{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Menneskerettighed. {{forumTopicSubject}}

Ja atter engang ser jeg hvordan det danske retssystem må bøje sig for ordet (menneskerettighed) grundet det set med mine øjne misbruges på det groveste af folk der må skrubgrine når de går ud fra den danske retssal og dommerne i det danske retssystem gør vel bare deres arbejde som de nu bedst kan.
Men når jeg gang på gang høre om tyve/voldsmænd/mordere på råbe sig menneskerettigheden til at kunne forblive i Danmark (tænker jeg på hvad der blev af Fru. Jensens ret til at leve et liv uden at skulle frygte voldsmænd) eller Jens på 19.år der bare måtte lade sit liv grundet han var det forkerte sted på det forkerte tidspunkt (hvad blev der af deres menneskerettigheder), jeg ved at 85 til 95% af Danmarks befolkning vil give mig ret i den tale (desværre er der mange der først ser det når det går ud over en af deres kære).
En politisk modvilje imod en meget støre politistyrke + en hårde linje imod de få vil nok kunne gøre mirakler.

Kommentarer på:  Menneskerettighed.
  • #1   10. okt Man tager sagen i egen hånd...længere er den ikke.

• #2   10. okt # Leon

Det kunne jeg ikke have skrevet bedre!

• #3   10. okt Man tager ikke sagen i egen hånd. Vi skal ikke have hele Danmark op at slås, og heller ikke menneskerettighederne overladt til dem, der er bedst til at slå på tæven.

Man ansætter nogle mennesker med forstand på det menneskelige sind til at finde ud af, hvorfor nogle gør andre fortræd, og så gør man noget ved tingene. Dermed bliver der færre ofre i fremtiden, og det er det der er målet.

For tiden bliver hele verden mere og mere aggressiv, lige fra gadekriminelle til præsidenter.

• #4   10. okt >Leon

Så en udsendelse her i aften hvordan man pisser på hele retssystemet. Et overfald er ikke afklaret efter mere end 3 år fordi anklagede melder sig syg hele tiden.

De er ikke enkeltstående tilfælde men flere der kom frem at bare man melder sig syg med lægeerklæring så kan de køre i årevis indtil man opgiver dagen eller den bliver forældet.

På trods af at man har underkendt lægeerklæringer og at anklagede godt kan møde i retten så sker der ikke nogen konsekvens. Anklagede griner hele retssystemet lige op i fjæset.

ingen kan huske 3 år tilbage til en episode som vidne - måske offer kan men det vil altid være subjektivt og jo længer der går jo svære er det at bevise.

Offer for overfald blev spurgt: Hvis du blev overfaldet igen - vil du anmelde det?

NEJ

Hvad der er endnu mere frustrerende er at evt. skade erstatning eller men erstatning ikke kan afgøres før en dom.Så her straffer man faktisk ofret rent samfundsmæssigt fordi anklagede kan lege kispus med systemet.

• #5   11. okt Og jeg vil påberåbe, at det også er en menneskerettighed, at vi borgere bliver beskyttet for, at tyve/voldsmænd/mordere kan gå frit rundt i Danmark.

• #6   11. okt #4
    polysl

det minder mig meget om retstilstande i bananrepublikker.

• #7   11. okt Jeg er kommet til den konklusion, at dommere er bange for hævn fra dem og deres familier, de dømmer, derfor de milde og komplet uforståelige domme.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/leder/domstole-uden-jordforbindelse

• #8   11. okt Jeg er for længst kommet til den konklusion at man har sparet alt for meget på retsvæsen og retssikkerhed!!!
    Vores retsvæsen har ikke længere tid til at tage sig af borgernes retssikkerhed. Det betyder en alvorlig risiko for selvtægt og privatisering, og dermed vil det kun være dem, der har penge, der kan få retssikkerhed.

Engang var loven lige for alle!

Angående lederen af LTF så er han født i Danmark og har levet i Danmark hele sit liv. Han har ingen tilknytning til Pakistan. Det ville være latterligt at udvise ham fordi han følte sig provokeret af at blive klædt af og lyst op i r.... med en lommelygte. Det er en meget ydmygende situation.

Og så angående vores justitsminister - her i Danmark har vi tredeling af magten. Justitsministeren må ikke blande sig i domstolenes arbejde, men det gør han. Han har meldt ud, at han vil gøre sit yderste for at få lederen af LTF udvist. Det er ikke justitsministerens opgave, det er domstolenes arbejde.

Hvis vi tillader at retssikkerheden skrider i dette tilfælde, så står vi selv for tur næste gang.

• #9   11. okt #7

Annella

Ja vi er kommet langt bagud med retssikkerhed, ikke af mangel på penge men mangel på rygrad og så lorte EU oveni.

jeg forudser at der bliver mere selvtægt når domstole ikke er mere konsekvente,

Som:

tiltalte snublede på banegården og fald ned foran et tog. En masse som på mystisk vis kommer til skade når de klumre rundt i samfundet. En paraply der pludselig åbner sig så fodgænger kommer ind under lastbil. Jo der er masser muligheder som tager pis på retssystemet.

• #10   11. okt Polysl

Selvtægt er ulovligt, og det er ulovligt offentligt at opfordre til ulovligheder!

Hvis du vil være dommer så tag en uddannelse og lad dig ansætte på lige fod med andre dommere og med ansvar over for loven.

• #11   11. okt Endnu engang læser jeg, at du tager sådan et stupid menneske i forsvar. Han er godt nok født i Danmark, men han er ikke dansk statsborger, selvfølgelig skulle han smides ud af landet, han vil ikke Danmark.

Men vores retssystem, kan desværre ikke læse Menneskerettighederne, for DK ville ikke overtræde Menneskerettighederne ved at smide ham ud, det er vi i den fulde ret til. UD det er det eneste, de har respekt for de stupide møgdyr.

• #12   11. okt #9
    polysl

dine eksempler kommer mig ret bekendt for, for det er jo ikke bare eksempler, det du citerer ER jo sket (i verdenshistorien) og det ikke bare een gang.

• #13   11. okt #11
    jetset

.....selvfølgelig skulle han smides ud af landet, han vil ikke Danmark. .....

