{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Casper L
Casper L
Tilmeldt:
23. okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvad skal jeg gøre? (gymnasieelev) {{forumTopicSubject}}

Jeg er 18 år gammel og går i gymnasiet. De sidste par år af mit liv har dog været rigtig dårlige.

Jeg snakker ikke med mine forældre, da vi er uvenner over nogle ting som vi har været rigtig rigtig længe desværre. Det drejer sig primært om, at de ikke har overskud til at styre en familie, og det derfor er mig som bliver nødt til at handle ind og betale regninger (for mine egne penge fra mit fritidsjob).

I mit hus er der larm, skænderier, en bidsk hund osv, så jeg bryder mig ikke om at være her, og kunne aldrig finde på at tage en kammerat med hjem. Især i weekenderne synes jeg at det er hårdt, så jeg prøver så vidt muligt på ikke at være her.

Det gør, at jeg tit er rigtig ked af det i min hverdag, og holder mig for mig selv, når jeg er i skole. Jeg har også meget fravær, da jeg bliver nødt til at arbejde meget, for at få klaret indkøbene og lignende herhjemme. Alt i alt synes jeg at mit liv er rigtig trist, og langt fra er, hvad en teenagers liv burde være. Jeg har både talt med min skole og kommunen om det, som har haft nogle møder med mine forældre, men alt det har gjort, er at skubbe os længere fra hinanden, og de kigger vist ikke på det længere.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få ændret det hele til det bedre, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre. Nogle gange overvejer jeg at flytte hjemmefra og starte i gymnasiet i den anden ende af landet på en frisk, men jeg ved ikke om det er en god idé.

Hvad synes I, jeg skal gøre?

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre? (gymnasieelev)
  • #2   25. sep 2016 Flyt for Satan... Flyt !

    Jo længere tid du bliver hængende i det dårlige miljø, jo større er risikoen for at du aldrig slipper ud af den sociale arv....

    Er der ikke en god og fornuftig kammerat du evt. kan dele boligudgifter med...?


  • #3   25. sep 2016 Flyt - ellers ender du med en mental sygdom - dine forældre er voksne mennesker og det kan ikke være dit problem at de ikke har overskud til de daglige gøremål.

  • #4   25. sep 2016 Jeg vil også sige du skal flytte. Det vil også sende dem et signal om at du nu har fået nok! De burde have kunnet tage sig sammen få længst og støttet dig mere i det du forsøger at opbygge. Flyt hjemmefra! Det ville være godt for jer alle tror jeg, både dig og dine forældre. Du behøver jo som sådan ikke flytte til den anden ende af landet, men evt. bare et andet sted i nærheden af din uddannelse, så du kunne fortsætte samme sted

  • Casper L
    Casper L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   25. sep 2016 Jeg vil også rigtig gerne flytte, der er bare lidt et problem ved det...

    Hvordan i alverden skal jeg betale det? Jeg kan kun få 3500-4000 pr. måned i SU...

    Der er desværre ingen i min omgangskreds som står og skal flytte ud lige foreløbig, så hænger på boligudgiften selv.


  • #6   25. sep 2016 Hvad med Kollegie ? Det er jo som regel en del billigere.. smiley

  • Casper L
    Casper L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   25. sep 2016 Et kollegie kunne være en mulighed, men jeg har undersøgt det, og der er ikke noget tæt på min uddannelse desværre.

    Det sværeste ved det, er at mine forældre føler at de styrer det hele 100%, og derfor er det bare mig om opdigter problemer for at være på tværs. Det er heller ikke kæmpe problemer vi har, men at jeg fx. skal køre i Rema et par gange hver uge for at bruge alle mine hårdt tjente penge der, det bliver man træt af! Eller at ens mobiltelefon bliver lukket hver gang det er sidst på måneden, og man får diverse inkassoopkald fra mobilselvskabet smiley


  • #9   25. sep 2016 Jeg tror det er meget svært at bo og leve for 4000,- om måneden. Men vil du ikke modtage højere SU hvis du flytter hjemmefra???

  • #10   25. sep 2016 Casper, jeg vil anbefale dig, at bede om en sagsbehandler, du er kun 17, du mistrives med dine forældre, du skal straks bede om en tid, kommunen har pligt til, at du får en anden base smiley

  • Casper L
    Casper L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   25. sep 2016 Jeg har undersøgt det med SU, det maksimale jeg kan få er 4000kr... Desuden kan jeg ikke tjene ret meget, før det bliver modregnet i SU'en, desværre.

    Jeg har allerede været på kommunen hvor jeg fik en sagsbehandler, hun snakkede med mine forældre, men jeg har aldrig hørt fra hende siden, selvom hun både har mit mobil-nr og mailadresse. Jeg ved ikke rigtig, om jeg vil tage kontakt til hende igen, tror lidt at "sagen" er blevet henlagt...


  • #12   26. sep 2016 Casper, du skal selv presse på mht sagsbehandlingen, ellers bliver du glemt desværre, du skal bede om en ny tid, og så må de forklare dig, hvorfor du er blevet glemt og hvorfor de ikke kan hjælpe dig, de er pligtig til at skulle give dig en bolig.

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre? (gymnasieelev)

Annonce