{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Danmark er et rigt land {{forumTopicSubject}}

Danmark er et rigt land fordi man bruger den omvendte Robin Hood metode, tag for de fattige og giv til de rige.

Hvad siger politikerne:

Støjberg:Man kan sagtens finde en anden bolig hvis man rammes af kontanthjælp loftet.

Hvor er alle de billige boliger henne?

Jo man kan rejse op til Jylland og finde nogle ruiner at bo i, de er billige - problemet er så at der ikke er noget arbejde, For alt er efterhånden lukket ned med skole sammenlægninger som betyder at ressource stærke søger væk fra de by samfund.

Mai Mercado (K) Siger:

Man kan bare spare op.

//citat fra avisen.dk (Elias Storm)

Hvis lav overførselsindkomst automatisk resulterer i at man finder arbejde, hvorfor er arbejdsløsheden så højere i fx USA, hvor overførselsindkomsterne er meget lavere?

//citat slut

Hvor findes alle de lavt lønnede jobs henne?

Når der bliver opslået en stilling som kasse medarbejder så kommer der mere end 700 ansøgere.

Hjemløse ryger på integrations ydelse - betyder det så at pæredanskere skal på dansk kursus og tage danskheds prøven?

Jeg er helt med på der skal være konsekvens i samfundet hvis en ledig ikke vil følge op på en vej til jobs - men jeg er sikker på at der er ret mange som gerne vil, men kommuner er bare ikke gode nok til koordinering eller sender ledige i et nytteløst forløb fra en privat udbyder - det er som om man ikke gider de ledige og bare skal have dem placeret et eller andet sted. De må da kunne indse at jo længere en ledig ikke er i arbejde så falder deres kompetencer.

Med hensyn til bistand så ligger Danmark nr1 -

Med hensyn til kontanthjælp loft så ligger Danmark nr 2.

Bruger ledige så ikke bare deres penge forkert?

En mor med 2 børn får før skat omkring 20.000 i alt når diverse er medregnet. 240.000 før skat om året. - hvorfor kan de ikke få det til at hænge sammen økonomisk?

I kan bare flytte siges der fra borgen og finde en billig bolig, jo men nu er der det sociale aspekt som at skulle fraflytte ikke bare bolig men også hele det sociale spektrum. Ny skole, børnehave, vuggestue osv.....og så har vi lige indskuddet. Kommuners behandlings tid kan være op til 5 uger og så er det svært at få det timet hvis man lige har fundet en billig bolig - så er sandsynligheden stor at lejligheden ryger til en anden.

Jo vi danskere er de mest lykkelige i verden..



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danmark er et rigt land
  • #1   3. dec 2016 Ja der er så mange skævheder at man tager sig til hovedet.
    For mange politikere er det ikke idealismen der driver dem frem, men deres grådighed.
    I Danmark er det ikke vælgerne der bestemmer hvordan livet skal fungere, for selv om de har stemt på et parti, udfra den politik dette fører, ja så ser man undervejs at politikerne laver rokader og handler hen over hovedet på vælgerne.

    De kan også finde på at skifte parti, og det er sådan set et forrædderi over for dem der har stemt på dem.

    I går hørt i radioen, et firma der fremstiller sundt slik, flytter nu deres produktion til Tyskland, de kan nemlig ikke konkurrere med udenlandske firmaer, pga. skatten. Ved at gøre dette, altså flytte, kan de spare 4 millioner om året. Igen arbejdspladser der tages fra danskerne. Idioti eller hvad.


  • #2   3. dec 2016 Super gode pointer kisser og polysl.

    Især der hvor det kan betale sig at arbejde feks i USA. Mærkeligt der stadig er arbejdsløse tilbage. De ville da bestemt få flere penge ud af det, hvis de gad arbejde. Arbejdsløse er squ da underlige ulogiske.
    Ironi kan forekomme


  • #3   3. dec 2016 For at få arbejdspladser skal man gøre det nemmere for arbejdspladser, mindre bureaukratisk, lempelser - et eksempel for flere år siden, en virksomhed voksede sig for stor indenfor erhvervs området og en udvidelse kunne kun ske ved at overskride den grænse med få meter - men nej de var ikke til at stikke i den kommune. Regler er regler selvom der var plads til 50 nye arbejdspladser eller flere.

