{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Britania {{forumTopicSubject}}

V ild jubel iblandt englands EU modstandere. De bilder sig ind at nu er deres lykke gjort. England kan vende tilbage til fortids storhed= Storbritanien.

Men skotland Nordirland og Gibraltar er ikke helt enige. De vil løsrive sig. Så storbritanien risikerer blot at blive til Britanien.

Men hvad pokker. Damark har jo prøvet samme tur. Ganske vist i Vikingetiden.Og vi har da klaret det meget godt. Eller har vi.???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Britania
  • #1   25. jun 2016 Vi er sgu blevet noget "vattede" de sidste 1000-1100 år... smiley

  • #3   25. jun 2016 jeg har tit undret mig over hvorfor vi, de nordiske lande, ikke har slået os sammen til "et land".

  • #4   25. jun 2016 Britta.

    Det var da en frygtelig tanke.

    At skulle være under samme hat som svenskerne, ville ende i en borgerkrig i løbet af nul komma fem.


  • #5   25. jun 2016 Nå det mener du smiley men vi har da meget tilfælles os nordboer

  • #6   25. jun 2016 Britta.

    Svenskere og danskere kan lige tolerere hinanden nu, men kærlighed mellem vores nationer er nok overdrevet.
    Det første vi ville komme op at skændes over, var flaget.

    Svenskerne er nordens franskmænd når det gælder arrogance, vi er meget forskellige.


  • #7   25. jun 2016 sproget og klimaet har vi da nogenlunde til fælles

  • #8   25. jun 2016 Britta.

    Danmark og Norge er medlem af NATO, det er Sverige og Finland ikke. - Russerne har oven i købet truet finnerne med ikke at melde sig ind i NATO.

    Danmark, Sverige og Finland er medlem af EU, det er Norge ikke.

    Så skulle vi til at presse noget ned over hovedet på hinanden.

    Et forenet Skandinavien vil fungere værre end Storbritanien, prøv at se hvor utilfredse skotterne og nordirerne er, med at skulle forlade EU.

    Sådan et kludetæppe her, kan slet ikke fungere.

    Og så er der jo også lige Island forresten...


  • #9   25. jun 2016 Danmark, Norge og Sverige har været sam let på et tidspunkt under Calmar-unionen m. Magrethe d.1.
    Vi forsægte igen lige efter krigen men kunne ikke, hvad der blev til foreningen Norden. Længere kunne de ikke komme. Og så kom Nato.


  • #10   25. jun 2016 Nej Norge er næppe interesseret og Sverige gider vi ikke at lege med -
    og så er der finnerne de er nok blevet påvirket for meget af russerne
    - jeg læste en bog på et tidspunkt om Finland - de ville nok have godt af at blive en del af norden.

    Men det, hvor jeg husker snakken om et samlet norden - det var jo før EU eller EF - tilbage i min barndom og ungdom i 50erne og 60erne ---- men det blev aldrig til noget


  • #11   25. jun 2016 Britta.

    Du tænker nok på Nordek, der skulle have været et nordisk fællesskab.


  • #12   25. jun 2016 Ja det lyder rigtigt. Her står noget om det:
    Nordek var planelagt som et nordisk fællesmarked, der skulle være et alternativ til det Europæiske Fællesskab (nu Den Europæiske Union). Det vigtigste element i Nordek var en toldunion, men der var i udkastet til traktat også bestemmelser om fælles institutioner og samarbejde om ulandsbistand, industriproduktion, energi, landbrug og fiskeri. Nordek blev lanceret 1968 af den danske statsminister Hilmar Baunsgaard.

    I november 1970 blev et traktatforslag om organisationen af det Nordiske råd godkendt, men kort efter valgte Finland, at forlade samarbejdet, fordi dets regering havde fået signaler fra Sovjetunionen om, at dens regering var imod de nordiske planer. Danmark, Norge og Sverige forsøgte i stedet at skabe Skandek, men også dette forsøg mislykkedes.

    https://da.wikipedia.org/wiki/Nordek



Kommentér på:
Britania

Annonce