{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

DK & Europol {{forumTopicSubject}}

Hvad er DF's løfter egentligt værd må man spørge:
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/332282/eu-top_afviser_dansk_oenske_om_politiaftale.html
DF lovede danskerne at de bestemt kunne stemme nej til tilvalgsordningen vedr. politisamarbejdet så vi ikke rissikerede at sætte samarbejdet overstyr ved det og takket være deres løfte blev det som bekendt et nej.
Nu viser det sig så at EU-toppen har et helt andet syn på det og det ser således ud til at DF's "lovning" var varm luft grebet ud af luften og som så ofte før totalt uvederhæftigt.
Hvem sidder så med aben?
Ja i første række den regering som jo selv gik efter et ja - i 2. række vælgerne som stik mod al fornuft valgte at sige nej.
DF?
"Næh" vil de jo nok sige, "vi er jo ikke i regering.
Man kan jo håbe at de nu vil tage skeen i en anden hånd og stå ved at de førte vælgerne bag lyset, men lur mig om de gør.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DK & Europol
  • #1   28. sep 2016 Nu drejede den afstemning sig jo ikke kun om ja eller nej til Europol, vel?

    Og vi har vel stadig Interpol.


  • #2   28. sep 2016 Næh det er jo netop det vi IKKE har ved nytårstide.
    Hvis du havde læst linket ville du kunne se at vi bliver smidt ud af samarbejdet.


  • #3   28. sep 2016 For god pordens skyld kan du her læse om forskellen på Interpol og Europol:
    http://www.dr.dk/nyheder/politik/eu15/faktatjek-forskellen-paa-interpol-og-europol


  • #4   28. sep 2016 Det er jo hele problemet ved mange af EU-afstemningerne...

    Hvis de nu havde stemt om de mange emner hver for sig, i stedet for at samle det hele i en afstemning, så havde vi måske stadig været med i Europol... smiley

    Hvor snot-dumme tror de egentlig vi er ? De har sgu selv bragt "os" i denne trælse situation...


  • #6   28. sep 2016 Regeringen/politikerne ligger som de selv har redt!

    Man havde rodet en masse ting sammen, som den almindelige vælger ikke kunne se fornuften i.

    Det der stødte mig, og mange andre var, at man havde indbygget en "kattelem", så en senere regering kunne indføre resten af pakken UDEN at sende det til folkeafstemning.

    Politiske løfter om det modsatte, holder sjældent længere end til næste folketingsvalg .


  • #7   28. sep 2016 Så vidt jeg kan se har EU - både komm. og parlament en politisk interesse i at lægge flere ting over til at være overstatslige dvs. undtaget parlamentarisk afgørelse via de enkelte medlemslandes palamenter.
    Det kan man så mene om hvad man vil, men set fra EU vil det medføre en smidigere behandling på ikke væsentlige afgørelser. Det har de fleste lande tilsluttet sig og derfor skal vi nok ikke forvente at der gives ved dørene når det drejer sig om retsforbeholdet og det omfatter osse Europol.
    Så jeg giver ikke danske politikeres bedyrelse af at der venter en forhandling ret meget værd.


  • #9   28. sep 2016 Erik, man kan sige hvad man vil om DF, men det er i hvert fald ikke DF's skyld at JA-siden har ført en utrolig dårlig og sjusket kampagne. smiley

  • #10   29. sep 2016 Uanset hvad man mener om den aktuelle situation, er der efter min mening ingen tvivl om, at kom der en ny folkeafstemning, så ville JA'et være klart og rungende.

  • #11   29. sep 2016 Vi er netop ude af Europol til næste år, jeg ved ikke hvilke kolbøtter der har stemt nej, men nu bestod afstemningen jo af et skræmmebillede og dermed genere et nej.... det er enormt vigtig at vi stadig har det samarbejde så kriminelle ikke kan fra dansks side gemme sig i EU fordi vi ikke kan have et samarbejde.

    Jeg kan godt lide de ord fra: kan ikke lige huske hvem men det er:

    Man kan ikke være lidt gravid, det er enten eller.

    jeg tror ikke man kommer til en særaftale som flere politikere håber på, så det skal ikke undre mig der kommer en ny afstemning for lige at cementere vigtigheden uden alle de skræmme scenarioer man bruger for at få et nej.


  • #15   30. sep 2016 EU er en stor fiasko og burde opløses. Bliver der afstemning igen, har jeg ikke ændret mening. EU er en stor pose vat.

  • #17   30. sep 2016 Tulle har ændret sin mening, han ville stemme JA nu. smiley smiley smiley

  • #18   30. sep 2016 Ja elena, men typisk DF skynder de sig at sætte et nyt krav op:
    Det ene krav lyder på, at regeringen udskriver en folkeafstemning om Danmarks medlemskab af Schengen-samarbejdet. Det andet krav lyder på, at danskerne ved folke­afstemningen skal stemme for at forlade Schengen.
    Gad vide hvordan de vil få de 2 krav opfyldt.
    Skal vi så have 2 afstemninger, hvoraf det første skal være om schengenaftalen og stemmer danskerne for at forblive i den så vil DF IKKE være med i en ny aftale om europol?
    Eller skal de falde sammen nøjagtig som den om retsforbeholdet, men med den NB at stemmer danskerne for schangen så vil DF ikke være med til europol.
    Var det sidste ikke netop det DF havde så meget imod ved den første afstemning - at man blandede flere ting sammen?
    Er det ikke en form for afpresning overfor hele befolkningen?


