{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Arbejdskamp {{forumTopicSubject}}

48-årige Bjarne Lykke, der er lagerarbejder og tillidsrepræsentant ved H&P Frugt i Vejle kalder til kamp mod at pensions alderen skal hæves.

Selv siger han at han har ondt i skulderen og må arbejde på smertestillende midler.

Øh er han dum eller hvad?

Hvis jeg har et arbejde som giver problemer fysisk så stopper jeg og søger over i noget andet. Men det er da bare nemt at hykle og hyle over sit pille forbrug.

//citat
En række røde politikere fra Christiansborg var taget til Vejle for at deltage i demonstrationen, ligesom der var kørt busser ind fra hele landet. Selv kammerater fra København havde taget turen til Vejle for at være med.

// citat slut

Underlig strategi fra politikere som ikke har løftet mere end en kuglepen - for mig er de en gang hyklere.

For mig at se at folk som forbliver i et job som belaster ens krop ud i fysiske problemer er dumme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejdskamp
  • #1   12. feb 2017 I dag skal vi falde døde om på arbejdspladsen smiley

    Men lad os antage at BL er ufaglært, så er der ikke så meget at vælge imellem, heller ikke hvis du er faglært, for du skal starte forfra, men OK han er kun 48, så der er mange år på arbejdsmarkedet endnu og det ender nok ud i, at de sætter pensionsalderen op til 75 år.

    Jeg synes bestemt ikke det er rimeligt, bare fordi vi bliver 5 år ældre, så jeg kan godt forstå oprøret, men der er bare for få, der støtte op omkring, der er O og en Skid sammenhold, det var kun i gamle dage, da der virkelig var 1. maj møder med RIGTIGE arbejder, de findes ikke mere, den sidste der døde var Anker Jørgensen.

    Og så skulle det være forbudt at gå på job på smertestillende eller anden stimulans, men det er dagens betingelser, alt det vores forældre kæmpede for, er bare revet i 10-tusind stykker, sørgeligt smiley smiley

    Og melder han sig syg, så er der en fyringsseddel i udsigt og kontanthjælp som sidste instans - så hvad er bedst, medicin eller en fyring ??


  • #2   12. feb 2017 jetset

    Det er sgu da nemt at vælge- jeg sætter ikke mit helbred over arbejde, det er da total idiotisk hvis man gør det.


  • #3   12. feb 2017 Ja hvad skal jeg sige: hårdt arbejde slider på folk det er vel også der for folk drak øl på arbejdet i de gode gamle dage.
    Men ja der findes jo folk der er gode til det hårde arbejde og folk der er gode til skrivebordsarbejde og ja D.1. Maj er ikke som i de gamle dage + sammenholdet er helt væk.
    Man kan vel sige at politikerne på Christiansborg har sejret af H til, ved at blande sig når der skulle storstrejkes smiley


  • #5   12. feb 2017 #2 - Polysl - nej, det er ikke nemt at vælge, manden er 48 og det bliver ikke nemmere at vælge, jo ældre vi bliver - det kan være, at han også har familie + børn, der skal forsørges.

    Hvis han skal sadle om, hvor mange arbejdsgivere tror du, der vil have en lærling på 48 ??


  • #6   12. feb 2017 Hvad skal man med et arbejde hvis man ødelægger sig selv, helbredet tære også på familien så ens helbred er mere for grenet. At være syg på jobbet er et lorteliv....

  • #7   12. feb 2017 Jeg kan kun give dig ret, at det er ødelæggende i sig selv, at gå på job på smertestillende, med hvad er alternativet, sygedagpenge og for at ende på kontanthjælp, det er også ødelæggende for helbredet.

    Men det er ikke de ufaglærtes tid, der har de bedste vilkår d.d., den solidariske stortid der blev skabt i midten af 1900-tallet er lige så stille røget ud med al den selvstændighed vi lige pludselig fik, alle er bare deres "egen" chef/mester med ansvar - så der blev en kraftig udmelding i div. fagforeningen, spild af penge, mente nogen.

    Og hvad har de så fået ud af det ?? - Fællesskabet/Solidaritetet er begravet i Parken, for der er ikke mere at kæmpe for, du er jo blevet forfremmet til "egen" chef/mester og min bare r**

    Og jeg har efterhånden også meget svært ved at skelne div. politiske partier ad, for de fører stort set den samme politik med få undtagelser.

    Det hele flyder ....


