{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
276 visninger | Oprettet:

Blog: Syrere skal hjem og genopbygge Syrien {{forumTopicSubject}}

Hundredetusinder af syrere vender tilbage til områder i Syrien. Det sker i takt med, at terrororganisationen Islamisk Stat fortrænges. Det er godt! Syrere skal naturligvis leve deres liv i Syrien.

Men når syrere fra flygtningelejre i nærområdet kan vende hjem, kan syrere i Danmark det også. I flygtningelejrene har folk ikke haft det nemt. Levet i årevis under kummerlige vilkår. Alligevel er det helt naturligt, at disse mennesker så hurtigt som muligt skal tilbage til deres hjembyer, som så skal bygges op igen.

Det spørgsmål man bør stille er, hvorfor det så ikke også er helt naturligt, at de mennesker fra Syrien, der er kommet til Danmark, skal retur på helt samme måde og være med til at genopbygge deres land. Det er jo netop de mest ressourcestærke, der er kommet helt hertil. Dem der har haft de menneskelige - men også de økonomiske muligheder. Er det ikke netop dem, der er mest brug for nu, hvor genopbygningen står for døren?

I Danmark står menuen på integration fra dag 1. Alt sættes ind på uddannelse, støttet arbejde, børnene i folkeskolen og den lokale sportsforening. Men hvornår sættes der ind med en plan for den enkeltes tilbagevenden til hjemlandet? Hvor er det blevet af?

Vi har nogenlunde styr på antallet, der ankommer til Danmark. Stramninger og grænsekontrol har virket. Men nu skal vi sikre, at flygtninge og migranter hjælpes tilbage til deres eget land, som vi så skal hjælpe dem med at genopbygge. Det er næste skridt! Ikke integration med henblik på at blive i Danmark resten af livet.

Kommentarer på:  Blog: Syrere skal hjem og genopbygge Syrien
  • #1   12. nov Har han ret?

Det syntes jeg. Hvis der er sikkert og stabilt nok til det så ja.

Og som han så flot siger det, hvorfor er der ikke en plan for at sende folkene hjem igen?

• #2   12. nov Kan du ikke invitere Inger Støjbjerg her ind, så hun kan forklare, jeg tror gerne hun vil

Og så er jeg enig med dig.

• #3   12. nov Støjsenderen vil være meget enig i det blog indlæg, men det skal ligesom videre ud til alle partier så vi kan få dem hjem hurtigt mulig. En gratis billet hjem betaler danskere gerne.

• #4   12. nov FHHH

Du har så ret i det, du skriver, men tror du virkelig, at det store flertal af de syriske flygtninge i Danmark, nogensinde forlader Danmark igen?

Jeg gør ikke, de bliver hængende på evig forsørgelse, og dem der endnu ikke har fået familiesammenførelse, får det hend ad vejen. Ikke en eneste flygtninge tror jeg på, bliver tvunget til at vende tilbage til Syrien.-

• #5   12. nov #4
    Selvfølgelig bliver de ikke tvunget, for så skal vi se dem på fjernsynet sidde og klynke over at de skal hjem, når nu at de er så godt integreret. Og det på trods af at de ikke har arbejde, uddannelse, eller for den sags skyld kan sige andet end kontanthjælp på dansk.
    Desuden vil det kræve politikere med nosser og der har vi ikke nok til at tvinge det igennem.

• #6   12. nov politikere har fisse nosser....mele deres egen kage og giv afkald på deres agenda bare vi kan nakke nogle ledige.

• #7   12. nov Politikerne prioriterer nok bare anderledes. Banderne er jo ikke der hvor de bor.

• #8   12. nov Ikke så meget pjat, hjem med dem.

Kun de syrere der er i arbejde og har formået at lære dansk, skal have en chance for at blive, resten kan vi ikke bruge til noget.

• #9   12. nov #8
    De skal selvfølgelig hjem alle og gøre plads til endnu flere flygtninge.

• #10   12. nov FHHH

Jeg tror nu heller ikke der er mange, der ville kunne klare de adgangskrav som jeg beskrev, måske en snes, ikke flere.

• #11   12. nov #10
    Jeg har sagt det før. Det skal gøres utvetydigt klart, at de skal hjem igen, når der er fred i deres land og de skal skrive under på at det er forstået og accepteret inden deres sag overhoved bliver optaget.

