{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Islam ???? {{forumTopicSubject}}

Nu kan man læse et angreb på en moske hvor man headbanger på dyre tæpper,

Det er så ikke nok med at være muslim men hvilken gruppe af muslim man tilhøre. Vesten bliver mere og mere forvirret når kampen står imellem:

Sunni
Shia
Sufi (nyt for mig)

Så det er snart ligegyldigt hvem man tilhøre, der er altid nogen som skal nakke jer. Islam står stærkt? det giver da en vis smag i munden når man lige læser at 189 er nakket og 125 såret i en Moske¨i Ægypten.

I min verden er det ikke det store rabalder - jeg vil være mere sur over at knalde min tå mod dørtrinet.

Hvad bliver den nye moderne muslim?

Euro muslim så er der 4 grupper som kan kæmpe for deres fortolkning af kolbøtte bogen.

Kommentarer på:  Islam ????
  • #2   24. nov Sufier er mystikerne i Islam. Jeg havde en veninde, der var gift med en sufi.

M.h.t. at de slås, så er det ikke så mange år siden protestanter og katolikker sloges i Irland. Jeg kan da huske det.

Der var er godt indlæg i DR2-dagen i dag om billeder i Islam. Jeg ved ikke om det var denne bog, der blev anmeldt, men ellers var det en tilsvarende

https://bogmarkedet.dk/artikel/menneskefiguren-i-islamisk-kunst

Der blev bl.a. fortalt, at problemet med Jyllandspostens tegninger var at de gjorde nar af profeten. Han må gerne afbildes, og det har de selv gjort i årevis, men han må ikke gøres til grin.
    Debatten dengang blev afsporet fordi alle mulige andre end muslimerne selv havde travlt med at forklare, hvorfor de reagerede som de gjort.

Vesten skulle aldrig have forsøgt at tvinge de muslimske lande til at blive kapitalister. Det stemmer ikke med deres mentalitet, og man har ødelagt deres kultur.

• #3   25. nov Alis

ja de sloges dengang - det gør de jo ikke mere, der sker heller ikke mange angreb af kristne mere som i ældre tid.

Muslimer har lige siden tidernes morgen været handelsmænd, så det er også en form for kapitalisme så det er ikke noget nyt vesten har kommet med.

Nu ved jeg ikke lige hvorfor Jyllands posten lige skal bringes ind i de myrderier der foregår.

De attentater på deres egne er heller ikke vestens opfindelse for det har de gjort siden tidernes morgen.
    Saudi Arabien er også et kapitalistisk land og det er ikke noget vesten har tilført.

Vesten har ødelagt der kultur?

Muslimer er ikke en kultur men tusinde af kulturer som på deres måde efterlever koranen ud fra deres tolkning. Så hvis nogen ødelægger og udrydder kulturer så er det dem selv.

• #4   25. nov Polysl

Alle nationer har handlet, men ud fra forskellige regler og politiske systemer. Den form for kapitalisme, vi har her i Vesten, den stemmer ikke med Islam.
    Forsøgene på at tvinge vores såkaldte demokrati ned over hovedet på dem, har ødelagt deres kultur. Det er ligesom hvis du installerer et program på computeren, der ikke er kompatibelt med de andre programmer, så fungerer det ikke længere.

Jyllandsposten og tegningerne har spredt så meget negativitet i de arabiske lande, at det har haft betydning. Det må du da have læst om.
    Vi skulle absolut følge USA i deres krige - velsagtens Foghs personlige ambitioner - derfor opstod islamisk stat, og det splittede muslimerne i for eller imod eller noget tredie.
    Det er i forvejen svært at få en nation til at fungere som en helhed.

Det ville hjælpe hvis vi ville forsøge at skabe fred i stedet for at sprede had.

• #5   25. nov Åh gud i himlen giv mig styrke, sprede negativitet, det klare de sagtens selv, der har rådet had krig og ødelæggelse i de muslimske lande så længe jeg kan huske, den ene tro ,Shia og Sunni bekriger den anden, Og det gjorde de længe før Amerika blev grundlagt, eller Anders Fogh blev født, Så jeg er træt af alt den skyden skylden på alle andre end den krigeriske og rabiate muslim, der lever og huserer i hele verden. Vi har for eksempel ikke haft krig i Danmark siden 2 verdenskrig, Vi er et fredeligt folkefærd der ikke er fanatisk og slår andre tros retninger ihjel på grund af nogle billeder, Vi har nemlig humoren som det bedste våben, men der er selvfølgelig nogle der ikke fik den gave i dåb, og jeg nævner ikke navne.