  • #19   30. sep 2016 mest forvirring..... smiley

  • #21   30. sep 2016 Nu skal vi lige huske at flere lande som end ikke er medlem af EU, er med i Europol.... Så de er da fuldstændig urimeligt hvis lille Danmark ikke kan få lov til at blive.... smiley smiley

  • #22   30. sep 2016 Nå, ifølge Polysl er jeg en af kolbøtterne....

    Sådan kan man også debattere.

    Jeg har ikke ændret holdning og ville stemme nej igen.

    Bliver vi ikke medlem af Europol, så må vi melde os ud af Schengen, og lukke grænserne lige så hermetisk, som man gjorde i det gamle DDR!


  • #23   30. sep 2016 ok markgreven det var ikke god debat skik at kalde folk kolbøtter - jeg undskylder mit lidt frie sprog.

  • #24   30. sep 2016 Polysl.

    Du er tilgivet.


  • #26   30. sep 2016 tak Alis C men i kender jo min debat stil hvor jeg til tider skriver lige fra hjertet uden det lige kommer igennem hjernen...

  • #27   1. okt 2016 Hvis EU kan undvære DK, hvorfor er vi så medlem.

  • #28   1. okt 2016 #8
    I mine øjne viser det jo et fint billede af hvad EU er. En masse tøsefornærmede stolte politikere, som i bund og grund ikke accepterer demokratiet, når det går dem imod.

    Det er så rigtigt skrevet.

    Bare se hvordan Juncker tordnede p.g.a. Brexit. Masken faldt af, de diplomatiske ord forsvandt i vrede!

    EU har tilranet sig alt for stor magt igennem tiden. En magt som det aldrig var meningen der skulle være.

    Hvor var EU da de ydre grænser begyndte at bryde sammen?

    Hvor var EU da Grækenland og Italien 'skreg på hjælp', fordi de ikke kunne håndtere og registrere så mange immigranter alene?

    Hvor var konsekvenserne da fx. Tyskland og Sverige helt ukritisk og igen uden at registrere alle, sagde: Kom bare her, vi har plads nok!

    EU har undladt at handle da det var nødvendigt.

    EU lytter ikke til deres befolkninger, og de bekymringer mange gør sig. Eu's politikkere føler sig hævet over befolkningerne, bedrevidende mod de mange kritiske røster.

    For meget Magt korruperer mennesker, for de kan ikke få nok.

    Ja, til Europol, nej til Shengen.









  • #29   1. okt 2016 Cris.

    Korrekt og helt enig.....Men får vi ikke Europol, så skal det være et indiskutabelt NEJ til Schengen, for ellers bliver vi en hule for alle kriminelle i Europa.


  • #30   1. okt 2016 PS.

    Vil man ikke have Danmark i Europol, så vil vi heller ikke have flygtninge som er dårligt registreret, så må de hygge sig Nytårsaften i Tyskland, eller føle på svenske flickaer i Malmø.
    Så må vi have sat skydetårne op ved græserne, for vil man ikke hjælpe os, så kan vi sgu hjælpe os selv.


  • #31   1. okt 2016 I morgen skal Ungarn stemme om de vil tage flere flygtninge, hvilket alt tyder på bliver et nej.

    Ungarn er en ydergrænse i Schengen, og de har haft mange problemer. De blev væltet over ende da alt for mange immigranter væltede ind, for at komme videre i Europa.
    Det menes at terrorister som var medvirkende til angrebene i Frankrig kom den vej.
    Ungarn mener heller ikke at det er muligt at integrere mange af de tilkomne da de ikke ønsker at blive integreret og leve efter de love og regler der gælder.

    Jeg mener at EU har et kæmpe problem med at omstille sig til den virkelighed som er, i forhold til den virkelighed som var!

    De holder krampagtigt fast på den fri bevægelighed, arbejdstagere mellem eu-landene, nemmere/hurtigere adgang og bevægelse mellem virksomheder, som skal skabe vækst og arbejde indbyrdes mellem landene. Ingen kontrol.

    Men det er jo blevet en tabt agenda. Immigrationen har skabt et kæmpe marked for sort arbejde, som på ingen måde er til gavn for nogen i EU.

    Terrorister kan frit rejse rundt, bombe her og der, forsøge at overbevise trosfæller om at det er deres pligt at samarbejde for ellers......................!!!!

    Men Eu's magt elite er mere fokuseret på penge, investorer m.m. her og nu. Alt dét vil være ligegyldigt og tabt, når de ikke tager tager situationen som er alvorligt!












Kommentér på:
DK & Europol

Annonce