Og det skulle for længst være sket.

stupide møgdyr? - nu er du diplomatisk - det er sgu afskum, så det batter.

• #14   11. okt Selvtægt meget brugt af efterretnings organer som MI5 og Mi6 som jeg har læst en del om - også USA forskellige organer samt Rusland og Øst Tyskland under den kolde krig.

Her var man ekstrem opfindsomme i at ekspedere folk på mange fantasi fulde måder.

Gift i en drink - en forgiftet spids på en paraply, fifle med bremser i bilen, forgiftet chokolade osv...listen er mega lang på måder man kan aflive folk på på dengang.

Det kom også frem at Arafat blev forgiftet(Polonium) -og jeg skal nok være den sidste til at være ked af det for jeg har selv prøvet hans primitive køller i Israel.

Aleksandr Valterovitj Litvinenko blev også forgiftet med Polonium....langt tid efter koldkrigen og murens fald. ps....skrev 2 bøger som var kritisk over for Putin.

• #15   11. okt Så det skulle være de nye menneskerettighedserklæringer. Kan man ikke lide sine medmennesker, så slår man dem bare ihjel?!

Ikke underligt at muslimerne er bange og at nogle af dem bevæbner sig.

Hvad med os, der mener at man ikke kan lade aggressionerne få frit løb på den måde, og som for tryghedens og menneskerettighedernes skyld mener, at der skal være et retsvæsen, der skal tage stilling til den slags?

• #16   11. okt Det rene ævle bævle......få et mimrekort...så er du garanteret at blive slået ned...så kan du bagefter komme med pædaggog og videre for de give af damm i bedste stil med stormfule højder.

• #17   11. okt Ja jeg må jo sige som den gode ærlige boger jeg er at selvtægt er strafbart - men jeg vil nu stadigt selv ty til sådan ugerning hvis mit hjem eller en af mine kære blev udsat for dumme menneskers utugt OSV.
    Alis C lige den person du bruger som eksemplar for hvad Danmark må og ikke må (syntes jeg er et meget dårligt eksempel) og han skulle ud uden så meget som andet end 20.år i et ekstremt hårdt fængsel i det store udland.

• #18   11. okt Hvordan tror I, at han vil blive behandlet i sit hjemland, med det kriminalregister, han har præsteret????

Han forstår ikke en disse, før han bliver installeret i et pakistansk fængsel!

Havde han søgt/fået dansk statsborgerskab inden hans synderegister startede, havde han naturligvis ikke haft mulighed for at blive udvist/hjemsendt.

• #19   11. okt Leon

Jeg har ikke fulgt hans karriere, så jeg ved ikke så meget om hvad han har lavet, ud over at der ind imellem er blevet remse noget op.
    Jeg ved at i denne omgang er han anklaget for at have fremsat trusler mod politiet, en sætning som ikke i sig selv er en trussel, og som politiet selv brugte. Oven i købet i en situation, der er meget ydmygende, og hvor mange andre nok også ville have mistet selvbeherskelsen.
    Der må da være nogle regler for hvornår og hvordan politiet må klæde folk af.

Derudover - han er født og opvokset i Danmark, og hvad han end er blevet til, så er det et produkt af danske forhold. Det er vores eget problem, og det kan vi ikke smide i hovedet på andre.

• #20   11. okt # Alis C

Det er mit indtryk, at du lever i en tidslomme - 60'erne til 70'erne. Dengang vi brugte ordene 'En fremmed er en ven, du ikke har mødt endnu' som et mantra, når nogen udtrykte bare et gran af skepsis. Og vi rendte rundt og sang 'Lige meget hvem du er, lige meget hvor du er, så velkommen her'. Det var nu også så hyggeligt, og sangen var god, velmenende og en ørehænger. Men det velmenende har vist sig alt for ofte at være helt på vores egen side, desværre!
    Det må være ret traumatisk at være vidne til fra din bobbel, at Verden og Danmark med i den grad har ændret sig siden da. Den ændring forsvinder ikke, bare fordi du fornægter den.
    Du kommer for lidt ud! Så kunne du ikke en dag aflægge f.eks. Den Internationale Klub i Aalborg, eller gutterne på Blågårds Plads i København et besøg og fortælle dem, at de skal opføre sig ordentligt? Jeg er sikker på, at de mangler en skulder at vræle ud ved!

• #21   11. okt Alis C jeg må sige at vi alle i Danmark har rettigheder, men hvis vi ikke taler pænt til andre og da slet ikke til politiet der jo er vores alles beskytter må jeg sige at den respekt - rettighed ikke længere er tilstede og da ikke i min verden, jeg kan se et nyt indlæg hvor der så tales om grunden der til

• #22   11. okt Nasty

ja verden er blevet meget mere beskyttende så ingen skraber sit knæ og ingen lære af en konsekvent at opføre man sig dumt så er der altid en som bære en hen til en tår vand. (lidt billede beskrivelse)

Mor eller far er med til jobsamtale
    far/mor køre poden rundt
    man curler dem rundt i samfundet
    forældre pakker deres taske
    De cykler til skole og ringer hjem, det regner piv....
    skolelærere bliver spurgt: kan i ikke opdrage min pode?

Når det kommer til børneopdragelse, er problemet, at vi har taget afstand fra den autoritære af slagsen og erstattet den med en forhandlingsopdragelse, hvor man spørger: ‘Hvad synes du selv?’, men det er ikke opdragelse,

Aldrig har man brugt så mange pædagoger og livsstil eksperter som i dag fordi skrub åndssvage forældre ikke har lært at opdrage.

Opdragelse er ikke at pakke børn ind i bobleplast og gøre dem angste overfor samfundet for det er faktisk det som sker. Børn skal have lov til at være barn på godt og ondt. falde ned fra et træ, falde af cykel, eller få små skrammer som ethvert sundt barn har prøvet. Børn som pakkes ind panikker i alle situationer.

Hvorfor pakker forældre sine børn ind - er de selv usikker?

• #23   11. okt Nasty

Nå skal vi nu til at tale om min person igen. Emnet her er menneskerettigheder og myndighedernes forudsætninger for at varetage dem.
    Vi kunne også tale om dig - hvem gemmer sig bag dit pseudonym? Har du andre profiler her?

