{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund har du?
  • #1   13. mar 2011 om man går meget op i motion, samt samvær med hunden og om den lever sundt...

  • #2   13. mar 2011 50% samojede og 50% gul labrador.

    Kost: Katte.
    Motion: Ja ... Katten står jo ikke stille og lader sig spise.


  • #3   13. mar 2011 Vi så først lidt efter udseendet, så derefter at læse om deres temperement, brug af hunden krav af aktivering osv smiley
    Går dagligt med begge hunde, men de får også en tur hver forsig da det er lidt nemmere at træne de små ting..
    De er begge med i skoven hvor de leget og hygger sig, de har også mange play dates og møder andre hunde så ofte de kan.
    Gå meget op i træningen med den største da han er min og vores jack russell terrier mest er min mors og er lidt af den diva smiley
    Med Nate, som kan ses i mit album, går jeg spor med og han er så småt begyndt at hjælpe minmor med at samle ting op, hente ting til hende da hun er ramt af sclerose. Jeg løber med ham og har get til agility, så nu har vi bare lidt spring osv herhjemme smiley
    De er aktive hyggehunde der bidrager mange smil i hverdagen, kunn ikke forestille mig en hverdag uden dem.

    De får olivers petfood da jeg tydeligt har kunne mærke at det øgede deres koncentrationsevne smiley


  • #4   13. mar 2011 Hvilken hund har du?
    Dansk svensk gårdhund

    Hvorfor har du netop valgt den race??
    Pga. dens størrelse og temperament samt fordi de er enormt lærenemme

    Hvad slags foder får hunden?
    Han får bare noget foder som hedder ''Paw'' noget tørfoder også får han 2 ''slag'' lakse-olie om morgen blandet i sit foder og lakse-kiks som godbider som indeholder 70 % lakse-olie smiley

    Hvilken slags motion får hunden?
    Lange ture hvor han kan løbe frit omkring også bruger jeg god tid med at kaste bold med ham og ellers en masse leg og sådan.


  • #5   13. mar 2011 Faren er ren Fox Terrier, moren er en blanding, dog med mest Fox Terrier i sig...
    vi valgte den hund fordi den har den rigtige størrelse til os og vores lejlighed...
    da vi er på SU kan vi desværre kun give den det billige foder, men den får så rugbrød mad med leverpostej en gang i mellem... :o) det er den meget glad for... smiley

    ellers går vi hver dag med den cirka en halv time af gangen... hvor den samtidig får lov til at komme ud og løbe og jagte ænder... smiley
    når der er weekend eller ferie er den ude og gå 3 gange om dagen, ellers kun 2 gange om dagen da vi er i skole det meste af dagen...


  • #6   13. mar 2011 Jeg har en blanding af Yorkshire terrier, og pekingeser, og det er en dejlig blanding...
    Jeg ville ha en lille hund, som ikke ar chiuaha (staves) ...
    Den har et mildt temperament, selvom det ikke "normalt" for små hunde, og så er den rigtig god med min søn...
    Den vejer ca.3 kg nu, men kommer til at veje ca.5 kg som fuldvoksen smiley
    Den har self brug for motion, og jeg går ca 2 ture om dagen på ca 30min hver gang smiley
    Vores hund får Royal Canin


  • #7   13. mar 2011 Mikkel.

    Er det ikke lidt dumt at anskaffe sig en hund hvis man ikke har økonomien iorden? Hvad hvis der kommer en lang regning fra dyrelægen?
    Det er nu mest fordi du skriver at den får rugbrød med leverpostej når i ikke har pengene, så er der altså en billig dåse kattemad til seks kroner i brugsen..


