{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2025 planen
  • #1   8. sep 2016 udmærket plan......når man ligefrem importere flygtninge med en masse børn - var der ikke en med 16? næ hov det var 20 børn og 3 koner som man forsøger at importerer ved at bruge lorte EU.

  • #2   8. sep 2016 Jeg kan ikke rigtigt se hvad ansvar EU har. Indvandrerne kommer jo ikke som sendt af EU.
    Iøvrigt synes jeg forslaGET er dumt og kun kan være fostret af DF i8 deres evige krig mod indvandring.


  • #5   8. sep 2016 ja så behøver han ikke at arbejde....hold da op.

  • #7   8. sep 2016 Ingen behøver få mere en 3 børn.... smiley
    Prævention er faktisk en anerkendt metode til at forhindre unødvendige børn... smiley smiley


  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #8   8. sep 2016 Han blev lige pludselig syg da han kom til Danmark. Det er pga adskillelse fra hans børn http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/flygtning-med-20-boern-og-tre-koner-ville-ikke-til-danmark/6097309

  • #9   8. sep 2016 sjovt at flygtninge bliver syge af at komme til Danmark, jeg vil foreslå Sverige - måske klimaet er bedre der.

  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #10   8. sep 2016 Hvis du ser hele interviewet så kan han jo lige pludselig arbejde igen hvis hans børn kommer herop.


  • #11   9. sep 2016 Der nogle underligt bagvendte ting i børnepolitikken i DK.
    Børnetilskuddet og udv. af barselsorlov blev jo netop indført i sin tid fordi man med skræk så børnetallet rasle ned i en sådan grad at det kunne måles på fornyelsen af befolkningen - langsom uddøen af danskere altså.
    Indvandrere har tradition for flere børn fordi de i deres oprindelige lande dels har en stor børnedødelighed dels at forældrene var afhængige af deres børns forsørgelse når de blev gamle - altså en meget rationel begrundelse.
    Imidlertid har det vist sig at indvandrere meget hurtigt indretter sig efter de danske forhold og efter en kort overgang får samme antal børn som danskere - hvilket altså stadigt er for lidt til at reproducere befolkningstallet.
    Så er det altså ikke særligt smart at stramme på børnetilskuddet.
    Frankrig indså allerede i 1945 det uholdbare i faldet af børnefødsler og greb til langt radikale midler for at få det op igen og det har pålangt sigt hjulpet:
    http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/frankrigs-store-brneprojekt
    Nu kommer Støjberg så med en stramning som går lige imod de bestræbelser man gennem mange år har gjort sig og hvorfor?
    Jo som den sædvanlige hetz mod indvandrere og så bruger man et enkelt ekstremt eksempel og bruger det som om det var normen - det er altså ren politik med en helt anden baggrund end børnefødsler.
    Dumt.
    Forslaget vil jo osse ramme etniske danskere som vi jo burde være glade for vil få flere børn for de er med til at få antallet af unge til at stige, hvad der i høj grad er brug for, hvis ikke vi skal ende med en befolkning hvor antallet af pensionister bliver en stadigt større belastnig for de unge der kommer på arbejdsmarkedet fremover - en situation som jo allerede truer, havde det ikke været for den indvandring der er sket og som man jo osse nu stræber om at få ned - igen en selvmodsigelse hvor man hæmmer hvad alle ved er en nødvendighed og nok vil vedvare længe.


  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #12   9. sep 2016 Erik S problemet er de yder ikke noget til det danske samfund. De kommer herop og så lever de af kontanthjælp. De gider ikke arbejde og får dem meldt syge så de kan slippe. Derfor skal de jo ikke have lov til at få til 20 børn. det kan den danske økonomi ikke holde til

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/indvandrere-paa-kontanthjaelp-her-er-chok-tallene/5989724


  • #13   9. sep 2016 Mon ikke der er større børnefamilier som etniske danskere end indvandre/flygtning?

    Så det kan vel ikke være en hetz, andet at man har sat prædikatet/forslaget ud til indvandre/flygtninge.

    Vi kunne jo høre at yder distrikter i Danmark har flest børn, altså de fattige kommuner - men nu skal det ikke være en pengemaskine at få børn, og det vil det blive når man begynder at spekulere i det. Jeg siger ikke at man gør men nogle kunne godt få den tanke af anden etnisk baggrund end dansk.


  • #14   9. sep 2016 Hvorfor skulle ikkedanskere dog være mere disponerede for at tænke i børnepenge end danskere - hvad bygger du det på?
    Mht beskæftigelsen er situationen i dagens DK anderledes end det linket henviser til.
    Kilde:
    http://integrationsbarometer.dk/tal-og-analyser/filer-tal-og-analyser/hvordan-gar-det-med-integrationen-2016
    heraf fremgår at beskæftigelsen 1. jan. 2014 for mænd ikke vestlige er 60% mod DK 79%, men med meget store forskelle:
    Pakistan 83% - altså højere end danskernes.
    Tyrk 74%
    Afghanistan 39,5%
    Hertil skal jo så lægges mængden af uddanelsessøgende.