Om jeg kommer for lidt ud? Jeg kommer slet ikke ud!! Men så meget mere tid har jeg til at følge med på medierne og lægge mærke til, hvad der sker i verden.
    Hvem siger at jeg fornægter verden? Er det sådan noget, du har afgjort uden at spørge mig selv? Jeg er pinligt klar over hvordan verden ser ud, og det ville du vide, hvis du læste mine indlæg eller mine hjemmesider.

Jeg bryder mig ikke om en verden, hvor vi alle sammen skal være knaldhårde og udnytte enhver situation til egen fordel. Jeg forstår ikke hvordan det kunne gå så galt, men jeg har spørgsmålet konstant i baghovedet og lægger mærke til alt, hvad der kan bringe mig nærmere til en forståelse.

De mennesker, der vræler mest her i verden (som du udtrykker det), er dem, der hyler over at de skal betale skat. For ikke at tale om hvis der bliver stillet krav til dem om at vise hensyn til andre menneskers følelser. Det kan de slet ikke finde ud af, og så synes de, der bliver stillet for store krav til dem.

• #24   12. okt Leon

Skal politiet ikke tale pænt til os?

Scenen som lederen af LTF var udsat for, at man beordrede ham til at smide tøjet, og så lyste man ham op i r.... med en lommelygte. Da politiet slap flokken fordi de ikke fandt noget, de kunne bruge imod dem, sagde de "men jeg husker jeres ansigter" hvortil en af dem svarede "Vi husker også dit"
    At udlægge det som trusler mod politiet er latterligt, og endnu mere latterligt er det at tale om at det er udvisningsgrund.

Men justitsministeren har udtalt, at han vil gøre hvad der er muligt for at få udvist lederen af LTF, og så var opskriften åbenbart at prøve at provokere ham til at forløbe sig.
    Det er en typisk DF-metode, og du ser den ustandselig rundt omkring på de sociale medier. Efterhånden er der for mange andre, der har taget ved lære.

Ja, jeg ser at du har oprettet endnu en tråd. Der kommer jeg nok over i morgen.

• #25   12. okt Polysl

Gad vide hvor du har lært om pædagogik og børneopdragelse??? Mine forældre og navnlig min mor gav dig fuldstændigt ret for over 50 år siden. Det var tæv og nedbrydning og kontrol, og min mor var meget imod forældre, der beskyttede og hjalp deres børn. Eller forældre, der kom rendende op på skolen hvis deres børn havde fået en lussing. Mine børn skal ikke komme hjem og fortælle, at de har fået en lussing, sagde hun, så kan de få en på den anden side af hovedet også.

På et eller andet tidspunkt, vistnok i 90erne, opfandt man udtrykket curlingbørn. Det lyder meget mærkeligt at man skulle være blevet mere beskyttende over for børn, samtidig med at resten af samfundet blev mere og mere hensynsløst. Det er et blufudtryk, der ikke har nogen dækning i virkeligheden, og som bare skal undskylde, at man genindfører den sorte skole.

Samtidig med at man indførte neoliberalismen, så opbyggede man også et nyt psykiatrisk diagnosesystem, der stemplede dem, der gik i stykker på stress og arbejdsløshed og økonomiske problemer med mere - altså det neoliberale samfunds betingelser - stemplede dem der gik i stykker som psykisk syge.

Det kan du læse om her

http://canopoux.dk/Diagnoser-blog.html

Man indførte kognitiv adfærdsterapi, hvilket betyder, at samfundet er skideligeglad med hvordan folk har det, de skal bare lære at opføre sig på en måde, der er praktisk for samfundet.

Vi er på vej mod fascisme.

• #26   12. okt Du Godeste!

• #27   12. okt Det er meget normalt at lyse folk op i røven for at se om hjernen er der. Politiet beklager episoden og siger at de ikke fandt noget.

• #28   12. okt Det er også normalt at når mennesker bliver udsat for en så nedværdigende behandling, at så kommer der en reaktion.

• #29   12. okt Polysl ja forældrene er blevet overbeskyttende og det kan kun gå galt

• #30   12. okt Alis C jeg havde skrevet et meget langt svar til dig men igen skete der noget med Baboom, så du må nøjes med et kort svar.
    Giv nu ikke DF skylden for hvad den unge mand gør ej heller politiet

• #31   12. okt Du godeste som nasty siger

Jeg følge mig helt hensat til da muren var en grafitti et interessant sted hvor man fik en kugle i hovedet hvis man stikker snotten over. En tid hvor folk kun havde en type tandpasta,en type brød, en type oser af en bil som var så miljøvenlig at man lavede dem i utal.

Et sted hvor man havde højtalere som med vise ord fortalte lemminge at de skal gøre som der siges - på samme måde som i Nordkorea, hvor en regering sidder på flæsket og udsulter alle i deres land. Alle har et arbejde, alle er lige dumme, og dem som ikke er lige dumme flygter og lader de dumme tilbage.

Et fatamorgana af et sted hvor man er meget innovative og har endda opfundet en dyb tallerken og en pind til at lave ild. Folk flygter fra vesten og bliver pløkket på vej til øst som er det forjættede land med en slags tandpasta.

>I dagens Danmark er vi så velsignet at man kan søge på den nærmeste skrotplads hvor man kan oplade sin klogskab. Du behøver ikke at forlade din bolig men bare sætte stikket ind hvor der står Lemming - for det meste er den placeret lige ved døren.

en verden til forskel - alle kan blive lige dumme og gokke ind i hinanden. Jeg har som programmør arbejdet med små robotter som faktisk illustrerer det mennesker gør - de lære at når man gokker ind i en så ændre man retning indenfor deres meget begrænset område.

<det fortæller os at robotter ikke er klogere en de mennesker som programmere dem. Nogen kalder det intelligens men som Einstein sagde: Jeg er sikker på at der er intelligent liv i rummet på jorden er jeg i tvivl..

• #32   12. okt Leon # 30

Det er sjældent jeg taler om skyld, jeg tænker i årsag og i helhedsbilleder.

