{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Det er sgu egentlig sjovt nok... ???
  • #1   17. nov 2016 Ja, det er komisk, men du har ret... smiley

  • #2   17. nov 2016 Jeg kan ikke forstå den regning at man fjerner pso* afgiften og hæver bundskatten og så siger man at en alm familie kan få op til 5000 mere om året.

    * PSO afgiften er en forurenings afgift som opkræves via elregningen...


  • #3   17. nov 2016 fister

    Hvis rige skal arbejde mere så ryger de op i topskatten og på den måde straffes for at yde mere til samfundet. For fattige er der en lang ved op til topskatten smiley


  • #5   17. nov 2016 Alis

    Vi er da helt enige men incitamentet mangler for ingen gider arbejde mere for en hårdere beskatning. For hvem gider betale 75 øre pr. krone man tjener.


  • #7   18. nov 2016 ups skulle stå 67 % for dem som betaler topskat.

  • #8   18. nov 2016 Danmark savner allerede A.P. Møller, Simon Spies og alle de andre dygtige, som har formået at skabe virksomheder, det danske samfund har nydt godt af og som stadig gør.

    Hvor meget skal de flåes - de skaber arbejdspladser, så flere mennesker kan brødføde sig selv, de betaler oceaner af personlig skat + alle deres lønnede medarbejder også betaler skat - de er sq da en gevinst for det danske samfund, hurra for det og alligevel er der nogen, som synes de betaler for lidt.

    Jeg kan godt forstå, hvorfor nogle virksomheder, jvfr. VISTAS er begyndt at se sig om efter andre marker, hvor de kan slå sig ned - vi skal være mere taknemmelige for, dem som stadig er her, istedet for at flå dem i SKAT.


  • #9   18. nov 2016 Ja, og trådene forsvinder for et godt ord her smiley

  • #10   18. nov 2016 Libbie.

    Ja da skatter, en vis person har travlt med at slette sine løgnagtige indlæg. smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #11   18. nov 2016 Ja, det må du nok sige, de var så tykke, at de kunne males blå i luften smiley smiley smiley

    Godt vi har hinanden og er kvikke smiley <3 smiley <3 smiley smiley


  • #12   18. nov 2016 Hun ville have ynk og medfølelse, måske ok.... Men det er ikke lige måden.....

  • #13   18. nov 2016 Nej, det kan være, der ligger noget under, vi ikke kan se, dog har jeg set Njord nævnt et sted, kan bare ikke huske hvor, tænke tænke smiley

  • #14   18. nov 2016 Libbie.

    Hun har Paranoia, alle forføler hende og hendes kæreste.... Men nu skal vi huske ikke at nævne navne, for så kommer den Store Bastian efter os, og dypper os i blækket.


  • #15   18. nov 2016 Frankrig har fået en millionær skat som er på 75%, som de mener er nødvendig for at dæmme op for de stigende direktør lønninger. Det er da flot at flå dem som knokler og i sidste ende flytter væk så kan de sidde og hulke over alle de arbejdsløse er er i Frankrig.

  • #20   20. nov 2016 Det er så synd for de rige....

    Som de (vi ) selv siger:
    "Man bliver ikke lykkelig af at være rig.."

    Hmmm.... Hvis de penge er så forfærdelige at ha', så ka' de sgu bare gi' dem til mig.... eller skattevæsenet

    Min største "økonomiske krise" i denne weekend, er at bestemme mig til hvor meget jeg vil betale for en Alfa Romeo GT 3,2 V6..!? ARGHH hvor træls... smiley smiley


    profilbillede
  • #22   20. nov 2016 En Alfa skal være sort eller rød... og med læderstue smiley smiley

  • #28   20. nov 2016 Alis

    For hvilken gruppe vil du sænke lønnen - over hele linjen? høj og lav? Inden for IT er man meget bevist om løn og er meget fleksibel hvis ens arbejdsforhold ikke passer en - så god ide at sænke og flytte flere ud af Danmark som i forvejen er så IT imbecil som svarer til et underudviklet afrikansk land.


  • #33   20. nov 2016 Fedte.

    Har du problemer med Tordenskjold i dag? smiley


  • #34   20. nov 2016 Alis

    Investorer er drivkraften i en virksomhed, trækker de sig så lukker firmaet - sværere er det ikke.

    de invester i virksomheden og har hele risikoen - arbejdere har ingen risiko - men man kan da også lave det om til et DDR system hvor alle hæfter for risikoen - men tror du at man kan få arbejdere til at tage en sådan risiko?


