{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
179 visninger | Oprettet:

Er det egentlig en menneskeret at have skæg? {{forumTopicSubject}}

https://jyllands-posten.dk/protected/premium/international/ECE10022295/paa-onsdag-overtager-danmark-formandskabet-for-europaraadet

Udenrigsminister Anders Samuelsen (LA) fik spørgsmålet, få timer efter at Dansk Folkeparti før weekenden opgav sit forslag om forbud mod skæg på læger. Og han fik det, fordi han på onsdag som Danmarks repræsentant overtager hvervet som formand for Europarådets ministerkomité.

Jeg synes faktisk, det er et svært spørgsmål, om det er en menneskeret at have skæg.

For min skyld, det må folk da selv om, om de vil have skæg eller ej, jeg personlig bryder mig overhovedet ikke om skæg i nogen som helst form.

Hvad mener du, er det en menneskeret at have skæg?

Kommentarer på:  Er det egentlig en menneskeret at have skæg?
  • #1   12. nov Ja, ellers må vi jo undvære. Mænd.

Men nogle steder burde det være en selvfølge, at have regler som er tilknyttet ansættelsen.

• #2   12. nov Nu går man meget op i at alle skal have korte ærmer af hensyn til hygiejnen, men et stort skæg kan jeg ikke se hvorfor der ikke er regler imod det.

Hvor ved vi fra at skægget ikke indeholder bakterier?

Jeg vil nødig tilses af en læge der skal se et stort åben sår hvor der muligvis kan drysse et eller andet ned i såret.

• #3   12. nov Jeg havde et sort overskæg i mange år, men da det begyndte at blive gråt, droppede jeg det.
    Om der skal være forbud mod skæg, må vel afhænge af hvad man arbejder med.

• #4   12. nov #2
    Skæg indeholder bakterier. Der er bakterier over alt. Faktisk kan vi ikke leve uden bakterier.

• #5   12. nov Nej skæg skal ikke være en menneskeret, men der skal fandme være større grund til forbyde det, end at genere muslimske mænd med kæmpe grimt skæg.

• #6   12. nov Jeg synes skæg kan være ganske nydeligt, hvis det er velplejet og dufter godt Jeg synes, det er en menneskeret at have skæg, det må mænd da selvom, der er vel heller ikke nogen, der skal diktere kvinders hovedhår, men der kan være nogle erhverv, hvor et stort vildskæg ikke er passende, ligesom det heller ikke kan være passende med et langt udslået hår for kvinders vedkommende.

Bakterier, det har vi over alt også i hovedhåret, hænder, negle, bare arme osv., så dem kan vi ikke undgå med mindre vi skal være pakket så meget ind, som de er på operationsstuerne.

• #7   12. nov <>>For mange år siden fandt man ud af hvorfor der var så stor dødelighed når de fødte -

Manglende vask af hænder var årsagen.

Og ja vi kan ikke leve uden vores egne bakterier - men ens egne er ikke altid godt for andre.

• #8   12. nov Det var før hygiejnehandskernes tid og hånddesinfektion m/glycerol. Men jeg synes også om skægstubber, det er maskulint. Og så skal I ikke være kede af gråt skæg, det kan faktisk godt være flot

• #9   12. nov Jetset

Nu er der mange eksempler på dårlig hygiejne hvor patienter er blevet smittet med alskens ting og vi taler om nyere tid - faktisk var det/er farligt at komme på hospitalet.

Prøv at google "smittet på hospital"

850 tilfælde på Aalborg sygehus...føj for den lede,,,

• #10   12. nov Ja, sådan har det altid været, vi bliver død syge af at være indlagt. Men tilbage til skægget - det er in for den yngre generation at have skæg, jeg tror, det er en markering for mænd og et maskulint træk, nu hvor de skal på barselsorlov og bliver pisket rundt med en støvsuger og drukner i bleer og sutteflasker, for de kan jo ikke amme, i hvert fald mig bekendt

Udover over skæg, synes jeg de skulle træde lidt mere i karakter, den der udligning af kønnene er for meget, jeg mangler noget mere argentinsk tango

Og så lige det her, det er det værste vrøvl, jeg længe har læst, tro ikke på den kvinde:

tps:// www.mx.dk/nyheder/global/story/22761062

• #11   12. nov At det kan hæmme rynker er ny for mig, for det har noget med alder at elasticiteten i huden aftager med alder.- Det har ikke en skid med at hvis kvinder barbere sig i ansigtet at så kommer rynkerne senere.

Typisk ekspert vrøvl.

• #12   12. nov Ja, det har intet med barbering at gøre, det handler om M/K's hormonsammensætning, den er forskellig, og så er jeg vild med rynker, det giver et ansigt karakter uanset om du er M eller K.

Og når hår/skæg bliver barberet, så vokser håret ud som en 4-kant, bliver håret derimod vokset, så vokser håret ud som en tynd spids, dejligt blødt, ikke noget der kradser

• #13   12. nov Ja, jeg kunne nu godt undvære mine rynker.

• #14   12. nov Jamen, meget kan der gøres i dag, med en hel masse. Det skal virkelig være storslemt, før jeg vil gøre noget. Der er ingen karakter over et porcelæn ansigt, min mening og ham her er et godt eksempel på karaktertræk af de personlige

• #15   12. nov Ja ja, han er jo stadigvæk første elsker, men han instruerer jo også selv sine film.

• #16   12. nov Ja, men jeg tror nu ikke, han også instruerer hans rynker. Og så synes jeg ikke, du har så mange

Prøv lige at se til de kendte modne, når de får lavet og fjernet både det ene og andet, jeg synes meget falder til den forkerte side, vi kan jo tydeligt se, der er en masse plastic, så vil jeg altså hellere have mine rynker

• #17   12. nov En der holder sig godt er Jane Fonda, jeg gider ikke google et billede, vi ved jo begge hvordan hun ser ud.

Jeg har aldrig brudt mig om Dolly Parton, hverken hendes musik eller udseende, hun er i mine øjne vulgær.

• #18   12. nov Ja, jeg synes også Jane Fonda ser godt ud. Men som tiden går, så bliver vi mere personlige, jeg synes eksempelvis, at alle unge piger ligner hinanden, der er ikke meget personlighed der, gælder også de unge mænd, men hos modne af begge køn er det noget andet, der er ikke nogen der ligner mig

Dolly Parton bryder jeg mig heller ikke om, men typisk Candyfloss og amerikansk, hvor alt er i plastic.

• #19   12. nov Jeg elsker min egen personlighed - har fået skæg eller prøver for jeg har altid været tyndskægget - men hvis det bliver langt nok så er grå godt nok

• #20   12. nov Hærværk
    Han her har ikke brugt sin formue på rynkecreme.
    Keith Richards - The Rolling Stones - født december 1943

• #21   12. nov Holda op, Nasty, han har levet livet på den "sjove" måde, tyk rynket læderhud og ledegigt, men han har det sikkert sjovt alligevel, hvis ikke han er død

Kommentér på:
Er det egentlig en menneskeret at have skæg?