{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
354 visninger | Oprettet:

praktik {{forumTopicSubject}}

Hvor sender man en alkoholiker i Odense i praktik - jo med den ringe intelligens Odense besidder hos nogle sagsbehandler så er det da nærliggende at få en praktik plads hos Corner som er et værtshus - så kan han fandme lære det kan han.

Det kaldes udviklingsforløb - nå?? skal man begynde at udvikle alkoholisme hos en som er det? Er det muligt at nakke ham mere og sende ham i graven - ?

//citat fra kommunen

Jeg vil ikke kommentere den konkrete sag, men kun sige, at praktikken er sket i samarbejde med borgeren,

//citat slut

//citat fra borgen

Jan Evers gav udtryk over for sin sagsbehandler om, at han ikke ønskede at skulle i praktik et sted, hvor der serveres alkohol

//citat slut

Men hjernerne er så i Odense kommune hvor borgers ønsker rager dem en papskid. Du skal i praktik basta og samtidigt siger man at han skal stoppe med at drikke. Jeg er paf over at man kan være så dum som sagsbehandler når man kigger på at manden er alkoholiker og så sende ham på et værtshus i praktik.

//citat kommunen efterfølgende

- Det giver ingen mening at sende borgere ud i praktik, som de bliver syge af. Det gælder i denne sag og alle andre sager.
//citat slut

så kommer guld spørgsmålet: hvorfor gør man det så alligevel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  praktik
  • #4   23. maj 2017 Ja, det er hovedrystende, hvis det ellers er sandt, de skulle sende ham i AA i stedet, der ville han nok være fantastisk, men de tager måske ikke imod praktikanter.

  • #5   23. maj 2017 jetset

    jo det er rigtigt for det har lige været oppe her nu i lokal nyhederne med en masse udenom snak om at de servicere 20.000 så der kan ske fejl. Æh??? det er da den mest lamme undskyldning da borgeren sidder og siger han er alkoholiker men tørlagt - den oplysning skal så videre til andre af de dumme pære som sidder på deres dumme røv og laver lort - kommunen laver en plan hvor både det sundhedsmæssige og evt. laster skrives så ud fra det bestemme en arbejdsprøvning. Det er fandme ikke raketvidenskab.


  • #6   23. maj 2017 Der må da være en bunke læserbreve om den sagsbehandling og nogle må da forklare sig, men det kan være, han selv har ytret ønske om en praktikplads på en bodega smiley

  • #7   23. maj 2017 Jetset

    I indslaget giver han selv mening om at det er vanvid at sende alkoholikere til prøvning på et værtshus. Han har også fået det indført i sin journal at han ikke ønsker at have prøvning hvor der serveres alkohol. Det kan da ikke være mere klart.


  • #8   23. maj 2017 Nej, så må de lytter, jeg kan da godt forstå ham, han har nok også været på nok værtshus og hørt på mere eller mindre dumme fulderikker smiley

  • #9   23. maj 2017 Jetset

    Jeg undgår konsekvens værtshus fordi al den tågesnak, det er ulideligt at hørte på båtnakker. Så hellere en god cafe/bar som huser et helt andet klientel.


  • #10   24. maj 2017 Ja Polysl systemet er helt væk smiley

  • #11   25. maj 2017 Problemet med systemet er, at der er for mange "kokke" og en slår en streg og en anden en skid, det er så bureaukratisk, at det er til at brække sig over, og så er det forøvrigt også meget kostbart smiley smiley smiley

  • #12   25. maj 2017 Problemet med systemet at ingen har en fast kontaktperson i det kommunale, de kastet rundt til nye sagsbehandlere når deres betegnelse ændres, Feks, fra sygedagpenge til udrednings forløb - arbejdsprøvning.

    I min verden som står for planlægning og programmering finder man fejl og det er i orden at begå fejl - men det er ikke i orden ikke at løse problemer, at indse her er et problem. Det er som det kommunale system flytter aber hele tiden og vasker fingre hele tiden. Og det er uforståeligt da man i det system må have en chef som er ansvarlig for at ansvaret ryger hen til den som fejler og hurtigt for det rettet. Det kræver ikke ret meget uddannelse bare sund fornuft og sige ok det var min fejl og så tager vi den derfra.


  • #13   29. maj 2017 Sådan har det ikke været altid, men nu er det for farligt, at have de samme borgere hver gang, de kan se sig ond på en, så derfor har de mange forskellige, det er ikke nogen god udvikling smiley

Kommentér på:
praktik

Annonce