i håb om at komme tilbage til mit fag igen.
    Men desværre var der mere modgang og af en art, som ingen mennesker ville have kunnet klare. Jeg væltede også igen.

Jeg har tænkt på at blive freelance-journalist, men har været i gang med en anden større opgave.

• #22   27. nov #11

Og hvad var det du ville gøre???

• #23   27. nov Folk får penge så de har råd til bolig, mad og tøj.
    Det er ikke nok til Alis, for hun vil have luksus. Men luksus koster penge og hvem skal betale de penge?
    Hvis de ledige får lige så meget som ansatte med lav løn, tror du så at folk vil arbejde?
    Så ryger alle lavtlønnede arbejdspladser, så er der flere der skal have offentlig støtte og færre til at tjene penge.
    Hvad gør man så?

• #24   27. nov FHH # 23

Så har du i gang travlt med at fortolke, hvad jeg mener, selvom jeg flere gange har bedt dig lade være, det kan jeg godt selv.

Jeg har aldrig været særligt vild med luksus. For mig er det ikke vigtigt hvad jeg ejer, men hvad jeg kan gøre. Jeg lever gennem det, jeg gør. Penge skal give mig arbejdsro.

Jeg mangler heller ikke, Jeg havde en forsikring, der udbetaler et ekstra beløb oven i min pension.

De mennesker, der bukker under i dag er ikke så heldige som jeg var. De får ikke et beløb, der gør det muligt at leve rimeligt. De får måske ikke engang så meget at det er muligt at leve.
    Det er dem, der går amok over for sagsbehandlerne, som jo er den, der formidler dommen.

Danmark har penge nok. Det er et spørgsmål om fordelingspolitik - at prioritere kontanthjælpsmodtagere højere end billige biler.

• #25   27. nov #10 - Alis

• #26   27. nov #24 - Alis

De mennesker, der bukker under i dag er ikke så heldige som jeg var. De får ikke et beløb, der gør det muligt at leve rimeligt. De får måske ikke engang så meget at det er muligt at leve.
    Det er dem, der går amok over for sagsbehandlerne, som jo er den, der formidler dommen.

Kan du ikke med din erfaring fortælle alle de uheldige fidusen, hvordan man kan blive forsørget af skatteyderne i årtier?

• #27   27. nov #24
    Billige biler er nogenlunde selvfinansierende, da billige biler laver et mersalg der igen giver ca. samme beløb i kassen.
    https://fdm.dk/nyheder/2017-10-billigt-staten-saenke-bilafgift

Men folk gider derimod ikke at betale store beløb i skat for at de skal gå til syges luksus.

Så igen, hvor skal pengene komme fra?

• #28   27. nov Jaaaaa tænk hvis alt var så let - Gudskelov for min førtidspension også burde jeg jo bare tie

• #29   27. nov #28
    Det er også fint nok at man mener at der skal bruges flere penge på kontanthjælpsmodtagere og flygtninge uden at sige hvor pengene skal komme fra.

• #30   27. nov #28
    Næh Leon selvfølgelig skal du da ikke tie, jeg har endnu aldrig hørt, at du har beklaget dig over noget som helst - tværtimod du er altid så positiv i dine kommentarer.

• #31   27. nov #29
    tsk, tsk, FHHH - du har endnu ikke forstået, hvor pengene skal komme fra, de skal komme fra de rige, der rager til sig altså du ved dem, der tillige udnytter deres ansatte.

• #32   27. nov #31
    Det er ikke første gange at jeg hører nogen mene at de rige skal betale mere i skat, for at spæde til hjælp af de fattige. Men hvis det betyder at de flytter til udlandet og tager firme og arbejdspladserne med sig, så har vi endnu større problemer end vi startede med.

• #33   28. nov Alis skal det forstås som at du heller ikke kan fonde pengene nogle steder?

• #34   28. nov Jamen, er det ikke typisk SF, de er så gode, sidder og deler ud til højre og venstre, uden at adressere, hvor pengene skal komme fra, Pia Olsen Dyhr er fuld af gode ideer, men hun har aldrig adresser på finansieringen.

• #35   29. nov Annella # 26

"Kan du ikke med din erfaring fortælle alle de uheldige fidusen, hvordan man kan blive forsørget af skatteyderne i årtier? "

Det var en meget mærkelig formulering at komme med, efter at jeg højere oppe fortalte, hvordan jeg kæmpede til det sidste for at undgå at komme på førtidspension. Jeg var meget glad for mit arbejde, som var mit vigtigste livsindhold.

Jeg kan sige noget om, hvordan man sikrer sig, at et land får mange førtidspensionister. Man skal invalidere folk ved at stresse og overbelaste dem, indtil deres helbred bukker under. Så skal man spare mest muligt på sundhedssystemerne, så der ikke er noget, der fungerer.
    Så mister folk deres arbejde, og kan ikke betale deres husleje, så de også bliver hjemløse og risikerer at ligge og fryse ihjel på gaden.
    Den fremgangsmåde har kostet mange menneskeliv de senere år.

