{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Thyra Francks dag. {{forumTopicSubject}}



Vi skal vist snart kalde en dårlig dag for en Thyra Francks Dag.
Nu mere hedder det jo at man har en Thygo Brahes Dag

Thyra Franck har altid været kendt for at have hjertet på det rette sted, har givet mange mennesker et godt "sidste Liv" på hendes plejehjem. Og der skulle hun nok være blevet,
Hun burde have haft så meget selverkendelse at hun havde takket nej til at blive minister, Politiks arbejde er alt for komplekst til en "ganske almindelig" plejhjems leder.

Lige fra dag et er hun blevet dukket, fordi hun ikke kendte til de termer man arbejder efter indenfor politik, der bruger man hjernen og udelader hjertet, Det er min mening om den sag.

Inde på Borgen sidder de mennesker der styrer almindelige borgeres tilværelse, De fleste af dem har aldrig deltaget i det praktiske arbejds liv som vi andre kender, nogle af dem kommer lige fra fritidshjemmet eller universitetet, så er der selvfølgelig også seniorerne der er levebrøds politikere, En ting har de tilfælles ingen erfaring fra det praktiske liv som leves af deres vælgere.

Hvorfor valget om at oprette et ministerium til Thyra Franck er et mysterium, men måske for at vinde folks sympati ved at tage en kendt tv. personlighed, vi kendte jo alle Thyra fra hendes bedrifter.

At hun nu bliver anklaget for at skrive af efter sidemanden er selvfølgelig ikke så smart. Men der har hun måske tænkt med hjertet istedet for med hjernen," Jeg vil hellere bruge min tid på at tage mig af mit klientel", end det meget store arbejde med at gennemlæse de store rapporter, Snyd ja, men hvis vi skal se det fra det synspunkt så er der vist mange knuste glashuse på Borgen.







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thyra Francks dag.
  • #2   13. jan 2017 ja det er også mig en gåde, men samtidig er det nok for at købe lidt sympati fra befolkningen, til den nye rokering og oprettelse af nye ministerier, Det tog jo lidt af opmærksomheden fra hele det cirkus.
    Læg mærke til at der var negativ spot på Thyra lige fra dag et. Så det var et fejl skøn.


  • #4   13. jan 2017 i en frika sang synges der
    DER BLIR BEDRE DAG FOR DAG


  • #5   14. jan 2017 Nu går det ikke bare at kopiere et APV fra et andet plejehjem, APV er vigtig som pointere nogle problemer på stedet som skal rettet, at kalde det en masse papir arbejde er noget vrøvl, man har en problemstilling og en løsning som man får en tid til at klare og derefter ikke mere APV.

  • #6   14. jan 2017 Polysl, det er jeg helt på det rene med, mit indlæg er ikke ment som en undskyldning, men som en form for forklaring på hvad der er foregået i hovedet på Thyra Franks, Personligt mener jeg ikke at hun kan begå sig på Borgen sammen med de "udlærte politikere".

    Men bortset fra det så er der også snart et bureaukrati i Danmark som næsten er at sammenligne med Italien, dengang det var værst. Man sætter den menneskelige kontakt i baggrunden og forlanger lange skriftlige rapporter,
    Et typisk møde hos en sagsbehandler består af et kvarter til samtale og så tre kvarter til at følge op med en udredning af klienten.


  • #7   14. jan 2017 Det er en værre redelighed, jeg ved snart ikke, hvad jeg skal mene om det. Men hvorfor bliver de ved med at se tilbage og rode rundt i Thyras virke i det plejehjem, så vidt jeg husker, var hun yderst populær og der var mega lang ventetid på at komme på dette Lotte-Hjemmet, det var ikke de "gamle" der skrev om det, nej det var de pårørende der gav gode karakter.

    Men nu bliver hun haglet ned med både det ene og andet, som manglede i hendes virke fra dengang. Jeg kan ikke se, hvad det kommer hendes virke ved nu, jeg synes ikke hun har fået en chance for at vise, hvad hun kan udrede, hun er blevet dolket lige siden dag 1.

    Det hun får skyld for i datiden om hendes virke som plejehjemsleder, lyder selvfølgelig ikke godt, men hvis det er sandt, hvorfor var der så ikke nogen fra dengang, der råbte jagt i gevær, der var jo ikke nogen, der sagde en lyd, er det fordi det er en branche, hvor der slet ikke er noget sammenhold, hvor var FOA's Dennis Knudsen eller anden højtstående person - det viser bare, hvor elendigt det hele er, alle ved noget, ingen gør noget, hvis det er sandt, det som kommer for dagens lys.


  • #8   14. jan 2017
    Min grund til oplægget er faktisk også et forsøg på både at undskylde hende og samtidig se lidt realistisk på hele det scenarie at udnævne Thyra til minister.

    1, Thyra selv burde have en realistisk erkendelse, om egne politiske evner.
    2.Den shit storm der fulgte, virkede som om den fra dag 1 var planlagt.
    3.Det var som om det afledte opmærksomheden fra den rokade der blev foretaget midt i en valgperiode.
    4, Dem på Borgen har selv så mange lig i lasten at det er godt at focus er på en ny begynder, så er man selv fri.
    5. Thyra er som en hund i et spil kegler, Et hjerte menneske,
    6. På Borgen følger man sin hjerne og pengepung.


