{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Hvordan regner de den ud. {{forumTopicSubject}}

Ja nu læste jeg for x-antal dage siden at folk der fik for lidt i boligstøtte kunne få beløbet udbetalt, men de vil først være til udbetaling til efteråret.

Men hvordan regner de den ud, jeg læste at udbetaling-Danmark henter oplysninger hos Skat hver måned og så kommer jeg med det store spørgsmål.

Hvordan har udbetaling-Danmark kunne regne forkert to gange på et år, for os her i huset og vi har haft den samme indtægt i flere år og ja den første gang fik jeg en mail igennem E-box hvor der stod at vi havde fået x-antal 1000.kr for meget?

Når men jeg ringede så til udbetaling-Danmark hvor jeg talte med en sød og rar dame der jo så fortalte en historie om hvordan det nu var gået for sig (så den blev godtaget).

Men så kom der igen en mail på E-box denne gang var regningen på over 7000.kr, jeg tog mig til hoved og ringede udbetaling-Danmark op og fik fat i en sur og gnaven mand (og nej vi kom ikke så langt i vores samtale før den blev afsluttet), men jeg tog mig så sammen og ringede så til udbetaling-Danmark igen og der fik jeg fat i en sød og rar kvinde der fortalte mig hvordan det nu var gået til denne gang og jeg sage tak og blev stillet om til deres indbetalingskontor og fik en afdragsordning.

Men jeg spøger jo stadigt mig selvom hvordan de kan regne den ud og ja hvordan regner de så de andres ud, altså dem der skal have penge tilbage og ja de sidder jo alle sammen i samme hus, så hvordan kan de regne 10.000.kr forkert, de har tallene, altså burde de kunne regne den ud?

Når men må jeres dag forblive god, selv i kulden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan regner de den ud.
  • #1   12. feb 2017 Det er en gåde - men nogle gange regner de forkert smiley - du må også have en god søndag, solen skinner heldigvis smiley

  • #2   12. feb 2017 umuligt at få bolig støtte til 86 kvm midt i Odense til 2800 smiley

  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #3   12. feb 2017 Tidligere var det jo sådan, at man fik en efter-regning hvis man havde fået for meget udbetalt i boligsikring, man havde man fået for lidt, så var det bare ærgerligt.
    Nu fungerer det nærmest som med SKAT, at man også får efterbetalt hvis man har fået for lidt.

    Jeg har en stor hjemmeboende dreng, som har et fritidsjob, og jeg er utroligt glad for, at de regulerer hver måned, alt efter om drengen tjener mere eller mindre.
    Hans søster flyttede hjemmefra for halvandet år siden, og jeg er lige blevet færdig med at afdrage det boligsikring jeg fik udbetalt for meget mens hun boede hjemme.

    leon L, hvis du er i tvivl om hvorvidt beregningerne er korrekte, så vil jeg anbefale dig, at klage over afgørelsen, så den ryger til ankestyrelsen (hedder det vist).
    Da jeg fik beregningen hvoraf det fremgik, at jeg havde fået for meget udbetalt var deres beregning totalt uigennemskuelig, så jeg klagede, og sagen røg til ankestyrelsen. Efter nogle måneder kom resultatet fra ankestyrelsen, de ændrede ikke på resultatet, men de kom med en beregning der var til at gennemskue, og så fik udbetaling Danmark en over næsen, fordi de ikke havde givet en forståelig forklaring.


  • #4   12. feb 2017 Entrelac T jeg/vi har haft den samme indkomst i årvis og boet det samme sted i ligeså længe, sjovt nok var det aldrig noget problem da jeg var alene men der skulle de jo også kun regne 1 til 1 smiley

  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #5   12. feb 2017 Der er mange ting i vores sociale system, der ikke virket helt indlysende. smiley

    Men som skrevet tidligere, hvis du er i tvivl om hvorvidt deres beregning er forkert, så klag. smiley


Kommentér på:
Hvordan regner de den ud.

Annonce