Sidst - og det er det vigtigste - man skal lade være med at stemme DF og andre højreekstremister til magten, for de er fløjtende ligeglade med om deres landsmænd fryser ihjel på gaden.

• #36   29. nov FHHH # 27

"Men folk gider derimod ikke at betale store beløb i skat for at de skal gå til syges luksus.

Så igen, hvor skal pengene komme fra? "

Kalder du det luksus at mennesker på overførselsindkomst også skal have lommepenge og midler til at gøre tilværelsen værd at leve?

Jeg har allerede fortalt, hvor pengene skal komme fra og sat link ind. Sig mig, læser du ikke de tråde igennem, du skriver i?

Du kan da få lidt flere links. Her er mange

https://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGHP_daDK650DK650&q=de+10+rigeste+i+danmark

Mennesker, der har formuer på ikke alene millioner, men på milliarder! Derfra skal pengene komme. Penge, de har tjent ved at skumme fløden af andres arbejde, og for en del ved at manipulere med regnskaberne.

Fordelingspolitik betyder at man fordeler landets formuer så alle har i det mindste det nødvendige. Det gøres ved hjælp at skattepolitik og overførselsindkomster, og ved samfundsejede institutioner og uddannelsessteder, således at både de syge og de lavtlønnede i virksomhederne bliver sikrede at de får deres del af overskuddet fra deres arbejde.

• #37   29. nov FHHH # 32

"Det er ikke første gange at jeg hører nogen mene at de rige skal betale mere i skat, for at spæde til hjælp af de fattige. Men hvis det betyder at de flytter til udlandet og tager firme og arbejdspladserne med sig, så har vi endnu større problemer end vi startede med. "

Vil det sige at du mener at kommunisme er eneste mulige løsning - at alle virksomheder skal være samfundsejede?

Det går jeg ikke ind for. Jeg går ind for at man opdrager folk ordentligt, og m.h.t. dem, der ikke kan opdrages til at tage et medansvar for det samfund, hvor de tjener deres penge, så kan de ryge og rejse. Vi klarer os bedre uden dem.

• #38   29. nov #36
    I forvejen er mange store Danske firmaer flyttet til udlandet for at slippe for at betale Dansk skat. Hvis du tror at du bare kan beskatte firmaer for deres overskud, ender vi med at de flytter firmaet og arbejdspladserne ud af landet.
    Så har du i stedet færre arbejdsplader i landet og flere ledige der skal på offentlig forsørgelse. Du opnår altså pludselig det modsatte.

Hvornår har jeg snakket om kommunisme?
    Firmaer er ligeglade med de syge. Det er ikke deres ansvar at forsørge dem.
    Tror du at iværksættere vil satse en masse penge, arbejde og energi på at starte noget op, hvis de skal betale overskuddet til de syge og derfor kun sidde tilbage med risikoen for kæmpe gæld hvis det ikke kan køre rundt?
    Og nej, du kan ikke bare sige til dem der holder landet i gang at de kan skride, fordi at de ikke vil forsørge de syge, for vi har brug for deres penge og arbejdspladser. Det er i sidste ende dem der betaler for din forsørgelse.

• #39   29. nov FHHH # 38

Det er fordi danskerne lader sig skræmme af sådan en remse, som du kommer med der, og som jeg har hørt på i årevis, at det hele går galt.

Jo, de egoister, der udnytter befolkningen, kan bare skride, så opretter vi selv nogle nye arbejdspladser. Det er lykkedes at bilde danskerne ind, at de er for dumme til at finde ud af noget selv, og det er en del af katastrofen.

Neoliberalisterne har valgt politikere, der har solgt ud af fællesskabets ejendom og har stoppet pengene i egen lomme, hvorpå de triumferende siger, at nu er vi alle sammen afhængige af dem.

Kommunisme nævner jeg fordi det er eneste forsvar imod dem, der eksporterer vores virksomheder til udlandet, hvorpå de lønarbejdere, der har arbejdet og været med til at bygge en virksomhed op, de sidder med håret i postkassen.
    Jeg går ind for at der skal være mulighed for privat virksomhed også, problemet er dem, der udnytter situationen til egen fordel, og som tror, det er dem, der ejer samfundet.

Og så vil jeg lige nævne igen, og med tyk streg under, at hvis det ikke havde været for den neoliberalisme, der fik mere og mere magt, så var jeg ikke blevet syg igen, og var ikke endt på førtidspension. Masser af mennesker i det danske samfund bliver syge af stress og overbelastninger. Jeg blev det bare på et tidspunkt, hvor det sociale sikkerhedsnet endnu ikke var slået helt i stykker. Idag får folk lov at fryse ihjel på gaden.

• #40   29. nov #39
    Nej det er ikke skræmmekampagne der er ren og skær logik for perlehøns.
    Ingen risikerer store summer penge, hvis der ikke er mulighed for udbytte i sidste ende.
    Hvor mange tror du ville spille lotto hvis du ikke kunne vinde en gevinst?