• #12   13. nov Naturligvis skal de hjem, men det bliver næppe ret mange.
    De rejste igennem mange lande hvor de ikke ville blive forfulgt, men muligheden for livs lang forsørgelse trak dem helt op til nord Europa, det ville da også være torske dumt af dem frivilligt at tage hjem, og det gør de heller ikke.

• #13   13. nov #10 - Alan, det vil jeg ikke græde over

• #14   14. nov Når de begynder at sende dem hjem, skal det nok vise sig, at halvdelen af dem, ALDRIG har været i Syrien.

De, der kom vadende herop, var nogle af de velbjergede, der havde råd til at betale menneskesmuglerne, hvoraf de fleste kom fra sikre steder i nabolandene. - Resten var medløbere fra andre arabiske lande, der havde udset sig et ophold på vores regning, udsigt til, at de aldrig kommer til at arbejde for føden.

• #15   14. nov #14

NÅR de begynder at sende hjem. De begynder aldrig at sende hjem. Tror de fleste politikere er for bange bare at hentyde det, i frygt for at blive anset som Inger Støjbergs undersåt.

• #16   15. nov Jeg mener, der er lige en, som bliver sendt hjem, det er ovenikøbet en, som er født i Danmark, så lad os nu være lidt optimistisk, men det her er en kriminel

• #17   15. nov #16
    Det er så til Tyrkiet, men ja, det fryder min røv i laser.
    Men Menneskerettighedsdomstolene kommer vel om omstøder dommen, for det er jo så synd for ham.

• #18   15. nov Det fryder også mig. Men det må være begyndelsen, de skal bare fortsætte i samme stil, for det er det eneste de har respekt for, tænk om vi kunne få et Danmark, som vi er vant til, så vi kunne begynde at bruge vores ressourcer på noget andet, der er positivt

• #19   15. nov #18
    Desværre er det ikke starten. Det er bare en af de få der var så uheldig, at han ikke havde et smuthul for at blive i landet. Alt for mange får lov at blive pga. latterlige regler vi skrev under på i en anden tid. At de ikke reviderer de regler fatter jeg ikke.

• #20   15. nov Nej, det fatter jeg heller ikke, men det kan være vi skal stemme på Nye Borgerlige næste gang, de er kort og kontant, hvad kriminelle indvandrere at gøre

• #21   15. nov #20
    Men det er lige meget hvor korte og kontante de er. Vi kan ikke udvise dem pga. de internationale forpligtelser vi har skrevet under på, så det kommer ikke til at ske.

• #22   15. nov Jamen, hvad er det så for noget vrøvl Pernille Vermund står og siger, at blive dømt kriminel er lig med en udvisning af Danmark

• #23   15. nov Har du været frosset ned? Hvorfor tror du at vi ikke kan udvise Levakovic? Det er da ikke af lyst. Nu er han en fri mand. (Hvis han ikke er røget ind igen.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-01-05-nu-er-han-en-fri-mand-i-danmark-levakovic-loesladt

• #24   15. nov Det forstår jeg ikke. Der er flere lande i EU, der har deres egne regler ift kriminalitet, indvandrere, asylansøgere, migranter osv., men Danmark skal overholde alle konventioner, har Danmark særkonventioner, for DK kan ikke gå fri af noget som helst.

Hvorfor bliver det ikke lavet om, vi kan jo ikke styre vores eget land med alle de problemer, vi har fået, der var ingen problemer før vi fik alt det shit til landet

• #25   15. nov Eu vil heller ikke have at vi skal styre vores eget land. Det vil de meget gerne gøre for os. Jeg er så træt af eu og deres pis. Giv os vores land og selvbestemmelse tilbage.

• #26   15. nov Jeg er også sikker på, at skulle vi være så heldige at få lov til at stemme om, hvor vidt vi skulle blive eller ej, så blev det et NEJ til EU, kunne vi så ikke bare få EF tilbage

• #27   15. nov #26
    Fuldstændig enig Jetset.
    Jeg er helt med på handelssamarbejde, men det overstatslige apparat som EU er blevet, går jeg bestemt ikke ind for. Desværre har de været rigtig dygtige til at skjule overtagelsen af Danmark for os, så derfor stemmer jeg altid NEJ, hver gang der er valg om noget som helst der har med EU at gøre.

