{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

5 milliarder mangler {{forumTopicSubject}}

Der er ikke en klar politik hvordan man vil financierer skattelettelser hvor man skal finde 5 milliarder.

ja vi kan hæve enkeltfag på enkel fag i HF og en del andre

Man kan spare flere millioner på erhvervs uddannelser, på trods af at man så skyder sig selv i foden da de netop skulle give grundlag for at unge kommer i uddannelser og i arbejde.

Vi skal have flere i arbejde siges der???

Og så er tanken også at der lige skal barberes på overførelses indkomster - det er så ikke lige klar hvem i bunden man vil fjerne sikkerheds nettet fra som efterhånden er blevet ret tynd masket.

Vedr. børnepenge vil man kun give fuld tilskud til 2 børn og beskære med 25% for det 3 barn.

Hvorfor ikke vende tilbage til det system man havde engang hvor man skulle ansøge om børnepenge så ville man få en mere retfærdig fordeling.

Jeg er ikke overrasket og sad faktisk bare og ventede på at luften gik ud af deres finanslov.

Vi har flere og flere unge som bliver hjemløse men det er ikke noget man på regerings plan gider bruge tid på.

Så kan man læse tåbelige indlæg fra formanden for fagforbundet 3F, Per Christensen. I dag åbner han 3F's kongres i Aalborg.

Hvor han skriver: Snart kan en enlig mor blive sat på gaden og se en 400.000 kr. billigere Porsche køre forbi. Sikke da en gang pis at lukke ud.

Nu er det så Porsche ejeren som åbenbart er skyld i at en mor sættes ud - hvad med at rette din dumme pandelap mod borgen hvis du kan finde retningen ellers kan Porsche ejeren måske give dig et lift.

Han tordner også om ulighed som bliver større - jamen lille Per postmand det har der altid været - for den som har 37 timer og den som har 70 timer tjener da mere en dem som har 37 timer.

>glæden er at de med 70 timer faktisk er dem som står for den største skatte indbetaling i Danmark. Men det har Per postman helt glemt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5 milliarder mangler
  • #1   1. sep 2017 nå men så længe jeg kan få en skive franskbrød med gammel ost og et glas vand om dagen, blander jeg mig ikke i alt den politik

  • #2   1. sep 2017 Nej, der mangler ikke 5 milliarder, de kommer ind igen. Vi har afgifter på alt, det må vi ikke glemme og verdens højeste skattetryk. De vil blive brugt til merforbrug og så er der balance igen på finansbalancen smiley

  • #4   1. sep 2017 Det ville som at bruge dem 2 gang jetset, jeg fatter ikke at man hel tiden pukler på de svage, de laveste lønninger, de syge, vores ungdoms uddannelser.

    Og så bliver det hele sovset ind i en politisk gråzone, så de har en bagdør som står på klem og kigger igennem og siger at sådan kan man ikke se det.

    Omfordeling???

    Det sker på bunden, hvor man hele tiden ævler løs om at det skal kunne betale sig at arbejde og bliver afstanden stor nok så kommer der flere i arbejde. Nu tror jeg naivt at folk slet ikke kigger på løn men værdien at have et arbejde selvom den i bunden ligger meget tæt op af bistanden.

    Man vil have flere i arbejde og samtidig vil de måske skære i SU, tjo og hvor skal de så bo? Ikke alle gider SU lån og sidde og pukle det af når de får arbejde.


  • #5   1. sep 2017 Hvem fanden er interesseret i skattelettelser?

    De lavest lønnede får ikke meget ud af det, og de rigeste mærker det ikke, for de har nok i forvejen.

    Lad os da få noget mere velfærd istedet.


  • #6   1. sep 2017 Ole nu kender jeg en del og de er ikke på de bonede gulve, men min pointe er at dem på 37 timer er ganske tilfredse med at have 37 timer men det giver jo også en ulighed op til dem som godt vil arbejde flere timer eller mange gange 70 timer. Så uligheden er en del af dem som ikke vil have mere end 37 timer.

  • #8   1. sep 2017 Ole

    Hvad er så ulighed?


  • #10   1. sep 2017 Det var ventet for man kan ikke præcis definere ulighed. smiley Googler man det så er der ikke en facit liste..

    Hvad er det man ikke selv kan vælge?

    Du kan vælge ikke at være kriminel
    Du kan vælge at tage en uddannelse
    Du kan sørge for at dine børn ikke "arver" de dårlige sider forældre har.

    er der en positiv ulighed?

    ja folk kan vælge - er det ikke dejligt?

