{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
374 visninger | Oprettet:

Mutti {{forumTopicSubject}}

Så fik Angela Merkel 4 år mere, forbløffet over at tyske vælgere stadig har tiltro til hende som allerede nu har afvist at begrænse indvandring.

Alternative für Deutschland (AfD) får 12,6 procent af stemmerne. et parti som er indvandre kritisk, men allerede nu melder man fra at samarbejde med AFD.

Men de er det 3 største parti så mon ikke hen af vejen man vil samarbejde for det kender vi jo fra dansk politik. En anden ting er at deres agenda ikke helt er klarlagt.

Tyskland har de seneste år modtaget 1 million flygtninge og tallene for integration ser ikke gode ud og så vil man have flere ind? Hun må være bimleskør.

Tyskland har aldrig været særligt god til at integrere indvandrere. De tyrkiske indvandrere var meget længe om at blive en del af flertalssamfundet. Før Angela Merkel begyndte at give den som helgen, kaldte hun Tysklands multikulturelle samfund for fejlslagent. Jeg har svært ved at se, hvordan det lige pludselig skulle være anderledes.

Og så forsætter hun sgu...

Kommentarer på:  Mutti
  • #1   25. sep Hvem har meldt fra at samarbejde med AfD?

Derudover behøver Merkel ikke være stolt af valgresultatet, det er det dårligste valgresultat for CDU siden 1949.

Og om Mutti fortsætter, det vil afstemningen først vise, ikke der sker det samme som i 2005 med Heide Simonis, man har før set 'heste stå og kaste op foran et apotek' - tysk talemåde.

• #2   25. sep Var lige optaget da de sagde det i tv2 om at xxxx partier ikke vil samarbejde, så jeg fik kun det halve med, ikke hvilke partier.

Fynsk.dk

//citat

På forhånd har CDU, SPD og de øvrige partier sagt, at de ikke vil samarbejde med AfD.

Gauland har senest bragt sindene i kog ved at sige, at Tyskland ikke længere skal gå og skamme sig over fortidens nazistiske styre, og at der er grund til at være stolt over tyske soldaters handlinger under Første og Anden Verdenskrig.

// citat slut

• #3   25. sep Samarbejde betyder i dette tilfælde ikke andet end, de vil ikke danne regeringskoalition med AfD.

Ja ja jeg kender Gaulands udtalelse - Gauland var forøvrigt medlem i CDU i over 40 år.

Samarbejde er de tvunget til, derudover bliver højest sandsynligt et AfD-medlem vicekanzler.

• #4   25. sep Det er snart hele tiden at man læser hvor utilfredse i alle er med jeres TV-stationer derhjemme. når de kommer til nyhederne i udlanden. er i ikke til at styre.. Hvorfor i alverden , når i nu har internet allesammen. går i
    ikke ind på de pågældene Landes Aviser. og læser direkte derfra, hvad der sker. i kan jo alle sprog. og hvis ikke så kan i jo få det oversat. det er da ikke noget problem.-- nyheder er en ting. Fodbold noget andet.

• #5   25. sep ha de skod oversættelser - helt til grin - hvad har tv stationer med det her indlæg at gøre?

• #6   25. sep Tyskland har valgt AfD til.
    Måske den tyske nationalhymne nummer to, Horst Wessel sangen, får en revival.
    "Die Fahne hoch, die Reihen fest geschlossen."

• #7   25. sep I Danmark skulle vi også holde Fanen højt, Men lige pt. syntes jeg ikke lige der er grund til at fejre.

• #8   25. sep Sammenligner jeg med det tyske. så fejler oversættelser til engelsk, ikke noget.

• #9   25. sep Muligvis men nu kender jeg en del til tysk grammatik. Men hvis vi alle bare kiggede aviser og ikke skrev om sin subjektive oplevelse så ville det her forum være lukket ned for længe siden.

