{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødsstraf - Hvad mener i?
  • P: L
    P: L Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 828
    #1   17. jan 2012 For. Jeg har altid syntes at "øje for øje - tand for tand" skulle indføres. Det må være det mest rimelige.

  • #2   17. jan 2012 effektivt og billigt

  • P: L
    P: L Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 828
    #4   17. jan 2012 Erika - Så bliver fængslerne bare mere overfyldte, end hvad de er i forvejen?

  • #7   17. jan 2012 Jeg er i mod.

  • ...
    ... Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 395
    #8   17. jan 2012 Imod. Tænk på den dag, hvor det bliver opdaget, at det var den forkerte de havde dømt.

  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 122 Svar: 780
    #9   17. jan 2012 IMOD!!!

    de skal da bare lide, hvis de bare dør så er det jo overstået, så oplever de ikke flere dårlige ting. de skal fandme have det dårligt.


  • #10   17. jan 2012 Hellere dødsstraf en livstids fanger..

    Hvorfor fuck skal de være en økonomisk byrde for samfundet resten af deres liv nå de kan aflives før 1000kr.. plus det, så er der heller ikke noogen chance for at de bliver løsladt på god opførsel..

    Lundin, han skulle da være aflivet for længe siden..
    ham møgsvinet der har voldtaget 7 eller 9 børn skal bare aflives..
    amager manden, hvorfor skal vi betale for ham de næste 17år..? og hvorfor skal vi have sådan en ud på gaden igen.??? afliv svinet..


  • N.S. N
    N.S. N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 212
    #11   17. jan 2012 FOR!!! Kill'em all,, twice... Især som det køre i det her lorteland pt.

  • #12   17. jan 2012 For. Hvis man har gjort noget så grusomt som at slå et andet menneske ihjel, så fortjener man ikke at lave videre.

  • #13   17. jan 2012 Imod.
    - Og så skal fænglserne stoppe med de hotelforhold de har i Danmark syntes jeg!

    Jeg kunne da godt forestille mig at hjemløse eller dårligt stillede kunne få lyst til at lave et par forbrydelser for at komme derind!?

    Motionsrum, sport, god mad, et værelse med mulighed for tv og nu er de så også ved at indføre at man må have telefoner...


  • N.S. N
    N.S. N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 212
    #15   18. jan 2012 TakeAway *
    Præcis,,, har en bekendt som har været inde et par gange,, (bøder og sprut osv), han beklager sig sgu ikke,, Det er en ferie som han siger,, tv/dvd, pool, bordtennis og computer,, + alt det sprut og div. man vil have!!!


  • #16   18. jan 2012 Imod, det ville være at lade folk slippe for nemt.. Så hellere livstid, så der er tid til at sidde og tænke over hvad det var man lavede...

    Og så er der jo også muligheden for at retssystemet kan tage fejl engang imellem og det er sgu lidt uheldigt at finde ud af efter man har hængt / gasset vedkommende... Og så ville det jo et eller andet sted være mord hvis personen man har henrettet var uskyldig og så ville man være nødsaget til at dømme dommer og anklager for mord og hænge dem også.. Og det ville blive et være roderi i sidste ende...


  • #17   18. jan 2012 Nu siger folk heller livstid, men er i klar over hvad de danske fængsler koster? De koster såmænd: 1158 kr. i åbent fængsel og 1973 kr. i lukket fængsel (gennemsnitstal).
    Kilde: http://www.kf3w.dk/spoergsmaal-og-svar.aspx

    1973 kr * 365 dage = 720.145 kr pr år

    hvis vi bare siger at man får livstid og skal sidde i fængsel i 20 år giver det næsten 15 millioner

    Efter min mening så skulle fængslerne for de "hardcore" være noget værre, 2 gange 3m celle, intet vindue, ingen kontakt til omverden, ingen aktiviteter, intet, selvfølgelig ud over de 12-18 timer de skal arbejde om dagen (tvangsarbejde). Så kunne det være at folk kunne tænke over hvad de har gjort

    Og selvfølgelig skal folk ikke idømmes dødsstraf medmindre at der er stensrikre beviser imod dem, hvilket det altid er når man idømmes, mord, voldtægt osv.



  • #18   18. jan 2012 Jeg er nu for. Så længe man er 100% sikker på det er den rigtige.

    Men jeg vil nu heller se folk rådne op i et fængsel hvis de har gjort noget meget kriminelt.

    Man behøver nu heller ikke indføre dødstraf. Bare gi sådan en som Anders breivik udgang i 5 min og meld det ud til hele befolkningen. smiley


  • #19   18. jan 2012 David S

    Det her holder da ingen steder "hvilket det altid er når man idømmes, mord, voldtægt osv"

    Det er sgu da set at folk er dømt uskyldigt for både mord og voldtægt...


  • #20   18. jan 2012 Jeg syntes det er helt i orden hvis man er 100% sikkert i at personen den skyldige i forbrydelsen. Jeg har altid gået ind for reglen, et øje for et øje! jeg syntes også at når forbrydere får "Livstid" så skulle det betyde Livstid og ikke bare et antal år for derefter at komme på fri fod igen.

    Desuden skulle fængslerne være fængsler og ikke som et skide rekreationshjem.. Der er jo ingen frygt i at blive smidt i et fængsel idag! det er jo dårligt en straf i dag i Danmark...