    Man kan bælle det hele op og være harm over systemet.
    Man kan sprøjte sig til døde
    Du kan køre 350 på motorvejen
    Du kan vælge at klatre i bjerge og falde ned
    Dine muligheder er der - det er kun i hovedet på folk at der er begrænsninger.

    Så uligheden er ens egen begrænsninger og det kan vel ikke være statens problem.

    Både rig og fattig bruger toget så her er ingen ulighed, at posten og tog kommer på udenlandske hænder er vel heller ikke ulighed da alle rig som fattig bruger det.


  • #11   1. sep 2017 Polysl Postmand Per findes ikke ret meget længere smiley

  • #13   1. sep 2017 Nu er det jo ganske rigtig hvad manden siger, for hvor får folk et arbejde, hvor de kan arbejde 70 timer?
    ingen steder. undtagen på de bonede gulve. Jr. ole S


    Det er da noget vrøvl, der er ingen der forhindre dig i at have 2 jobs, det er der mange, som gør, det er bare om at komme i omdrejninger.


  • #14   1. sep 2017 Polysl jeg er nu også ret sikker på at den enlig mor vil skide på den Porsche til 400.000.kr + dens ejer og er ret sikker på at den enlig mor heller vil have pengene til sin husleje + det løse - hun gider bare ikke en Porsche smiley

  • #15   1. sep 2017 Jetset jeg vil nu også godt have 2 jobs jeg er desværre bare for syg og nogen vil endog kalde mig for gammel (det grå guld) er kun noget der skrives om inden for politik smiley

  • #17   2. sep 2017 #15 - Leon, det er ikke sjovt at være syg, og vi kan aldrig vide, hvornår vi bliver det, sygdom er hver mands eje, jeg tænker stort set på hver morgen, jeg slår øjnene op, at jeg stadig kan alt selv, incl passe mine jobs, så er vi rige, det er slet ikke alt det materielle, der gælder i min verden, det er et godt helbred. Jeg håber, du får den fornødne hjælp, som kan gøre dine dage nogenlunde tålelige smiley smiley

  • #18   2. sep 2017 Jetset, hvis du nu læste, hvad jeg skrev så var det, hvor får man et job, hvor man kan arbejde 70 timer?
    Husk nu på, at vi i danmark har folk der virkelig vælger, at gå mere op i deres arbejde end deres børn, som de overlader til samfundet. Jr. ole S


    Ja, hvem er det nu, der ikke læser, mon det er ole S - jeg kan kun gentage, der er ingen, der forhindre dig i at have 2 jobs, som kan give 70 timer om ugen, det kan sagtens lade sig gøre 8 t dag job + 6 t aften x 5, hvad giver det ??

    Og ja, vores samfund er skruet sådan sammen, at der skal mange penge til at holde en familie gående, så det er nødvendigt med meget arbejde, men der er også nogen, der kun har statusbørn og det er mere end synd.


  • #19   2. sep 2017 Nogen bliver glad over at have en masse penge, jeg er ikke dem - mine prioriteter ligger der hvor man ikke skal vælge at spare 25 øre for at få det til at hænge sammen igennem måneden.

    Jeg kan ikke svare på hvorfor en mor ikke kan blive i sin bolig fordi hun ikke har råd til at bo der. Måske hendes prioriteringer er forkerte, måske hendes forbrug går langt over hendes børns tarv...

    Men hvis der er reelle problemer rent økonomisk og ikke pga. et misbrug så mener jeg at kommunen træder til for alt andet ville være dyrere for dem.

    Men igen jeg ved det ikke, i ved det ikke, kun kommunen.

    til Jetset

    Det eneste jeg glæder mig til om morgenen er at slå øjnende op, alt andet er noget møg. smiley

    Jeg har små glæder som at hente frisk brød, med frisk stærk ost og en skrap kaffe som kan vække de døde. De små glæder er ligeså legitime som de store drømme.

    Vi snakker om at hele ens verden forandres økonomisk fra bund til top, nej hverken 500 eller 2000 mere ændre noget, for vi kan være sikkert på at de spises op af andre beskatninger som skal dække at du kan få 500 eller 2000 mere om mdr.

    Jeg så hellere at pengene bruges i det sociale, hvor man mangler penge, de mere periferiske problematiske emner som hele tiden bliver stoppet for tilskud.

