{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Russisk avis sviner Danmark til {{forumTopicSubject}}

En russisk blogger tegner et for lidt flaterende billede af Danmark og danskere i sit indlæg hos den store russiske netavis Gazeta.ru.

Ifølge bloggeren ser danskere meget sjusket ud, og for os er hygiejnen en by i Rusland smiley Det ser især slemt ud med børnene, som altid går rundt møgbeskidte og snottede i børnehaver, som er fulde af lus.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-10-24-russisk-avis-sviner-danmark-boern-drikker-af-vandpytter-og-folk-har-lus

Jeg kan ikke sige andet end, at nogen russere må være grønne af misundelse, men jeg er overrasket over tonen og prædikaterne.
Hvad siger I om det? Kan det være et politisk signal?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Russisk avis sviner Danmark til
  • #2   24. okt 2016 #1 hvis du gider læse artiklen , står der at bloggeren i fem år har boet i Danmark .

  • #3   24. okt 2016 Kan vi ikke bare være ligeglad med den russiske blogger og give alle samt Putin et spark i skridtet?

  • #4   24. okt 2016 LOL...

    Jeg morede mig herligt over blog indlægget, selvom jeg da godt kan se nogle sandheder i det, men det er ret generaliserende, ik´?

    Jeg har da selv arbejdet på et fritidshjem, og vel blev der postet vand fra toiletterne, og javist vi spiste også på legepladsens/parkens borde og bænke, og javel, børnene kunne da godt finde på at lægge deres rugbrødsmad midt på bordet, men så er den heller ikke meget længere, men morsomt var det, tak. smiley


  • #5   24. okt 2016 Det er ret utroligt, det er som om hun ingenting har forstået og udleverer en eller anden slumfamilie, de findes i alle lande.... smiley smiley smiley

  • #6   24. okt 2016 Jeg har i årevis drillet min søster med at hun ligner en ukrainsk bondekone, nu bør jeg måske snarere sige, at hun ligner en ægte dansker. smiley

  • #7   24. okt 2016 Ja, og hele Danmark har lus... smiley smiley smiley Og laset tøj og de smarte kulørte kondisko er hun bare misundelig på.... smiley smiley

  • #8   24. okt 2016 Elizabetta.

    Da jeg var barn, var der stort set aldrig nogen der havde lus. - Sundhedsplejersken kom fra tid til anden og tjekkede skoleklassen.

    Næh, lusene kom, da et vist folkefærd invaderede Danmark.


  • #9   24. okt 2016 Det er helt sikkert Russere... smiley smiley smiley

  • #10   24. okt 2016 Og jeg garanterer for at det er derfor der er så mange mænd der klipper sig skaldede, det er pga. af lusene..... Er de mon nu russiske de lus, andet end i tanke og handling? smiley

  • #12   24. okt 2016 Fedte.

    Jeg kan love dig for at apotekerne sælger luse shampoo i lange baner. - Linicin og Hedrin er de foretrukne. - Så du er for sent ude. smiley


  • #13   24. okt 2016 hæ.hæ.

    Lus findes der mange steder, fordi man i Danmark har anvendt kemikalier som har gjort dem resistente, ikke pga manglen på hygiejne. Det ved bloggeren måske ikke, men hun må da spørge før hun sladrer til en net sprøjte.


  • #14   24. okt 2016 ja, Fedte, det er klar hetz, men hvorfor?

  • #15   24. okt 2016 Det er umuligt at finde et foto af hende, hun vil sikkert helst være anonym.... smiley

  • #16   24. okt 2016 Eller også eksisterer hun ikke....

    Det er sikkert skrevet af Putin iført blondineparyk.


  • #18   24. okt 2016 Fedte.

    Det gør en kronragning osse. smiley


  • #20   24. okt 2016 Man kan da kun trække på smilebåndet af sådan en gang gylle.
    men der er en side gevinst ved den dårlige omtale og det er at vi måske kan slippe for den russiske mafias, kvinde traficking indførsel.
    Hold nu op en gang sludder, det kan man ikke tage seriøst. smiley smiley


  • #23   24. okt 2016 Rigtigt, jeg ville også sige at artiklen blev skrevet at propaganda bureauet, men skribenten påstår at hun i 5 år har boet her. Så må der være nogen der kender hende, hvis det er hendes rigtige navn i artiklen

  • #25   24. okt 2016 Enhver med lidt omløb i hovedet (og her mener jeg ikke nogen af os vi har jo masser af omløb )men udlændinge,de burde da kunne gennemskue at det er falsk propaganda, ellers må de være indskrænkede.

  • #28   24. okt 2016 Lone, det vil jeg give dig ret i, for det er meget sandsynligt.

    Kisser, Russere er temmelige dygtige til propaganda, for de blander altid masser af løgn med nogle sande fakta, og generaliserer så meget som muligt.
    Ja, for os er det nemt at gennemskue propaganda smiley


  • #30   24. okt 2016 ja, Fedte, det er utroligt, men sandt. De sluger råt det hele. smiley smiley

  • #32   24. okt 2016 det er også nemmere for dem smiley

  • #35   24. okt 2016 Øv jeg kan ikke læse på linket, abonnement?