    Man skulle satme sende folk op i de Sibiriske fængsler hvor en straf er en straf og ikke en afslappet feriekoloni.. og JA! det skulle også gælde hvis jeg selv røg i brummen en dag... Har man har gjort noget forkert må man også tage straffen for det!!


  • lasse N
    lasse N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #21   18. jan 2012 FOR når der er stensikre beviser Perter Lundin, Malene morderen og div andre hvor de bliver snuppet på stedet så skal de henrettes

  • #22   18. jan 2012 i mod

  • Morten a
    Morten a Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 155
    #23   18. jan 2012 En tand for en tand, dur ikke,

    Efter min tandlæge trak to af mine ud og sagde, skal vi afregne,....!! ja så kommer jeg altså ikke hos ham mere.


  • #24   18. jan 2012 hvis man fanger en person på fersk gerning i gang med at begå et mord så ja, men ellers nej heller lade 100 forbrydere gå løs en at dømme en uskyldig

  • #25   18. jan 2012 Hvis man fjerner hotelforholdene i fængslerne, så vil det også skære MARKANT ned på udgifterne!

    Jeg vil sgu gerne give et meget lille beløb af mine skatte penge til at forbrydere kan blive spærret inde og have det elendigt.
    - MEN JEG GIDER FANME IKKE AT BETALE MANGE PENGE TIL FORBRYDERES RESORT-OPHOLD!


  • #26   18. jan 2012 FOR

  • #27   18. jan 2012 thomas S
    nævn 3 danskere der er dømt skyldig i mord eller voldtægt selvom at de er uskyldige


  • #28   18. jan 2012 Jeg kan kun se problemer i at være sikker på selve dommen.

    For eksempel:

    2 mænd mistænkes for overlagt mord.

    A er vedkommende der har skudt ofret.

    B Har kun været tilstede.

    B nægter sig skyldig i alt.
    Mens A kender sig skyldig MEN siger at det er B der har skudt ofret.


    Skulle B så have dødsstraf? Og A's straf ville blive mildere da han har samarbejdet?



  • #29   18. jan 2012 Sådan en som breivik skulle klart have dødstraf. Hvorfor skal befolkningen betale for sårn en idiot. Og der er der jo INGEN tvil om det er ham der har gjort det.

    Og det sammen med Lundin


  • #30   18. jan 2012 Han blir jo sikker isoleret og pis og lort. Og han kommer jo sikkert ud til befolkningen igen på et tidspunkt. Så ville jeg som familiemedlem hellere se ham død end at ende med evt at møde ham på gaden en dag

  • #31   18. jan 2012 Bare luk ham ud når han bliver 80. smiley

  • #32   18. jan 2012 David

    Søg på Pedal Ove ( uskyldig dømt for mord )

    Og mig bekendt er det ikke meget mere end et 1/2 års tid siden at der var 3 drenge der blev løsladt efter at have siddet 1 1/2 år for voldtægt hvor det siden vidste sig at tøsen var fuld af løgn...

    Så det kan sagtens ske selvom vi snakker mord og voldtægt...


  • #33   19. jan 2012 Sold !
    jeps det tror jeg


  • #35   19. jan 2012 Self kommer han ud på et eller andet tidspunkt.! og nej jeg skriver intet her med ironi smiley

  • #36   19. jan 2012 Vil så lige sige det kommer jo os an på om han blir erklæret syg i bolden eller ej smiley Hvis han blir erklæret egnet til alm straf, så jo så kommer han på gaden igen en dag smiley

  • #37   19. jan 2012 og hvor ved du så fra at manden aldrig kommer ud igen?

  • #38   19. jan 2012 Imod!
    Tilgengæld skal fængslerne ikke være 'dårligere' forstået på den måde at fængsler nu om dage mere fremstår som hoteller fremfor fængsler.
    Fangerne har det enormt godt, og indefor fængslet murer har de fleste et 'lille' samfund, hvor de både har kirke, købmand, arbejdsplads og skole. Fængslerne i DK behandler fangerne overordentlig godt i forhold til andre lande!
    Og det skal ikke være en 'godbid' for den dømte at komme i fængsel, for så får vi derved også dem der vender tilbage.


  • #39   19. jan 2012 syntes nu det fint nok at de har "skoler" i fænglerne, så dem der laver mildere kriminalitet kan få en eller anden form for skole, og evt få lyst til at gå igang med noget arbejde eller udd når de kommer ud. For ellers kommer de vel bare ud i samfundet igen og laver præcis det samme lort som før smiley

  • #40   19. jan 2012 Stephanie S: Selvfølgelig er det i orden. Hele idéen med fængslerne er jo at man får gjort fangen til 'et bedre menneske' når han løslades. Dog falder mange tilbage igen, da der ikke er nogen der vil have tidligere indsatte, og derfor kommer de hurtigere ind i en kriminel løbebane igen. Dog mener jeg at fanger har RIGTIG mange muligheder, efter skole/arbejde, og det synes jeg personligt ikke er i orden. Man kommer i fængsel for at afsone sin dom, og ikke for at kunne rende og hygge sig for samfundets penge.

Kommentér på:
Dødsstraf - Hvad mener i?

Annonce