    Væresteder, værelser for hjemløse, osv....dem helt ned i bunden har sgu mere brug for de penge end jeg har. Selvom man fastlagde dem ud fra befolkningens intentioner så bliver de kanaliseret et andet sted hen. Båndlagte midler fra regeringen enten afvise fra kommuner fordi kravende er for besværlige og tager kommuner imod dem så er der eksempler på at pengene er pist væk.

    Hvad der er påkrævende er at få ryddet op i det kommunale, væk med kassetænkende ledere som sender aben ned i systemet, væk med sagsbehandlere som handler ud fra egen vinding ved at sende folk på en lavere ydelse for usle 4000 kr mere som bonus. Har vi ikke korruption i Danmark? jo læs ovenstående.

    Hvorfor bliver man ved med at holde folk nede - trampe på dem, kalder dem dovne, syge skal arbejde, døde skal graves op og aktiveres for vi kan ikke have de bare ligger og dovner den.

    Ung pige sidder i kørestol en hel weekend i en sportshal, en som har fået begge ben amputeret skal død og pine i aktivering for de mener bare han gemmer sine ben. gamle får biksemad 5 gange om ugen, massedrab på bosteder, gamle på plejehjem ligger hele dagen i en beskidt ble, man over medicinere de gamle så man kan bruge mere tid på de mere friske.

    Så hvad hjælper skide 500 kr eller 2000 kr når der er så mange steder det beløb kunne hjælpe? Mange i befolkningen vil hellere mere velfærd, men det får man ikke ved at kunne få en bil billigere - så din lorte borg se at kigge mere bred nedad for jeg er sikker på at en stor del af befolkningen ville være enig.


  • #20   2. sep 2017 Er der nogen steder i verden, de har det bedre end i Danmark. Vi bestiller ikke andet end at kritisere og brokke os over snart sagt alting. Indse, at det ikke er muligt at have et perfekt samfund, der arbejdes hele tiden på at forbedre det, vi skal yde før vi kan nyde, sådan har det altid været.

    Og ja, jeg synes også det er bekymrende at så mange unge er hjemløse, men når jeg høre på dem og så de unge, som er i fuld gang med en uddannelse, så er der betydelig stor forskel i alt og jeg siger i alt, unge hjemløse tilhører de en speciel gruppe opgivende negative unge mennesker, jeg går stærkt ud fra, at de har nulevende forældre, som vel har tag over hovedet, hvor er de ???


  • #21   2. sep 2017 Jetset

    Syntes du vi har forbedret noget i Irak, Syrien, Afghanistan? og ja jeg er kritisk over vores engagement for i bund og grund kan vi ikke ændre noget.

    Man elsker at bruge det lorte pisse sætning " gøre en forskel" ja for fanden vi har da være med til at gøre hele Irak til et mere rod end da vi fjernede Sadam, Vi har ikke gjort noget som afhjælper situationen i Syrien og slet ikke i Afghanistan.. nå ok vi har da smidt bomber til over 500 millioner - bu hu...

    Så det her med kom ind i kampen forstår jeg så ikke lige eh?

    Og stadig klandre man USA omkring Korea, og Vietnam - men i bund og grund er vi bare det samme - vi blander os mere pga. forkerte oplysninger fra USA og senere fordi vi skal vise os fra den krigeriske side som USA's forlængede arm for at få respekt, jo vi har respekt i verden men kun fra USA og ikke i resten af Mellemøsten som bare ser os som nogen der skal nakkes.

    Så jo vi har fandme perkme ind i helvede satme gjort en forskel ik?


  • #24   3. sep 2017 #21 - Lille Danmark alene, kan ikke, men hvis vi står sammen, så kan vi, vi hører også til jorden og må være med til at udrydde alt "ukrudt".

    Og så fatter jeg slet ikke, hvordan man kan ønske sig Sadam tilbage, hun var et møgsvin. Men uanset, hvem der udryddes i Mellemøsten, så vil der altid være krig, der har været krig i Mellemøsten lige siden Ruders Konge tid, den ene krig afløser den anden, er det ikke borgerkrig så er det landene imellem.

    Og ja, vi skal også nakkes i Mellemøsten, kan du nævne mig nogen, som ikke skal nakkes i Mellemøsten - men hvis de hader os, hvorfor er de så i Danmark.


  • #25   3. sep 2017 #22+23 - kloge ole S - så fortæl fortæl, hvad jeg overser og ikke lytter til, du ved åbenbart meget mere, jeg vil læse med fornøjelse.

Kommentér på:
5 milliarder mangler

Annonce