{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
330 visninger | Oprettet:

Folkeafstemning fjerner socialhjælp til flygtninge {{forumTopicSubject}}

http://www.krone.at/welt/schweiz-keine-sozialhilfe-fuer-tausende-migranten-abstimmung-in-zuerich-story-590248

I Schweiz benytter man sig meget af folkeafstemninger. Søndag var der blandt andet en afstemning om flygtninge og socialhjælp. Den foregik i Kanton Zürich (Region Zürich).

Folkeafstemningen drejede sig om flygtninge, der har fået midlertidig beskyttelse. Det er typisk mennesker, der kommer fra krigsområder, men som ikke er personligt forfulgte.

Disse flygtninge har hidtil kunnet få almindelig socialhjælp, hvis de ikke kunne få et arbejde.

Men som det kendes fra den hjemlige debat om kontanthjælp, rejser det jævnligt spørgsmålet, om en del af dem undlader at tage et arbejde, selv om de egentlig godt kunne.

Det fik i april Kanton Zürichs lovgivende forsamling til at skære igennem:

Man afskaffede socialhjælpen til folk på midlertidig beskyttelse. I stedet indførte man en langt lavere asylydelse på lige over 2.000 kr. om måneden.

Mere end to tredjedele af de afgivne stemmer (67,2 procent) støttede afskaffelsen af socialhjælpen for flygtninge og indførelsen af en lav asylydelse.

Der er altså en meget stærk folkelig holdning i retning af, at flygtninge ikke skal blive hængende på en pæn offentlig forsørgelse – betalt af skatteyderne. De skal arbejde.

Bravo schweizere - i viser, at i ikke vil være til grin for egne penge.

Men det ville aldrig blive gennemført i Danmark uafhængig af, at vi ikke har direkte demokrati - eller tror du, det også er muligt endelig eller nogensinde at gennemføre i Danmark?

Kommentarer på:  Folkeafstemning fjerner socialhjælp til flygtninge
  • #1   26. sep Sådan kan det gøres!!!

Så kan nasserøvene bare blive ude af landet.

Langt hovedparten af de der kommer, er ikke reelle krigsflygtninge, for de har ikke råd til at betale menneskesmuglerne for rejsen. Og så er der dem fra Afrika, der kommer fra lande med ro og fred, der bare mænger sig med flokken.
    Flertallet af de somaliske flygtninge er kommet fra lande uden for Somalia, hvor de har haft fast arbejde, og levet i fred. De har bare haft/skaffet sig et somalisk pas.

• #2   26. sep ja....busmann

Somalia har ikke nogen som helst registrering så man kan nemt med et falsk pas snige sig ind i mængden.

• #3   26. sep Med en sådan folkeafstemning vil folk helt gå uden om Danmark

• #4   26. sep Hvad med om folketinget tog vare på deres arbejde, og lavede love efter, hvad vi har behov for.

Regeringen DF og socialdemokratiet er jo faktisk enige om problemet, så hvorfor tør vil de ikke hjælpe Danmark?

• #5   26. sep mail dem

• #6   27. sep Jeg kan nu godt se logikken der i , men der skal nok et holdningsskift til hos alle og hvad med de rigtige flygtninge

• #7   27. sep hvad med de rigtige flygtninge
    De rigtige flygtninge, kvote flygtninge, dem vil man ikke have her til lands indtil videre.
    Trist at man ikke vil have flygtninge som har FNs garati for at de notorisk er flygtninge og har brug for hjælp, men hellere give asyl til mennesker man ikke har mulihed for at sikre om de tilhører den gruppe der har mest brug for hjælp, og det er så i øvrigt den gruppe vi ikke ser her til lands, for de har ingen økonomisk mulihed for at komme her.

• #8   27. sep Ole S kunne man ikke hjælpe dem i deres hjemland og tænker på hvordan man ved at hjælpe dem med at lave brønde - hjælpe dem med at så og få afgrøder der kan gøre deres liv så let at de heller vil blive + hjælpe dem med at sætte skove der kunne hjælpe hele verden med at få et andet klima - ja der er mange ting der kunne gøres lokalt også kommer vi til krigsflygtningene de skal selvføleligt have hjælp - men hvordan hjælper vi dem bedst - der er jo mange nu til dags det er jo ikke ligesom i under den kolde krig hvor der kom nogen men det var jo ikke ret mange i forhold til nu.

• #9   28. sep Leon

Det er ikke en løsning at grave brønde, for det fjerner bare den sidste rest af grundvandet og på et tidspunkt bliver det meget værre. Løsningen er at lave havvand om til ferskvand.

Artikel omkring saltvand - ferskvand

http://www.dr.dk/ligetil/udland/ny-metode-laver-saltvand-om-til-drikkevand

Ole S #7

De kvote flygtninge ved jeg ikke om de virkelig er flygtninge eller bare søger en bedre tilværelse. Alle med et somalisk pas kan påstå at de er forfulgt, og hvor i alverden skulle man have muligheder for at tjekke det? Somalia har ingen regeringen - ingen registrering, intet der bare ligner et system. Jeg kan så heller ikke forstå hvordan FN skulle kunne få de oplysninger fra.

• #10   28. sep Ole S kunne man ikke hjælpe dem i deres hjemland
    De kvote flygtninge ved jeg ikke om de virkelig er flygtninge
    At hjælpe flygtninge fra FNs flygtninge lejre er nok det tætteste man kan komme at hjælpe de flygtninge der har mest hjælp behov, i stedet for at tage mennesker hvoraf ingen reelt kommer direkte fra et land hvor man har været tvunget til at flygte fra.
    Geografisk kommer der ikke i nu flygtninge som vi har pligt til at hjælpe, men de kan komme en dag hvor etniske Svenskere med en religiøs baggrund som deres indvandrere medboere ikke kan lide kommer og søger asyl i DK.
    Jo vi skal hjælpe i nærområderne, ikke med at grave brønde, men ved at give et antal kvote flygtninge en tyve årlig flygtninge pension der nedtrappes over perioden.
    Ikke så stor at den opfordre til at blive flygtning, men stor nok til ikke at blive opholdslandet til last.
    I stedet for de famøse 500 kvoter flygtninge kunne vi nok tilbyde at give 5000 kvote flygtninge om året en pension på der Danske samfunds vegne og alligevel formodentlig nedsætte vore udgifter til flygtninge med 50%, det man vist kalder en vin vin sag.
    Flygtninge har brug for penge og ikke til at komme til et land hvor de ikke falder til, føler sig sat uden for og kun har meget begrænsede muligheder for arbejde og hvor anden går i graven uden at have haft arbejde.

• #11   28. sep Ole S jeg er jo ellers humanist men jeg ser jo et stort problem i at danskerne er på vej til at blive skubbet bagerst i køerne - en grim tale - men tro mig jeg ser det ske + at med alle de forskellige former for skattelettelser der gives har Danmark bare ikke råd til sådan flygtningepolitik - men tror jeg bliver nød til at lave et indlæg - da jeg snart høre om dårligdom dagligt

Kommentér på:
Folkeafstemning fjerner socialhjælp til flygtninge