Ingen kan eksportere VORES virksomheder ud af landet. De kan kun eksportere DERES EGNE virksomheder ud af landet, hvilket de er i fuld ret til og som de 100% sikkert vil gøre, hvis de skal betale overskuddet til de ledige.

Hvad vil du skabe en masse arbejdspladser for? Du er på offentlig forsørgelse. Hvor vil du skaffe millioner fra? Hvordan vil du betale dem tilbage? Du skal jo betale firmaets overskud i skat.

Igen. Det er ikke en trussel at virksomhederne flytter til udlandet, det er det der 100% vil ske. Se hvor meget der er flyttet til Polen/Kina i forvejen, skal vi sende resten ud af landet også?

• #41   29. nov Jeg tror bare jeg nøjes med at sige at der findes mange rige mennesker i Danmark der gerne betaler deres skat med glæde og sådan mennesker har jo nok glæden hos sig ved at de har rigeligt at dele ud af og igen nok til sig selv og deres kære

• #42   29. nov #41
    Ja, hvis de deler ud FRIVILLIGT. For ikke alle gider knokle røven ud af bukserne uden at få noget igen.
    Desuden hvis de skal betale overskuddet i skat, ville de heller ikke have rigeligt til dem selv.

• #43   29. nov Forhedehulehelvede jeg er ligeglad med at de rige bliver rigere og selvføleligt skal der være en grænse men hvis jeg havde 100. millioner og der var ligeså mange på vej gav jeg gerne millioner væk

• #44   29. nov Forstår ikke det der siges som fordelingspolitik hele tiden. De rige betaler ekstra i skat af den sidste tjente krone - og så skal man høre at alle bare er nogen der udnytter folk. Dem er der helt sikkert nogle af men ikke de fleste. En virksomhed med overskud deler det op i 2 puljer som er:

Hensætning
    Udvikling.

Fjerner man det grundlag for en virksomhed så kan den ikke vokse og ansætte flere.

Selv de virksomheder som udnytter skattehuller på det groveste gør intet ulovligt da det ikke er deres problem at skattesystemet er som det er og stadig har de ansatte - skulle de flytte til udlandet til mere lukrative tilskud som gratis grund samt skatte frihed i måske 3 år - så er der faktisk flere danske virksomheder der er kommet tilbage igen.

Det kan godt se uretfærdigt ud at man giver virksomheder bedre vilkår rent skattemæssigt men det giver dem også mulighed for at få flere i arbejde så det med at de bare kan skride holder ikke en meter.

Jeg brugte 6 år alene på at udvikle et program som solgte i hele nord og syd, Udgifter på udgifter, nye systemer, folk til at sætte det op og vedligeholde det så i 6 år var det en ren udgift da det var færdig var det rent indtægt + support på systemet.

Så begynder 6 års arbejde at rulle ind - skulle jeg så brandbeskattes fordi jeg har brugt 6 år plus en masse penge begynde at dele ud til højre og venstre.?

IT verden i Danmark hyler på kvalificerede folk men der er ingen som vi også kan se på alle de skandaler der har været. Næ -nu henter man dem fra Indien eller de arbejder der på opgaver fra Danmark. Mega billig arbejdskraft, de få gode i >Danmark er ikke i Danmark men i udlandet til tårnhøje lønninger.

Ikke en kæft har erkendt manglen eller andet indenfor IT i flere år og det undre mig. Så når folk råber op om at udlændinge tager vores arbejde så er det fordi de er bedre og det gælder sikkert for en del brancher.

Det der mangler er en som ME som kan læse maskinkode som andre læser en bog. Den færdighed har jeg ikke for hans er mere den maskinelle viden hvor min er mere den objekt Orienteret viden - som er modul opbygning som når man bygger et hus så starter man med grunden og bygger opad og samler det hele til sidst.

Jeg tror nok der er mange gode folk i Danmark problemet er bare at de er svære at samle til et genial team så vi for eftertiden undgår alle de skandaløse IT skandaler og spildte milliarder der ruller ud af statskassen.

• #45   29. nov #44
    De it skandaler tror jeg ikke kommer af at der ikke er kvalificerede folk til arbejdet, men mere at kunden for det første er det offentlige og er mere overbærende, da det ikke er deres egne penge og for det andet at KMD f.eks. udnytter det.

• #46   29. nov Systemerne var ikke visuelle fremadrettet, så når der kommer nye love og skattebestemmelser så kan programmet ikke følge med.

Vi kan tage Polpot som politiet skulle bruge, problemet var fra starten af at man kunne lave anmeldelser via nettet, men problemet var at man ikke kunne overføre den anmeldelse elektronisk til system og man måtte så manuel skrive anmeldelsen.

Jobnet systemet kunne ikke gemme og man skulle ved hver møde skrive hele historikken ind igen.

