{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

idc
idc
Tilmeldt:
27. feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 389

Kan ikke stå op om morgenen.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er i en lidt dårlig døgnrytme lige pt.. det skyldes at jeg har et arbejde, hvor jeg nogengange først har fri kl. 24, også nogengange på hverdage, nå men nok om det. Problemet er, at jeg har svært ved at stå op, når jeg endelig er faldet i søvn. Idag fx. ville jeg tage en eftermdidagslur på 2 timer fordi jeg var træt da jeg kom hjem fra skole. Jeg lagde mig til at sove kl. 14, og havde sat 4 (!) vækkeure til kl. 16, men alligevel lykkedes det mig først at vågne kl. 18:30 da min mor kommer ind og vækker mig..

HVAD SKER DER! Hvordan kan 4 vækkeure indstillet samtidig ikke få mig op? Det er et seriøst problem, da jeg mange gange ikke når i skole til tiden, og nogengange når jeg skal på arbejde om morgnen, stiller jeg min computer til at spille en sang på højeste volume med en højttalere på natbordet, fordi det er den eneste måde jeg altid kan vågne på, men det er en uholdbar løsning, fordi min computer skal være tændt hele natten + jeg vækker hele huset.

Jeg HAR prøvet Ginseng, vitaminpiller og alt det andet crap der skulle give ekstra energi, men uden held

Gode idéer modtages gerne, og hvis i har nogle spørgsmål er i velkomne til at spørge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke stå op om morgenen..
  • #1   7. jan 2009 overvejet at skære ned på arbejde ?

  • #2   7. jan 2009 Du må sgu ikk lade dit arbejde ødelægge dit liv, så hellere finde et andet arbejde, har selv haft en døgnrytme der gik på at gå i seng kl. 6-7 og op igen kl. 14-15 stykker, det kræver man dropper det man gør som får en til at gå så sent i seng og tvinge sigselv i seng tidligt, om du kan sove eller ej så gør det.

  • #3   7. jan 2009 Det har jeg gjort.. har max 1 aftenvagt pr. uge, men det er stadig svært, for pga. min skolegang er det næsten det eneste tidspunkt jeg kan arbejde på

  • #4   7. jan 2009 så skulle du måske , rigtigt nok , finde dig et andet arbejde som passer bedre ind i din døgnrytme, ellers bliver det da kun værre :s

  • #5   7. jan 2009 BaBoom's Cykel - Det er heller ikke kun arbejdet, det kan være mange ting. Jeg er meget spontan, så jeg kan finde på lige pludselig at ville et eller andet, og så skal det bare ske lige nu er her. Fx. nu kan jeg ikke sove, på trods af at jeg skal i skole imorgen kl. 8, og selvom jeg lagde mig ville jeg ikke falde i søvn

  • #6   7. jan 2009 Det er jo også ens krop der gør en slags oprør! Naturen er jo, at man sover om natten, når det er mørkt og man når til de sene timer, og står op til et angivet tidspunkt, og primært er vågen i morgentimerne.

    Når ens døgnrytme er blevet lavet om, (er faktisk i noget alla det samme) så vender man jo det hele på hovedet, og det er simpelthen bare imod naturen og ens cyklus går fuldstændig i kluder - bare se på natarbejdere på f.eks. en fabrik! Man bliver generelt ca. 40% mindre af tiden på arbejdsmarkedet, end folk med alm. dagjobs - simpelthen fordi kroppen såvel som hovedet ikke designet til at værre på sit højeste om natten !

    Evt. skift arbejde, og som cykel siger, TVING dig iseng, og selvom du ikke kan sove, så bliv liggene ! Er næsten overbevist det før eller siden iløbet af natten skal lykkes dig at falde isøvn. Når først du har fået rettet din døgnrytme lidt op, vil du sikkert også opdage at du får lettere ved at stå op - og husk nu at gå iseng på et fornuftigt tidspunkt !!



  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #7   7. jan 2009 Her er løsningen på alle dine problemer:

    http://www.gadgets.dk/sonic-bomb-alarm-clock.html

    Og det virker ! - Det skal jeg så ellers fanemde lige love for!


  • #8   7. jan 2009 Gå til lægen og forklar dit problem!! Jeg har det nøjagtigt samme problem med at komme i seng i god tid og kommer dermed op i løbet af eftermiddagen! :-S (Jeg har fx ikke sovet endnu!!)
    Da det var allerværst fik jeg nogle rigtig effektive sovepiller af min læge, så jeg ku' få en mere normal døgnrytme - overvej det smiley
    -Sine


  • #9   7. jan 2009 Du skulle indlægges med et brækket ben.. Så skal du nok få sovet.. Det lover jeg dig for.. Jeg lå på sygehuset i 14 dage fra efterårsferien 07 og to uger frem.. De to uger der prøvede de at servere det mest elendige mad for mig som der kunne serveres.. Jeg var kun på toilet for at tisse og vaske mig.. Det var det.. Kunne ikk andet.. Og så sov jeg hele tiden pånær når jeg skulle have lidt at spise.. Som blev meget begrænset fordi jeg ikk kunne komme af med noget.. Men der kan man få lov at sove.. Og jeg er egentlig glad for den tur jeg fik der.. Fordi jeg følte mig helt frisk bag efter og kunne stå op om morgenen uden problemer efter jeg havde været indlagt..

Kommentér på:
Kan ikke stå op om morgenen..

Annonce