  • #8   13. mar 2011 en der hedder jeppe. min mor siger man er min lillebror, men han opfører sig som en køter

  • #9   13. mar 2011 Nu blev min hund aflivet for en månede siden, men vælger stadig at svare smiley

    Hvilken hund har du?
    Moderen var en blanding af Labradore og border collie og faderen en dansk/svensk gårdhund, dog sagde dyrelægen at vi skulle sige han var en border collie, fordi han lignede en border collie 100%, på alle måder.

    hvorfor har du netop valgt den race??
    Naboens hund fik hvalpe og det var bare ham vi faldte for, ikke 2 af kuldet lignte hinanden.

    Hvad slags foder får hunden?
    Han fik det billigste tørkost foder der er at finde i SuperBest, f.eks. Vi prøvede med andre og dyre slags mad, men det gad han simpelthen ikke spise. Det samme med kiks, det skulle også være de billigste, hvis vi købte dyre eller andre slags, så spyttede han dem bare ud igen smiley

    hvilken slags motion får hunden?
    Da jeg bor på landet, fik han lov at løbe rundt alt det han ville, dog legede han hver enig eneste dag, 2-3 gange dagligt med hans bold som han tonsede efter.


  • #10   13. mar 2011 Rikke S.
    vi har skam råd til dyrlægen, den skal da ud og ha sin vaccine nummer 2...
    hvis der skulle komme en regning så har vi en ret stor opsparing til uforudsete regninger... og den opsparing kan godt tåle en operation eller 2 til hunden, så det er ingen problem...

    rådigheds beløbet hver måned er bare ikke super stort...


  • #11   13. mar 2011 Hvilken hund har du?

    Amerikansk staffordshire terrier. en hanhund på snart 6 og hunhund på snart 3 år...

    hvorfor har du netop valgt den race??

    MIn kæreste havde hanhunden da vi fandt sammen og har totalt forelsket mig i racen så jeg valgte at få en hunhund af samme race..
    dens intelligenthed, det at de er med i selskabet 24/7, sind, måden de er på, styrke, den måde de skal stimuleres på og motion..

    Hvad slags foder får hunden?

    De får begge Specific

    hvilken slags motion får hunden?

    Vi bor på landet med 2,2 hektar jord med skov til og å til.. så de får alt det motion de vil ha..

    Bruger bolde og flasker med foder i så de bliver stimuleret + gemmer godbidder rundt i haven....


  • #12   13. mar 2011 Hvilken hund har du?

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14298&ipc=55239

    Blanding af Labrador Retriever og Labrador formel 1 smiley

    Hvorfor har du netop valgt den race??

    Min moster fik hvalpe, og da vores hunds mor er meget venlig, og vi i forvejen er vilde med labradorer, så ville vi gerne have en han. han var den eneste han der kom ud af flokken, og heldigvis også ham, jeg havde et bedst øje til smiley (han er familiens hund, men dog mest min) skal også have ham med når vi flytter.
    Grunden til at vi er vilde med labradoren er at den har det brede hovede, venlige øjne smiley


    Hvad slags foder får hunden?

    http://pedigree.dk/products/adult-healthy-vitality

    hvilken slags motion får hunden?

    Hunden får 4 lange gåture hver eneste dag. gåturene består af ca. ½ time. Herudover er der en masse leg i haven smiley
    2-3 gange i ugen kommer de en tur ud til Marbæk plantagé i Sjelborg (Esbjerg) som er et kææmpe plantagé der består af både lang lang lang strand, og utroooooolig kææmpe stor skov! smiley Her bruger vi ca. 2 timer ude. der er også et 'bjerg', der både er meget stejlt og knap så stjelt, denne løber de op og ned af, og får brugt en masse kondition, og muskler smiley

    Vi går meget op i motion, da det er vigtigt for hunden, og hunden elsker det! De er meget afslappede i hjemmet, og er super medgørlige smiley

    Hundene lever sundt. De får ikke 'menneskemad'. Det sker at de får ris i deres foder, samt kylling. Men det er ikke særlig tit smiley

    Mit samvær med hundene er meget vigtig. Jeg føler selv jeg har et rigtig tæt forhold til min hund smiley

    Derudover er de godt opdraget, og hverken tigger, eller gør andet som hunden ikke burde gøre smiley

    _______________________________________________________


    Hvilken hund har du?