Helt ærligt - det er basale fejl som burde været opdaget ved en betatest, hvor det nye system køre sideløbende med det gamle system af sikkerheds grunde.

Men du har delvis ret, KMD lukrerede på at de var de eneste som udviklede offentlige systemer og bevist trak det ud for at få flere penge som med Amanda som i sidste ende kostede skatteydere 340 millioner på trods af at det var budgetteret til 214 millioner og til sidst skrottet.

• #47   29. nov #46
    Men KMD ved jo også godt at de får en ny pose penge når udgifterne trækker ud. Når det er det offentlige og folk ikke har samme føling som med egne penge, er det lettere at dele ud. Se bare på IC4. Fatter ikke hvorfor den handel ikke er blevet annulleret, længe før første forsinkede tog kom til landet.

• #48   29. nov lavedee lige en opdateret kommentar i #46

• #49   29. nov Ja og nu er der en ny "IC4"! skandale på vej med de nye fly hvor man allerede har stoppet med at producere reservedele. Hvor helvede vil de finde dem henne?

Købe ekstra fly og bruge dem som reservedele?

Til tider så skulle man tro det er aber som sidder og beslutter det og af rent helt rammer de rigtige taster.

• #50   29. nov Link til påstanden om at reservedele er en saga blot...

http://krigeren.dk/vigtige-reservedele-til-f-35-allerede-paa-vej-ud-af-produktion/

Det kan man så også læse på; Politikken, fyens.dk, alttinget.dk, osv...så man ikke tror det er en rapand... der er faktisk mange flere medier som skriver om det men det gider jeg ikke smide her for så bliver jeg aldrig færdig.

• #51   29. nov Polysl tænk hvis alle de selskaber brugte alle deres overskud i Danmark frem for at sætte dem i et skattely det vil blive en vind - vind så vil alle blive til gode set dette her har jeg prøvet at skrive 4 gange i træk men bliver smidt af

• #52   30. nov Helt enig, Leon, i at der er rige mennesker, der ikke har spor imod at dele ud og tage et medansvar for det samfund, hvor de tjener deres penge.
    Problemet er heller ikke at der findes rige mennesker - fred være med dem - problemet er at der findes fattige mennesker. Nogle endda meget fattige.

Det er alle undskyldningerne for at nedbryde vores velfærdssamfund, man skal til livs. Mennesker, der er arbejdsløse eller handicappede så de ikke kan arbejde på lige fod med andre, har samme ret til et ordentligt liv, som de rige. De har samme værdi som mennesker og de er medlem af det samme samfund.

Det er muligt at IT-folk har specialviden, men så er andre eksperter på andre områder. At man har specialviden giver ikke ret til at mene at man har mere ret til et ordentligt liv end andre har. Alle de robotter, der bliver opfundet burde være lettelse til de lønarbejdere, der slider sig selv op på hårdt arbejde, men i stedet bruges det som erstatning for dem, så de bliver arbejdsløse.

Jo, de der truer med at flytte virksomheden til udlandet, hvis ikke folk vil gå ned i løn, de kan bare skride. Vi har ikke brug for dem.
    I stedet burde vi vælge nogle politikere, der genopbygger samfundet. Så bliver vi mindre afhængige af de selvovervurderende pengemennesker.

Jeg kan ikke se, at mennesker der sælger IT-apparater de skal have fortrin frem for f.eks. en læge. Problemet er at de, der køber dyre IT-apparater som regel har flere penge end syge mennesker, og det kan bedre betale sig at satse på dem som kunder.
    Et demokrati burde udligne den slags forskelle så humanitært arbejde prioriteres lige med økonomisk gevinst.

• #53   30. nov Leon

Det er et fåtal som er mere kortsigtet som virksomhed, hvad er ideen at fjerne overskuddet på andre funktioner som ikke er skattepligtig, som

Vedligeholdelse
    udvikling

De behøver ikke at gå i skattely men lade dem hvile i forskellige kasser i virksomheden.

Ingen bygger en virksomhed op for at være kortsigtet, og dog nogle gør, men ikke de fleste så en generalisering er ikke på plads at gøre alle til banditter.

Hvad skulle det overskud så bruges til Leon? det er et fåtal der laver det nummer så jeg forstår ikke kritikken da det ikke engang er på 1% men mere en promille.

Og hvordan vil du have en virksomhed vokser hvis de giver overskuddet væk?

• #54   30. nov Akis

NU forsætter du med at vrøvle...om noget du slet ikke har forstand til.

Mennesker erstattes af robotter i meget slidsomme funktioner, men der er nogen som skal vedligeholde en robot og programmere den i nye funktioner ud fra de emner den skal udføre.

Det giver også nyt arbejde til underleverandører af reservedele og til producenter af reservedele - du skal være glad for at nu kan folk ikke slides op i den funktion - nu får de via en opgradering i robotik en ny funktion som på ingen måde er opslidende.

