{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Endnu en virksomhed jaget ud af Danmark {{forumTopicSubject}}

LM Wind Power planlægger at lukke to produktionsenheder i Lunderskov. Det kan koste 200 medarbejdere jobbet.

Dog beholder de udvikling i Lunderskov for så kan man jo kalde det dansk produkt selvom det er produceret i Polen.

Jeg kan ikke fordrage Trump, men en ting kan man sige om ham, han prøver ihærdigt at beholde virksomheder i USA. Det er så åbenbart ikke det billede af Danmark, hvor virksomheder flygter i stribevis, væk fra høje lønninger, skat, osv....Selv om det er forbistret - så ville jeg gøre det samme hvis jeg havde en virksomhed.

Det som er helt horribelt og uforståeligt er at nogle virksomheder render ind i smålighed hos kommuner hvor de stor stil sylter udvidelse af en virksomhed - Hvor en virksomhed i Nr. Åby simpelthen lukkede og lagde sin produktion i Polen - er det nu man skal klappe af danske politikere som sidder med deres milimeterstok og finder at virksomheden ikke kan udvides pga. at den er 1 mm uden for industriområdet.?

Så forstår jeg godt de siger: Fåååårk jer, vi fyre bare alle her i den lille kommune og så må i jo se hvor i vil skaffe tabet fra - vi skal nok sende et takkekort fra Polen som stiller gratis grund til rådighed og tilskud til bygninger for at få en produktion.

Imens man så tosser rundt i kommunen så skal man lige bruge en masse penge på ligegyldigheder som så koster at de gamle i kommunen ikke mere får gratis tøjvask.

Man laver en masse tiltag for at af bureaukratiserer Danmark, men i realiteten gør man det modsatte. Det er som om at hvergang man laver tiltag i Danmark så går der lort i det.

Det som piner mig mest er at Danmark indenfor IT ligger på linje med Elfenbenkysten og flere andre Afrikanske lande - det er edder mamne noget af en pinlig rekord.

Nogle IT firmaer lægger deres produktion i Indien hvor de har freelancere, andre prøver stadig at lade danskere lave store komplekse systemer som går i sort i næsten 75% af tilfældende. Jeg som har arbejdet som programmør i PHP,ASP, Delphi, Turbo Pascal, lavede også mange fejl - det er umuligt andet - problemet er at der ikke er tilstrækkelig test af systemer for at luse ud i fejl.

Det største program jeg nogen sinde har lavet var mit vinlager program som bestod af en masse moduler og ca. 1 mill linjer. Programmet var opdelt i Standard, Interprise, Pro - med min egen programmerede database som var BDE uafhængig.

Og jo der var mange dumheder i programmet som blev luset ud af beta testere - Som betyder det ikke er på markedet i testperioden. I Danmark kaster man bare det hele ud og slår korses tegn og håber det bedste. Ikke noget med at man lader det køre simultant med det gamle system.

Jeg kan huske et årti med den ene skandale efter den anden - skrottede systemer til milliarder - så er det fandme ikke noget at sige til vi er på linje med Afrika indenfor IT. For helvede tag jer sammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en virksomhed jaget ud af Danmark
  • #1   25. feb 2020 En i familien, der er software udvikler (ingeniør), siger, at det er et problem, når ingeniørerne ikke formår at tale/forstå slutbrugerne til deres programmer.

    Skrækeksempler er de ingeniører, der kommer med de absolutte topkarakterer fra deres uddannelser, men som ikke evner at omsætte al deres viden til noget som helst praktisk anvendeligt produkt.


  • #2   25. feb 2020 Busmann

    Du ramte lige nøgle ordet som netop er det største problem..

    //citat
    problem, når ingeniørerne ikke formår at tale/forstå slutbrugerne til deres programmer.
    //citat slut

    Problemet er at det slet ikke skal være programmører der laver manualer, for de er skrevet på et niveau hvor mange slutbrugere står af.

    FAQ

    Er en hjælp til opståede problemer og løsninger som desværre bliver lavet af programmører fra Feedback fra slutbrugere. Til tider ubrugeligt.

    et sjovt eksempel jeg oplevede med TDC..

    Her stod der at hvis ens internet forbindelse ikke virker så kan man henvende sig på denne hjemmeside www.tdc/support.dk - så er det man tænker at hvem i helvede kunne finde på at skrive noget så ubegavet?


  • #3   26. feb 2020 Polysl bort set fra at jeg syntes at firmaer store som små skal betale skat i Danmark er jeg helt enig i din tale for jeg høre også om millimeterdemokrati der gør det svært at arbejde eller på anden måde få gang i butikkerne og ja lige der gør Trump en forskel i USA smiley

  • #4   26. feb 2020 Det skal du nu ikke være så urolig for Polysl, se bare her på Fyn, hvor mange nye virksomheder der popper op med robot teknologi, mon du er klar over, hvor mange underleverandører det følger med sig ?
    Alene den virksomhed som jeg arbejder på, har det ført til ekstra medarbejdere, og vi fremstiller kun enkeltdele.
    Yderligere kan jeg fortælle at "vores" virksomhed også har haft en produktions virksomhed i Kina samt har haft leverandører i Polen.
    Det hele er trukket hjem til Danmark igen, for trods billige lønninger, har kvaliteten af produkterne været yderst ringe.
    Danmark vil overleve på kvalitet og nye produkter, her i Danmark er vi førende indenfor man mange kvalitetsting.
    Velux vinduer har også tidligere haft flyttet en stor del af deres produktion til Polen, også de har flyttet det hele tilbage til Danmark.
    Og jeg er sikker på, at der de kommende år vil komme flere produktions virksomheder tilbage, som måske godt nok ikke vil komme op på det samme niveau hvad arbejdere angår, da teknologien med robotter allerede har taget sit indtog.


  • #5   27. feb 2020 Å.R

    Jeg er som sådan ligeglad, men det er alvorligt for en lille kommune hvor omtalte virksomhed lukkede pga. smålighed fra politikere.



  • #6   27. feb 2020 Polysl
    Vi kan tage et eksempel, f.eks en ISO 900 godkendelse - Fremstiller en virksomhed med ISO 9000 godkendelse et produkt, nytter det jo ikke noget, at firmaet får dele fra f.eks Polen - Ofte bliver delene godkendt i Polen, problemet er bare at når der er gået et stykke tid, falder kvaliteten af de produkter som laves derude for at tjene flere penge - i f.eks plastdele puttes regenereret materiale i grund plasten, eller andre fyldstoffer.
    Så bliver det rigtigt dyrt for den Danske virksomhed, at genoprette tilliden til de virksomheder som modtager (køber) produktet - samtidig vil det koste blod sved og tårer + mange penge, at komme tilbage på sporet.


  • #7   27. feb 2020 Smålighed fra politikerne ??? - De fleste små kommuner er pressede ad helvede til og mangler penge til alt muligt andet - følger du slet ikke med ?


  • #8   27. feb 2020 Godnat - Arbejdet kalder om små 7 timer !

  • #9   27. feb 2020 Å.R #7

    Her er tale om en kommune som slet ikke skal have penge op af lommen, faktisk får de penge ned i lommen, ved at godkende en udvidelse med flere medarbejdere.


Kommentér på:
Endnu en virksomhed jaget ud af Danmark

Annonce