  • #9   14. jan 2017 #8 - jeg er enig - men lad os se, om hun kan vokse med opgaven. Dog har jeg heller ikke forstået, hvorfor hun stiller op for LA, synes ikke hun er der, men det kan være, jeg skal begynde at studere hende lidt mere, men sådan umiddelbart synes jeg ikke hun passer til LA.

  • #10   15. jan 2017 Jeg er sikker på at verden ville være et bedre sted hvis politikerne tænkte lidt mere med hjertet og bare lidt mindre med lommeregneren. Det er en kold verden vi lever i. smiley Og ingen tvivl om at det også ville blive mere menneskelig politik, hvis der var flere "rigtige mennesker", som Thyra, i dansk politik. Universitetsstuderende og levebrøds politikere giver jeg ikke fem Potter pis for... smiley

    Jeg vil ha' Anker Jørgensen tilbage.... Det ka' godt være at han var en økonomisk katastrofe, men han tænkte sgu på "folket" frem for økonomiske nøgletal... smiley smiley


  • #11   15. jan 2017 Ang. Liberal Alliance, så tror jeg ærlig talt at de er pisse lige glade med hva' Thyra personligt mener,sådan rent politisk...
    De har hyret hende i håbet om at hendes "elskelige væsen" vil suge lidt stemmer til partiet... Og officielt siger/mener hun jo bare, sådan cirka da, hva' hun bliver bedt om...
    Og når der ikke er flere stemmer i hende, så ryger hun da ud igen. Vor herre bevares. smiley

    Jeg brækker mig sgu snart over dansk politik... smiley


  • #12   15. jan 2017 DITTO Fister. smiley smiley
    Og jeg tror at det meste af Danmarks befolkning har det på samme måde.
    Se nu bare hvordan de sørger for selv at få en god pension og den kan de få når de bliver 60 år. Samtidig må deres "undersåtter" knokle til de falder om af alder og kroppens forfald, det bliver hårde tider. smiley smiley


  • #13   15. jan 2017 Kisser, dette lovforslag om pension og lønninger vedr. borgen, var på dagsordenen den 13.1.17 og der er enighed om, at de skal have samme regler som os andre og ikke højere lønninger end en kontorchef i det offentlige, det er vel altid noget smiley

  • #14   15. jan 2017 Jeg er ellers ikke pessimist eller mistroisk jetset, men lige her tror jeg ikke på nogen udligning. De skal nok hytte deres, Jeg ved godt at de arbejder mange timer, men der er også en himmelvid forskel på lønningerne. Der er trods alt også mange små erhvervs drivende der arbejder lige så mange timer, ofte fysisk, men de bliver ikke belønnet så grandiost, smiley
    Tag bare dig selv, det er et hårdt og krævende job du har, og mange timer.Også fysisk kan det knække enhver, men hvad får du for belønning. smiley


  • #15   15. jan 2017 Folk i det borgerlige gør ud fra de regler de har - og hatten af for det - når jeg har været på borgerservice så er det med et smil og dog lidt stress, men har altid fået en god service...

    >Min mor klager heller ikke over det kommunale - måske hun bare er heldig. Så det står åbent dur de eller ikke.,

    Thyra Francks skal ikke fredes da hendes levned følger en og fortæller hvordan man er - hun har gjort det godt og sprunget nogle kommunale ting over, så lad os se hvad hun kan udrette.


  • #16   15. jan 2017 #14 - jo jeg "arbejder" lidt, men jeg kan nu også godt lide det, der er faktisk ikke ret meget forskel, for jeg er også på dagen lang og lidt udenfor dagen. Men jeg ville ikke bytte, jeg synes at kunne spore, det er hårdt "arbejde" at være ansat/valgt i Folketinget, jeg synes de ser slidte ud meget hurtigt - og tænk ikke at kunne være en hel privat person, når de går derfra, det kunne jeg ikke tænke mig - og så skal de altid tænke, før de taler også i fritiden, det må da være anstrengende smiley

  • #17   15. jan 2017 Det der er bedst ved et arbejde er at man er glad for det, det opvejer meget.
    Og det er rigtigt at der er mange ulemper ved at være politiker, man kan se at de ældes hurtigt, men de behøver aldrig at have økonomiske problemer, ingen mangel på monetos der. men penge er nu heller ikke alt. smiley smiley
    Og ja de skal tænke på hvert ord de ytrer offentligt, det må være belastende. smiley smiley


  • #18   15. jan 2017 Og mon de bliver emune over for al den kritik de kan læse rundt omkring, dagspressen, tv, nettet osv., jeg kan huske engang Bertel Haarder gik amok overfor en journalist, der blev ved med at spørge dumt - kan I huske denne her:

    https://www.youtube.com/watch?v=kexM6pXh1Ws


  • #19   15. jan 2017 Ja mon ikke jeg husker det, men de journalister kan også spørge mere dumt end ham der Spørge Jørgen. men man kan se hvordan han arbejder sig op, især når man ved hvad det ender med. smiley

  • #20   15. jan 2017 Jeg grinede, så tårerne trillede, men jeg kunne godt forstå ham smiley smiley smiley

  • #21   15. jan 2017 Ja man kan godt se hvordan han først prøver at beherske sig, men så lader han stå til og giver fanden i det, sjovt er det at betragte. smiley smiley

Kommentér på:
Thyra Francks dag.

Annonce