{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Debat: Hvad er din holdning til juridisk abort? :) {{forumTopicSubject}}

Ja hvad er din holdning enlig når det kommer til emnet juridisk abort. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle andre folks mening.

Til dem der ikke ved det. Juridisk abort er hvor faderen(oftest) frasiger sig faderskabet og derfor ikke skal betale børnepenge og ikke har krav på at se barnet.

http://www.bt.dk/kendte/klaus-riskaer-derfor-skal-maend-have-ret-til-en-juridisk-abort

det er et emne der er oppe i øjeblikket.

Hvad er din holdning og hvorfor? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat: Hvad er din holdning til juridisk abort? :)
  • #1   10. dec 2013 Jeg synes det er fint nok, under nogle forudsætninger. Har pigen sagt hun er beskyttet, men løjet for at blive gravid, bør fyren ikke hænge på hende og et barn fordi hun er en egoistisk løgner.


    inb4 "så kan han trække pikken ud i tide" og "hvis man kan kneppe kan man tage konsekvensen" og alle de andre lamme argumenter.


  • #3   10. dec 2013 Jeg synes det er helt fair, jeg kender selv en sag; en af min kærestes veninde er gravid og der er to mulige fædre, hun kontaktede først den ene "nr1" da hun var i 4. måned fordi jeg fik min kæreste til at sparke hende i røven, den anden fik det først at vide i 6. måned af den første "måskefar" fordi hønemor ikke havde taget sig sammen til at fortælle "nr2" om problematikken...

    Godt nok har de ikke brugt prævention såvidt jeg ved, men de har ikke engang haft muligheden for at snakke med hende om hvordan det skulle håndteres, før abort ikke længere var en mulighed fordi hønemor ikke lige kunne tage sig sammen, gribe telefonen og sende en sms eller lave et opkald...

    Jeg synes det er helt fair, hvis de kunne frasige sig faderskabet og alle forpligtelser.


  • #7   10. dec 2013 Enig med CALLA....

    Det kan jo være en fordel for begge parter hvis det bare har været en engangs fornøjelse med en sidegevinst.....


  • #9   10. dec 2013 Jeg synes umiddelbart at det lyder som et fornuftigt forslag. Samfundet har helt klart ændret sig siden de grundlæggende overvejelser bag familieretten blev truffet.

    Det skal dog bearbejdes rigtig fornuftigt. Særligt når man ønsker f.eks. at tildele børn dansk statsborgerskab hvis faren er dansk. Sådan en rettighed bør stadigvæk tilkomme barnet, selvom faderen aftaler sådan en juridisk abort med den kommende moder. Så lovforslaget skal igennem en lang høring efter første behandlingen efter min mening, så man kan gribe fat i problemstillingerne i opstarten.

    Derudover bør de normale aftaleretlige regler gælde, dog med nogen ændringer som måske endda kunne gøres præceptiv (De kan ikke fraviges ved aftale forud for en bestemt tilstand f.eks.).

    Man kunne f.eks. lave krav om at faderen skulle deltage i et informations møde omkring børn fra fødsel til opvækst, så man derved sikre sig at faderens incitament ikke udelukkende er økonomisk, samt at han ikke senere fortryder sit valg - Altså giver faderen nogen værktøjer til at træffe sit valg.


  • #11   10. dec 2013 Så slipper man også for episoder hvor kvinder bliver skubbet ned ad trapper osv... ikke at jeg tror der er vildt mange af dem, men det er da værd at nævne.

  • jakob s
    jakob s Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #12   12. dec 2013 jeg syntes også det er fair at man kan gøre det

Kommentér på:
Debat: Hvad er din holdning til juridisk abort? :)

Annonce