{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
307 visninger | Oprettet:

Amerikanerne kan finde ud af det. Hvornår lærer vi det? {{forumTopicSubject}}

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-11-21-usa-smider-60000-haitianere-pa-porten-syv-ar-efter-jordskaelv

USA sender 60.000 haitianere, der har haft ophold i landet siden et jordskælv i 2010, tilbage til ønationen.

USA's præsident Donald Trumps administration har standset et program for midlertidig opholdstilladelse til næsten 60.000 haitianere, der har boet og arbejdet i USA, siden et voldsomt jordskælv rystede den caribiske nation i 2010.

Det oplyser det amerikanske ministerium for national sikkerhed i en pressemeddelelse.

Hjemsendelserne sker, fordi ministeriet vurderer, at forholdene i Haiti er væsentligt forbedret i løbet af de seneste syv år.

- Siden jordskælvet i 2010 er antallet af fordrevne mennesker i Haiti faldet med 97 procent, skriver ministeriet i pressemeddelelsen.

- Haiti er i stand til sikkert at tage imod et normalt niveau af tilbagevendte borgere.

Det midlertidige opholdsprogram vil ifølge ministeriet blive forlænget en sidste gang frem til 22. juli 2019. På den måde får de mange haitianere tid til at forberede sig på at skulle rejse hjem.
Kongresmedlemmer beder om forlængelse

Flere kongresmedlemmer fra både Det Demokratiske Parti og Republikanerne havde bedt Trumps administration om en 18 måneders forlængelse af programmet - også kendt som midlertidig beskyttelsesstatus.

Også den haitianske præsident Jovenel Moïses regering havde anmodet om en forlængelse.

Fortalere for haitianere mener dog, at forholdene i ønationen ikke tilnærmelsesvis er forbedret nok, til at haitianerne kan udvises fra USA.

12. januar 2010 ramte et af de mest dødelige jordskælv nogensinde Haiti. Skælvet havde en beregnet størrelse på 7,0 og kostede 316.000 mennesker livet.

Selv om Haiti siden det altødelæggende jordskælv har gjort fremskridt med international støtte, er landet fortsat et af de fattigste i verden.

Flere end 2,5 millioner mennesker, hvilket svarer til omkring en fjerdedel af landets befolkning, lever således for mindre end 1,23 dollar - eller cirka 7,77 kroner - om dagen.

Se bare her. Det er sådan vi skulle gøre med alle de flygtninge der er her i landet. 18 måneder får de til at gøre sig klar og vende sig til tanken og så er det ud. Hvorfor har vores politikere ikke nosser til det også. Vi har så mange flygtninge fra det gamle Jugoslavien endnu og Irak og Afghanistan har vel heller ikke de samme kamle som de har haft. Farvel. Adios. Kom godt hjem.

Kommentarer på:  Amerikanerne kan finde ud af det. Hvornår lærer vi det?
  • #1   21. nov Trump holder ord - America First - og han handler derefter.

• #2   21. nov For en gangs skyld er jeg enig med Trump.

• #3   21. nov #2

Jamen selvfølgelig skal de da hjem igen, det overrasker mig bare enormt at vi ikke har nogle faste retningslinjer om sådan noget.

• #4   21. nov Til tider så fornemmer man at Donald Trumpeten er total blæst i roen, men her rammer han det punkt som har været hans valgløfte som også har været fulgt op med at udvise et utal af mexicanere - det lykkedes ikke.

Hans løfter næres af at de ikke kan gå igennem pga. de andre - dvs. ikke hans skyld og dermed legitim at stå og lyve befolkningen lige op i fjæset.

Han kommer ikke til og aldrig vil finde sin rolle som præsident - for ham er det bare et reality show. Den måde han fagter på med sine små pølsefingre at danne et o med pegefinger og tommel siger en hel del.

Alt han siger lyder pløk åndssvagt - ikke gennemtænkt ikke indstuderet til forskel for Obama som har stil - hviler i sig selv og har tid og energi til at tage beslutninger.

Trumpeten køre bare ind på scenen i en suv og se mig og fyre en masse lort af til en gang fyrværkeri.

Få det fjols fjernet...

• #5   21. nov Altså polysl - jeg synes nu ikke Trump lyder mere pløk åndsvag, end det meste af dine skriftlige ord i debatterne - jeg har endnu aldrig hørt Trump bruge latrinære ord, som du gør.

For at holde mig til dine udtryk - det lort du skriver lyder hverken pisseskønt eller skidegodt.

• #6   21. nov Jeg er også enig i, at Obama havde en bedre stil, han fik også lov til at sidde 4x2.

• Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #7   22. nov Nu må du også huske på, at der er forskel på folk der er flygtet fra naturkatastrofer og folk der er flygtet fra krig.

Haitianerne kan jo tage hjem uden at frygte for deres liv. Der er nok lidt oprydning, men det er også det.
    Sender vi størstedelen af vores flygtning hjem vil de formenlig blive dræbt indenfor en måned - og det er simpelthen forskellen.

Jeg er enig i, at det store antal indvandrere er et problem, men forstår også godt vi ikke bare kan sende dem tilbage til et krigshærget land (menneskerettigheder).

• #8   22. nov Nu ser vi desværre at flygtninge tager på ferie fra det land de flygter fra, der er masser beviser på det specielt fra Kastrup hvor flere er blevet snuppet som får sociale ydelser med store penge beløb.

for det første skal alle på sociale ydelser melde ferie som i de mange tilfælde ikke er gjort og dermed social bedragere for det andet så vil jeg mene de ikke er flygtninge når de kan tage tilbage til det land de er flygtet fra. Så dem kan man godt sende tilbage.

• #9   23. nov #7
    Det farligste som de fleste kommer hjem til er hårdt arbejde.
    Efter syv år tror jeg nok at der er rystet op.

Og med hensyn til kriminelle udlændinge, er jeg faktisk ligeglad med om at de kommer til skade, eller må flytte fra familie og børn, de har selv valgt at bryde loven.

• Cody N
    Cody N Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   24. nov Til forskel fra USA har vores regering deponeret sine no.... oppe i r.... på Merkel og EU og kommunalvalget indikerer at det fortsætter sådan "sorry to say".
    Vi kan blot konstatere at danskerne åbenbart har indstillet sig på at leve som vantro i et muslimsk samfund om føje år.

Kommentér på:
Amerikanerne kan finde ud af det. Hvornår lærer vi det?