{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

KS-eksamen projekt {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg skal igang med mit KS-eksamensprojekt!
Jeg har trukket emnet, kulturmøde.
Har fået 7 kilder der alle omhandler indvandring og racisme.

Jeg skal jo lave en problemformulering til min synopsis og er simpelhent så elendig til at komme igang med sådan noget, og finde på så har lidt brug for nogle råd og ideer ? så tænker der er nogle kloge søde mennesker herinde der gerne vil hjælpe lidt til smiley

kilderne omhandler:

Kilde 1:
Overskrift: Hvad er racisme
handler om: To mænd der har skrevet en bog 'er danskerne racister?'. Hvor de argumentere om hvornår det er racisme, i forhold til fordomme og velfortjent ry når vi snakker om udlændinge.

Kilde 2:
Overskrift: realiteterne omkring den nye indvandring.
Handler om: hvordan stigningen af antallet af asylansøgere har virkning på danmarks økonomi. og hvordan antallet af asylansøgere er steget i årene.

Kilde 3:
Overskrift: ingen overskrift.
Handler om: Islam, religions tekst. hvordan mand og kvinde lever i hjemmet i islam. hvordan kvinden er 'dronningen' i hjemmet som står for mad og opdragelse, hvor hendes job er der hjemme. mens manden er ham der skal ud og arbejde og tjene penge til familien.

Kilde 4:
Overskrift: 600.000 med udenlandsk oprindelse i Danmark.
Handler om: Hvordan antallet er steget i Danmark. Der er en statistik over antal indvandrere og efterkommere 1983-2013. både fra vestlige og ikke vestlige lande.

Der er også en statistik som viser indvandrere fordelt efter statsborgerskab.

Så er der en med indvandrere og efterkommere - de 20 lande med størst repræsentation i Danmark. (statsborgerskab)

så er der en med Ind- og udvandringer i Danmark, vestlige og ikke-vestlige lande.


Kilde 5:
Overskrift: Ikke vestlige indvandreres beskæftigelse steg svagt.
Handler om: En statistik med beskæftigelse for 16-64-årige ikke-vestlige indvandrere.
så står der noget om 'størst stigning for indvandrere fra Thailand og Pakistan'.
'Højest beskæftigelse for indvandrere fra Thailand og Vietnam'.
og 'Mange efterkommere under uddannelse'.

Kilde 6:
Overskrift: Religion giver mindre integration
Handler om: Vietnameserene er blandt de bedst tilpassende flygtninge i det danske samfund. Og at knap halvdelen af af vietnameserende i Danmark er katolikker.
Om vietnamesere i Danmark.
Hvordan at buddister er bedre integreret end katolikker.
At streng religion fastholder tilknytninger til hjemlandet.

Kilde 7:
Overskrift: Indvandrere er en udfordring for velfærdssamfundet.
Handler om: Hvordan indvandring kan skabe problemer for velfærdssamfundet, men samtidig også være nødvendigt for at opretholde det.


Jeg har selv tænkt noget i retningen af

Overemne: Velfærdsamfundet
-info (hvornår, hvorfor, statistikker)
- generalisering over for velfærdsamfundet.
- forskellig kultur (sammenligning)


Håber i vil hjælpe og komme med lidt ideer hvad i ellers har smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KS-eksamen projekt
Kommentér på:
KS-eksamen projekt

Annonce