• #10   25. sep Merkel har det vel som Lars Lykke,

hun mangler et flertal og kan vel fra sag til sag køre Tyskland som vi ser her i DK.

Hvordan alle partier i Tyskland vil støtte hende ved jeg ikke,

De er vel alle til fals som DF i Danmark.

• #11   25. sep tjo...og med lidt held kan de få en mærkesag igennem - 12.6 er ikke så ringe endda....

• #12   25. sep #6
    Nasty

Det var kun i 2. verdenskrig, at Horst Wessel sangen var Tysklands nationalhymnbe nr. 2, den har siden 1945 været forbudt.

OT - den vej jeg bor på, hed under 2. verdenskrig orøvrigt Horst-Wessel-Straße.

• #13   25. sep hvad hedder den nu?

• #14   25. sep he,he polysl - det forventer du vel ikke, jeg fortæller vel?

• #15   25. sep # 13 Polysl

"hvad hedder den nu? "

Det kan du læse i min kommentar #6

Når jeg hører den sang, så risler det mig koldt ned ad ryggen på den ubehagelige måde.

• #16   25. sep Anellla

Det kan jeg jo hurtig finde ud af da du har givet hvad den hed tidligere. Men jeg skal nok lade være med at skrive det

• #17   25. sep Nej det kan du ikke polysl, da der i næsten alle Bezirke i Berlin ligger gader med samme navn, du skal kende enten postnummeret ellelr Bezirkets navn for nøjagtig at vide, hvor en gade ligger.

• #18   25. sep # 12 Annella

"Det var kun i 2. verdenskrig, at Horst Wessel sangen var Tysklands nationalhymnbe nr. 2, den har siden 1945 været forbudt. "

Jeg ved det, men at en sang er blevet forbudt, er vel næppe det samme, som at den ikke bliver brugt i visse kredse.

Horst-Wessel-Straße: Der har sikkert eksisteret en masse gader med det navn i Tyskland.

• #19   25. sep Nasty

Jeg har aldrig hørt, at Horst Wessel sangen offentligt bliver brugt i visse kredse.

Ja der har eksisteret utallige gader med Horst Wessel navnet.

• #20   25. sep Nå men tilbage til Mutti - for jer der kan tysk, kan jeg anbefale jer at gå ind på tyske medier og læse, hold da helt op et skænderi og mundhuggeri der allerede er gang i hos politikerne.

• #21   25. sep # 19 Annella

Jeg har ikke skrevet, at sangen bliver sunget offentligt.

• #22   25. sep Nå ja Nasty

men hvad folk synger eller gør privat i hjemmets 4 vægge, det skal de jo ikke stå til ansvar for.

• #23   25. sep næ...men hvis de står og Heijer offentligt så ryger tænderne her i >Danmark

• #24   25. sep # 20 Annella

"Efter grundig overvejelse har jeg besluttet, at jeg ikke vil sidde med AfD's parlamentariske gruppe i Forbundsdagen,« sagde Frauke Petry"

Ja, der skal nok blive fesligt i Forbundsdagen, før alle har fundet ud af, hvor de vil være.

• #25   25. sep # 22 Annella

??? Ikke det?

• #26   25. sep # 16 Polysl

"Det kan jeg jo hurtig finde ud af da du har givet hvad den hed tidligere. Men jeg skal nok lade være med at skrive det"

Og, så undrer nogen sig over, at man insisterer på at være anonym på SoMe.

• #27   25. sep hvad pokker er SoMe...?

• #28   25. sep # 27 Polysl

Vi skal da være med på det (næsten) nyeste, Polysl.
    SoMe er en forkortelse for Sociale Medier. Forkortelser er godt, fordi tid er penge, eller noget...

• #29   25. sep #26
    Jamen Nasty - lad nu bare polysl lede efter den tidligere Horst Wessel gade, altså den gade jeg nu bor på, og han må da hellere end gerne offentliggøre resultatet, fordi han slet ikke finder det nuværende navn på gaden.