  • #16   9. sep 2016 Nu er det jo ikke gratis at have børn.... smiley

    Jeg tvivler på at man kan forsørge 17 børn for 214.000,- kroner om året og stadig få et overskud til egen lomme smiley

    Når jeg ser hvor stram en økonomi mine jævnaldrende venner med 2 - 3 børn har, så under jeg dem hver en krone de kan skabe ind i børnepenge.

    Kan man begrænse folks "avlen" til godt et par stykker i snit, med begrænsninger når de får den 3. eller 4. , så fint med mig.
    Men når det er sagt, så er jeg da ikke det mindste i tvivl om at hende den fremmed fjendske med dådyr øjnene gør det for at ramme de lidt mørkere indvandrere smiley

    Angående procent af indvandrere i job vil jeg mene at de har noget sværere ved at finde et job end etniske danskere.
    Jeg har været på mange forskellige arbejdspladser hvor chefen ALDRIG kunne drømme om at ansætte en medarbejder af anden etnisk herkomst.... smiley
    Så det er ikke helt selvforskyldt hvis deres procent er lidt lavere.


  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
  • #18   10. sep 2016 Egentlig har jeg aldrig kunnet forstå, at samfundet skal betale folk for at få børn.
    Men da det nu er således, burde man sætte grænsen af børnepenge ved 2 børn.

    Erik fremhæver at vi skal have flere børn for at forsørge pensionisterne.... Gad vide om Erik tænker på at disse mange børn, også en dag bliver pensionister, de vil endda leve meget længere end vi gør. - Det er altså skruen uden ende, men så kan vi da glæde os over at der er millioner af afrikanere vi fremover kan importere, de vil nok være et stort aktiv for Danmark..... I hvert fald hvis man spørger de radigale eller Uffe Elbæk.... Og måske endda en Erik Stisen.

    Gad vide om der er jordbær marker nok til dem.


  • #20   10. sep 2016 Hvorfor skal det at få børn være en økonomisk støtte? Hva rager det mig om en får 20 børn bare det selv betaler - det kan da ikke være et problem for os andre...

    fjern de børnepenge så er jeg også sikker på at dem som får børn også mener det og ikke bare lader dem sode til fordi de selv har travlt med andre ting.


  • #21   10. sep 2016 Tjah det har jeg jo faktisk skrevet højere oppe i tråden:
    Fordi samfundet er afhængig af at der fødes børn.
    Du kunne jo osse spørge nhvorfor forældre ikke skal betale for skolegang.
    Svar.
    Fordi det er i samfundets interesse at børn og unge bliver veluddannet mest muligt.


  • #22   10. sep 2016 EWS.

    Jeg tror du tager meget fejl i din filosofi.

    Som bekendt giver det en stakket varme at pisse i bukserne.

    Hvis vi skal spekulere i den "indiske" model med at få børn, børn, børn... for at forsørge os i vores alderdom, så løber det løbsk en dag.

    Jeg kan forstå at det ikke var matematik du underviste i.... Var det håndarbejde?


  • #24   10. sep 2016 @ # 22
    Markgreve, nix gættet , EWS var svømmelærer smiley smiley smiley


  • #25   10. sep 2016 Elena.

    Ok, så er det derfor han har vand i hovedet. smiley


  • #26   10. sep 2016 jepper ....og flyder med floskler smiley

  • #28   10. sep 2016 Markgreve.
    Du skulle tage og lære lidt demografi.
    Lone.
    Der vil være ret mange forældre der ikke har penge til at sætte deres børn i en privatskole og det er i samfundets interesse at så mange børn får så høj en udd. som muligt. Det indså man allerede i 1708 hvor almenskoler for de fattige blev oprettet.


  • #29   10. sep 2016 Erik.

    Åh ja, demografi..... Og hvad er det så jeg skal lære?

    Imo er vi det antal mennesker i landet som størrelsen tillader. - Naturligvis kan vi også være 10 eller 20 millioner. eller 100 millioner og have en befolkningstæthed som i Tokyo.

    Er det din drøm?


  • #30   10. sep 2016 Det er såmænd ret enkelt.
    Hvis børnefødsler pr par falder til under 2,1 i gennemsnit så falder folketallet stille og roligt.
    I øjeblikket ligger den ca på 1,70 og så går det ikke helt så roligt.
    Det betyder at tilvæksten til de unge og erhvervsaktive bliver stadigt mindre og i sidste instans at danskerne uddør.


  • #31   10. sep 2016 Erik.

    Sikke noget vrøvl.

    Kender du evolutions teorien?

    Nu skal jeg gøre det nemt for dig.

    Er der mange ræve, er det fordi der var mange kaniner året før, når der er mange ræve er der ingen kaniner, og så dør rævene af sult, men næste år er der så atter mange kaniner, etc....

    Vores samfund skal regulere sig selv, ellers ender det i vanvid, bare kik på Afrika.



