{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.132 visninger | Oprettet:

Plet på straffatesten!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej baboom.

Idag var jeg ude og søge arbejde. Desværre fandte jeg ud af jeg åbenbart havde en Plet på straffatesten.. Jeg finder ud af hvad det er for og det er en gammel sag på knap to år som jeg ikke var med til. Og nej i skal ikke have ondt af mig og nej jeg er ikke tudefjæs.

Mit spørgsmål til jer er om sådan en kan fjernes da det bare er hæreværk.

var nede ved politiet idag og de sagde følgene

Ja det er en som men dog ikke så grov. du har jo ikke slået nogle ihjel eller stjålet. Jeg kan ringe til kriminal forzonen og så fortælle dem jeg har en ung frisk fyr som godt vil i arbejde men desværrre ikke kan pga pletten som han ikke var skyld i.


Jeg svare hvad skal det gøre godt for.

Jo siger han,,, Hvis du høre radio eller tænder for dit tv så snakker de altid om at de skal have de unge ud og lave noget og største delen af de unge mennesker ikke gider lave noget. og når vi så endelig har en ung frisk knægt skal han have en chance og da det ikke er mere grov mener jeg at man kan få den fjernet for at åbne muligheder..



Jeg ville høre om i havde hørt noget da jeg virkelig er ked af jeg ikke kan få dette arbejde. Og er skide træt af jeg blev dømt for noget jeg ikke havde gjort..kort sagt det drejer sig om en ved navn klaus havde kastet en sten igennem en rude og sagt det var mig. Havde ikke noget forsvar og blev derfor dømt... Ærlig snak.


Men igen har i hørt noget og hvad tror i ?


Mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plet på straffatesten!!!!
  • #1   30. aug 2012 Pletten forsvinder vist efter 3 år? Så det kun politiet som kan se den.

  • #2   30. aug 2012 Ali F det er rigtigt og ved jeg..

    det er heller ikke det jeg spørger om men tak for dit svar.


  • #3   30. aug 2012 Har nu aldrig nogensinde hørt om at den kan "fjernes", uanset hvor meget man end fortryder det eller lign. Man er dømt, og den forsvinder først efter 3 års tid såvidt jeg har forstået.

  • #4   30. aug 2012 Tror nu heller ikke den kan fjernes... MEN når det nu er sådan en bagatel af en sag, burde det nu ikke være til hindring for at du kan få jobbet hvis du ligger kortene på bordet, evt sammen med en kopi af straffeattesten (så kan de se at det ikke er noget vildt)

  • Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 191
    #5   30. aug 2012 Kriminalforsorgen kan godt fjerne den så der ikke står noget på straffeattesten, men kun i systemet

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #6   30. aug 2012 Ja. Man kan sagtens fjerne alt. Jeg kender da en hårkogt kriminel, som har 100% ren straffeattest. Selvom at han var dømt for 100+ forhold.

  • #7   30. aug 2012 Cover til iPhone 4/4S !: Er det seriøst?

  • #8   30. aug 2012 Hærværk står der i 2 år. Man kan få en folder, hvor der står hvor lang tid forskellige lovovertrædelser kommer til at stå der..

  • #9   30. aug 2012 Altså han vil da prøve at fjerne pletten for dig - hvorfor ikke lige og ringe til ham om et par dage, og spørge hvordan det går?

  • #10   31. aug 2012 Tag ned og snak med ham chefen og forklar det hele

  • #12   31. aug 2012 Stol på pink Farvel til pletter
    Vanish oxi action fjerner selv de sværeste pletter smiley

    hehe men tror nu ikke man bliver afvist fra et job for hærværk men ved det da ikke 100 smiley


  • #13   31. aug 2012 5 år så den væk, fra den dag du fik den ,
    det offentlige vil den være der 10 år..

    Men altså hvis du bare har kastete en sten så stor der bare hærværk og det kan være mange ting så det der sku ikke nogen arbejdsgivere som vil sige noget til med mindre den er på 2-3 sider som ved nogle andre


  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #14   31. aug 2012 Kommer an på din sikkerhed. Hvis du muligvis er i "fare". Så kan de godt slette det hele, så selv andre politifolk ikke kan se det. smiley ^

    Men tja angående straffeattest, så er der altså en del virksomheder som har 0 tolerance. Uanset hvad det er. smiley

    Men ja, vær' ærlig til din "kommende" chef eller snak med ham manden igen, som de andre også foreslå. Synes bare at det er lamt, hvis ham politichefen, går ind og fjerner det? Selvom du siger at du er uskyldig, så er du jo blevet dømt. Om det er fair eller ej, kan jeg jo ikke vurdere.


  • jimmi m
    jimmi m Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   28. sep 2012 ja 5 år så er den væk.

    og en arbejdsgiver kan ikke se hvad den plet er. da det ikke står på den. det er noget de første skal søge om hvis de vil vide hvad det er smiley

    snakker af afering..


  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 451
    #16   28. sep 2012 Du kunne bare have ladet være at kaste med sten. smiley smiley

  • #17   10. nov 2012 Man ligger som man selv har redt.

    Jeg skulle nok heller ikke have tunet min knallert til den bøde. jeg har fortrudt, kan jeg få mine penge igen?

    Det jeg vil frem til er at man altid kan være bagklog, men for at være i et samfund skal reglerne være ens for alle. Jeg har lidt svært ved at se hvor den plet skal fjernes.


Kommentér på:
Plet på straffatesten!!!!

Annonce