{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
273 visninger | Oprettet:

Arla påstår at ville gøre danskerne sundere! {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/har-du-lagt-maerke-til-det-arla-bekraefter-piskefloede-aendring/10178106

Arla har nedsat fedtprocenten i piskefløde fra 38 til 36 procent. De begrunder det med at det er 'af hensyn til danskernes sundhed'.

Det var tilfældigt at en person opdagede det, og gjorde opmærksom på det.

Arla lyver!

Det er ikke andet end hensyn til deres egen indtjening. For ellers ville de helt sikkert ha' gjort opmærksom på det.

I det hele taget har mange virksomheder udnyttet coronatiden og inflationstiden til at formindske deres produkter, forhøje priserne, og intet ændret efterfølgende.

Det er ikke i orden!

Har I også lagt mærke til flere almindelige produkter er forblevet formindsket, og de højere priser ikke har ændret sig?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arla påstår at ville gøre danskerne sundere!
  • #1   28. mar Nej, hvor er det frækt, jeg købte en 1/2 piskefløde i tirsdag og brugte den i går til madlavning og skal have resterne i aften, jeg lod ikke mærke til det, og jeg vil ikke købe Arla piskefløde 36%, jeg vil have 38%.

    Føj, Arla smiley

    Og jo, jeg har lagt mærke til, at der ikke mere er 500 gr i pakkerne, men det nye er 400 gr nogle gange kun 350 gr og ja, priserne er ikke blevet mindre af det, tværtimod - men på den måde, spiser vi jo også mindre kød.

    Hvad kan vi gøre ved det ??


  • #2   28. mar Hvad vi kan gøre ved dét er at omtale det hele tiden.

    Fx. før corona kunne man købe 10 ruller toiletpapir for 12 kr. Det steg til 27 kr. Nu 28 kr. Netto.

    Så er der også de pakker med 'karklude', som er blevet helt ubrugelige. For de er blevet 'serviettynde', samt mindre i format.

    Almindelig creme fraiche dressing, hvor der var 400 g er gået til 300 g.

    Smør, ja det kan fås på tilbud i øjeblikket, men ellers bare en pakke smørbar til 28 kr., er alt for meget.

    Det hører ingen steder hjemme! smiley







  • #3   28. mar Jeg er helt enig, Cris. Jeg er også en af dem, som tjekker min bon, der er tit fejl, navnlig når der er tilbud på en vare, kasserne er ikke altid opdateret, og det irriterer mig grænseløst, hvilket jeg også bemærker, men de søde unge mennesker, kan jo ikke gøre for det, men de er jo de nærmeste til at skælde ud på.

  • #4   28. mar Oh ja, Jetset, det glemte jeg lige, omkring bonner. smiley

    Det er nemlig ikke sjældent det sker, men alt for ofte.

    Hvilket undrer mig! Ikke mindst at det altid er i supermarkedet favør.

    Jeg ber' altid om en kvittering, ser den lige igennem, og rigtig mange gange er det forkerte beløb af en vare.

    Det har der også været flere artikler om, hvilket supermarkeder tjener enorme beløb på.










  • #5   28. mar Ja, og da jeg ikke har eksempelvis brug for at få 8,50 tilbage i mønter, kan jeg ikke få dem tilbageført på mit kort, så vil jeg så hellere vælge at få en ekstra vare, selvom det ikke var det, jeg købte.

    Men hvad er problemet med at opdatere kasserne, der bliver heller ikke sagt undskyld smiley


  • #6   28. mar Eftersom alt forgår digitalt, så bør kasserne være opdateret.

    Nogle butikker har, hvis de har for meget af en ting selv tilbud, og så går det lidt galt.

    Men når det er varer man har i en tilbudsavis, som jo er lavet lang tid i forvejen, og styret digitalt, så er det ikke godt.

    Jeg tror jeg er oppe på 60 % hvor prisen er forkert.



  • #7   28. mar Ja, jeg har ikke lige styr på procentsatsen, men det er tit, så tit er jeg er begyndt at spørge, om jeg har fået det hele til tilbudspris, det er hamrende irriterende, så sidder de der er tjekker på skærmen, så de bliver pukkelrygget af det smiley

  • #8   28. mar Generalt er alle rent faktisk søde.

    Men uh, hvor var jeg irriteret på en, dog jeg aldrig sagde noget. Jeg handler altid tidligt om dagen. Men hende hér gik mig på. '

    Jeg må jo nok ikke sige dette, for jeg er ganske ligeglad hvor man kommer fra, bare man er høflig og venlig.

    Hun var neger, og ganske enkel tydeligt ikke ønskede at være der. Hun havde intet ansigtsudtryk, virkede totalt ligeglad med alt. Hun lå med armene og hovedet hvilende ofte og sov ved kassen. Det var som om at man var en pestilens at skulle betale for varer.

    Hun er der ikke mere, men sikkert en som jobcentret har sent ud.









  • #9   28. mar Jeg har lagt mærke til en test om smør, hvor LURPAK som var klart dyrest med ca. 25 kr p/p var dårligst i testen, og det passer vel godt ind i tanken at Dansk skal være bedst
    Arla er der kun for at tjene penge, de har lige byggede et kæmpe ny fabrik in Esbjerg og nu skal penge skovles ind til de landmænd som ejer Arla.

    Jeg tror ikke der kommer en retssag fordi Arla justerer med 2% løgn


  • #10   29. mar Jetset

    Det med kødet har jeg også lagt mærke til:-(
    Kan da godt være de sænker prisen, men samtidig sænker de pakkens indhold.

    Frækt !


    Havde hellere ik set det med flødens %


  • #11   30. mar Helt enig, indholdet i næsten alle dagligvarer er blevet mindre undtagen prisen.
    Desværre kan man jo ikke stoppe med at bruge dagligvarer fordi alle butikkerne har næsten samme priser.
    Hvad angår bonén holder jeg altid øje med lystavlen på kassen og desuden har jeg forinden regnet ud hvor meget det bliver +/- et par kroner smiley


  • #13   3. apr Ikke mere fløde fra Arla smiley

  • #14   3. apr Og nu heller ikke mere fløde fra Coop, de har også sat deres fløde ned til 36%, uden at markedsføre denne ændring, det er tyveri smiley

    Så det blev til Änglamark til de kendte 38% smiley


  • #15   4. apr Ja, alle bør være med til at 'straffe' de store virksomheder, der på alle listige måder forsøger at snyde sig til stor fortjeneste.

  • #16   11. apr Arla, Coop + flere andre mejerier følger efter Arla, det er åbenbart tilladt, ingen behøver at markedsføre det, synes ikke det er OK.

Kommentér på:
Arla påstår at ville gøre danskerne sundere!

Annonce