• #6   25. nov Og mærkeligt nok, så valfarter de til Vesten

Det er ikke alle muslimer der er terrorister, men det er kun muslimer, der er terrorister

• #7   25. nov Jetset

Det er nok stakler som er blevet misforstået af vesten - de bekender sig til en islam som ikke godkendes i det område de er og så flygter de. De er så ikke oplyste om at der er områder med deres fortolkning af islam så de behøver ikke at bruge deres rigdom på at rende op til vesten og deponere deres pas i lufthavnen - de er naturligvis fløjet hertil og ved at gemme deres pas i lufthavne bokse så kan de sige de er vadet hertil - se min sko der er hul - den lokale sko mager har lige slebet sålen så det ser autentisk ud.

Ja - i dag kan man sige at alle terrorister er muslimer. men så længe de bare bomber deres egne så er det indenrigs problemer som vi ikke som land skal bruge penge eller energi på.

• #8   26. nov Alis med den foragt du har for vesten og alt der har med demokrati at gøre, forstår jeg ikke at du ikke bor i Mellemøsten.
    Vesten presser ikke demokrati ned over hovedet på nogen, men de har afsat nogle diktatorer der har begået folkemord. Men du fortrækker vel også et morderisk diktatur, fremfor vesten?

• #9   26. nov Kisser # 5

Du er sørme populær, Kisser. Den fik du 3 likes for. Folk kan godt lide dig

Findes der noget som helst land i Afrika, der ikke har været koloniseret eller besat af et europæisk land? For ikke at tale om at USA hentede slaver i Afrika, og det gjorde Danmark faktisk også.
    Allerede missionærerne lavede rav i den, for i deres iver efter at frelse de stakkes sorte og gøre dem kristne, greb de ind i deres kultur og deres egne normer.

Så kom alle handelsfolkene som var optaget af at tjene penge på både Afrika og de arabiske lande. Europæerne har aldrig haft for vane at respektere de landes kulturer, de invaderede.
    Nu er der ødelagt så meget at det for alvor er gået galt, og nu skal man have skubbet skylden over på muslimerne. Især dem, der flygter og kommer til vores del af verden som enten flygtninge eller migranter.
    Det ville klæde europæerne at påtage sig et ansvar for hvad de har lavet. og så komme i gang med at rette op på det igen.

" Vi er et fredeligt folkefærd der ikke er fanatisk og slår andre tros retninger ihjel på grund af nogle billeder, Vi har nemlig humoren som det bedste våben, men der er selvfølgelig nogle der ikke fik den gave i dåb, og jeg nævner ikke navne. "

Hvis man har sit nervesystem rigtigt stemt, så kan man godt mærke forskel på humor og ondskabsfuldheder. Det føles helt forskelligt, Men det er der altså nogen, der ikke kan, og jeg nævner heller ingen navne.

• #10   26. nov Polysl # 7

Der fik du så fortalt din egentlige hensigt med at oprette denne tråd.

• #11   26. nov Alis.

Lige gyldigt hvad, så kan vi ikke tage ansvar for hvad tidligere generationer bedrev.
    Jøderne korsfæstede Jesus, skal vi så hade jøderne i dag?

• #12   26. nov FHHH # 8

Jeg vil bede dig om at afholde dig fra at fortolke, hvad jeg mener.

Jeg holder af det rigtige Danmark, ikke af den vanskabning som DF har lavet Danmark om til. Det har ikke noget med demokrati at gøre.
    Vi var engang et folk med en god portion værdighed og respekt for menneskerettigheder. Det er vi sådan set stadig, men folk gemmer sig og tør ikke at sige hvad de mener, for så bliver de udsat for så grove angreb, at de mister modet og humøret. De fleste har jo også en hverdag, der skal hænge sammen.

Ligesom du forsøger at diktere mig, hvad jeg skal mene, og straffer så hårdt som muligt, hvis ikke lystrer, på samme måde dikterer man muslimerne hvad de skal mene, og endda i deres egne hjemlande.