• #28   15. nov jetset

Danmark skal helt ud af EU og ikke tilbage til EF - vi kan jo se hvad det udviklede sig til. Ræk fanden en lillefinger og han tager hele hånden.

Ikke alene skal vi kæmpe for vores land i udlandet, men også indlands med perker grupper og andre perkere som ikke kan finde ud af dit og mit.

Danmark skal tilbage til før alle de konventioner så vi kan begynde at køre en effektiv linje overfor kriminelle og bare smide dem ud enten i kvægvogne eller i et herkules fly......

• #29   15. nov Ja - og udover det, så er det også blevet et stort problem for DK at Rumænien også er kommet ind af bagdøren til EU + alle de andre ting, så det bliver også et NEJ fra min side.

England valgte også at takke af, vi må se, hvad fremtiden byder.

• #30   15. nov #29
    Og lærte EU noget af Englands exit? Selvfølgelig gjorde de ikke det, for de er så forblændet af deres eget projekt, at de ikke kan se andres skepsis. Eller også er de bare pisse ligeglad med det.

• #31   15. nov Det der måske kunne ændre deres syn ville være, hvis der var et land til, der ville melde sig ud.

• #32   15. nov Måling viser stadig flere danskere ønsker en folkeafstemning om EU.

• #33   15. nov #31
    Det tror jeg ikke. Nu var det ikke hvilket som helst land der meldte dig ud. Det var ENGLAND. Hvis det ikke gjorde ondt, er der intet der gør.
    Hvis Danmark melder sig ud, vil halvdelen spørge "Hvad er Danmark? Hvor ligger det?"

• #34   15. nov ja spørger man de dumme amerikanere så er Danmarks hovedstad >Ikea....

• #35   16. nov Det er åbenbart kun "flygtninge", der ved hvor Danmark ligger og hvad man kan få

• #36   20. nov Hvis jeg kan holde mig vågen, skal jeg se det her på DR2 23.20

Udvist til døden:

Dansk dokumentarprogram fra 2016 I en kælder i Iran gemmer afghaneren Vahid sig. Han blev smidt ud af Danmark sidste år sammen med sin mindreårige bror, Aboli. Alt tyder på, at broderen er blevet slået ihjel i Afghanistan og Vahid er derfor på flugt, men Danmark vil ikke lade ham komme tilbage. Danmark har underskrevet en FN-konvention om, at uledsagede flygtningebørn ikke må sendes tilbage til Afghanistan, men ikke desto mindre blev den 16 årige Aboli tvangsudsendt sammen med sin bror på trods af advarsler fra Røde Kors og den Internationale Organisation for Immigration (IOM). Ingen har hørt fra drengen siden. Er han blevet slået ihjel? DR har fulgt i sporet på de to afghanske brødre siden de blev udvist fra Danmark - en rejse, der tager os til Afghanistan, Iran og Birkerød, hvor brødrenes kontaktperson, den pensionerede jurist Lise Lomholt bebrejder sig selv, at hun opfordrede brødrene til at følge det danske retssystem.
    VARIGHED:45 minutter

• #37   20. nov Hvad fanden laver han i en kælder i Iran?

Skulle han ikke til Afghanistan?

• #38   i går kl. 18:39 Der er ikke så mange forskellige regler i Afghanistan, der er kun få, der bestemmer, der er både grimt og rædselsfuldt. Og så er der slet ikke nogen kvinder at skue, kun spøgelser.

• #39   i går kl. 19:57 #38
    Men derfor kan vi ikke tage imod alle fra Afghanistan.
    Jeg kan forstå at de flygter når der er krig, men at flygte fordi at der ikke er godt at være, er noget helt andet.
    De må indordne sig under landets regler og er de ikke enige, må de stille og roligt ændre på landet. De kunne som det første forsøge med opdragelse af unger og give dem en masse gode værdier.

• #40   i går kl. 19:59 Jetset

Så kommer de til Danmark og vi får så at vide vi er et lorteland fordi det er tilladt at sige det til forskel for Perkistan..her ryger hovedet.

Kommentér på:
Blog: Syrere skal hjem og genopbygge Syrien