{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

Værste sætning {{forumTopicSubject}}

Den sætning jeg hader mest i verden er:

"Vi gør en forskel"

Kigger man på verden så er jeg i dyb tvivl hvilken forskel man gør, sjovt nok er man begyndt at bruge termen positiv forskel, betyder det så at de gamle forskelle var forkerte?

Jeg er ikke alene i verden om at mene at det er en lorte sætning "vi gør en forskel"

Ja for fanden Irak, Afghanistan, Syrien - ikke en skid har man ændret andet flyttet magtbalancen til andre, flere døde end før - så ja det må man så kalde en negativ forskel ik?

Man skyder fredelige bønder i Afghanistan fordi de ser meget farlige ud med en harve på marken - det er som om det er tidsfordriv bare at pløkke dem som passer deres daglige drift. Sådan nogle møghunde - at skyde en skal have et formål når de har et våben i hånden ellers giver det ingen mening og så er det mord.

Før lå man på lur og skød folk på afstand som skød mod en, ikke noget som man var glad for men som nødvendighed.

Folk bliver syg i roden af krig, ventetid, frustration og ikke at kunne gøre noget som har nogen som helst effekt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værste sætning
  • #4   19. sep 2016 Ole

    Nu var det mere vores og andres tilstedeværelse som efter min mening ikke har gjort nogen positiv forskel - Irak er efter Sadam kastet ud i en kamp mellem klaner samt den sekteriske vold mellem sunnier og shia. Det var mere det som var tanken om "at gøre en forskel"


  • #5   19. sep 2016 Den sætning kan bruges, når nogle vil retfærdiggøre, at de tjener penge på at "hjælpe" folk i nød.

    Her tænker jeg på de "kransekage-figurer", der får fyrstelige honorarer, for at være frontfigurer for diverse hjælpeorganisationer.
    (De mener/tror da naturligvis, at de har været med til at gøre en forskel!)


  • #6   20. sep 2016 ja busmann

    Kan huske for flere år siden at man byggede en energistation baseret på solceller et eller andet sted i Afrika, alle var glade - 6 mdr. efter stod der kun fundamentet tilbage resten var stjålet. Så hvad hjælper det at gøre en forskel for dumme mennesker?


  • #7   20. sep 2016 Ulempen ved at deltage i krige er at man ikke har et logisk formål, jo på papiret ser det godt ud men i udførslen kan jeg ikke sig vi har været nogen succes, Danmark sagde engang at man ikke blandede sig i borgerkrige og i årtier har det været vores kæphest. Men nu blander vi os i alt. USA har stort set smidt håndklædet og har kun en meget lille rolle i Syrien, mere som konsulenter.-

    Når der og det sker, kommer terror i Danmark i stor stil så håber jeg at de som var for at blande os klapper sig selv på skulderen og sige " godt gået"

    De har været med til at fylde Danmark op med flygtninge, men de vil jo ikke have dem boende i deres nærhed - bare fedte lortet af på resten af samfundet og lade dem klare resten. De kæmper indædt for en sænkelse af topskatten hvor man tager fra bunden og giver i højden....det er der åbenbart ingen som kan se.

    Agendaen er at gøre det rentabelt at arbejde, jo men det gider mange ikke for man kan som ufaglært få næsten det samme i understøttelse/bistand og det har vores såkaldte flygtninge også fundet ud af - så man melder sig bare syg med en lægeerklæring imens danskere må kæmpe en kamp for at få hjælp af kommunen ud over de 30 dage en arbejdsgiver er pligtig at betale.

    Når man tænker på alle de milliarder der er brændt af på bomber og kugler i borgerkrige som faktisk ikke rager os så ville vi have en større social standard og jeg forstår ikke at man kan kåre danskere som verdens lykkelige folkefærd. De må havde røget et eller andet topskud.


Kommentér på:
Værste sætning

Annonce