{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Hvornår gik det galt. {{forumTopicSubject}}

Ja lad mig dog starte med at fortælle om hvordan min opdragelse lærte mig, jo at sige tak for mad - bukke/give hånd og sige tak og alt det vi bare lærte i vores genration + ja jeg har altid haft stor respekt for vores beskyttere (politiet) og jo har kørt for stærkt - fået en bøde for at give lussinger (700.kr) 40.år siden og har måtte sige undskyld i en retssal, men så er vi også ved at være der.
Hvis jeg ellers ikke husker helt forkert har bilafbrændinger været en dagligdagsting igennem de sidste to årtier + jeg syntes at høre om hvordan der er steder i Danmark politiet helst ikke (bare sådan lige kommer til) i min verden en uhørt ting og hvem bestemmer så reelt der hvor vores politi (Danmarks befolknings beskytter) vi ser endog på tv hvor unge anden genrations nydansker kaster sten imod politifolk + at der tales meget grimt til politifolkene og de par ting jeg sådan lige tager frem (var uhørt i min ungdom) så hvor blev respekten af?
Og er den pædagogiske linje gået fløjten.
Når alt det så er sagt må jeg sige at jeg både ser og høre om hvordan nydanskerne bliver bedre og bedre i skolen + jeg ser den gode integrationsbølge (alle dem der bare gerne vil leve et godt liv sammen med alle os andre) og de skal da ikke stå for skud over for de 5 - 10 - 15% der bare ikke syntes om det frie demokratiske Danmark.
Er jeg så bare blevet til en god gammeldags konservativ SFer.


Kommentarer på:  Hvornår gik det galt.
  • #1   11. okt 2017 Du glemte at pakke den danske fane ind i bobleplast. Selvrespekten er ligeså tom som æsken.

    Danmark er i gang med at producere pivlinge hvor de bliver fortalt de bare kan gøre som de vil - ikke kun 2g men over hele linjen.

    HREF*pivling

    Et ord som stammer fra min oldemor som var fra Polen. En ret beskrivende måde mennesker kan være på som ikke tager ansvar og piber overalt over den mindste ting. Et usselt liv. Hun brugte det meget på de mennesker som brokkede sig over at være kartoffel optager og generelt brokkede sig over alt. Min oldemor kunne altid forklare ting så de var forståeligt.

    Med hensyn til politi så forstår jeg godt folk hvis de ringer og ikke en kæft kommer når de har en indbrudstyv i huset - devisen er for politiet at observere og ikke blande sig. Og så skal man så lige huske venlige ord til indbrudstyven - på gensyn....

    Butiks ejere øver selvtægt og klasker røvere, fy da og får en dom på 1 år fængsel for at overreagere. Hjemmet ukrænkelighed eksisterer ikke, bare lade det ske og lade sig berøve og klaske og tapes til.

    Personligt har jeg ikke nogen som helst respekt for politiet, men jeg svinder dem ikke til eller giver dem fingeren. Der er altid andre løsninger......

    Retssystemet er blevet en farce at anklagede anmelder offer for vold for at da han klaskede offer i fjæset så brækkede han hånden. Offer kunne bare undvige men undlod at undvige så det er en bevist handling og beviste handlinger er strafbart. ik?


  • Casper P
    Casper P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #2   12. okt 2017 Vi er bare blevet et blidt samfund, hvor at vi skal passe på alt og alle, og samtidig ikke tør give vores mening tilkende.
    Hvis vi ikke følger disse samfundsregler, så er det blevet sådan at vi er bange for at blive udstillet og uha! Så kan vi jo miste vores job og trygge rammer, det er hvertfald hvad jeg ser hos politikerne som ikke tør komme med deres mening længere.

    Under 2.verdenskrig forlangte tyskerne at få udleveret jøderne i Danmark. Men gjorde vi så det? Nej, vi hjalp dem videre til sverige, mens politikkerne holdt tyskerne hen. Det tror jeg desværre ikke man vil se i dagens danmark..


  • #4   12. okt 2017 Alis.

    Du tænker på kartoffelkuren, som Schlüter indførte i 1986, fordi Danmark levede på lån, og vel og mærket lån, hvor renterne efterhånden havde nået højder, så man ligefrem talte om at Danmark skulle sættes under administration.
    Vi kunne ikke bare fortsætte med at forbruge uden at ryge ud over kanten.

    Jeg er absolut ikke konservativ, men Schlüter gjorde et godt stykke arbejde.
    I dag har vi nået en økonomisk situation, så livremmen burde kunne åbnes lidt, men desværre har vi så mange utilpassede mennesker i dette land, så de bliver kanaliseret til dem.


  • #6   12. okt 2017 Alis C vi er enig politik er noget lort smiley

  • #8   13. okt 2017 Alis C alt koster også når vi hjælper alle andre, men som vi alle ved bides hestene når krybben er tom smiley

Kommentér på:
Hvornår gik det galt.

Annonce