Hvad er problemet i at dem som har råd til en Apple er rige og dem som ikke har råd men må nøjes med en noname - det er eng gang ævl. Hvad rager det mig at naboen ikke har råd til samme udstyr som mig. Hvad gjorde man i min studie tid? jo man sparede op. Det er netop problemet med samfundet i dag at man vælger den hurtige dyre løsning som gør dem fattigere pga renten. Hvad rager det mig? hvis folk ikke vil sætte tæring efter næring så er det fordi de er for dumme og korsigtet idioter.

• #55   30. nov Polysl - det er dig, der vrøvler om noget, du ikke har forstand på - og jeg kan ikke fordrage den form for argumentation.

Jeg ved udmærket at der skal underleverandører og folk til at betjene robotterne, men det betyder stadig arbejdsløshed til de ufaglærte, og ikke nedsat arbejdstid, hvilket ville være rimeligt.
    Jeg tænkte nok at jeg ville blive angrebet for det indlæg, men ind imellem gider jeg ikke at tage højde for alt.

Den anden del forstår du slet ikke, men svarer på den alligevel. Det drejer sig ikke om hvem der har råd til at købe de dyreste IT-apparater, men om hvem der overhovedet har et marked for sin kunnen. En læge eller andre i sundhedssektoren har ikke det samme marked, for de servicerer mennesker, der som regel ikke har så mange penge.
    Det er en af de ting, jeg har imod en ureguleret liberalisme. Der fremstilles varer og serviceydelser til dem, der har penge, men ikke til dem, der ikke har. Derfor bør der være en skattebetalt regulering, så der bliver sørget for alle.
    Det er ikke godt nok kun at argumentere for IT-virksomhederne. Der er meget andet end mobiltelefoner, der er vigtigt i et samfund.

• #56   30. nov Alis C #52 vi har jo brug for alle de arbejdspladser og det er vel fair nok at de så har et overskud de kan feste for når de så også betaler det mere til vores velfærdssamfund

• #57   30. nov Polysl #53 jeg skrev ellers et godt svar til dig men blev igen - igen smidt af, så nøjes med at skrive at Danmark burde have et forenklet skattesystem og hvor regelsættet var så enkelt at en med en 9.klasses eksamme kunne regne sin skat ud, det var der også en på DR2 der udtalte

• #58   30. nov Leon # 56

De betaler ikke det mere til vores velfærdssamfund. Det er et "synsbedrag" at virksomhederne betaler mere til vores velfærdssamfund end andre gør. Det er de lønarbejdere, der arbejder i virksomhederne, der arbejder pengene hjem.
    Der bør - også for almindelig anstændigheds skyld - være et socialt sikkerhedsnet, der samler alle op, der har brug for det.

• #59   30. nov Polysl glemmer en ting, og det er, for hver IT ansat, ryger der 8 arbejdere.

Og nej, du kan ikke bare uddanne dig ud af det, det er det rene pyramidespil, hvis du da kender det!

• #60   1. dec #55
    Ufaglært arbejde er så småt ved at forsvinde i Danmark. Det er nemlig det der i stor stil er rykket til udlandet, til bedre favorable vilkår. Men det var dem det var ligegyldigt med skattepenge fra ikke? Og så kan man ikke gå og råbe på nedsat tid bagefter.
    Det vi skal dygtiggøre og sælge os på er høj kvalitet og specialisering på områder. Vi kan ikke konkurrere med billig arbejdskraft fra Østeuropa og Kina.

Selvfølgelig produceres der varer og serviceydelser, til dem der kan betale for det. Ingen vil bruge penge på materialer og arbejdsløn hvis der ikke kommer noget retur.
    Du gad heller ikke arbejde gratis, uden at få noget du kunne leve for. Men det er selvfølgelig let at påstå når man går hjemme på offentlig ydelse.

Men pengene kommer da gennem firmaet som igen har været ude og hive penge ind på deres ydelser/produkter.
    Havde firmaet ikke tjent penge, havde der ikke været løn og så havde du heller ikke haft offentlig forsørgelse at leve af.

• #61   1. dec Dem som betaler mest til velfærd staten er:

Shevron
    novo nordisk
    shell
    tdv
    lego
    Maersk
    Nordea
    lego

7 firmaer som tilsammen betaler 17 milliarder.

Og så er der andre 50.000 andre virksomheder som bidrager. De firmaer gør det også muligt at have ansatte som betaler skat i Danmark.

gu ved hvis vi ikke havde 57.000 virksomheder i >Danmark, et smukt land med fabriks ruiner - folk i boliger som er ruin hober, daglige kampe om en hvidkål, den som skyder først vinder.

Så ud med alle snyderne og det gælder jo også den almindelige lønmodtager som har trukket sine træsko fra i skat. Bedrageri, arbejder sort. vennetjenester - bedrageri. Du klør min røg så klør jeg din ryg - bedrageri.

Syge som får erstatning for skade og er sygemeldt og arbejder sort - bedrageri. Faktisk så mange at der er fokus på problemet, men det er jo de store sataner der er problemet ik?

