{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.218 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Tilmeldt:
28. okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.181

Sygeplejerske løn {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par år efterhånden overvejet at tage sygeplejerske uddannelsen. Her den senere tid har jeg så siddet og læst diverse fora for at høre på forskellige meninger omkring jobbet efter uddannelsen.

Synes jeg tit støder ind i total "udbrændthed". Er det et meget normalt fænomen indenfor denne branche? Derudover har jeg flere gange læst om den elendige løn. Nu kender jeg ingen der er sygeplejerske, men kan da læse mig frem på UG til at man får 28.000 og op. Endda med efteruddannelse og mulighed for lederstillinger frem i livet som giver relativt mange penge. Er 28.000 kr lidt nu om dage?

Uddannelsen skræmmer mig ikke synderligt, da jeg er rimelig habil fagligt - ikke at jeg undervurderer den overhovedet!! Nogen som er i gang, kender nogle der er i gang eller måske kender nogle som arbejder med det. Gerne inputs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeplejerske løn
  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.181
    #1   25. jun 2012 Jeg har lige fået svar på et andet forum fra en af personerne som virkede total udbrændt. Hun ville selvfølgelig ikke komme konkret ind på hvad hendes løn var - men den lå på 31 +.. For mig lyder det helt hul i hovedet at sidde og skrive at det er en ussel løn. For mig virker det som super meget. Nuvel, jeg har ikke prøvet arbejdet med svingende arbejdstider og sikkert meget pres på.

  • #3   25. jun 2012 Ja 28000 og halvdelen til skat, dvs omkring 14000 til dig selv.
    Det er jo ikke et toplønnet job, men du kan jo altid læse videre og alle ens uddannelser pynter jo på ens CV.


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #4   25. jun 2012 Hvorvidt 28-31k er meget lader jeg ligge.

    Men husk på, at i den løn indgår også tillæg for skiftehold hvor du arbejder aften og nat samt søndage og helligdage.


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.181
    #5   25. jun 2012 Awe: det var så en smule overdrevet. Alle har et fradrag, jeg skylder dog ikke noget udover min bil, så har et fradrag på 4900 kr. Der skal altså trækkes skat af 23 rundt regnet. Man ligger nok nærmere på de 19-20..

    Jeg synes faget er spændende. Havde jeg mulighed for det havde jeg læst til læge, men ærligt så var karakterene ikke helt til det. Jeg kan lide at have kontakt med mennesker, og jeg håber selvfølgelig på at kunne gøre en forskel (hvem gør ikke det)..


  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #6   25. jun 2012 Det under løn der står på UG.dk er jo for en gennemsnitlig nyuddannet INKL. tillæg, pension, firmagoder osv.

    Men tja, det er vel en meget normal løn. Men ja, man kan jo uddanne sig videre og tage kurser og så kan du vel ende på en rimelig god sygeplejeske, hvis du en dag bliver overlæge f.eks.

    Men jeg er sikker på at det er et fag, der kræver at det er noget man brænder for. Jeg ville hvert fald aldrig vælge det job, omså lønnen hed 100.000 om måneden efter skat.


  • #7   25. jun 2012 Det er selvfølgelig rigtigt, tænkte jeg ikke lige på.

  • #8   25. jun 2012 Tjaa, jeg har som ufaglært lagerarbejder, 26500 om måneden, og jeg møder fra 7-15 hver dag.

    Så set i forhold til det, er lønnen ikke det bedste.

    Men nu er penge ikke alt..


  • #9   25. jun 2012 Min kæreste blev uddannet sygeplejerske for ca 1 år siden. De får bestemt okay løn, men deres arbejdsvilkår er utrolige!!!

    Hun er heldig hvis hun kan sidde ned og spise frokost i 10 min og ferie er næsten umuligt at få som man vil have. Men hun elsker jobbet og synes at det er mega spændende!
    Hun siger dog selv, at hun ikke regner med at kunne klare det hele livet.