Jeg har endnu ikke fået sat mig ind i hvad han er for en fyr, så jeg forholder mig kun til den konkrete situation.
    Når politiet provokerer ham så kraftigt, så må de regne med en reaktion, og være lidt smidige. Jeg ved godt at de har visitationszoner for at få stoppet skyderierne på Nørrebro, og at mere end normalt er tilladt, og jeg synes også de skyderier skal stoppes, men det kan ikke nytte noget, at politifolk er så tyndhudede.

Et par måneder i spjældet og en betinget udvisning synes jeg er lidt rigeligt over sådan en bemærkning, men der tæller det jo med, at han har været i konflikt med politiet nogle gange tidligere. Og at politifolk også er truet i deres fritid, det kan vel nok give noget nervøsitet.

Han bliver nødt til at holde sig i skindet de næste par år, ellers bliver han udvist, og det kan han jo så tage som træning.

Som sagt, så har jeg ikke underøgt hans synderegister endnu, eller hans betingelser i det hele taget. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke har fået statsborgerskab for længe siden.

Generelt så mener jeg at DF har en meget stor andel i at muslimer er så utrygge, og er så diskriminerede, at det er meget vanskeligt for dem at skabe sig en ordentlig tilværelse. Nogle mennesker har det sådan, at kan de ikke skabe sig en ordentlig tilværelse inden for lovens rammer, så skaber de en uden for lovens rammer i stedet.

p.s. hvis du lidt rigeligt er udsat for, at din tekst forsvinder før du er klar, så kan man gøre det, at man skriver den i notesblok og gemmer efterhånden. Så skal den bare kopieres over.

• #33   12. okt # 32 Alis

"men det kan ikke nytte noget, at politifolk er så tyndhudede. "
    Tyndhudede?

• #34   12. okt Jeg fandt denne artikel i Information, der fint beskriver netop min holdning:

https://www.information.dk/debat/leder/2017/10/uanset-hoejt-politikerne-oensker-udvise-shuaib-khan-pakistans-problem

citat: "Uanset hvor højt politikerne ønsker at udvise Khan, er han ikke Pakistans problem.

Når en dreng, der er født i Danmark, kan vokse op og blive en mand, der tæsker andre til døde og gør livet utrygt for landets borgere, er det resultatet af en fejlslagen integration, en fejlslagen social indsats og et politisk fokus, som har handlet mere om at straffe end om at forebygge kriminalitet." citat slut.

• #35   12. okt # 34 Alis

Kan du ikke kontakte dette uskyldige offer for en angiveligt fejlslagen integration? Med din indstilling er jeg sikker på, at I vil blive bedstevenner, og at du vil kunne redde ham fra fortabelse.

• #36   12. okt Når fyren ikke er dansk statsborger, men pakistansk, er det vel et pakistansk problem??

Selv om han er født og opvokset i Danmark, er han ikke opdraget som dansker, - men som pakistaner!

Fyren har med "statsgaranti" flere tiltalefrafald og betingede domme bag sig. Når retssystemet bruger den slags, er det et forsøg på, at få personen til at forbedre sig. (uden fængselsstraf)

Betingede domme er ikke en straf, der bider på sådanne personer, og når betingelserne bliver groft overtrådt, får de bare nye betingede domme.

Det er netop fejlslagen integration af rang, da de personer er opdraget til, at få "kontant betaling". - Alt andet fatter de ikke!

• #37   12. okt Jeg tvivler på at du har forstået så meget om muslimsk opdragelse, Busmann.
    Muslimske mænd er opdraget til at beskytte deres familier.

Han er vokset op i Danmark og med danske normer, og guderne må vide hvad han ellers har været udsat for. Det er der åbenbart ingen, der har taget sig af.
    Han er et dansk problem, men desværre så nægter danskerne at tage ved lære af deres fejl.

Man har begået alle de samme fejl, som amerikanerne begik da de skulle have lavet indianerne om til amerikanere. Det endte også i katastrofe.

• #38   12. okt Polysl der var engang et Danmark

• #39   12. okt Alis C jeg tror ikke på at alle muslimske mænd er ens og er sikker på at den unge mand ikke høre til Guds bedste børn og det han gør - gør jo netop det at han lige nu er et dansk problem og hvor Danmark jo prøver at lære af deres problemer med fejl og altså vil have den unge mand udvist.

• #40   12. okt Leon

Desværre er det nok typisk dansk opførsel at smide sine problemer i hovedet på andre.
    Nu har vi ødelagt ham, nu kan i få ham.

Jeg tror heller ikke han hører til guds bedste børn, men jeg tror ikke at nogen mennesker er født sådan. Han er et produkt af sin egen natur, sin families kultur og dansk uformåenhed. Noget har ikke stemt godt sammen.
    Vi burde sætte os ned og finde ud af, hvad vi har gjort galt. Det vil gavne mange andre muslimer også.

Man kan ikke bare smide de problemer man selv har lavet, i hovedet på andre.

• #41   13. okt Det burde være en menneskerettighed, at alle debatfora bliver forskånet for Alis' permanente ævl!

• #42   13. okt Ja, vi skal ikke have indført ytringsfrihed i Danmark, vel Annella? Kun for DF, som skal bruge den til at tyrannisere muslimerne. Alle andre lukker man munden på.

Vi er mange, der gerne vil leve i fred med muslimerne, men kan det kun lade sig gøre ved at lukke munden på DF? Engang så jeg det argument, at her i Dannmark løser vi konflikter med debat, og ikke med terror. Når man har set på de muslimhadetråde i mere end 10 år, så begynder man at tvivle på, om vi nu også gør det.

Men jeg tror også på debat. Kun hvis folk forstår tingene rigtigt bliver resultaterne holdbare.

• #43   13. okt # 42 Alis

"Vi er mange, der gerne vil leve i fred med muslimerne, "

Da du aldrig bevæger dig ud IRL, er det sikkert ikke det store problem.

"Kun hvis folk forstår tingene rigtigt bliver resultaterne holdbare. "

Og den rigtige måde er din måde, så?

• #44   13. okt # 37 Alis

"Man har begået alle de samme fejl, som amerikanerne begik da de skulle have lavet indianerne om til amerikanere. Det endte også i katastrofe. "

Det kan der være noget om. De fleste muslimer ser helst, at værtslandet, vi, bliver lavet om. Derfor frygter jeg også en katastrofe!

