{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

FE flere beføjelser {{forumTopicSubject}}

I den nye terrorpakke indeholder der forslag til at FE får flere beføjelser, som ens journaler, recepter, mails - faktisk flere beføjelser end NSA i USA.

Det begrundet med at det kunne gøre det lettere at fange IT kriminelle, og terrorister.

I forvejen bliver alle mere eller mindre overvåget via systemet Echelon*

*
Echelon ( menes at være det største elektroniske spion-netværk i historien. Det bliver styret af USA, Storbritannien, Canada, Australien og New Zealand hvor det bliver brugt til at gemme telefonopkald, faxbeskeder, e-mail, SMS hele verden over.

Den virker på den måde med Emails at den har nogle parameter som indeholder nogle ord som, Terror, bomber, Jihad, osv. som gør at den sorterer de mails fra til nærmere undersøgelse, man kunne også drille systemet ved en hel måned at bruge de nøgleord i en mails nr 2 som man skriver til sig selv, men så er muligheden for et besøg.

Så er der nogle som siger: ligeglad, jeg har ikke noget at skjule, næ det de vel ikke men jo flere beføjelser så ender man i et totalitært system a la 1984( George Orwel) Hvad alt du gør bliver overvåget, bla. din transaktioner, hele dit liv. Hvad vi her også snakker om er en samkøring af samtlige registre som pt. er beskyttet af data lovgivningen.

Så er der også et andet element som de begrunder med: større sikkerhed for befolkningen, ja goda økseskaft - FE kan ikke opdage en rød ladeport selvom de stod foran den - og så lige sagen med fortrolige dokumenter som blev spredt over hele rådhuspladsen. Så min tiltro til det legetøjs politi kan ligge på linje med en Lego klods. De beføjelser gør også at man uden retskendelse kan gå ind i dit hjem, din have, sommerhus, kolonihavehus osv.

Skjule noget eller ej så vil jeg stadig fastholde boligens retssikkerhed så der altid skal foreligge en retskendelse hvis de vil ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FE flere beføjelser
Kommentér på:
FE flere beføjelser

Annonce