    Soldier



  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.181
    #10   25. jun 2012 S.O.F: tak for input. Er selv typen der ikke gider at sidde og dangdere. Jeg har en times betalt pause om dagen, men holder den aldrig. Stupidt, men gider ikke sidde og flagre. Synes det ødelægger min rytme når jeg arbejder. Spiser lidt når der lige er tid til det. Ellers er der bare gang i mig.

    Du vil ikke nærmere ind på hvad hun tjener? Var du sammen med hende mens hun tog uddannelsen? Bare for at vide lidt mere om selve skoleperioden smiley

    Henning: jeg arbejder selv som ufaglært lagerarbejder lige nu. Fik min studenter eksamen i 2008, og er siden hen bare stagneret sådan lidt. Føler nu at det er tid til at komme videre..

    Det er heller ikke så meget lønnen. Det er et fag som jeg synes er meget spændende og jeg fungerer bedst når der er noget at lave, hvilket jeg har på fornemmelsen at sygeplejersker har. Selvfølgelig betyder lønnen da også noget. Er godt klar over at det ikke er noget man bliver millionær af, man med en rimelig god grundløn og med gode og hurtige muligheder for avancement synes jeg nu det er meget fornuftigt smiley


  • #11   25. jun 2012 WEll.. Deres måske 10 min pause er bestemt ikke selvvalgt, det er bare stress relateret.

    Lønnen er meget svært at sige præcis. Startlønnen er ikke så god, men pga af nat, weekend og helligdagstillæg kommer de op på en rigtig god løn.

    Jeg var sammen med hende da hun læste ja. Der er jo en god blanding af praktik og teoretisk undervisning, hun var rigtig glad for at læse til sygeplejerske. Hun gik inde på Nørrebro.

    Det er ikke altid man får det praktik man ønsker, så der er risiko for at komme nogle steder henne hvor man ikke har helt lyst til at være, men så har man lært det smiley

    Ps. der er jo ca. 95% piger i klasserne smiley


  • #12   25. jun 2012 ...men på "gode" måneder får hun da udbetalt ca 18500

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #13   25. jun 2012 Synes faktisk at det er utroligt at, hvis man tager en uddannelse, så er lønnen oftes mindre end, hvis du ikke har uddannelse og bare arbejder ufaglært. Men igen, hvis der er en der skal fyres? Hvem fyre man så? Ham der er ufaglært, med mindre at han knokler røven ud af bukserne.

    Men igen, penge er jo ikke alt.


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.181
    #14   25. jun 2012 Cover..: du har ret, men der er vel ingen steder hvor man kan arbejde som ufaglært sygeplejerske smiley

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #15   26. jun 2012 min kone er uddannet sygeplejerske for ca 2 år siden.
    hun få ca. 17000 udbetalt og det er Meget blandede vagter både nat og dag. og weekender.
    hun siger også det er rigtigt hårdt for der er hele tiden for mange folk til der er pladser, og der er ikke nok sygeplejersker ansat til at de kan nå alle patienter hver dag.
    hun snakker ikke selv om hvor lang tid hun kan holde til det, men jeg tvivler på det er noget hun er resten af sit liv, medmindre hun kommer et sted hen hvor der er lidt mere ro på.
    hun er på et medicinsk modtage afsnit.

    fremtiden siger sikkert at det bliver værer, for der skal jo spares, og sygeplejen er nemt at spare på.........


  • Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 191
    #16   26. jun 2012 startløn ca 26000 dertil kommer diverse tillæg

  • Lea E
    Lea E Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #17   25. mar 2015 grundløn for en nyuddannet sygeplejerske er mellem 22-24000, du stiger først i løntrin efter 8 år og dine arbejdsvilkår er meget dårlige. de 28000 er når du har mere end 10 år på bagen, medmindre du har læst videre. det er 3.5 års uddannelse og andre professionsuddannelser har højere grundløn op til 7000. i din uddannelse er du meget mere på skolebænken timemæssigt end universiteterne, samt du har min. 30 timer hver gang du er i praktik. men du får stadig lavere løn end dem der tager en to-årig bachelor på universitetet.

Kommentér på:
Sygeplejerske løn

Annonce