{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

LT .
LT .
Tilmeldt:
10. jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Kokken brændte os af på vores bryllupsdag! {{forumTopicSubject}}

Hej alle, mig og konen vil gerne høre jeres mening om vores situation.. Jeg skal prøve at gøre det kort og undlade detaljerne så i ikke kører død i indlægget.
Vi havde aftalt med en kok (som ejer firmaet) at HAN skulle komme til vores havebryllup og lave mad med HANS team (2kokke & 3 tjenere). Vi havde brugt rigtig meget tid (ca 15timer med møder og mail+tlf-samtaler) på at planlægge hver eneste lille bitte detalje så at vi på dagen kunne slappe af og være gæster til vores egen fest, men sådan gik det desværre ikke.
Hele tiden har vi lagt vægt på detaljerne og at pengene ikke var noget problem, hellere 1 tjener for meget end 1 for lidt.
Manden sender 2 vikar kokke og 3 vikar tjenere hvor en af dem var helt urutineret.
Alt og jeg mener ALT hvad vi havde brugt tid på og planlagt nøje blev ikke "leveret" de vidste simpelthen ingeting om det og måtte hele tiden spørge os og svigerforældrene til råds, vi tog det pænt på dagen og hjalp dem (det var jo ikke deres skyld) men dagen efter blev konen så ked fordi det ikke gik som hun havde glædet sig til OG tilmed aftalt med kokken..
Nå men hans forklaring da jeg snakkede med ham var at der var et andet bryllup i huset samme dag og at han havde fået 2 afmeldinger (1 kok & 1 tjener) på dagen og at han var den eneste som så kendte til tingene i huset, så han synes at han havde fundet den bedste løsning ved at skaffe vikarer til vores bryllup (han havde bare ikke fortalt dem noget som helst om vores aftaler) men det at vi havde fået maden, kokke, tjenere leveret skulle vi så bare være glade for, for som han selv sagde så havde han stadig bøvl med nogle håndværkere som ikke havde lavet deres arbejde færdigt hos ham?..
Ang "detaljerne" ligefra servering af velkomstdrink til at brudeparret skal have først mad mm ikke blev opfyldt, var så ikke noget han kunne tage så tungt, for selvom at der står "afslappet professionel betjening og styr på aftalerne=detaljerne" på deres hjemmeside mener han ikke at han har gjort noget forkert.
Han mener derfor ikke at han har "ødelagt" vores bryllup som vi selv synes han har.
Jeg håber i kom godt igennem indlægget og vil bidrage med jeres reaktion hvis i selv stod i vores situation?
På forhånd tak.
Nåh ja her til sidst, tjenerne kom også for sent.
De ankom 5 min før gæsterne og de skulle ellers have stået klar med velkomstdrinks smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kokken brændte os af på vores bryllupsdag!
  • LT .
    LT . Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   10. jul 2011 I er velkomne til at kontakte mig på pm hvis i vil vide mere om dagen eller hvilket firma vi brugte..

  • #2   10. jul 2011 jeg ville nægte og betale det fulde beløb. han har ikk overholdt aftalen, og har ikk leveret varen

  • #3   10. jul 2011 må være pænt nedtur... gal jeg var blevet sur... jeg er også blevet gift for ca 14 dage siden... vi havde dog ingen kok eller noget.. vi gjore det hele selv da der var inviteret til barnedåb og ingen viste noget om at vi ville gifte os... så det var rigtig sjovt.. så jeg kan godt følge dig i hvor ufedt det må være.... håber der kommer en løsning ud af det..

  • #4   10. jul 2011 Men må kunne finde en ordning hvor i ikke betaler fuld pris. Det skulle jo være i hvert fald fruens bedste dag nogenside, og det er det tydeligvis ikk blevet... Æv æv.

    Men pas godt på hinanden så skal det nok blive en dag i vil huske for noget godt engang. smiley

    Og tillykke forresten...


  • #5   10. jul 2011 Nøj hvor gør det mig ondt at høre at din kone tager det så hårdt, men jeg kan sagtens forstå hende, alle kvinder har vel en drøm om hvordant deres bryllup skal være.
    Jeg ville også mene at i må da sku ha et afslag i prisen, og gøre dem opmærksom på at i bestemt ikke ville anbefale dem til nogen, da de ikke holder som lovet og ikke på nogen måder har levet op til det som var aftalt.
    Når det er sagt håber jeg trods alt at i har haft en dejlig dag.


  • #6   10. jul 2011 nårr ja sorry som ronni siger... stort tillykke med bryllupet

  • LT .
    LT . Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   10. jul 2011 Takker for svarene smiley
    Indtil videre har vi gjort indsigelse mod regningen og nægter at betale før vi finder ud af noget, om ikke andet i retten eller hvad men nu gør i den situation..
    Heldigvis skulle vi først betale efter brylluppet og da vi heller ikke mener at han har leveret som lovet, har han ikke fået éen krone endnu.
    Vi mener også selv at vi burde have et godt afslag i prisen, men (kokken) ejeren´s forslag var at vi kunne få en betalt middag for 2.