  • #8   12. feb 2017 Mon der er nogen, som kan huske Sømændenes og Typografernes Fagforbund, det var i hvert fald Fagforeninger med magt smiley smiley smiley

  • #9   12. feb 2017 har man et lorteliv på det job man har så må man sadle om - det har jeg gjort mange gange så jeg kan ikke se problematikken i at vælge noget andet. Mange er veluddannede med mange kompetencer så de har et større valg.

    dagpenge - men hvad hjælper det at sidde i kørestol som 50 årig fordi man bare forsætter - trukket lidt skarpt op - jeg siger stadig at helbredet er først.


  • #10   12. feb 2017 Det er småt med omskoling nu, polysl.
    Har du ikke fået universitetsuddannelse? Det får man ikke mere på omskoling.
    At gå fra hus og hjem er også en dårlig løsning.
    På kontanthjælp må du eller din partner intet eje. Meget stramt nu.


  • #12   12. feb 2017 #11 - dem på medicin har nok et godt indblik i vores Danmark nu.

  • #14   12. feb 2017 Ja, Claus du er ung - og så er det lidt nemmere, håber du finder den rette hylde smiley

  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #15   12. feb 2017 #9
    For det første, så skal man passe på med at tro, at "når jeg kan, så kan alle de andre også", for sådan er det bare ikke. Vi har ikke alle sammen de samme ressourcer og evner. Mennesker er forskellige, på både godt og ondt.

    I det ideelle samfund ville jeg give dig fuldstændig ret, men vores samfund er altså bare ikke ideelt.

    Hvis Bjarne Lykke er gift og bor i eget hus, så risikerer han, at starte en større deroute hvis han sygemelder sig.
    Når han ikke kan få sygedagpenge længere, så ryger han på ægtefælle-forsørgelse, og så kan vi jo nok regne ud, at det kun er et spørgsmål om tid før huset ryger.

    Derudover er det jo ikke sikkert, at hans skuldersmerter hænger sammen med jobbet, de vil måske være der uanset hvilket job han får.

    Og så kan jeg ikke lade være med, at komme lidt ind på, at uanset hvor mange behandlere (herunder læger) BL kommer i kontakt med, så er der en meget lille chance for, at han render ind i lige præcis den behandler, der kan se hvad skuldersmerterne kommer af, og dermed kan gøre noget ved det.
    Alle vores læger, og alternative behandlere, vil utroligt gerne behandle, men der er meget langt imellem dem der kan helbrede.


  • #18   12. feb 2017 Så må jeg sige, at du har gjort dit, holda op, du er energisk, sådan er jeg også opdraget - du skal nok komme videre smiley

  • #19   12. feb 2017 #16 - det lyder trist, men håbe da, at du alligevel har en nogenlunde tålelig dag smiley

  • #20   12. feb 2017 Kirstine

    jo jeg har en universitets uddannelse og ja det er også det jeg mener at man skulle kunne tage en uddannelse på bistand og ikke su for at få kompetencer til nye typer jobs nu hvor samlebånds arbejde og ufaglærte jobs stort set er forsvundet.

    Hvad der sker i dag er at man fastholder folk i deres situation med en mase møg tiltag som ikke giver jobs eller giver timer så reglen på 225 kan overholdendes,


  • #21   12. feb 2017 polysl, men den gode støtte får du ikke idag til ny uddannelse, desværre.
    Det kunne jo godt betale sig samfundsmæssigt.


  • #22   12. feb 2017 kirstine12 ja desværre er det blevet sådan, den var ikke gået før i tiden smiley

  • #23   14. feb 2017 Hvis man ønsker en ny uddannelse pga helbredsmæssige hensyn, så er der vel mulighed for, at få grønt lys til en sådan ??

  • #24   14. feb 2017 ja det kan man på et afklarings forløb, hvor folk med nedsatte fysiske men godt kan bestride en uddannelse., men tror det er yderst sjælden det kommer på tale mere et arbejd prøvning for at rapportere hvad der skal ske fremover om f.eks. flexjob, skånejob eller om der er tale om pension,

    Men som alt er så er det en regning man selv skal betale og så på SU, så faktisk kan man bare droppe hele systemet og melde sig til hvis ens baggrund er tilstrækkelig til at begynde den uddannelse.

    Det er nemt at sige det men for dem som sidder med store økonomiske ansvar har ikke noget valg - andet at finde et andet arbejde.


Kommentér på:
Arbejdskamp

Annonce