Faktisk vil jeg anbefale alle de virksomheder der snyder skal lukkes og alle skal fyres så kan vi se hvor godt det er for Danmark. De ansatte bære ingen skyld men fanges i den retfærdiggørelse som nogen med en meget lille horisont har.

• #62   1. dec Oveni så har vi de dejlige medarbejdere på jobcenter Lærkevej i KBH, som hyre en læge som skal undersøge folk på jobcenteret på trods af det er dybt ulovligt. Dvs. man prøver at underkende ens egen læge.

Man sidder overalt i båse med glas så alle kan se hinanden og høre hvad der tales om.

Hvor er den ukrænkelige ret til at være anonym? det r som en kvægvogn anno <Tyskland 2 ww.

Syge folk kommer i job praktik på trods af at de ikke kan løfte en tændstikæske.

Man kaster folk fra sygedagpenge til jobs afklaringssystem som betyder de bliver bedraget for 5000 kr om mdr.

Jeg vil med et pænt ord beskrive de ansatte som nogle af de mest idiotiske nærige og sindssyg fikseret skrivebords soldater hvis formål at pleje egen interesser for der er jo bonusser når man får smidt en fra sygedagpenge til job afklaringsforløb.

Man har derfra smidt syge folk på bistand, som via en anke blev ikendt som dybt ulovligt ifølge de retnings linjer fra borgen om at ingen som er syg kan komme på bistand men skal tilbydes et nyt forløb.

De sindssyge prøven på besparelser er ikke retnings linjer fra borgen men frit vurderet som en fortælling fra H.C.Andersen.

Her har vi det klare bevist på at en kommune prøver i bedste stil at være en stasi enhed i kommunen - og flere fra Lærkevej er dag også truet ifølge indlæg på avisen.dk. hvor en sagde at skulle de møde en der i supermarkedet så ville jeg sparke kællingen i fjæset. Der er lavet demonstrationer foran Lærkevej og den ledende er blevet truet af jobcenter som mener at han nok ikke ser så syg ud som det lader til. Det er så taget tilbage og undskyldt.

Man lagre ens politiske retning på jobcenter på trods af de benægter det men de spørgsmål der stilles til klient fortæller klart det modsatte.

Så jeg vil da mene at der hvor man skulle sætte ind var på jobcenter og ikke dem som faktisk holder røven oppe på Danmark...

Over and out....

• #63   1. dec FHHH # 60

"Selvfølgelig produceres der varer og serviceydelser, til dem der kan betale for det. Ingen vil bruge penge på materialer og arbejdsløn hvis der ikke kommer noget retur. "

Og derfor er kapitalisme uden en omfordelingspolitik en rigtig dårlig ide. De mennesker, der ingen penge har, har også brug for forskellige ting. Og i det hele taget for at leve.

"Havde firmaet ikke tjent penge, havde der ikke været løn og så havde du heller ikke haft offentlig forsørgelse at leve af. "

Jeg skylder ikke nogen noget! Det var stress og fejlbehandling, der var årsagen til at jeg blev syg igen, så det er dette her samfund, der skylder mig noget.

Den neoliberale samfundsopfattelse er syg. Et samfund og dets politikere har pligt til at sørge for at alle har muligheder og har et liv. Mennesker skulle gerne have forladt dyrestadiet og jungleloven, hvor de stærkeste udnytter alle andre.
    Der findes ikke millimeterretfærdighed, men man kan opbygge det sikkerhedsnet, der sørger for at alle klarer sig alligevel.

Det er først og fremmest lønarbejderne i et firma, der tjener pengene. At det er ejerne, der får beløbet som indkomst er en "synsforstyrrelse". Det er det system, vi har valgt, og det går jeg også ind for, men det fungerer kun hvis der er en retfærdig omfordelingspolitik.

• #64   1. dec Polysl - jobcentrene lever op til de krav, politikerne stiller. De leverer de resultater, de får besked på.
    Fejlene sker et helt andet sted.

Over and out!

• #65   1. dec sikke en gang ævl, det er netop fortolkningen som gør at de kan gøre som de vil ellers vil vi se det hos alle jobcenter - politikere udstikker regler men de regler kan fortolkes som fanden læser biblen.

Så mener du at alle de overtrædelser der sker på Lærkevej er ok?

Vi snakker ikke om 4 men mere end 50 overtrædelser så lad være med at beskytte jobcenter for deres svinske behandling af syge.

• #66   1. dec #63
    Nej, for det virker sgu' ikke på andre måder.
    Du tror vel for fanden ikke at folk bruger over 8 timer om dagen for at arbejde for sjovt? Hvis du kunne få lige så meget ved at gå hjemme og fede den som ved at arbejde, havde jeg sgu' ikke grugt et minut på arbejdet, og det havde 99,9% af Danskerne heller ikke. Og hvem skal så pludselig betale for alle de ydelser? Der kommer jo ikke noget skat ind mere.

