{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

Respekten i Danmark - hvordan er det nu med den. {{forumTopicSubject}}

Ja lad mig nu bare slå fast at respekten for hvad folk tænker i Danmark er ved at være en saga blot og det gælder både inden for dansk politik og hos den almindelige dansker general og hvordan er det kunne kommet så langt?
Er det fordi vi ser hvordan politikerne laver den ene politisk beslutning efter den anden (politiske beslutninger der går over hovederne på danskerne) og hvor danskerne ingen indflydelse har, hvis politikerne lyttede til de fleste dansker (vil der være en god grænsekontrol) hvis politikerne lyttede til danskerne (vil vi have mere politi - vi vil have en mere hård lovgivning overfor den hårde kriminalitet) og den lille mand/dame vil stadigt kunne få en chance (selv om de lavet en lille fejl i deres liv).
Men hvor er respekten for hvad folk tror på og det være sig religion, politiske holdninger, hvordan folk vil leve?
Ja hvis alle havde respekten for andres ejendom og hvad der ellers bliver ødelagt af andre mennesker OSV.
Vil Danmark så ikke blive til det det var engang, et land hvor syge mennesker fik en god behandling og børn gik i skole og de små børn gik hjemme hos deres mor eller far, eller var i børnehaven eller i dagplejen.
Den gang - ja var jeg på et spædbørnehjem i Slagelse (Sorøamts spædbørnehjem), men H.C. Andersen var stadigt berømt og det var Danmark også, eksempelvis på sin måde at behandle dem der havde kæmpet for det velfærdssamfund der jo var kommet ud af arbejdernes kamp og hvor fagforeningerne opstod.
Jo hvor blev respekten af, min ven Ali spøger om det samme, han arbejdet som støberiarbejder og er sidt ned og får nu pension.
En anden af mine gode venner arbejde i 25 - 30.år som brolægger han ja (han kan faktisk dårligt få noget, han må nøjes med at få almisser - grundet at han er lykkeligt gift igennem et helt liv) er det at give ham respekt, han er slidt helt ned (grundet sit brolægger job).
Danmarks folkevalgte politiker har gjort System-Danmark til syndebuk, så de må sige til de nedslidte: der er intet at komme efter.
Er det respekt - hvem vil give mig et svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Respekten i Danmark - hvordan er det nu med den.
  • #4   25. mar 2017 Leon

    Jeg syntes at mene at samfundet giver folk som laver en fejl en stor chance for at rette ind og lære af deres fejl

    Med hensyn til at en førtidspension er så svær skal vi takke Mette Frederiksen for hun støbte allere kugler for flere år siden ved at mene alle bare er simulanter og på trods af en førtidspension så skal folk op til en revurdering og igennem hele møllen igen hver 5 år. Det er for mig en svinsk måde at behandle folk på - gør det frivilligt om folk på førtidspension vil arbejde bare få timer er nok for mange til at føle sig værdsat og have en hverdag der giver mening.

    Jeg har ikke oplevet det som mange oplever men dog været ude fra arbejdsmarkedet i 6 md. grundet sygdom. Og hvorfor laver man alle de forhindringer for nedslidte folk? Jeg vil tilskrive det "spare penge" for regeringen mener ikke vi har råd til at have for mange "simulanter" gående ifølge Mette Frederiksen.

    Vi kan tage et eksempel fra en god ven som får et slagtilfælde. og blodprop i benet,og delvis problemer med 4 fingre som følge af slagtilfældet - personen skal ikke slippe for systemet som kastes rundt og man fjerner sygedagpenge til fordel for at man kalder det noget andet og så mister vedkommende 5000 pr. md. Bliver man så rask? nej det besynderlige ved at man tager penge fra syge at de ikke pludselig og mirakeløst bliver raske, det er bare billigere for kommunen.

    Personen bliver så spurgt på job center om sin mulige fremtid hvorved personen siger: pt. har jeg ingen muligheder med mine fysiske problemer, og samme spørgsmål stilles hos revalideringen, hvorved at personen sendes tilbage til job center.

    Jeg kan lige skitsere hans fysiske problemer:

    4 finger på højrehånd fungere ikke
    manglende eller nedsat følsomhed i begge fødder
    svær gigt i venstre tommelfinger.
    En lammende følelse i højre side af hovedet.
    Træthed som gør at personen ikke kan lave noget mere end 30 minutter.

    Jeg ville give den person en førtidspension med mulighed for at arbejde ud fra det han kan. Men det er en indædt kamp - og imens så hælder man førtidspension ud til hættemåger fordi de ikke fatter for en 5 øre dansk, og fordi de bliver stærkt presses til ikke at arbejde af deres mand fordi de har en hjernedød kultur.


  • #6   25. mar 2017 Næ det har hun ikke men hun har været trendsætter for nogle værdier som gør borgere til kvæg man bare lodser ind i en bås.

    Ole syntes du at syge får en fair behandling med at blive kastet rundt i det ene system efter hinanden. De har ikke engang sammenkørts oplysninger imellem sig. Som vil sige at samme oplysninger fra en indstands skal skrives igen. Mere tåbeligt system skal man da lede længe efter - de bliver ved med at man skal accepter indhentning af sygedom historik fra ens læge - så er det man tænker på Ebberød bank.

    Systemet fungere ikke på tværs og systemer er så simple at det faktisk er mega muligt.


  • #8   25. mar 2017 Ole nu er min pointe ikke hvilken farve vi har eller har haft mere det at systemet ikke virker i kommuner. <Det er for mig at se en klapjagt på folk som er syge og man fjerner lige 5000 i ydelse fordi man nu kalder forløbet noget andet - nu skal den syge kæmpe med sin sygdom og sin økonomi.

  • #9   25. mar 2017 Polysl en god ide, den tanke om at en førtidspensionist må lave arbejde i den smule omfang personen nu kan (men en pensionist må da tjene x-antal 1000 om året) hvis jeg ellers husker rigtigt smiley

  • #10   25. mar 2017 Claus G nej vi har det godt i Danmark i forhold til resten af verden og ønsketænkning nej jeg vil bare have at syge mennesker bliver behandlet godt smiley

  • #11   25. mar 2017 Ole S ja forandringer i verden og i Danmark ja uha da og mobiltelefonen er noget fanden har skabt, for dengang den ikke var til, var der ikke så meget stress hos folk, eksempelvis grundet en fortravlet verden + mobiltelefonen smiley

  • #12   25. mar 2017 Leon

    Nu kommer det an på hvordan man bruger sin telefon, Jeg gider ikke ligegyldig tjit tjat på min mobil det kan vente til jeg møder personen. Min telefon er ikke til for at andre kan ringe på alle tider af døgnet.

    den er heller ikke til at man med næsen ned helt overser verden-


  • #13   25. mar 2017 Polysl min gamle Nokia kan ikke gå på nette, da ikke mig bekendt og ja slukker den også tit eller især om aften/natten smiley

Kommentér på:
Respekten i Danmark - hvordan er det nu med den.

Annonce