• #45   13. okt nasty

ikke engang muslimer kan leve sammen fordi de har forskellige opfattelser af koranen. Så kan man så spørge hvorfor de ikke kan det, samme tro men bare en forskellig udgangs vinkel.

Ikke engang sunni og shia kan leve sammen og så det mere "sjove" begge shia og sunnier ser ned på afrikanere uanset om de er shia eller sunnier og sammen - afrikanske muslimer, og sunnier og shia ser ned på hvide.

Så har man vist udtømt alle muligheder for sameksistens.

Man kan så filosofere over hvorfor de ikke kan det og hvad der kan gøres?

Danskere kan hellere ikke lide alle mennesker og hvorfor skulle de så også det? naboen, kollegaen, folk generelt.

Forskellen mellem danskere og den muslimske verden er at vi har 3 delt vores system på en demokratisk måde til forskel for muslimske lande hvor der kun er en lov og det er koranen. En 3 deling sikre en mere retfærdig behandling i de 3 systemer - selvom det halter gevaldigt.

• #46   13. okt #43
    Nasty

Hvor kan du dog finde på, at stille en koryfæ sådan et spørgsmål?

• #47   13. okt Nasty # 43 - "Og den rigtige måde er din måde, så? "

Det er i alle tilfælde ikke DFs måde! Hvor mange år skal det tage før man kan se, at det ikke virker?
    Man kan ikke integrere mennesker ved at nægte dem retten til selvstændige meninger og forlange underkastelse af dem. Det kan ikke lade sig gøre.

Jeg har fundet en tidligere tråd frem til ære for dig

http://www.baboom.dk/forum/politik/343359-at_pakke_bander

• #48   13. okt nasty # 44 - "Det kan der være noget om. De fleste muslimer ser helst, at værtslandet, vi, bliver lavet om. Derfor frygter jeg også en katastrofe! "

Jeg vil gerne se noget dokumentation for at muslimer gerne vil lave Danmark om. Nogle tekster, hvor de giver udtryk for, at det er det, de vil, eller nogle artikler hvor de beskriver hvordan de har tænkt sig at gøre det.

Der florerer så mange "falske nyhedere" om muslimer, at alle bør gå i gang med at forlange dokumentation og beviser.

Derimod er der rigeligt med beviser på at der er danskere, der prøver at lave muslimerne om - vi vil bestemme, hvad de skal spise, hvad de må gå med af tøj o.s.v. Senest er burkaforbud, på trods af at der var kraftige advarsler om at det problem ikke kan løses med tvang. Da Venstre bøjede knæ for DF opstod der omgående en hoverende tråd her.

Angående hvad man udsatte indianerne for, så var det oven i købet dem, der boede der først. Det samme er sket en række andre steder i verden. De hvide dukker op og undertrykker alle andre folkeslag. Hvad er det ved visse medlemmer af den hvide race, der gør, at de har en uimodståelig trang til at føle magt over alle andre? At de kun kan finde ud af at løse problemer med tvang? Man kalder os oven i købet for den frie verden - det er i alle tilfælde misvisende.

• #49   13. okt Jeg tvivler på at du har forstået så meget om muslimsk opdragelse, Busmann.
    Muslimske mænd er opdraget til at beskytte deres familier. Jr. Alis.

Muslimske drenge og mænd bliver slet ikke opdraget, de er fredet i klasse A.

Han er vokset op i Danmark og med danske normer, og guderne må vide hvad han ellers har været udsat for. Det er der åbenbart ingen, der har taget sig af.
    Han er et dansk problem, men desværre så nægter danskerne at tage ved lære af deres fejl.

Hvad er det for fejl, danskerne ikke kan tage ved lære af. Du skal på ingen måde give det danske samfund skylden, men du hader det danske samfund, danskere, så jeg kan slet ikke forstå, hvorfor du ikke finder et muslimsk land at leve i, du skal være blandt dem, som du ser op til og holder af, ikke Danmark, det er det værste af det værste. Du har de sidste 10 år, hvad jeg har læst fra din hånd, kun kritik til overs for DK, og du er her stadig !!!

Man har begået alle de samme fejl, som amerikanerne begik da de skulle have lavet indianerne om til amerikanere. Det endte også i katastrofe.

Ja, og der hvor muslimsk indvandring er, er der problemer, de vil gerne overtage, dominans og det er det også, når du gerne vil lukke munden på DF.

Man kan ikke integrere mennesker ved at nægte dem retten til selvstændige meninger og forlange underkastelse af dem. Det kan ikke lade sig gøre.

Ingen har nægtet dem retten til selvstændige meninger - og underkastelse, kalder du det, ved at indordne sig og tage vores samfund og accepterer de danske værdier og kultur til sig, det bliver du også nød til at gøre, nu når du emmigrerer til Parkistan sammen med psykopaten, I kan få jer nogle gode samtaler og blive noget så enige, god rejse.

• #50   13. okt Så kom der igen et par af de standardangreb på os, der protesterer imod rascisme, som man har set utallige gange før.

Jeg holder meget af Danmark. Det er derfor jeg gør så meget for at forsvare de danske værdier, hvoraf en var at respektere andre mennesker, også selvom de er anderledes.

• #51   13. okt Ja, du sidder troligt og forsvarer storforbrydere, du er fantastisk og giver det danske samfund skylden for deres manglende pli og god opførsel, du sidder og forsvarer dem, der støt men sikkert bryder det samfund op, min generation + mine forældre har været med til at bygge op.

Og det kalder du racisme, jeg er glad for, at du heldigvis kun har din PC og ellers ikke nogen indflydelse, det er jeg mere end lykkelig for, for din indstilling er mere end farligt for det danske samfund.

Det gør ikke noget, at de skyder og dræber tilfældige, det skal vi danskere altså lære at forstå, kommer de til at skyde en, som jeg kender, så ved jeg godt, hvordan min reaktion vil blive, men det er OK for dig, at de render rundt i gaderne og skyder tilfældige ....., det er mere end uhyggeligt, jeg mangler ord .....