• #67   1. dec Polysl # 65

Det er dig, der ævler! Jobcentrene har nogle umulige betingelser, og hvis de ikke klarer opgaven, så bliver de fyret og erstattet med nogle andre.

Hvis man skal undgå situationer som det, der er sket på Lærkevej, så skal man have fat et helt andet sted. Nu blev det meget åbenlyst der, hvor galt det står til, det står lige så galt til andre steder, men mere skjult.

Det skal være den faste familielæge, der skal have det mest afgørende ord, ikke læger der er ansat af kommunen for at spare penge.

Det er simpelthen beskidt at en regering spiller borgerne ud imod hinanden for at få fordele til deres egne vælgere.
    Det har aldrig nogen sinde før været nødvendigt at have vagter på socialkontoret, men tidligere var det også sagsbehandlernes arbejde at varetage borgernes interesser.

Hvis du vil løse de problemer, så er det et helt andet sted i systemet, du skal tage fat.

• #68   1. dec FHHH # 66

Du har en meget negativ og næsten paranoid menneskeopfattelse.

Der er masser af mennesker, der arbejder fordi de føler et ansvar for det samfund, de er en del af, eller fordi de er kommet på rette hylde og synes at det, de gør er sjovt. Det gjorde jeg f.eks.

Jeg har også prøvet at være arbejdsløs, og det var lykken at få et arbejde igen, og igen blive en del af at team, der skulle løse nogle opgaver i fællesskab.
    Det er da meget lækkert at have fri ind imellem, men mennesker kan nu engang ikke leve af kager alene. Der skal også noget mere solid kost til, og det gælder også mentalt.

• #69   1. dec Nu har jeg selvpensioneret mig så jeg trives da meget fint ved at være pensionist., Det det drejer sig bare om at fylde sin hverdag op med gøremål og ikke bare sidde og stene foran tv og tulle rundt og rette på figurer og kigge i skuffer.

Og det kan man ikke give regeringen og DF skylden for vel?

• #70   1. dec Jeg kan også selv fylde min hverdag ud, og jeg har rigeligt at lave.
    Men jeg ville hellere have haft et arbejde. Jeg var midt i 30erne da jeg mistede mit erhverv, og jeg føler at jeg er blevet snydt for en hel masse.
    Da det ikke kunne være anderledes, så har jeg fået det bedste ud af det.

Nu har jeg også været så heldig, at jeg havde en forsikring, så jeg havde økonomisk overskud til at købe hvad jeg skulle bruge. Jeg har virkelig ondt af dem, der ryger på kontanthjælp i dag og næppe har til husleje og slet ikke til noget andet.

På et tidspunkt registrerede jeg, Polysl, at du har fundet en eller anden fidus, så du kan sidde i Portugal og tjene penge over Nettet?

• #71   1. dec #66
    Det er ganske realistisk. Ja det giver meget at have et arbejde, men ikke nok til at nogen vil arbejde gratis for det.
    Hvad med lortearbejdet, alt det kedelige som ingen gider og det du hurtigt bliver slidt op af? Hvorfor tror du at nogen gider det, fremfor at lave noget mere spændende og stimulerende derhjemme i stedet? Det er der da ikke nogen der gider.
    Ingen sætter samfundet højere end sig selv.
    Vil du ofre dig selv og sælge din computer for at donere pengene til samfundet?

• #72   1. dec >Alis

Det er ingen fidus, men alm arbejde over nettet, samt udvikling af programmer for vinhandlere, og vin producenter i Portugal. Samt jeg har nogle aftner hos min franske ven som har en portvinsbutik hvor han om aftnen servicerer med smagninger for turister - så jeg er ingen bandit vel? der udnytter og snyder og bedrager, men en lønslave på mine betingelser.

• #73   2. dec Gu ve hvad der kom ud af KL sagen med Mont Blanc kuglepende, rejser osv.

<Misbrug af offentlig midler - men det er nok regeringen som har skylden at de bare bruger løs af midlerne. Alle fra KL er offer for det offentlige system samt regeringen og bestemt df...De er værre end IS. fy daføj hvor går det godt i Danmarkistanien.

• #74   2. dec #73
    Ikke noget tror jeg. En halv undskyldning og et løfte om at det ikke ville ske igen, var vist det.
    Men nu er det så alligevel beløb i småtingsafdelingen. Der havde ikke været til meget mere end en frokost eller to alligevel.

• #75   2. dec For mig er det ikke i småtings afdelingen for det handler om moral, med at man klasker syge og lede i hovedet og røv og tager på ferie rejser og dyre lorte penne og andet gøjs som kunne komme borgerne til gode.

KL gav politiker gratis hjælp juridisk - nå det er så i småtings afdelingen så det gør man ikke noget ved. Det er så også den holdning der hersker i KL. småting....ikke værd at nævne...vi nakker et par syge så er pengene hjemme .
    Hold da pikme da....