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37485&ipc=124800

    Blanding af Labrador Retriever og hønsehund.

    Hvorfor har du netop valgt den race??

    Vores gamle hund blev kørt ned, 23 dec 07, så vi skulle have os en ny ven til vores anden hund ^ (den ovenstående) Her fandt vi ham.

    Hvad slags foder får hunden?

    http://pedigree.dk/products/adult-healthy-vitality

    hvilken slags motion får hunden?

    Hunden får 4 lange gåture hver eneste dag. gåturene består af ca. ½ time. Herudover er der en masse leg i haven smiley
    2-3 gange i ugen kommer de en tur ud til Marbæk plantagé i Sjelborg (Esbjerg) som er et kææmpe plantagé der består af både lang lang lang strand, og utroooooolig kææmpe stor skov! smiley Her bruger vi ca. 2 timer ude. der er også et 'bjerg', der både er meget stejlt og knap så stjelt, denne løber de op og ned af, og får brugt en masse kondition, og muskler smiley

    Vi går meget op i motion, da det er vigtigt for hunden, og hunden elsker det! De er meget afslappede i hjemmet, og er super medgørlige smiley

    Hundene lever sundt. De får ikke 'menneskemad'. Det sker at de får ris i deres foder, samt kylling. Men det er ikke særlig tit smiley

    Mit samvær med hundene er meget vigtig. Jeg føler selv jeg har et rigtig tæt forhold til min hund smiley

    Derudover er de godt opdraget, og hverken tigger, eller gør andet som hunden ikke burde gøre smiley


  • #13   13. mar 2011 en anden ting hvordan er jeres hunde overfor mennesker og andre hunde+katte?

  • #14   13. mar 2011 Hvilken hund har du?
    2 stk Lhasa Apso

    hvorfor har du netop valgt den race??
    Det er en allergivenlig hund og da jeg har allergi overfor hunde og katte var en allergivenlig hund et naturligt valg (kan ikke leve uden hunde). Men grunden til netop en Lhasa Apso er fordi jeg er vild med dens udseende, temperrament og natur.

    Hvad slags foder får hunden?
    De får det billige hvalpefoder fra Brugsen normalt, men blander det med Hills hvalpefoder i øjeblikket. Dog kan de bedst lide det billige foder. Grunden til de får hvalpefoder er at min han er hvalp på 10mdr og min tæve på 4år er gravid.

    hvilken slags motion får hunden?
    Vi går 6 ture om dagen, 3 korte og 3 meget lange.
    De leger med min mors og mormors hunde (Lhasa Apso'er), kommer med ud og cykle når vejret er til det og løber på marken.


  • #15   13. mar 2011 Min pige Sascha kan ikke lide andre tæver når hun er i løb ellers kan hun med alt og alle..
    Min dreng Kato er meget vaks på fødderne overfor andre hunde end dem han kender (er kommet efter Sascha har været i løb) ellers elsker han mennesker og katte og bliver i dagligtale kaldt dampbarnet.


  • #16   13. mar 2011 vores hund SKAL bare snakke med dem... og er stadig lidt vild... men den er også kun 17 uger gammel... det skal nok komme når den blive ældre, så gør den det lidt mere stille og roligt... men den er satme ikke bange da... er hoppet op på en Amstaff og en kæmpe labrador... smiley

  • #17   13. mar 2011 Mikkel, dejligt at høre smiley Keder til flere der afliver hunden istedet for at lade den behandle, desværre ):


    Men min Nate har sit eget levende sovedyr, katten smiley
    Der er nok de bedste venner,og sågår katten ogsåmed påtur, også helt ned til stranden:)
    Og med andre mennesker er han lidt for begejstret nogen gange, han sætter sig ned og piver bare en cyklist ''ignorerer ham.. Men han har kun et godt sind og fantastisk temperement smiley


