{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Nabostrid
  • Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 5 Følgere: 20 Emner: 31 Svar: 1.182
    #1   22. jul Til en vis grad, forstår jeg godt naboerne.. på landet er der normalt stille. og så er 5-600m ikke ret langt.. ved de ikke hvor langt der er. 5-600m siger ingenting. måske er det kun 300 -- hvad med at måle det. også Decibel.
    Jeg har selv prøvet det. og i stilheden er der sgu ikke noget mere irriterende end gøende hunde. - og dem der har hunde. bliver tonedøve, og er mere eller mindre ligeglade for de har selv valgt at have den gøen dagen lang.

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 38
    #2   22. jul "På landet er der normalt stille...."

Det kommer så lige an på, hvor man er på landet. Der er både landbrug, skovdrift, forskellige former for dyredrift, og fælles for denne industri er, at den larmer og/eller lugter.

Hvis man vil være sikker på at have ro og ikke vil kunne høre nogle som andre mennesker, så skal man ikke bosætte sig inden nogle kilometer fra andre mennesker og industri.

Uanset om man bor i byen eller på landet, så må man regne med, at man i forskellige sammenhænge vil kunne høre andre mennesker. Det er ganske utopisk at tro, at man kan bosætte sig, så man kun kan høre fuglesang og frøernes kvækken.

Selvfølgelig skal man ikke leve i et støjhelvede, men en hundepension, der ligger nogle 100 meter borte kan man ikke undgå at høre. Nogle dage mere end andre, og det må man altså leve med, hvis man bor et sted, hvor der er givet tilladelse til den slags industri.

• Ronald G
    dec 2015

#3   22. jul Ja det er da muligt Peter P. men jeg har altså haft hus, og boet sådan et sted på landet.. at købe hus et sted som du antyder, er da dumt. så det er man selv herre over.. Jo der er normalt fred på landet. Bondens Traktor snakker vi ikke om. desuden kom min Viv fra en gård, så vi ved hvad vi taler om. --- man kan altid orientere sig om hvad der er i en nabolag.

• #4   23. jul Er der noget værre end andre mennesker

Ja, der er dejligt stille ude på landet, så alt kan høres langt fra - alt efter vindens retning og der er ikke noget mere irriterende end gøende hunde, min nabo har en hundegård med 2 hunde der gør, bare jeg går ud med skraldeposen, de kan ikke fordrage at stå i den hundegård og jeg ved, der er flere, der er så trætte af, de står og gør dagen lang.

Men uanset hvad, så kan vi undersøge nok så meget en måned efter vi er flyttet ind er der blevet givet tilladelse til at naboen må drive en hundepension, så er vi jo lige vidt - vi skal købe en herregård, så er chancerne små for irriterende naboer

• #5   23. jul Det er nok svært i lille Danmark at være støj-fri.
    Vi købte et dejligt sommerhus ved Tune-næs, der var hav og markudsigt og en gård i det fjerne der også havde kvæg. På et tidspunkt opdagede vi at gården havde svin, min mand blev ret sur mente at det stank forfærdeligt, men vore naboer havde aldrig mærket noget....det gjorde vi heller ikke. Kan godt forstå det er irriterende med hunde der gør, men det er også slemt med alle de mærkelige haveredskaber der LARMER, når man er ude i et dejligt vejr. Personen har altid høreværn sådan et ejer jeg ikke, vil hellere nyde solsortens smukke triller.

• #6   23. jul I Sverige i områder er der meget langt til naboen så hvis man kun vil fuglekvidder eller duen uhu hver morgen så er det stedet.- Personligt havde jeg pløkket den due og brugt den som middag.

Men det danske land er ikke alene idyl for mange klager også over gylle stank

Så hvad vil byboere i det hele taget på landet`?

Og jetset har jo ret i at man kan undersøge området for gener - og sige ahhh ingen gener og 6 måneder kommer der en hundepension. Nu ved jeg ikke om hvor tydeligt hundegøen er på 500 - 600 meter, men jeg ved det på 20 meter for jeg bor op af Odense politi station og deres lorte køtere galper døgnet rundt, fandme nogle mærkelige pis køtere, men hva fanden at bo i centrum til 2800 med varme 87 kvm så kan man da råbe til betjente om at lukke kæften på deres pis køtere. det hjælper nogle gange og andre gange får jeg besøg for de kan ikke lide jeg står og kæfter op på altanen. gg De kan dårligt sigte mig for gadeuorden - ha ha - så det bliver ved snak og så siger de jeg kan klage til politi ledelsen men det er hundene da ligeglad med - så indtil nu står vi som beboere i et dødvande.