• #30   25. sep ok nasty den var jeg så ikke lige med på....

• #31   25. sep # 30

Så lærte du noget nyt idag.

• #32   25. sep jamen nasty....livet er baseret på at blive klogere så alle info jeg ikke kender til modtages med kyshånd.

• #33   26. sep Jeg ville da gerne høre den Horst Wessel sang, ikke fordi jeg er nazist, men historisk interesseret. - Hvor finder man den?

• #34   26. sep

Er det denne her du vil høre.--Greve

Ja de mangler meget af den gå på mod de havde den gang.
    nu ligger de under for en anden Mutti.

• #35   26. sep Mutti hvor hun hører hjemme.

• #36   27. sep Ron.

Der er nisser i systemet, troede jeg havde sendt en kommentar.

Kendte den egentlig godt, men troede den hed "SA marchier", men det er måske en afart af den.

Den er faktisk smuk, men jeg er også håbløs til tysk.

Tak for sangen Ron.

• #37   27. sep # 36 Greven

"men troede den hed "SA marchier", men det er måske en afart af den. "

Ordene findes i første og sidste strofe.

Die Fahne Hoch (Horst Wessel Lied)

Die Fahne hoch
    Die reihen fest geschlossen
    SA marschiert
    Mit ruhig festem schritt
    Kam'raden der rotfront und Reaktion erschossen
    Marschiern im Geist in unsern reihen mit

Die Strasse frei
    Den braunen Bataillonen
    Die Strasse frei
    Dem Schlagabteilungs Mann
    Es Schaun aufs Hakenkreuz voll Hoffnung schon Millionen
    Der Tag der Freiheit und des Brot bricht an

Zum letzten mal
    Wird Sturmarlarm geblasen
    Zum Kampfe stehn
    Wir alle schon bereit
    Schon flattern Hitlerfahnen über alle Strassen
    Die Knechtschaft dauert nunmehr kurze zeit

Die Fahne hoch
    Die Reihen fest geschlossen
    SA marschiert
    Mit ruhig festem schritt
    Kam'raden der rotfront und Reaktion erschossen
    Marschiern im Geist in unsern reihen mit

• #38   27. sep Nasty.

Tak for teksten, jeg forstår bare ikke så meget af det....

Var der ikke noget med, at SA og SS kom op at toppes?

• #39   28. sep Mutti

Så fik Angela Merkel 4 år mere

Polysl - det ser slet ikke så positivt ud i øjeblikket, partierne skændes så det brager, fra hendes eget parti CDU har Merkel 55 modstandere. CSU, De grønne og FDP (dem Merkel ville danne en koalitionsregering med) har klip og klar skriftligt fremlagt deres fordringer for overhovedet at gå i forhandling med hende.

Nu tiskes, tiskes og viskes der allerede i hjørnerne - "mon ikke vi får nyvalg" - usandsynligt er det ikke.

• #40   28. sep Det vil være godt for hele Europa. men især Det Tyske folk. Jeg tror de har lidt nok nu. så lad os håbe at de losser hende ud. de kan dårligt ramme ved siden.

Og Tak for at du har åbnet igen.

• #41   28. sep Et flot billede Ron, det sætter tanker igang.

Jeg synes Mutti har fået mange stemmer trods alt, når vi tænker på den brøler hun lavede ved at lukke millioner af "flygtninge" ind.

Men det lyder kaotisk lige for øjeblikket, et omvalg ville måske flytte noget.

• #42   28. sep jetset

Jeg ved ikke, om man kan tale om mange stemmer, CDU mistede næsten 9% af stemmerne i forhold til sidste valg, og foruden var det det dårligste valgresultat for CDU siden 1949.

Og så lavede hun ikke kun en brøler med at lukke flygtninge ind og er ansvarlig for det asyl-indvandrere-flygtninge Vesteuropa lider under, ansvarlig for det dårlige forhold til USA/Tyrkiet og Rusland.

Kommentér på:
Mutti