• #52   13. okt # Alis

Nu kunne jeg godt skrive en længere afhandling om, hvad jeg mener, der ville være sket med dig, hvis du havde været på arbejde IRL med den indstilling, du har, men jeg orker det ikke. Helt kort vil jeg dog sige, at jeg er næsten 100 % sikker på, at du ville ende op som f.eks. Ulla Dahlerup, eller Karen Jespersen.

Selv er jeg glad for, at jeg ikke føler, at mit lange arbejdsliv med udsatte mennesker har været forfejlet og til ingen nytte. Jeg bilder mig ind, at det skyldes, at jeg er den fødte pragmatiker, der rummer evnen til at føle empati, men aldrig har dyrket intervention.

Ang.: Dit link
    Jeg har kun læst overskriften. Resten behøver jeg ikke at læse. Det giver sig selv!

PS. Jeg er ikke DF'er. Har stemt socialdemokratisk hele mit liv, men efter at Helle stoppede, har jeg besluttet mig for at stemme konservativt ved næste valg.

• #53   13. okt # 46 Annella

"Hvor kan du dog finde på, at stille en koryfæ sådan et spørgsmål? "

Jeg synes da lige, jeg vil bidrage til hyggen.

• #54   13. okt Der findes min måde, din måde og den rigtige måde...den rigtige af en så kompleks størrelse så kun Einstein ville kunne forklare det-. Man har i årtier hørt, og folk har skreget på at man godt ved den rigtige måde men ingen har kunne definere den rigtige måde.

Den rigtige måde er blevet fyldt op med en masse politisk udenom snak - som at man burde gøre noget - går man så dem på klingen om hvad man kan gøre så løber man i ring til man er rundtosset.

>Den rigtige måde er at tage fat i hornet - pik og vrede den godt rundt, gipse pikken og ud. Men som vi ser så bliver det kun til gips og en slag i baghovedet imens folk griner af at danskere er sgu for dumme, retssystemet er for dumme, de dumme pikke får lov til at heles i Danmark så de igen kan bruges i Mellemøsten Regi.

Folk kan have 39 eller flere voldelige forhold og stadig får de en lille vap i nakken.

Vi er blevet de dumme pikke fristed - alle kan svinge med banditten mere end 50 gange og lige meget gør det..

Danskere er nemme at dømme de har ikke en hel landsby på nakken, dommere skal ikke nyde noget - 13 år og angrebet af 6 somaliere - der gøres ikke noget andet at lægge videoen på internettet hvor de fjolser hygger sig med at trampe på en 13 årig.

et kommunalt pædagogisk tiltag? rundbords samtale, tale med forældre som faktisk er pisse ligeglade.

I zoo er det let at sætte aber i bur når de er hysteriske, her hjælper ingen rundbord samtale for at sige at man ikke sætter bananen op i røven.

• #55   13. okt Polysl, det siger du kun, fordi du er ved at blive stegt i Portu G A L's sol - vi skal have det dannede danske sprog tilbage, det må du ikke allerede have glemt

• #56   13. okt Nasty # 52 - "Nu kunne jeg godt skrive en længere afhandling om, hvad jeg mener, der ville være sket med dig, hvis du havde været på arbejde IRL med den indstilling, du har, men jeg orker det ikke."

Jamen dog - er du sådan en slags spåkone? Jeg har spurgt hvem der gemmer sig bag dit pseudonym, men du tør åbenbart ikke at vise, hvem du er.

Så du har arbejdet med socialt udsatte. Så forklar hvorfor deres situation er blevet værre og værre. Min Facebooktråd får mange indlæg fra mennesker, der er så meget i vanskeligheder, at man ikke ville tro, at det kan ske i et land, der kalder sig selv civiliseret.

• #57   13. okt Synes ikke jeg lige kunne se det med alle de mange folk - det er måske trolde folk....

• #58   13. okt # 56 Alis

"men du tør åbenbart ikke at vise, hvem du er"

Det er sandt! Jeg er også på 'Robinsonlisten'.

"Så forklar hvorfor deres situation er blevet værre og værre."

Det er nok min og min manglende interventions skyld - eller noget.

• #59   13. okt Nasty

Da jeg ikke kendte ordet intervention slog jeg det op.

Det er et udtryk man bl,a. bruger i psykologiske behandlerkredse og som dækker over tvang over for "de socialt udsatte" Man griber ind med tvang over for dem psykisk.

Jeg fik omgående en fornemmelse af at det er der, du hører hjemme. Jeg kunne mærke dine forsøg på at tvinge mig i bestemte retninger.
    Så er det sikkert også en del af din menneskeopfattelse, at det altid er den, er bukker under psykisk der er noget galt med og som skal rettes. Man tør ikke at angribe de stærke, så angriber man de svage i stedet.

Det er årsagen til at de psykisk sårbare får det værre og værre!!

Jeg har også længe haft en fornemmelse af, at de højreekstremistiske grupper får "professionel" hjælp til at manipulere borgerne.

Det er muligt, du har stemt socialdemokratisk, men der findes altså ikke noget socialdemokrati længere. Det har også taget tid for mig at forstå, at er så "intervenerede", at de nu fører liberal politik.

https://www.avisen.dk/thorning-droemmen-var-en-regering-med-venstre_466199.aspx

• #60   13. okt wow

• #61   13. okt # 59 Alis

Jeg vil gentage mig selv: Du Godeste!

• #62   13. okt Nogen burde informerer socialdemokratiet om at de ikke findes på borgen mere. er der flere der kan skæres af så vi til sidst sidder en kommunistisk 6 persons kolbøtter som ikke har en fis forståelse for danmark.

• #63   13. okt Her er allerede en kandidat

• #64   13. okt Nasty # 61

Ja, du gentager dig selv, og du kan få mange elever her.

• #65   13. okt Jeg fatter ikke at man gemmer sig bag gardiner som den der har opfundet den dybe tallerken - den hvide sten - universelt hvor Nils <Bohr er vand ved siden af samt Brown - Einstein.. og samtlige andre fysikere her i denne verden eller i næste verden...

Hvis nogen bare besad med den universel nøgle til alt så ville man ikke sidde for nedrullede gardiner og synge en sang fra tv2 - bag duggede ruder. man vil frem i verden og fjerne alle sten som alle kunne falde over i verden. Stenen - den vises sten bliver ophøjet til plads ude ved Kastrup hvor alle ballademagere står i kø for at komme med flyet.

