{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

SELVRANSAGELSE. ER VI I VESTEN OVERFLADISKE. {{forumTopicSubject}}



Jeg blev en smule pikeret over mig selv i dag. læste i avisen at der nu igen har været en selvmords bomber i Pakistan,

Den bombe tog livet af mindst 70 mennesker og sårede andre hundrede.
Min første tanke var ja det er da forfærdeligt, disse døde har også familier der sørger og er bekymrede.
Men det der fik mig i gear var faktisk, at der kun var en sides rapport fra begivenheden.
Jeg tænker her på den massive medie formidling da der døde 80 mennesker i Frankrig. Her var avisen fyldt med billeder og tv avisen kørte i flere dage på emnet.
Er vi vesterlændinge blevet så ligeglade når det drejer sig om "de andre" at vi næsten ikke bekymrer os om det..

Det er jo trods alt ikke den almindelige befolkning der terroriserer, det er den samme kærlighed forældrene føler for børnene som vi gør. de prøver også at gøre deres bedste for dem.

Men vi mener at når det drejer sig om en Europæer, så vægter det højere end et menneske fra Pakistan, Irak, eller andre østlige lande.

Ja det er et ømtåleligt emne, jeg her tager frem, der er efter min mening ingen undskyldning for terror, jeg hader alle terrorister, og alle deres gerninger, men er vi i sidste ende ikke alle mennesker, der prøver at leve et liv der er tåleligt, selv på den baggrund som terroristerne skaber. Og Pakistanerne er nok tættere på disse uhyrligheder end vi er. Så lidt medfølelse er vel på sin plads, eller hvad??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SELVRANSAGELSE. ER VI I VESTEN OVERFLADISKE.
  • #1   9. aug 2016 Det er nok nyhedsværdien for man høre hele tiden om attentater i både Pakistan og Afghanistan så det gider man ikke bruge ret mange linjer på.

    Måske bruger man heller ikke ret meget spalteplads med attentater i Frankrig i Pakistan eller Afghanistan.


  • #2   9. aug 2016 det drejer sig ikke om overfladiskhed. det er bare almindelige nyheds kriterier i journalistik : ting der sker tættere på modtageren (dvs. os læsere) er vigtigere end ting der sker langt væk.

    http://rhetorike.dk/nyhedskriterier

    men fordi du spørger, vil jeg svare : ja, vi er sgu overfladiske


  • #3   9. aug 2016 Tak Elena, det var sådan set det jeg gerne ville vide. smiley

  • #5   9. aug 2016 Det er skrækkeligt når Europæere bliver dræbt og såret ved terror.
    Ja det er da for galt når muslimer dræber muslimer. Men det er deres eget ansvar, de selv må rode med.
    Og de tusindvis af flygtninge der drukner i Middelhavet lægger vi slet ikke mærke til. Er vi så overfladiske. ? Snarere selvcentrerede.!!


  • #6   9. aug 2016 Ja vi bliver ligeglade når vi høre det dagligt.

  • #7   9. aug 2016 Hvis man skal have medlidenhed med alle og redde alt og alle, så tror jeg sgu at man går helt i hundene med galopperende stress og depression....

    Jeg tror at man har rigeligt med at redde sit og sine. Du kan ikke, personligt, redde alle... Jeg beklager smiley

    For lige at få det ned på et plan hvor alle kan forstå det....
    Hvis ens egen mor dør af en ækel kræft sygdom bliver de fleste af os nok rigtigt kede af det.
    Hvis en person du ikke kender mister sin mor, som du heller ikke kender, til den samme sygdom, er du nok ret ligeglad. Og det er jo ikke fordi du er overfladisk, men bare fordi det ikke er en der har betydning i dit liv.... smiley


  • #8   12. aug 2016 Jeg vil ikke kalde det overfladiske - men det er efter hånden blevet en hverdags ting, vi hører stort set ikke om andet end elendighed, det er en hel uge siden, jeg sidst har hørt, set, læst nyheder, det bliver jeg dybt depri af og det har jeg ikke lyst til, så hellere være her på BB - det er nogle gange rigtigt sjovt smiley smiley smiley

Kommentér på:
SELVRANSAGELSE. ER VI I VESTEN OVERFLADISKE.

Annonce