Der har lige været et modbydeligt angreb på en moske, et angeb som hele verden fordømmer, men hvad gør man her? Man taler ikke om hvad der kan gøres for at få oprettet fred i Afrika og de arabiske lande, man forsøger udelukkende at udnytte angrebet til egen fordel.

• #13   26. nov Markgreven # 11

Hvis man vil forstå sin nutid, så må man kende sin fortid.

Muslimer er mennesker akkurat ligesom alle andre, men de har fået ødelagt deres kultur, og når man mister sine rødder, så har man det ikke godt.
    De forsøger at forsvare deres religion og finde deres rødder igen.

• #14   26. nov Alis.

Men de gør jo intet selv, hverken araberne eller afrikanerne.

Hvor længe skal vi pudse næse på dem?

• #15   26. nov Alis

Det lykkedes dig at kommenterer uden det er gennemtænkt.

Afrika er ikke bare en gruppe som laver ballade, det er tusinde af små krigsherre som vil til magten, og når de kommer til magten er der andre der vil til magten.

Jeg kan godt stille mig op på et podie og sige: Jeg ønsker fred i verden - pling - fred i verden.

Det er kun noget man kan opleve i Alis i Wonderland -

Du skriver vi fordømmer det angreb i Ægypten og mener vi skal gøre noget, og et andet sted skriver du vi ikke har noget at gøre i Afrika og aldrig skulle have været der.

Jeg er da absolut tilhænger af vi vesten og resten af verden er væk fra Afrika,

Du blive ved at ævle om DF som om de er eneste som kan beslutte en lov, det er da helt absurd at påstå - det er et samarbejde med andre partier men dem siger du ikke noget om, sjovt nok.

Jeg vil da være total fløjende ligeglad med konsekvenser hvis jeg stillede mig på en øldåse på rådhuspladsen og sagde min mening. Folk kan grine, le, spytte, og det er så også set hos muslimer som spytter på folkevalgte eller smider en sko.

• #16   26. nov Markgreven # 14

Det er din negative udlægning at de ingenting gør selv.

De gør ikke det, europæerne vil have de skal gøre, men det er europæernes fejl, at de ikke kan finde ud af at respektere og samarbejde med den oprindelige befolkning.

• #17   26. nov Vi skal ikke samarbejde vi skal holde os langt væk. Lad dem selv prøve på at opfinde den afrikanske dybe tallerken.

• #18   26. nov Polysl

Det er for sent at holde os væk, nu hvor det meste ligger i ruiner.

Vi lever i en globaliseret verden, og nu er det endnu mere vigtigt at man respekterer hinandens kulturer, hvis man vil handle sammen. I stedet for at lave et kæmpe slagsmål ud af det hele.

• #19   26. nov Det er aldrig for sent at holde sig væk, for så kan vi jo ikke gøre en forskel og en forskel er negativt når vi blander os.

I ruiner??? dem som lægger dele af Afrika i ruiner er dem selv. Flere af vores tidligere tilstedeværelse i Afrika har ikke lagt det i ruiner - det klarede de flot selv ved at smide vesten ud og brænde hele eksistens grundlaget af for samfund omkring en plantage eller maskin station.

Tusinde krigsherre kæmper mod hinanden om magten som de har gjort i hundrede år eller mere. I selv demokratiske dele af Afrika har de modstandsgrupper mod demokrati som landet selv har indført. Krigsherre vil ikke demokrati de vil have et diktatur hvor de kan udøve deres kultur som du hele tiden forsvare. Af med flappen moster, af med flæskesværen på dilleren, stening, skydning, halshugning som jo er deres kultur som jo skal bevares ik?

Tror du selv på at hvis der ikke havde været nogen udbytning af af Afrika og ingen påvirkning at de dansede rundt i en glæde rus og og delte blomster ud ville være total fredelig for alle afrikanere?

• #20   26. nov #9 -Alis

Kisser # 5

Du er sørme populær, Kisser. Den fik du 3 likes for. Folk kan godt lide dig

Helt sikkert modsat til dig - har du egentlig nogensinde fået et eneste like for dine forskruede meninger?

Og Kisser har fået et like mere - altså 4!!!!

• #21   26. nov Lone.

Jo jeg mener at Leon og tidligere Esben Eg, har været søde ved hende med likes.

• #22   26. nov Ja da Alan - de likes kan man tælle på to fingre

• #23   26. nov Lone.