Alle synger i kor: vi vil væk fra den danske hæk og et flag som giver os ubehag.

• #66   13. okt # 65 Polysl

Nu taler du sort. Må jeg anbefale, at du sætter proppen i portvinsflasken og gemmer lidt til i morgen?

• #67   13. okt # 64 Alis

" du kan få mange elever her"

Jeg har ikke behov for flere elever i mit liv. Jeg hár aftjent min samfundspligt!

• #68   13. okt Nasty

Men du har åbenbart et behov for at få bekræftet at dine metoder var rigtige.

Her har du et helt forum fuldt af mennesker, der gerne vil lære nogle psykologiske metoder til at trumfe deres synspunkter igennem. Kan du stå for det?

• #69   13. okt #66
    Nasty - den udtalelse var sgisme dagens griner - herlig. Meeeeen lad nu være med også at tvinge polysl i bestemte retninger - ikk'

• #70   13. okt # 68 Alis

"Men du har åbenbart et behov for at få bekræftet at dine metoder var rigtige."

Egentlig ikke! Det har jeg så rigeligt fået bekræftet, at de var.

• #71   13. okt Genau Annella

• #72   13. okt #70

• #73   13. okt # 69 Annella

"Meeeeen lad nu være med også at tvinge polysl i bestemte retninger - ikk' "

Ups! Du har ret! Men somme tider går naturen over optugtelsen

• #74   13. okt optugtelsen

kender ikke ordet....

Findes det på portugisisk, tysk, engelsk, arabisk?

• #75   13. okt # 71 Polysl

Undskyld, Polysl! Weitermachen!

• #76   13. okt 22/5000
    danke kein Problem

• #77   13. okt Nasty - "Egentlig ikke! Det har jeg så rigeligt fået bekræftet, at de var."

Hvorfor virker det så ikke?

Jeg derimod har gennemgået en proces, hvor jeg på min egen krop opdagede, hvad der skete, når jeg blev befriet for tvang og manipulationer, og hvad der skete, da jeg blev udsat for det igen.

Efter at være vokset op i en familie med strenge autoritære normer og afstraffelser og oven i købet religionsvanvid gennemgik jeg en psykoanalyse på flere år, hvor det lykkedes mig at komme fri af 18 års Ocd og angst.
    Jeg gennemførte en uddannelse og fik fuldtidsjob, hvor jeg havde det godt og inden for et fag jeg var god til.

Det tog min familie 6 år at finde en ny psykiater, der ville bryde alle resultaterne ned igen, og at få kørt mig så grundigt i sænk, at jeg blev indlagt igen.

Derfor ved jeg at autoritære mennesker aldrig giver op. I alle tilfælde ikke hvis de er autoritære nok. Det er mennesker, der har behov for at føle, at de har magt over verden, og som følgelig ikke tør at give deres medmennesker frihed.

Om de så bliver truet af terror og bomber, eller om psykisk syge dræber de ansatte på bostederne - de autoritære fortsætter med deres metoder og vil have ret i, at det i alle tilfælde ikke var dem, der gjorde noget forkert.

Det store problem er hvad man kan gøre for at ændre den udvikling. Indtil videre kan jeg ikke gøre andet end debat og at prøve at gøre folk bevidst om hvad der sker, og jeg har lagt mærke til at der er mange andre, der arbejder med problemet.

• #78   13. okt # 74 Polysl

"optugtelsen kender ikke ordet....
    Findes det på portugisisk, tysk, engelsk, arabisk"

disciplinamento, Disziplinierung, disciplining, تأديبهم

• #79   13. okt # 77 Alis
    Jeg anerkender, at du har levet et traumatisk liv, men det kan ikke begrunde, at jeg ikke skal kunne erklære mig dybt uenig i mange af dine synspunkter. Du vil vel gerne tages alvorligt, ikke?

Jeg får det indtryk af en af dine kommentarer et sted i denne tråd, at du ikke bryder dig om, at man beskæftiger sig med din person, hvorefter du mere eller mindre direkte egentlig beder om, at man gør netop det. Det hænger jo ikke sammen.

• #80   13. okt Polysl # 65 - "Jeg fatter ikke at man gemmer sig bag gardiner som den der har opfundet den dybe tallerken - den hvide sten - universelt hvor Nils <Bohr er vand ved siden af samt Brown - Einstein.. og samtlige andre fysikere her i denne verden eller i næste verden... "

Jeg fatter til gengæld godt hvorfor du bliver ved med at køre i at jeg har levet i mere end 15 år isoleret i min lejlighed og uden kontakt med andre mennesker. Det drejer sig om fordommene over for psykisk sårbare, ikke?

Fra at have et godt liv med mange venner og tilknyttet et fritidscenter hvor jeg fik den hjælp og de hensyn, jeg havde brug for, og hvor jeg for anden gang var på vej til at komme fri af angst, endte jeg i total isolation fordi man ville spare penge og personale i fritidscentret.
    Det skete under kraftig modstand fra borgerne, avisskriverier og protester fra min læge. For at få borgerne til at acceptere at de psykisk sårbare skulle smides ud af samfundet blev vi regulært svinet.

Jeg kunne ikke holde ud, at jeg ikke længere måtte være med i fællesskabet, og at de mennesker, jeg holdt så meget af de blev indoktrineret så meget negativt om min person. Jeg kunne end ikke holde ud at se ud på det samfund, jeg ikke længere måtte være medlem af.

Nogle mennesker reagerer udad, når de bliver udsat for mentale overgreb på den måde - jeg reagerer indad.

• #81   13. okt Nasty - du fortsætter dine psykologiske magtkampe, og gentager metoder, jeg har været udsat for mange gange før.

• #82   13. okt # 81 Alis

"dine psykologiske magtkampe" ???

Jeg giver udtryk for, hvad jeg tænker og mener. Det må jeg vist gerne.

• #83   14. okt Nej, Natsy, det må vi ikke. Alis har gennem årene været lige som det, hun er opvokset i, hun vil gerne have magten en autoritet der overgår alt, hun er den eneste der ved bedre, hun er dirigenten, og der kan som sagt kun være en dirigent.