  • #36   24. okt 2016 Tatjana Lukasjenkos blogindlæg om Danmark har overskriften :
    "Det er bedre for russere at bo i Rusland".

    Barfodede danske småbørn leger i mudderet, mens folk spiser gulerødder direkte fra posen, hedder det i en større russisk avis.
    Danmark er måske nok kåret til verdens lykkeligste land, men i virkeligheden er vores lille nation et forfærdeligt sted at være.
    Urenligheden har ført til, at mange danskere har fået lus, og det er de ikke flove over.
    Det mener den russiske blogger Tatjana Lukasjenko, som har skrevet et længere harmdirrende indlæg hos den store russiske netavis Gazeta.ru.
    Hun har boet i Danmark i fem år, og i sidste uge begik hun et blogindlæg om Danmark, som er blevet delt flittigt på det russiske svar på Facebook, vk.com.
    Og der er rigtig meget i vejen med Danmark og danskerne, mener Tatjana Lukasjenko. Kvinderne mangler stil
    Hun kom til landet på grund af sin mands arbejde, og fik et godt førstehåndsindtryk, men så begyndte hun at kigge nærmere på de danske kvinder - Overalt går folk i snavset, krøllet eller iturevet tøj. Kvinderne gør overhovedet ikke noget ud af sig selv. En typisk dansk kvinde ser omtrent sådan ud: Uredt hår, som hun har samlet i en tilfældig tot, en sort sæk uden hverken tørklæde eller sjal, sorte tights og farvede sneakers.
    Danskernes personlige hygiejne er dårlig, men folk er ligeglade.
    - Urenligheden har ført til, at mange danskere har fået lus, og det er de ikke flove over. De går bare til frisøren eller prøver at fange nogen hos et barn foran alles øjne. I busser kan man se opslaget: ”Forsigtig, vi har lus”.
    Børn har lov til alt. De må drikke vand af pytter, de må vælte sig i skidtet, hælde det over hovedet på sig selv.
    Vores omgang med fødevarer er heller ikke for god.
    - Fødevarer bliver spist straks efter at de er købt i butikken. Det er ikke normalt at vaske grøntsager og frugter, og jeg har flere gange set, hvordan danskere spiser gulerødder med skræl. Det er almindeligt at se, hvordan danskere til picnic i parken stiller maden direkte på græsset, skriver hun.
    Børn er nøgne om vinteren
    Men især danskernes forhold til deres børn forarger den russiske blogger.
    - Børn har lov til alt. De må drikke vand af pytter, de må vælte sig i skidtet, hælde det over hovedet på sig selv, løbe rundt på strømpesokker eller barfodede og tage tøjet af, selv om det er vinter, eller løbe helt nøgne rundt.
    Specielt skræmmende ser børnehaverne ud, eller nærmere de steder, hvor børn tilbringer deres tid.
    Helt slemt står det til i daginstitutionerne.
    - Specielt skræmmende ser børnehaverne ud, eller nærmere de steder, hvor børn tilbringer deres tid, for med vores børnehave har det intet til fælles. (...) Der er et rum, hvor forældrene bringer deres børn hen. Der leger de, og hvis de vil, hviler de sig på måtter (senge og middagssøvn er der ikke noget af). Børnene tages eller køres ud på ture i offentlige transportmidler rundt i hele byen til forskellige offentlige pladser. De får en rå smurt madpakke, en banan og et æg, og de drikker postevand til, som tappes i pladsens toiletbygning. Børnene får mad på borde/bænke-sæt, som står på pladserne. Maden lægges direkte på bordet, og så gør det ikke noget, at kragerne hoppede rundt der lige før.
    Danskerne går rundt uden sko
    Og når børnene kommer hjem er det ikke meget bedre.
    - Et ikke sjældent fænomen er barfodede børn. Vores naboer i huset har vænnet sig at gå ud i baggården i sokker for at smide affaldet ud, og bagefter går de hjem og hviler sig på sofaen, uanset om det lige har regnet. Engang, da jeg vendte hjem fra en spadseretur med min datter, bemærkede jeg, at naboen stod i gården i strømpesokker og vuggede en baby i søvn i en barnevogn. Der var ikke over 7 grader udenfor.
    Hun beskriver også, hvordan børn går rundt uden solhatte om sommeren og uden varme huer om vinteren, altid snottede og ofte med allergisk udslæt.
    I øvrigt er mange danske børn platfodede - men de voksne ser ikke ud til at bekymre sig om det, skriver Tatjana Lukasjenko.
    Hun bider også mærke i, at fysisk afstraffelse af børn er forbudt, og at vores sundhedsvæsen er under al kritik.
    Hun beskriver blandt andet, hvordan et besøg hos en praktiserende læge ofte ender med, at man bliver sendt hjem med besked om at tage noget smertestillende.
    Hvis man endelig kommer videre i systemet ender man på venteliste som typisk tager måneder, skriver Tatjana Lukasjenko. Det ligner propaganda
    De høje skatter får også en tur, og så beklager skribenten sig over, at de danske medier typisk bringer negative historier, når de beskæftiger sig med Rusland, og at danskernes holdning til Rusland ikke er specielt positiv.
    Tatjana Lukasjenkos billede af Danmark og danskerne stemmer ikke rigtig med de internationale undersøgelser som har kåret os til verdens lykkeligste folk, og der findes sandsynligvis også mange danskere som er uenige i russerens påstande.
    Så hvorfor bliver Danmark angrebet så hårdt - og hvorfor lægger Gazeta.ru spalteplads til?