Nu fik du en finger, vælg selv hvilken.

PS.

Jeg ved godt hvilken finger Alis skulle have.

• #24   26. nov Alan

• #25   26. nov Nej, jeg får sjældent likes, men det er heller ikke det, jeg går efter her. Jeg er ikke engang sikker på, at det ville være en kompliment - i alle tilfælde ikke likes fra højrenationalisterne.

Jeg er her fordi jeg på et tidspunkt forstod, at rascisme og højredrejning ikke går over af sig selv.

• #26   26. nov Jeg er glad for at vi har et orakel i vores midte - bukke og nejer - har dog ikke en kjole på så jeg vil nok se lidt bøsset ud.

Når der afholdes en skønheds arrangement så skal de alle sige: Fred i verden så går hysterikken viralt både på twitter, facebook og andre idiotiske sociale idiotiske steder hvor ens svinesti kan svinges.

Jeg er glad for at det kan være så simpelt bare at ønske fred så pling så er der fred og alle danser rundt i en blomster rus og smider ak47 ned i metal pressen.

I Afrika kærtegner de unge mænd de unges kvinders bryster og så ryger de lige ind til en Clinton.

Alle bliver lige pludselig geniale som om at stenen som blev rørt af en abe pludselig tordner igennem tid og rum og rammer Afrika - så de endelig kan skabe deres dybe tallerken.

Man finder guld - og nogen tænker at få mere guld så man angriber samfund nær det sted hvor guldet er - slaver med trusler at man vil slå deres familie ihjel. Ikke en opfindelse fra vesten - næ en afrikansk tankegang om at slave deres egne.

Hvad gør vesten?

Tager del i festen - med mere slaveri for det er ikke noget vesten har opfundet men negere med store læber som er opstået ved at sige puhhhh hvor er det varmt. Ingen fedt fra røven, ingen botox en helt naturlig udvikling.

• #27   26. nov Alis, Citat.
    Allerede missionærerne lavede rav i den, for i deres iver efter at frelse de stakkels sorte og gøre dem kristne, greb de ind i deres kultur og deres egne normer. citat slut.
    Lavede rav i den,ja de prøvede at omvende dem til den kristne tro, de udryddede dem ikke, eller stenede dem, hvis de ikke gjorde som det passede dem.
    Derimod byggede de skoler til dem og prøvede at få dem ud af stenalder stadiet, men lige meget har det hjulpet, de missionærer der lagde et stort arbejde i det blev drevet på flugt, Og en stamme høvding med en diktatorisk indstilling og grådighed tog over, og sådan er det stadig, der er ingen demokrati her, de tvinger små drengebørn til at skyde alle der er i vejen for deres rædsels regime, Men de er jo ingengang muslimer , så hvorfor blander du det ind i diskussionen.
    Så du må få mere styr på din historie læsning og lade være med at se alting som om det er de mest fredelige der laver alle de uhyrlige tvangs handlinger, for det klarer de udmærket selv dernede i Afrika,

• #28   26. nov kisser

Det er DF i Afrika de skyder på alle som ikke vil hedde DF

Før kalde man usa den satan nu er det DF som er en satan....

• #29   26. nov Kisser # 27

"Men de er jo ingengang muslimer , så hvorfor blander du det ind i diskussionen. "

Fordi de begik den samme fejl, som vi begår i dag - missionærerne prøvede at lave de mennesker om, og mente, at det de kunne tilbyde var meget bedre, og de sorte skulle ikke spørges eller tage stilling til noget.
    I dag har man travlt med at lave dem om til neoliberalister og hævder, at vi har besluttet, at det er den rigtige måde at leve på, og de skal ikke begynde at tænke selv.

Når man kommer med sin bedreviden og blander sig i hvordan en anden kultur skal leve, uden at have forstået dem, så laver man rav i den. Hvor de måske før havde forstået hinanden og fundet en måde at leve sammen på, så bliver det nu til vrøvl og ballade og magtkampe.
    Prøv bare at se på Irak, som vi også havde travlt med at frelse. Hvad kom der ud af det? Islamisk Stat!
    Det kan desværre ikke gøres om. Man kan ikke skrue tiden tilbage. Nu bliver opgaven at få de lande til at fungere igen, og i samarbejde med dem selv og på deres egne betingelser - ikke som bedrevidende formyndere.