Aldrig har jeg mødt nogen så stædig som Alis, hun har RET altid og hun er ikke til at rokke, så vi spilder vores tid.

Igen en tråd, der kom til at handle om Alis, SUK .....

• #84   14. okt jetset - hvis i ikke vil, at de tråde Alis deltager i, kommer til at handle om hende, så forstår jeg absolut ikke, hvorfor i ikke blokerer hende. Hun ødelægger HVERT emne med hendes ævl.

• #85   14. okt Jetset # 83

Jeg har sagt det før op til mange gange, og jeg vil sige det igen - hold op med at angribe mig for at lide af angst, eller i det hele taget med at drage min situation ind i en debat, der ikke har noget med sagen at gøre. Når man angriber mig og prøver at sprede falske oplysninger om mig, så må jeg naturligvis forsvare mig. Jeg kan slet ikke fatte, at det er så svært at forstå.

Denne tråd handler om menneskerettighederne til ofre for vold og kriminalitet. Det vigtigste i den udfordring er forebyggende arbejde, men den holdning er ikke velkommen blandt højreekstremister. Med din sædvanlige evne til at fordreje meningen med det, man siger, så kalder du det at forsvare vold og kriminalitet.
    Nej, jeg taler om at forebygge, så der slet ikke bliver nogen ofre!!!
    Det vil der være nogle vigtige andre fordele ved også, for man redder samtidig de mennesker, der er i fare for at ryge ud i kriminalitet.

Den holdning at alt skal klares med hårde afstraffelser gør kun skaderne værre. De mennesker, der allerede er bukket under for den modgang, de har haft, bliver mere og mere hårdhudede, og kriminaliteten bliver mere og mere hård og hensynsløs.

I Danmark har vi haft nogle gode principper - kriminelle skal frihedsberøves og straffes, men samtidig har man sat ind med resocialisering (kan ikke fordrage det udtryk, men princippet er godt) Så kan man være heldig, at når mennesker har udstået deres straf, så er de også fri af kriminalitet.

Det er det mest menneskelige, og det bedste for hele samfundet.

Nu har vi desværre fået en konservativ justitsminister, der er i gang med at ødelægge et retssystem, der i forvejen er hårdt angrebet af selvretfærdige højreekstremister. Det vil du da gerne hjælpe ham med, ikke sandt?

• #86   14. okt Annella # 84

Hvis du ikke forstår meningen med hvad folk siger, så bliver det til ævl i dine ører, ikke sandt?

Du har før fået trumfet igennem, at jeg blev blokeret alle vegne. Ingen må sige dig imod. Tidligere har jeg set dig som moderator smide folk ud eller slette deres indlæg, hvis de gik dig imod.

Ja, jeg ved godt at jeg ødelægger dine forsøg på at hjernevaske folk til at hade muslimer, og det bliver jeg ved med! Så håber jeg at andre følger mit eksempel. Når jeg, der er alene og ikke har nogen til at hjælpe mig på benene igen, hvis jeg bliver banket i gulvet, når jeg tør at sige dig imod, så tør andre også.

• #87   14. okt # 84 Annella

"jetset - hvis i ikke vil, at de tråde Alis deltager i, kommer til at handle om hende, så forstår jeg absolut ikke, hvorfor i ikke blokerer hende. Hun ødelægger HVERT emne med hendes ævl. "

Din kommentar er adresseret til jetset, men jeg vover lige at 'snakke med' alligevel.
    Hvis ikke Alis valgte at deltage i debatter, så var vi en del, der kunne nøjes med at klappe hinanden på skulderen, klikke på 'Thumbs Up' og skrive 'enig' eller 'det synes jeg også'. Men, hvor ville det være kedeligt.
    Alis udfordrer mit blodtryk og ville kunne gøre mig gråhåret på rekordtid, hvis jeg ikke allerede var det. Hun får mig til at repetere, hvorfor hendes meninger og holdninger er mig så inderligt meget imod, for derefter at reagere på det. Men, jeg er også den fødte adrenalin-junkie.

• #88   14. okt #87
    Nasty

nu ved jeg ikke, hvor længe du kender Alis fra diverse fora og debatter, hvis du kun kender til hende siden du meldte dig ind her på BB i oktober 2016 - så lad os tage temaet op igen om 10 år

• #89   14. okt Det her forum eksisterer ikke om 10 år....eller baboom generelt...

• #90   14. okt Kan vi få en deadline

• #91   14. okt 100% enig polysl.

• #92   14. okt jetset

tør ikke har haft ret i tv2 dog var jeg 6 måneder fra.

Kig på det her forum baboom - 90 agtigt og med html5 som kom i 2014 gør mere og mere et forum for dyrt at omskrive.

#html5

Så behøver man ikke flash.....

• #93   14. okt Jeg tror ikke, du har ret Polysl, BB er meget mere end dette Forum, det er faktisk en alsidig side, dem er der ikke så mange af, så deeet .....

• #94   14. okt Jetset

gemmer den side og så ser vi om 10 år eller mindre....

• #95   14. okt # 88 Annella

Du har ret for så vidt, at jeg tror, at jeg har sagt til Alis, hvad jeg har at sige. Alt herefter vil blive gentagelser.

• Floa S
    Floa S Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #96   15. okt Imå klage til Pia Kærsggard og kræve loven håndhævet .

• #97   15. okt Til Pia Kjærsgaard, hvad kan hun gøre ved det ??

• Floa S
    Floa S Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #98   15. okt hvis man er utilfreds med statens måde og forsøg på at efterkommer lovens § og der er fejl som synlige så må man jo klage et sted .. gå jeg ud fra og hvorfor så ikke hende

• #99   15. okt Floa S ja man burde jo kunne klage til et folketingsmedlem så jo hvis det var om et xxxxxxx spørgsmål vil hun nok kunne svare der på ligeså godt som alle de andre i folketinget - dog vil jeg sige at det ikke er alle sammen der er født med det gen og så være den skabe kniv i skuffen

• #100   16. okt Er der ikke noget med at Folketingets formand er neutral, så det er nok ikke lige der, der skal klages

• #101   17. okt Jetset Pia K må da godt tage imod en klage

Kommentér på:
Menneskerettighed.