  • #32   11. sep 2016 Der må jeg lige give Erik ret.... smiley

    Hvis fødselstallet kommer under antallet af dødsfald, så bliver der færre og færre danskere....
    Og andelen af ældre der skal forsøges, bliver større i forhold til de erhvervsaktive der skal betale forsørgelsen.
    Når så danskerne oven i købet bliver ældre og ældre, men ikke vil blive længere på arbejdsmarkedet, så går det endnu mere galt....
    Der er nødt til at være en hårfin balance i forholdet af fødsler og dødsfald og måden man styrer det på, er ved at regulere fødselstallet med økonomisk tilskud eller straf.... smiley

    Ang. Evolutionsteorien, så er det da rigtigt at det vil regulere sig selv, men mange danskere er interesseret i at holde den nuværende balance mellem"kaniner" og "ræve".... og måske endda få antallet af udefrakommende "ræve" ned hvor det var for 20-30 år siden. smiley


  • #33   11. sep 2016 Men det er jo noget decideret pis at sige, at der bare skal sættes flere børn i verden for at forsørge os gamle.
    Det kræver trods alt der er arbejdspladser til rådighed, ellers genererer vi bare samfundsborgere som er endnu dyrere end pensionister.
    Det er som med ræve og kaniner, når der er arbejde og det ikke længere er uansvarligt at sætte børn i verden, så vil vi også få børn.
    Det vil gå op og ned, Danmark er ikke gearet til at have 10 millioner borgere. Så selvom det går godt for Novo, Maersk og Carlsberg, så har det altså sine begrænsninger.
    Vi har ikke brug for 5 millioner gadefejere.


  • #34   11. sep 2016 Som sagt; " en hårfin balance "....

    Og den nemmeste måde at opnå denne balance er at regulere folkets lyst til at få børn ved hjælp af pisk eller gulerødder....
    Det er ikke voldsomme tal vi taler om. Bare en finjustering, da tallet de sidste år har ligget under 2.
    Målt over en lang årrække skal fødselstallet gerne ligge mellem 2,1 og 2,2 , hvis der skal være balance i tingene.... smiley

    Nu er det jo ikke, som det er på ens jagtrevir, tilladt aktivt at gå ind og regulere bestandssammensæningen med fælder, krudt og kugler.....
    (Selv om vi godt kunne undvære en gammel buk eller to... smiley )


  • #35   11. sep 2016 Der kommer jo flere og flere pensionister og da og der er kun 1/3 der arbejder i dag alle andre er pensioneret, handikappede, dovne,så det kan godt virke selvmodsigende rent politisk at man vil beskære i tilskud til børn, men et eller andet sted er man nød til at skære - jeg er så også enig i logikken at antallet af børn skal være større end dødsfald, men med den indvandring og flygtninge så kan Erik være rolig.

    De indvandre/flygtninge siges at følge det danske antal af børn, jo det kan godt være men det er kun dem som arbejder,andre formere sig som kaniner for de har set fordelen i at have mange børn som også er kulturel betinget. Her hvor jeg bor er der for enden af gaden en del indvandre familier som ikke har under 4 børn og stadig kan man se konen med mave på.


  • #36   11. sep 2016 Mon vi skal til at måle demografien på en ny måde, MG har jo ret i at antallet af borgere ikke automatisk er en fordel, hvis de ikke er gode skatteborger, men tværtimod bare en merudgift,
    Jagt og geværer.....Nej den jo går ikke at skyde dem der ikke er brug for smiley


  • #37   11. sep 2016 Hm polysi.
    Jeg skrev jo netop at deter DANSKERNE der uddør - vi kan naturligvis importere mennesker udefra, men det er der vist mange herinde der vil slå 7 kors for sig ved tanken om.
    Der ver en problematisk udvikling mere man skal have for øje.
    Her i begyndelsen af nedgangen af antallet af danskere ser det jo ud til at tallet er ganske lille, men efterhånden som antallet i den fødedygtige alder daler bliver udviklingen jo nærmest eksponentiel og så går det jo pludseligt hurtigt.
    Så skriver markgreven om naturlig udvikling i bestande (ræve og kaniner).
    Han glemmer bare at det slet ikke for det moderne samfund er det der gælder for med moderne prævention er vi ude over den naturlige bestandsudvikling.
    Et andet meget "skævt" synspunkt han nævner er at der ikke er plads.
    Det er jo forkert. Danskerne er allerede gået ned i antal hvis man skærer indvandrere bort og plads har vi rigeligt af.
    Jeg vil lige gøre opmærksom på at Holland er på størrelse med Jylland og der bor der jo godt 15 mill. uden problemer så vi kan sagtens blive det dobbelte antal, hvis det skulle være.
    Mht arbejdspladser er det konjunkturbestemt og tendensen det sidste år viser jo at antallet af disse øges i et jævnt tempo så vi i dag nærmer os en arbejdsløshed% på niveau med tiden før krisen 2008.


  • #38   15. sep 2016 Erik.

    "Så skriver markgreven om naturlig udvikling i bestande (ræve og kaniner).
    Han glemmer bare at det slet ikke for det moderne samfund er det der gælder for med moderne prævention er vi ude over den naturlige bestandsudvikling."

    Ok, og hvem bruger prævention, og hvem må ikke?

    Bare som en start!!!


Kommentér på:
2025 planen

Annonce