• #76   2. dec Det er i småtingsafdelingen, for de kunne have spildt så mange penge på andet og lovlige formål i stedet. Mennesker er egoistiske væsner og gør kun det der gør dem glade og tilfredsstiller dem.

• #77   3. dec En af de her forbistrede rige giver store bonusser hvert kvartal som tak for et godt arbejde....

https://www.avisen.dk/lars-larsen-i-gavehumoer-giver-1800-ansatte-kaempe-l_473854.aspx

• #78   3. dec #77
    Men han skal jo give pengene til dem der ikke laver noget.
    På den måde kunne alle have fået et par kroner hver og kunne have købt en Ramen nuddel eller en slikkepind.

• #79   3. dec FHHH

De får bonus 8% ud af det samlede salg i butikken. så alle er vel interesseret i at salget bliver så stort som muligt. Der er tilfælde hvor de pr. medarbejder har fået 33.000 i bonus. Mon ikke de så selv holder justits med at ingen går og dovner den for det får jo konsekvens på deres kvartal bonus.

• #80   3. dec #79
    Det var ironien til Alis holdning om at det skal være alle de arbejdsløse der skulle have haft pengene i stedet.

• #81   3. dec fhh ? hvem skulde ellers have haft dem.. mener du da ikke at en hårdt abejdende livslang bistandsmodtager med den gyldne evne til at skrige URETFÆRDIGHED burde stå højest på listen

• #82   3. dec #81
    Det er jo det Alis mener. Istedet for at det er dem der holder samfundet i gang, skal alt overskud gå til dem der IKKE holder samfundet igang, for alt andet er moralsk forkert.

• #83   3. dec ha du slet ikke overvejet hvor stor en indsats det kræves til at holde en bistand kørende i over 40 år ? det burde da om noget udløse en præmie fhh

• #84   3. dec for slet ikke tale om de åndsboller der har været så dumme at knokle til den skatte prosent der er tilfældet. nææ fhh. de har været for dumme til at fortjene noget. kan vi ikke blive enige om det ? (pengene må og skal sku hen hvor de virkeligt hører hjemme)

• #85   3. dec Altså jeg er fuld ind for at vi skal hjælpe dem der ikke kan arbejde. Men dermed ikke sagt at de skal leve lige så godt som alle andre. Jo mindre grænsen er mellem arbejde og arbejdsløs, jo mindre er grunden til at bruge tid på arbejde.

• #86   3. dec helt enig fhh. det ha jeg længe indset. og det er netop derfor jeg selv er ved at undersøge mulighederne for bistand. jeg vil sku have det lige så godt som alis. resten af min tid

• #87   3. dec Men Alis jeg har et sted vi kan spare. 33 mia kr om året.
    Det er det beløb vi bruger på flygtninge hvert år (Hvis du ser bort fra stigningen, som gør at beløbet stiger Konstant)

• #88   3. dec uha da da. nej så er det meget bedre at spare på sundhedsvæsenet. døden skal jo alligevel have en årsag. og spares der på flygtninge. så bliver nogle jo meget kede ad det det går ikke

• #89   4. dec Og erhvervs livet gør ikke noget bare høster og høster...

8.3 millioner på en*' time til fattige børn i Danmark

Det er de her erhvervs røvhuller som bare tænker på sig selv og rager til sig - ik?

Nu nu må vi så se om de penge fra erhvervs røvhullerne også kommer til fattige børn til gode - for en ordens skyld så er DF ikke blandet ind i den indsamling eller de 179 kolbøtter nogle idioter har valgt ind.

Det må da være vand til øjnene som pisser ud og kære lille mormor.

Sikke noget lort for de kritikere som har kæmpet for at erhvervs livet lægger nogle af de forbistrede penge fra skattely ned i lommerne på børn som har søgt julehjælp....satans nu falder det hele til jorden med at forbande det lorte erhvervs liv.

• #90   4. dec Ja nogle vil forarges, så kan hele skraldespanden hældes ud, og sproget som det bruges bag tremmer og i bander.

• #91   4. dec Jeg er ikke forarget - man får hvad man vælger ik? og i øvrig kan jeg være pisse ligeglad. Hyg jer fuck Damarkistan... ha ha

• #92   4. dec # 91 Polysl

"fuck Damarkistan"

Du skal såmæn nok komme kravlende tilbage, hvis du bliver syg.
    Angiveligt skulle du befinde dig i Portugal, og der er det ikke gratis at blive syg.

• #93   4. dec Polysl er bare på ferie

• #94   4. dec syg i Portugal ?? polyst er da så udmagret at han ikke kan komme til at fejle ret meget andet end skind og benæder. og det kan der vel sprøjtes for

• #95   5. dec # 93 jetset

Så er der da noget, jeg fuldstændig har misfostået.

• #96   5. dec #92, #95
    Nasty

som sagt "Wer's glaubt, wird selig" - ich werde nicht selig

• #97   6. dec " 96 Annella

Heller ikke jeg!

Kommentér på:
Den uansvarlige velfærdspolitik.