Det er deres land og det er deres liv!!

• #30   26. nov Alis.

Så du mener, missionærerne var onde mennesker?

At de førte dem ud på et sidespor...

Du har sikkert ret, vi skulle have ladet dem sejle.

• #31   26. nov Ihvertfald var Albert Schweitzer blot et af de mest onde mennesker/missionærer, der rejste til Afrika for at hjælpe.

• #32   26. nov Jeg vil ønske at vores allesammens Alis, en dag vil finde en ægte Osama Bin Laden kærlighed, med hvem hun kan flette sine næsehår sammen med, dem han har i røven.

Det bliver Liebesverbot, ægte Tristan og Isolde.

• #33   26. nov glæder mig til den kommer på Halmark...

• #34   26. nov Jeg vil nøjes med lyden!

• #35   26. nov #29
    Det er deres land og det er deres liv!! ifølge Alis,
    Ja men det fritager os andre velnærede onde vest lændinge fra at hjælpe dem når de sulter, Hvor tror du de havde været uden de milliarder af dollars og kroner hele verden bidrager med hvert år, når du mener det så kan du umuligt støtte den pengestrøm der finder vej til de altid udhungrede Afrikanere. Det er jo deres land, så må de skøtte sig selv,

• #36   26. nov #9

Hun fik min like fordi at jeg er enig med hende, ikke fordi at jeg kan lide hende.

De afrikanere der har været mindst pårørt af Europas indflydelse er buskmændene. Hvordan er det gået dem? De er nærmest stadig neandertaler med skørt om dillertøjet og ellers kun spyd, bue og pile.
    Ingen tvivl om at Afrikanere er blevet udnyttet før i tiden, men de nyder så også af den hvide mands teknologiske overlegenhed nu. Uden den havde de også rendt rundt som jægere og havde ikke engang kunne finde ud af at krydse middelhavet i dag.
    Prøv at se de steder hvor de sorte har overtaget landet efter de hvide. Stort set alle steder er landene kørt i sænk, eller de sorte klaner bekriger hinanden om magten. Det har vi intet haft med at gøre, men er sådan uudviklede mennesker opfører sig. Vi var jo også sådan, for 5-600 år siden altså. Men nu har de fået et boost af vores teknologi og forhåbentlig kan være mere med om 2-300 år.

Muslimer har fra dag 1. været en voldelig og barbarisk religion ligesom kristendommen også var for mange 100 år siden. Men kristendommen er opdateret i tidens løb, så den står bedre til den teknologiske og demokratiske verden vi har i dag. Muslimerne nægter at give slip på den gamle religion og derfor hænger de gevaldigt i bremsen. Muslimer vil altid stå tilbage så længe de ikke vil revidere islam, så de vil også være tilbagestående og stadig stå i skyggen af vesten og må leve af vores teknologi.
    Derudover står Mellemøsten for en endnu større katastrofe. De har levet rigtig godt af vestens handel med olie, men nu arbejder vi mere end nogensinde før på at slippe for olie, med især el biler, men også andre former for brændstof.
    Hvis de fortsætter med det enorme overforbrug, vil de til sidst få enorme problemer. For hvis vi ikke køber olie mere, har de ikke meget andet at byde med og så har de sgu' ingen indtægt mere.
    Så du kan allerede nu begynde at finde på beskyldninger for hvordan vi har ødelagt det for dem. Det er hvert fald ikke fordi at de skal bygge store øgrupper, verdens højeste skyskrabere, guldbiler og guld-alt-muligt-andet.

• #37   26. nov #12
    DF har ikke lavet noget som helst om. Uden vælgere der mener det samme som dem, ville de jo ikke have haft nogen magt. At der er mange flere mennesker der er enige med DF end enhedslisten og alternativet, betyder også at DF har mere magt. Det er DEMOKRATI, selv om at du ikke mener det. Havde dit parti, som sikkert er et af de to nævnte partier været store og haft magt, havde du helt sikkert ment at det var demokrati og alt var som det skulle være, men du trækker dårlig taber kortet og gør hvad du kan for at dæmonisere dine modstandere.

• #38   26. nov #13
    Nej de har ikke fået ødelagt mere end de selv har gjort. De eneste muslimer der nogenlunde kan leve med andre er dem der mere er demokratiske end muslimer. Kun muslimerne selv kan takke dem selv for den situation de står i.

