{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Førtids pension {{forumTopicSubject}}

I mens den danske befolkning kæmper en kamp for systemet hvor de absolut ikke har nogen som helst arbejd evne, så er man meget mere large når det gælder flygtninge/indvandre som er stærkt over repræsenteret når det gælder om at få en førtidspension.

Der er masser af skæbner hvor danskere kastes rundt i systemet og fra udredning lander på bistand. Det fandt man så ud af at via en dom fra EU det ikke var lovligt - æv bæv dumme kommuner, for begrundelsen er at en som ikke er udredt arbejdsmæssigt ikke kan sendes på en bistand men tilbydes et nyt forløb.

Rent økonomisk har det ingen betydning men det har det så på det sociale da de så står overfor reglen om 225 timer ellers napper vi lige 1000, samt pligt at søge arbejde som de fleste så ikke er klar til.

Så imens danskere skal kæmpe for sin sygdom så skal man også kæmpe imod et system som stjæler med arme og ben. Imens så hygger sulejma og muhammed deres førtidspension som jeg faktisk ikke fatter en lyd af de kan opnå på så kort tid hvorimod danskere næsten skal ligge på intensiv, eller sidde i rullestol eller være total lammet skal kæmpe en sand kamp i mere end 4 år.

>De mest udskældte kommuner er KBH og Vejen hvor det faktisk er umuligt at få førtidspension undtagen hvis du er flygtning/indvandre så opgiver kommunen ævret og bare giver løs.

Jeg er helt klar med at indvandre/flygtninge skal have en førtidspension hvis deres arbejdsevne er = 0 - men det er påfaldende at tallene er så overrepræsenteret. Hvordan kan de udrede flygtninge/indvandre så hurtigt til forskel for danskere?


Kommentarer på:  Førtids pension
  • #2   22. aug 2017 Nej det er nye tal som beskriver at flere indvandre(flygtninge end danskere kommer hurtigt på førtidspension.

  • #4   22. aug 2017 Alis jeg ved ikke hvad du mener, det her indlæg har intet med støjberg at gøre.

    Jeg skriver bare at via oplysninger fra Dansk statistik viser en overrepræsentation af flygtninge/ indvandre som får førtidspension langt hurtigere end danskere.-

    Hvad så grunden er fortæller statistikken ikke.


  • #8   23. aug 2017 Hvordan vil du få det private arbejdsmarked til at ansætte hvis de ikke kan sproget? - virksomheder skal ikke til at begynde at lære Mellemøstlig sprog, det er op til dem selv at lære dansk - hvis de som minimum kunne engelsk.

    Så lad være med at gøre dem til ofre hele tiden og jeg er ret sikker på de heller ikke bryder sig om det.

    Vi kan så også læser at selv 2 og 3 gen. unge taler et lortesprog hvor fuck'en indgår i næsten alle sætninger - de vil også have det svært at begå sig på arbejdsmarkedet.

    Alis du har rigelig tid til selv at støve dokumentation op på dansk statistik, eftersom du kun er hjemme og det er ganske vist som H.C.Andersen siger meget nemt.

    Med hensyn til førtidspensioner har der været en ret stort medie opmærksomhed omkring det hvem der får den. Så hvis du læser nyheder på nettet så kan du næsten ikke undgå de fakta som er hentet fra DS.

    Krigstraumaer????

    Folk med så alvorlige sår på sjælen har ikke energi til at bruge måneder til at rejse til EU - det har de simpelthen ikke energi til. Og da det ikke er gratis at være flygtning og de flygter fra fattige kår eller krig - hvordan har de råd til det? Hvorfor ryger passet i vandet eller kastes væk så det ikke er muligt at identificerer en person? Hvis de kommer fra krigssoner giver det ingen mening.

    DS....

    7 % danskere får førtidspension

    14 % flygtninge får førtidspension



  • #10   23. aug 2017 Hvordan kan de få en førtidspension uden at være igennem et ressourceforløb?

  • #11   23. aug 2017 Jensen

    Jeg fatter hat af systemet, for det er stort set ikke fysiske problemer der afholder dem for at være arbejdsparate - jeg tror mere kommuner opgiver når de kun taler pludder sprog og går i en affaldsæk så er de svære at håndterer i et ressourceforløb hvor der så skal være en tolk tilstede.


  • #14   23. aug 2017 Lige pt. kommer der forslag på justeringer og senere forslag på større ændringer, og man vælter ikke ud med forslag som ikke er undersøgt så jeg forstår godt den tøven. De er ikke engang færdig med forligspartierne.

    Så hvad havde du tænk dig?

    Jeg er absolut for at der kommer et retskrav om nedre grænse for hvor mange timer folk kan arbejde om ugen. Det er total åndssvagt at folk med 2 timers arbejdsevne sendes ud.

    Folk med 1 time hvor personen ikke engang kunne arbejde det halve er sendt ud - det her må slutte for det er uværdigt.


  • #18   23. aug 2017 Ole

    Er der ingen flygtninge i Danmark som har fast opholds tilladelse. eh? Hvor mon DS så fået sine tal fra...BonBon Land?


  • #19   23. aug 2017 Alis

    Fis ind på DS og brug den tid det tager for du har masser af tid til at jeg igen skal finde #HREF - Jeg har ikke tid til det.


  • #21   23. aug 2017 tja de bliver alligevel behandlet ud fra flygtninge status ?- Eller så skal du ringe til DS og få deres beskrivelse og statistik omgjort....

  • #22   23. aug 2017 Alis

    Så kommer de måske op i gear

    https://www.avisen.dk/efter-opraab-regeringen-saetter-turbo-paa-kulegravni_458639.aspx


Kommentér på:
Førtids pension

Annonce