{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Hvem har mon de rødeste øre. {{forumTopicSubject}}

Ja må jeg ikke bare sige: hvordan kan et helt folketing være så dårligt inden for købmandskabets univers Postnord er som jeg læser det på det nærmeste gået konkurs (hvis det nu var staten var det jo en recession) men der må sidde en masse inden i folketinget der har meget røde øre og må jo nok sige at postnord og det historie er ved at være en lang og dyr affære der så igen får mig til at tænke i IC3 togene og deres historie.
Jeg må selv med den smule regnekundskaber (jeg skulle beside eller manglen der på) nok kunne se på sådan et mega regnskab som postnord opstiller (var det D.27/10) om 14 dage) og tror ikke det er de 1000.krs underskud der kommer på tale, ej heller i 100.000.krs klassen, så den revisor der har lagt/sat det regnskab op sammen med (må jeg ikke bare kalde dem for) TOPNORD + hvor er pengene blevet af og er der nu igen en der har snydt Danmarks folketing (helt til grin).
Har jeg glemt noget høre jeg gerne om det.


Kommentarer på:  Hvem har mon de rødeste øre.
  • #2   13. okt 2017 Det er da ikke så uigennemsigtigt.

    Svenskerne har ganske enkelt trukket milliarder ud af Post Danmark, og brugt pengene i Sverige. Senest har man trukket næsten 2 milliarder ud, der kommer fra salg af postbygninger i DK, og anvendt pengene til store terminaler i Sverige.

    Desuden har man trukket "udbytte" ud af Post Danmark, og delt ud til ejerne: Sverige og Danmark. Udbytte i milliardklassen, selv om der har været underskud.

    Nu flæber man over, at der er tjenestemandsansatte i Post Danmark, det vil koste milliarder at fyre. (Det vidste man udmærket, da Svenskerne overtog "væsenet"). Derfor presser man den danske stat til at betale godt 3 milliarder. selv om der er overført langt mere end det beløb til PostNord (og svenskerne)

    Lad endelig Post Danmark gå konkurs, og overdrag postbefordringspligten til et privat firma. Dermed kan servicen kun blive langt bedre.


  • #3   13. okt 2017 Ja når jeg trykker syntes godt om er det fordi jeg syntes om jeres meninger og ja jeg må tage mig til mit hoved når jeg tænker på at det skulle være de kloge hoveder der er på Christiansborg og ja de få penge for at styre Danmark og må sige at de skal være glade for de ikke får resultatløn og Svenskerne de skulle bare skamme sig smiley

  • #4   14. okt 2017 Ja, det er meget underligt at det pludseligt begyndte at gå så godt for post nord i Sverige, da de slog sig sammen med det danske postvæsen, for lige så godt det gik for det svenske postvæsen, lige så dårligt gik det for det danske.

    Er vores politikere idioter.

    Jeg svarer selv: JA!!!


  • #5   14. okt 2017 Det hele er jo en stor misforståelse, de to postvæsener overlapper jo ikke hnanden og nogen besparelse er jo derfor ikke mulig.
    Hvis vi havde haft to postvæsener og svenskerne kørte i hælene på vore postbiler og vi havde haft to posthuse side om side, et rødt og et gult, ja så havder der jo været en gevinst ved en sammenlægning, men sådan foreholt det sig jo ikke.


Kommentér på:
Hvem har mon de rødeste øre.

Annonce