• #39   26. nov #16
    Samarbejde virker begge veje. Så du kan ikke kun skyde skylden på den ene part.

• #40   26. nov Kisser # 35

"Hvor tror du de havde været uden de milliarder af dollars og kroner hele verden bidrager med hvert år, når du mener det så kan du umuligt støtte den pengestrøm der finder vej til de altid udhungrede Afrikanere. Det er jo deres land, så må de skøtte sig selv, "

Så vi har krammet på dem, mener du?
    Når de er så meget i vanskeligheder nu, så er det fordi de er blevet tvunget til at leve på vestens betingelser. Havde de fået lov at leve på deres egne betingelser så havde de sandsynligvis klaret sig som de gjorde tidligere.

Så var deres regnskove ikke blevet fældet, og deres have var ikke blevet fyldt med vores industriaffald, så de også har mistet deres fiskeri.
    Havde vi her i Vesten respekteret naturen ligesom naturfolk gør, så havde vi ikke haft nogen global opvarmning og klimakrise. Hele klodens dyreliv er i gang med at ændre sig, og en hel række af dyr uddør.

Hvordan kan vi her i Vesten tro at vi er de klogeste mennesker i verden, når vi er i gang med at ødelægge hele kloden?!

Hvis vi havde været bare lidt klogere, så havde vi respekteret andre menneskers ret til at leve som de selv ønsker, og så havde vi samarbejdet med dem til gavn for alle.

Men der er mange ting, der er for sent. Katastroferne er udløst, så nu er udgangspunktet et andet. Kunne vi så i det mindste nu begrave vores forbandede hovmod og indse, at vi må samarbejde med resten af verden. og lytte til dem også. De har lige så meget ret til at få ret.

• #41   26. nov #18
    De eneste ruiner der er i Afrika er dem de selv har skabt. Vesten har bragt alt den teknologi der er i Afrika, de har intet selv skabt. Havde Vesten ikke været i Afrika, havde de eneste ruiner der var der, været jordhuler der var smadret, for det er hvad Afrikanere i sig selv formår uden vestens teknologi og viden.

• #42   26. nov #23
    Hvem giver hvem fingre?

• #43   26. nov #29
    Det var bedre at lade Saddam bruge kemiske våben mod sin egen befolkning?
    Islamisk stat har vi ikke skaft, det har muslimerne selv. Igen er det bare en magtkamp og en af de bedste måder at få magt på er at styre med jernhånd. Det er igen deres egen barbariske levevis der har æren for det.

• #44   26. nov #40

Undskyld jeg siger det Alis, men du er virkelig enesporet og ganske uvidende.
    Afrikanere har ALTID kunne leve på deres egne betingelser, efter slaveriet stoppede, men det magter de ikke. Afrikanere kan ikke leve af fiskeriet, pga. den enorme overbefolkning de stiller for dagen. Det er meget naturligt at når en race formerer sig meget mere end hvad der er mad til, så kommer de til at sulte. I naturen ville dyrene dø, men det sker der ikke her. Her bruger vi milliarder på at holde dem kunstigt i live og fortsætte overbefolkningen.
    Her vil jeg faktisk give dig ret Alis. Vi skal ud af Afrika og lade dem leve i deres egen buskman kultur og lave naturen gå sin gang. Og selvfølgelig skal de heller ikke have lov til at flygt til Europa og de skal holdes væk med magt.
    Så vil vi alle og Alis også være tilfreds.

Jordens klima har ændret sig lang tid før vi kom til og blev industrielle.
    Det jeg godt kunne tænke mig at vide er hvorfor du Alis har computer, tøj, bolig og sikkert også andre ting der hjælper på jordens opvarmning. Du bruger så også strøm, som heller ikke hjælper.
    Hvordan vil du forsvare det Alis?

• #45   26. nov FHHH,# 39 Hun fik min like fordi at jeg er enig med hende, ikke fordi at jeg kan lide hende
    Øv for hede hule helvede , her gik jeg og troede at du var lidt små lun på mig,Ærgerligt nok,

• #46   27. nov #32
    Ajjjhhh altså Alan - lad nu være med at genere Richard wagner ved at blande Alis ind i hans skønne musik, det har han ikke fortjent.

• #47   27. nov #45
    Det behøver hun jo ikke at vide.

Kommentér på:
Islam ????