    TV 2's korrespondent Uffe Dreesen har læst artiklen. Han kender ikke skribenten og baggrunden for den, men han vurderer, at blogindlægget sandsynligvis er et stykke propaganda der skal fortælle russerne, at græsset ikke er grønnere i Vesteuropa.
    - Vi så noget lignende i Tyskland under flygtningekrisen. Da krisen var på sit højeste, var der et massivt russisk fokus på, hvor skrækkeligt det var at være i Tyskland. Det handler om, at fortælle russerne, at det sandelig også er slemt andre steder, selv om krisen kradser så meget, at de må vende hver eneste kopek derhjemme, siger Uffe Dreesen.

    Ifølge Uffe Dreesen er det næppe tilfældigt, at Tatjana Lukasjenko fokuserer på danskernes hygiejne.
    - I en russisk lejlighed vader man ikke ind med sine udesko. Det første man bliver tilbudt, er et par hjemmesko. Sikkert en tradition, der stammer fra de dage, hvor der dårligt nok var fortov for slet ikke at snak om asfalt i gaderne. Jeg har også været ude for, at min russiske tolk er meget opmærksom på min rejsetaske. Den skal tørres af, inden den skal sættes nogen steder. Den kunne jo have stået i skidt ude på gaden, siger Uffe Dree

    - De fleste russere ville blive meget overraskede over at opdage, hvor beskedne køretøjer, vi bevæger os rundt i. Alle russere, der kommer til fadet, investerer i en stor SUV. Så at København er præget af cyklister, vil de tolke som et udtryk for tilbageståenhed, fattigdom, siger Uffe Dreesen.


  • #37   24. okt 2016 gu ve om hun ikke er blevet voldbollet af en dansker og på den måde hævner sig? smiley

  • #39   25. okt 2016 Nu har jeg oplevet russere i Mellemøsten og speciel Irak og nu hvor der er spiritus forbud pt. (ny lov) så rejser de nok hjem. Jeg har oplevet tyskere i Portugal med deres måde at lave borge på ved stranden - 8 stole på højkant for lige at pisse deres territorium af.

  • #40   25. okt 2016 Men hun har jo ret....

    Børn ( også de danske ) er nogle uopdragne små svin med dårlige spisevaner.... smiley


  • #42   25. okt 2016 Er det ikke dejlig at være i Porto i et gammelt hotel og så til morgenmaden sidde og høre på slubren, harking fra japanere.....det var som om de trak snotteren helt nede fra storetåen....men det er faktisk kulturelt det de gør i Japan, men nu skal man jo ikke overføre ens kultur til et europæisk morgenbord.

  • #43   25. okt 2016 Hvem er det der sviner hele København til i Weekenden hver sommer, den danske ungdom, de har aldrig har lært at rydde op på eget værelse, forkælede snotunger...men hvem har skylden??? smiley smiley smiley

  • #44   25. okt 2016 altså det kender vi jo svaret på smiley

  • #45   25. okt 2016 Tak for artiklen Elizabetta
    #36
    lugter af bestilt arbejde, eller kulturshock. 🤐


  • #46   25. okt 2016 Prøv at se en russisk middelklasse kvinde majet ud som skulle hun være hovedperson i en shakespeare scene på Broadway.

  • #47   25. okt 2016 Danske kvinder har andre værdier.
    Måske det store alkoholforbrug i Rusland. Mændende kan ellers ikke få øje på deres koner Lol.


  • #49   25. okt 2016 Jo Lone måske lidt generaliserende, men de russiske kvinder jeg har kendt i Danmark og har set på tv, de ligner altså et fastelavnsris med farver og opsat hår som nærmest en prostitueret fra halvtresserne i dk.

  • #50   25. okt 2016 Kvinderne i St. Peterborg der dukkede op i nattelivet var klædt og sminket som filmstjernerne i 40'erne, men de fattige koner i gadebilledet lignede hjemløse i grimme dynefrakker og plastik-sko og ufikse tørklæder... smiley
    Min opfattelse af russiske kvinder....


Kommentér på:
Russisk avis sviner Danmark til

Annonce