  • #37   20. nov 2016 Personangreb?.... Hvor?

  • #38   20. nov 2016 Hvad med at være mindre følsom og se skeletter i skabet alle vegne?

    Her trækkes ikke racist kortet men forfølgelses kortet - underligt -siger bare bøvs og kommer videre.

    Hold da op....


  • #44   20. nov 2016 Alis...

    Man vælger jo selv om man vil være "entreprenør" eller om man hellere vil være lønmodtager....

    Jeg har prøvet begge dele og har nu valgt den forholdsvis sikre og ansvarløse vej, og er blevet lønmodtager med god fast månedsløn... smiley smiley


  • #45   20. nov 2016 ja...Uanset at Alis mener det uretfærdige i at arbejdere ikke bliver ordentlig betalt så er det dog ud fra tarif sætning af Fagforbund - hvis Alis mener det er uretfærdig måde de handler på for deres medlemmer så skulle hun skyndsomt maile til de respektive indstanser. Jeg kan ikke gøre noget og det rager mig en høstblomst for det er ikke min kamp - jeg har en anden kamp i mit eget fagforbund - mit eget job så jeg selv uden hjælp af kolbøtter fra fagforbund godt kan kommunikerer med ledelsen.

  • #46   20. nov 2016 Ja fister

    Det er det frie dejlige valg man har i Danmark - det ene eller det andet. Frit så kan man da ikke bagefter sidde og hyle som en skide sæl og sige det er da fandme uretfærdigt. Tag for helvede ansvar for dig selv og dit levned. herre jeremini....


  • #48   20. nov 2016 Hold da op <Alis

    jo man kan vælge og så skriver du at de ikke engang kan få et dårligt betalt arbejde - Hvad er problemet så?

    Folk har mulighed her i Danmark at opgradere sig på statens regning, inden for 5 uger. Men flere bruger ikke den mulighed så hellere sidde og pive som lyder som en død murer i et byggeri som ikke har givet et rejsegilde. Fandmae jammerligt.


  • #50   20. nov 2016 Alis vrøvl

    Hvis et fagforbund har reglerne og arbejdsgiver overtræder så kan de ikke andet få medhold - har set det utallige gange så fagforbund har stadig en magt i Danmark. Ikke så meget som førhen men stadig fungerer det..


    Hvem som arbejdsgiver vil bruge tusinde på et søgsmål i retten - jeg kender ikke nogen - det ender altid i forlig.


  • #57   20. nov 2016 Alis

    Folk finder sig i meget specielt da flere ikke er organiseret eller tilmeldt en a-kasse - dermed gør de deres arbejdskraft til et værktøj for arbejdsgivere.


  • #60   21. nov 2016 Der var engang, hvor Arbejderne holdt sammen, hvor fagforeningerne var stærke, jvfr. Typografernes, Sømændene og flere endnu. Den tid er forbi, og hvorfor ?? - Jeg mener det er Arbejdernes egen skyld, der blev nedlagt mange ufaglærte jobs, mange arbejdsfunktioner blev ligeledes nedlagt, der blev massearbejdsløshed, og de arbejdere, der var på arbejdsmarkedet, var der ingen sammenhold, de havde meldt sig ud af de faglige fagforeninger og ind i en eller anden tilfældig A-kasse.

    Mindre og mindre strejker nye funktioner på div. arbejdspladser, hvor alle stort set er egen chef/mester med ansvar.

    Jeg kan ikke huske, hvornår der sidst har været en ærlig arbejder til 1. maj møder, for den sidste døde desværre med Anker Jørgensen, han var den ærligste rigtige arbejder, manden på gulvet, som det kaldes.

    1. maj møder består for det meste af unge studerende, der bare skal have det sjovt med en bunke bajere og har gjort det i snart mange år.

    Arbejdernes kampdag er en historie anno 2016.


  • #63   21. nov 2016 Måske der sidder for mange bag skærmen og bare fyre lort af - livet i IRL er et land som ingen gider. Prøv at tage telefonen fra en 14 år i 24 timer - så skal i se krig. Hold da op....

  • #64   21. nov 2016 Var der nogen, som skulle tage din PC + dit dat dut elektronik, så ville du da dø inden 2 dage #63 smiley

Kommentér på:
Det er sgu egentlig sjovt nok... ???

Annonce