Måske en megafon som kan optage lyd over vores hørelse som gør dem sindsyge - var en absolut klar ide.

• Markgreven
    Markgreven Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 12 Følgere: 56 Emner: 71 Svar: 4.676
    #7   23. jul Jeg er mere irriteret på fuglene der begynder at pippe kl. 4 om morgenen, hvad gør jeg ved det?

• #8   23. jul markgreven

et godt råd - sov - her starter de 4.30 men hvis jeg ikke lige oppe og pi så høre jeg dem ikke - men pip er da dejligt at vågne til.

• #9   23. jul #7 - du lukker bare vinduet

• Markgreven
    Markgreven Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 12 Følgere: 56 Emner: 71 Svar: 4.676
    #10   23. jul Så bliver her for varmt, især når jeg tænker på dig Libbie.

• #12   23. jul Mener at alle hunde der gøer skal nakkes. - gaskammer og så kan MC shit bruge dem i deres lorte burger - en lille mis kan sgu ikke høres langt væk så mere af dem og mindre møg køtere - elsker Kina for der spiser de hunde, bare man gjorde det i Danmark.

• #13   23. jul polysl, en kattemis der er i løb, den larmer forfærdeligt. Vi havde et par stykker i området. Nu vækkes vi af en genbo der skal starte sin lortetraktor eller minilæsser kl 4 om morgenen, eller af vinkelsliber fra hans værksted. Og vi bor trods alt i byzone, selvom han er registreret som landbrug. Den anden genbo er lastbilchauffør og starter sin v8 scania kl 4-5 stykker om morgenen og holder i tomgang med ALT julelys tændt, mens der kommer luft på bilens undervogn og bremser.
    Jeg tror det handler om at være tolerant.

• #14   23. jul Claus

Det er sgu da ikke hele dagen som en hunde pis pension

• #15   23. jul Så har du tydeligvis ikke boet her.... Der er det fra tidlig morgen, og alt efter hvor mange bajere den ene genbo får, så frem til mørket falder på.

• #16   23. jul Nu er der forskel på sporadiske gener som du nævner Claus - hunde galper kraft edme hele tiden næsten 24 timer i døgnet når de ikke har deres ejer i nærheden . Sovepiller er absolut at anbefale og helst 24 timer bedøvelse.

• #17   23. jul Det er der også hunde der gør her i byen, og endda bliver mange af dem lukket ud i gård om natten, og hyler som ulve. Men hvad, vores haner er også pisse irriterende, sammen med alle de andre i byen. Dyr SKAL være her, det skal en traktor, lastbil, vinkelsliber m.m. ikke. Der kan man ændre sine vaner. Det kan du ikke med dyr! Deri ligger forskellen.

• #18   23. jul Hvem er det der roser danskere som et overbærende og venligt folk,?

Det kan umulig være dyrene.

• #19   23. jul Desværre ikke dyrene ole. Havde de haft en stemme, og et valg som mennesker har, så tror jeg der var mange mennesker der var lagt 7 fod under.

• #20   23. jul Jeg har kun forlangt kostpenge til ejeren af denne, for den kommer bar ind af kattelemmen og spiser min stakkels kats mad.

• Ronald G
    dec 2015

#21   23. jul Det er godt du har råd til at dele lidt, så længe din egen ikke bliver sur, sådan har vi det også her.

• #22   24. jul Nåh, den ser da sød ud...
    Min lille perserhunkat havde en overgang 3 kærester, det blev lidt for meget når hun inviterede dem på middag, det eneste der hjalp var min vandkande så sluttede det.

• #23   24. jul #16 - Polysl, nogle er til hunde og andre er til katte, husk nu, det er ikke hundens skyld, at den gør, der er en grund, bl.a. det, at den er blevet sat i pension, hvor der også er andre hunde, uvante omgivelser giver stress og det kan det såmænd også give mennesker i samme situation.

Og FØJ !! at du kunne tænke dig at æde hund

• #24   24. jul Jetset

Hvad jeg ikke har prøvet at spise i specielt Mellemøsten, det sagde man jo også om snegle, orme, osv...elsker vinberg snegle, orme kan jeg godt undvære men det skal prøves og smager som popcorn.

Og ja vi er et splittet folk i hunde og katte elskere og gør hunde så af med nakken - puf så er den middag. Folk spiser også katte - og selvom jeg er katte elsker så ville jeg gerne prøve men det er så ikke lykkedes endnu. Det samme sagde man for mange år siden om kaniner som byboere, landboere var det ganske normalt at spise harer og forskellen er ikke stor.

Kommentér på:
Nabostrid