    Man ejede nabogrunden men den lå i byzonen hvor der var et hus som husede ejeren af virksomheden.

    Efter en del ping pong med kommunen valgte virksomheden at flytte produktionen til Polen for det ville være for dyrt at etablere sig et andet sted i Danmark. Flot gået dumme kommune i har lige mistet 200 arbejdspladser pga. 2meter-.

    Så hvis alle kommuner er så stramme så kan man se langt efter virksomheder i Danmark.

    et meget stort eksempel:

    Smith & Co køber Everton Cykler, og etablere sig i Nr. Åby men på grund af mange problemer med kommunen så vælger man at lukke - igen en lille kommune som mister en stor virksomhed. kildemose cykler køber Smith & Co samt Everton og flytter hele produktionen til Østen men beholder design afdelingen så man kan beholde "Dansk Design"

    Skal vi lige i den omgang snakke om landbrug?

    By og landzoner er i mange år smeltet sammen til gene for nybyggeri og den efterfølgende lugt gener. Der klages og bondemanden må så bruge en masse penge som han ikke har på at begrænse lugt generne. Man begyndte også at begrænse brugen af Gylle så man ikke måtte sprede det Lørdag og Søndag og mindst 200 m fra by zone.

    Nu kommer det jo ikke bag på nogen at Gylle lugter og folk vil gerne land idyllen men ikke generne. Det kan give en del problemer da flere marker ligger meget tæt på nybyggeri og dermed ikke kan sprede Gylle på stort set hele marken op til bebyggelsen.

    Bondemanden var der først i området men på grund af følsomme menneskers lugte sans og at kommunen ikke har lavet et bælte som er 200 m fra markerne så er det bondemandens problem. Helt ærligt hvor dum må en kommune være?


  • #4   3. dec 2016 Det er den omvendte verden....

    Jeg har aldrig kunnet blive fri for at arbejde, bedst som jeg troede at nu skulle jeg sove længe de næste 2-3 år, så ringede telefonen, og så var jeg i arbejde igen.... Selv i dag hvor jeg har trukket mig tilbage, har jeg en lille sidegeschæft på et apotek, fordi jeg er den eneste der kan finde ud af at opdatere på apotekets robot, udover ROWA´s eksperter naturligvis. - Så når der skal laves Robot lager/differencer, omlagring, hyldescanning, flyttes fra lok. 40 til 100 og tilbage, bliver jeg ringet op af apotekeren.... Så tjener jeg lige kassen på 4 timers arbejde, ca. hver 14 dag.


  • #5   3. dec 2016 Et job er lige tikket ind som system ansvarlig i en Københavns forlystelse. Men nu er det jo også mit system jeg har lavet. Kassesystem - vinkælder, bestilling, møder med diverse ind og udland.

    Nix gider ikke mere stikket er trukket - for fanden bare det var for 5 år siden så havde jeg sagt ja....fed dyt god løn selvstyrende hverdag.

    Markgreven

    Jeg er sikker på du nyder de 4 timer til fulde, jeg kunne ikke tænke mig en pension alder hvor man ikke er en del af samfundet. Det bliver for kedeligt for der er grænser for at gide spille golf selv om jeg elsker det - møg dårlig men kigger mere på det sociale og så får vi jo en lille en på græsset. smiley


  • #6   3. dec 2016 Kender godt robotterne, har set dem i funktion på DTU (Robotik) i den spæde start. Spændende.....

  • #7   3. dec 2016 Polysl.

    Dette er en gammel lorte robot fra 2009, en tysker..... Men lidt bedre er det blevet, i starten skulle alle pakninger scannes ind med udløb, det skal de så ikke mere, med mindre de har et dårligere udløb end 3 måneder.
    Den har kun een arm, de nye Rowaer har to.
    De bedste er dog dem hollænderne laver, der tømmer du bare kassen fra grossisten ud på båndet, og så indlagrer den selv.....
    Meeeeen nu må den slide sig selv op, man smider jo ikke bare en robot ud der koster flere millioner.....


  • #9   4. dec 2016 Fin så skal vi have alle tørklæder eksporteret der til

Kommentér på:
Danmark er et rigt land

Annonce