{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
125 visninger | Oprettet:

Alene eet hospital har patienter aflyst 4.400 patienter aflyst operation {{forumTopicSubject}}

4.400 patienter aflyste sidste år deres operation på Nordsjællands Hospital
AF
Julie Billeskov Wilkens
Flere og flere patienter på Nordsjællands Hospital i Hillerød melder afbud til deres operationer - og ofte så sent, at tiden ikke kan gives videre.

Sidste år blev lidt mere end 4.400 tider aflyst. Det er en stigning på 40 procent siden 2019.

Derfor sætter Nordsjællands Hospital nu fokus på at snakke med patienterne, fortæller hospitalsdirektør Bente Ourø Rørth.

- Vi vil gerne have, at patienter, der fortryder deres operationstider, giver os besked i så god tid som muligt. Gerne 14 dage før, siger hun.

Omkring en fjerdedel af de aflyste tider på hospitalet skete to dage eller kortere før operationen. jvf. Dr.dk


Det er simpelthen ikke i orden at så mange patienter aflyser operation i sidste øjeblik eller bare ikke møder op. Det er 12 operationer om dagen der går til spilde!

Tænk hvad det koster. Forberedelser, bemanding osv.

Det er tarveligt, hensynsløst, for der er sjældent en god og valid undskyldning for det.

Slet ikke når vores sundhedssystem er i bund. Mon ikke også at det gælder samtlige hospitaler der står over for samme problem?

Hvad mener I

Hvad kan man gøre, kræve betalingsgebyr for udeblivelse, for sent afmelding eller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene eet hospital har patienter aflyst 4.400 patienter aflyst operation
  • #1   27. mar Cris.

    Jeg giver dig ret ind at udeblivelse fra en planlagt operation, eller undersøgelse skal straffes hård.

    Personalet er til stede ifølge deres vagtplan, vi betaler og det er bare for nemt at melde afbud på planlagt behandling eller operationer.


    Kommer jeg for sent, eller glemmer afbud til min øjelæge koster det kassen, 550 kr, og det synes jeg er i orden.





  • #2   27. mar Helt enig JoJo

    Man må vel også gå ud fra at en operation er vigtig, for man har jo altid selv muligheden for at afvise når det kommer på tale.

    Man kan naturligvis ikke forudse, hvis man bliver syg få dage inden, for så kan man alligevel ikke opereres. Eller at man er blevet indlagt anetsteds af noget andet.

    Men bare at ignorere, eller sige 'det har jeg ikke lige tid til den dag', eller jeg skal på ferie. Det dur ikke.

    Man får altid en tid et godt stykke i forvejen alt efter hvad der er man skal opereres.

    Det er rigtig tarveligt, for det er alt for mange.







  • #3   28. mar Ja, de offentlige hospitaler skal også kræve et tårnhøjt afmeldelsesgebyr, med mindre, der kan bevises en god grund, eksempelvis ny sygdom. Alle private klinikker/hospitaler kræver afmeldelsesgebyr.

    Alt andet synes jeg også er tarveligt også overfor ens medpatienter.


Kommentér på:
Alene eet hospital har patienter aflyst 4.400 patienter aflyst operation

Annonce