    -EAN- éen gang må være nok, alle gifte mænd ved hvad jeg snakker om, lol smiley og selvfølgelig havde vi en rigtig god dag, men mht mad og servering og alt hvad tjenere skal lave gik det bare slet ikke som forventet.

    -phønix- selv tillykke til dig, det må have været en overraskelse for folk smiley


  • LT .
    LT . Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   10. jul 2011 Da jeg snakkede med ham foreslog han at jeg skulle vende vores og hans forklaring for venner eller bekendte og se om de ikke synes han havde handlet ok og vi bare overreagerer.
    Mine venner holder selvfølgelig med mig smiley så derfor er det at jeg spørger jer som er "neutrale" til råds.


  • #9   10. jul 2011 lt
    jo tak... det var pænt sjovt at tage røven på dem...
    en betalt middag for 2 er da et plaster på såret men efter min mening er det ikke godt nok.. for lur mig om i har betalt 15.000+ for det så halv pris + en gratis middag vil være acceptabelt tror jeg... kommer selvf an på den pris i har/skal betale for det...


  • #10   10. jul 2011 Idioten spytter sku da i maden hvis i tar imod mad i "on the house" .. Som upartisk medlem a dette panel - så vil jeg gi dig helt ret! Jeg er selv maler og hvis jeg kommer ud et sted hvor mester har lovet det tar 2dage og jeg tar 3 dage om det, så det os super uprofessionelt! Det jo som og betale for et håndjob og så få et kys på kinden og et klap i røven ---- > det holder bare ikke!
    Og mad til sån et bryllup er jo dyrt ligemeget hvor og hvem der levere så en plov pr. kuvert har det da sikkert kostet og så er en middag for 2 godt nok småligt af en "professionel" kok .. Var det mig ville jeg kræve et rimeligt afslag i prisen, så er der jo os en chance for han kan slippe for at få den dårlige omtale hvilket jeg ikke forstår han ikk selv har fattet..

    Held og lykke med det - og tillykke til dig og bruden ! smiley


  • LT .
    LT . Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   10. jul 2011 Ja det kunne jeg forestille mig smiley
    Puuh, jeg vil slet ikke komme ind på prisen nu, men havde også foreslået ham halv skade, det lød så helt uacceptabelt for ham.
    En middag lyder bare ikke af meget når jeg tænker på al den planlægning+tid vi havde lagt i det.
    Men tak for din mening, det er jo rart at få bekræftet at vi så ikke er helt urimelige når vi mener det ikke er nok med en middag.


  • LT .
    LT . Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   10. jul 2011 Hehe BB´s Killing, der fik du sgu smilet frem hos mig smiley "betale for et håndjob og så få et kys på kinden og et klap i røven" men ja, pænt skuffende i begge situationer..
    Tak for "støtten" var det hans udtalelse om håndværkerne som fik dig op af stolen ;D
    Men han er på ferie nu, så vi lader ham tænke over vores forslag og hvis ikke går vi videre og lur mig om han så ikke får meget dårlig omtale.


  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #13   10. jul 2011 Tillykke smiley
    Som andre også siger, så skal i ikke betale fuld pris, i har bestilt en vare der ikke blev leveret.

    En dag vil i grine af det.


  • #14   10. jul 2011 Du kan jo spørge ham om hvad han selv ville gøre hvis han fik en vare som ikke var som aftalt . mon han ville betale for den .
    Jeg havde ikke betalt en rød øre og der imodet gjort han opmærksom på at skal være heldig ikke at komme i sladerbladende.
    Hvis jeg fandt en dårlig liter mælk i "fakta" ville jeg da heller ikke køben den .
    mange gange tillykke med dagen smiley
    obs . husk hvis han prøver med foderetten eller sådan noget , skal i huske at lave indsigt og holde på at han ikke leverede efter aftalen .
    dermed skal i ikke betale noget som helst .

    mvh stefan


  • #15   10. jul 2011 Halv skade lyder rimeligt. Det koster at dumme sig.

  • Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 404
    #16   10. jul 2011 Lad være med at betal og sig at I kan tage den videre hvis han gerne vil det.

    Det er fuldstændig uacceptabelt, at manden ikke har styr på nok personale.

    En ting er at der var 1 vikar-kok og 1 tjener så der i det mindste var nogle som havde styr på det der skulle laves.

    For mig lyder det som om at han har overbooket sig selv.
    2 brylupper og du har bestilt 2 kokke og 3 tjenere.
    Han får godt nok lidt sygemeldinger, herregud det kan ske for os alle, men at dumpe 5 vikarer på dit bryllup er da fuldstædig vanvittigt.

    Han kunne have slået vikarerne halv/halv på hver bryllup så havde han da gjort noget positivt/negativt begge steder, men det havde så nok også endt ud med at han havde fået 2 tilfredse kunder som godt kunne se at selvom det måske kun var 95% i orden så havde han gjort noget for at redde det = 2 sæt tilfredse kunder.

    For nu kommer du jo ikke til ham og handler mere, efter den behandling.


Kommentér på:
Kokken brændte os af på vores bryllupsdag!

Annonce