  • Rikke T
    Rikke T Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 11
    #18   13. mar 2011 hund - 3 stk dogo canarioér

    hvorfor - lækker farmiliehund

    foder - Møllerens har prøver div dyre mærker men så fæller den ene helt vildt, så nu bliver vi ved dette foder

    motion -
    hund 1, så lidt som muligt da hun er gammel og doven.

    hund 2, lidt gåtuer og en masse leg i haven med os, ungerne og den hund 3.

    hund 3, lidt gåtuer, en masse løben på folden med hestene og en masse leg i haven med os, ungerne og hund 2


  • #19   13. mar 2011 Hvilken hund har du?
    - amstaff-lignende bastard.

    hvorfor har du netop valgt den race??
    - I sin tid var det fordi min eks syntes de var HERRESEJE.. Senere satte jeg mig så grundigt ind i racen, og det er en type hund der tiltaler mig meget, både grundet dens væremåde, humør og udseende.

    Hvad slags foder får hunden?
    - Vetcur Gourmix, og råt. I en periode fodrede jeg udelukkene med barf, men nu er det lidt efter humør.

    hvilken slags motion får hunden?
    - Øh, bløf.. I øjeblikket holder jeg en lang pause fra træningen, men skal snart starte til klikkertræning regner jeg med.. Det er lidt for længe vi har gået uden træning.
    Så går vi mange lange ture, er tit på gåture med veninderne og deres hunde, eller går en lang tur ude hos mine forældre.
    Med jævne mellemrum er vi til hundeleg hos veninden, hvor der er 3-8 hunde der kører den af en hel dag..

    Jeg gad godt gå til WP, men tror den plan bliver udskudt lidt.


  • #20   13. mar 2011 Rikke S:
    de forbehold har vi taget os... smiley anskaffer man sig en hund skal man også kunne passe den...


  • #21   13. mar 2011 nu der er nogen i gang med at linke til hundegalleri kan jeg da lige gøre det samme... smiley

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=80773


  • #22   13. mar 2011 Jeg har en blanding af en karelsk bjørnehund og en sankt bernhard..
    eftersom hun er en blanding er der ikke nogen speciel grund til at jeg valgte hende, men både min mor og jeg faldt pladask for hende!

    Foder: Orijen regional Red.

    Nala er en doven putte bamse... vi sørger dog for at hun kommer ud hver evig eneste dag, så hun kan opleve noget.. vi stimulere hende mentalt ved at lægge hendes mad på plænen, gemme guffere, problem løsning, osv.

    vi leger hele dagen i gennem.

    samt tager vi i parken/fælleden/skoven hver gang muligheden er der.

    Men som sagt er Nala en sofa putte hund, og siger ingenting til en stille dag i sengen. så hun har ikke de store krav, det er mere mig der ikke syntes at det er fair hun bare skal lægge herhjemme.


  • #23   13. mar 2011 Mikkel P - Åhr hvor er han bare fin.. smiley

    Gad vide om jeg også skulle smide links ind til mine vapser..


  • #24   13. mar 2011 Det skal lige siges, at hun har en personlighed ud over det sædvanlige.
    og hun udsendsmæssigt mest ligner sin mor - dog er hun en rigtig putte gris, og skal nok sørge for at fange opmærksomheden.

    Overfor andre mennesker og hunde er hun meget i mødekommende og VIL over og hilse på alle sammen..

    Katte, dem kunne hun sagtens bruge som mellem måltid smiley


  • #25   13. mar 2011 han er nemlig rigtig sød Carina... smiley han har det der nuttet baby ansigt... smiley

    vi har en masse bedre billeder, men de er for gode til at de kan ligge på siden...


  • #27   13. mar 2011 Mikkel P - Hehe, har også nogle super gode af min dreng, men dem beholder jeg selv.. Dog er min pige ikke særlig fotogen.. hehe..

  • #28   13. mar 2011 det er også nogle søde hunde du har dig da... smiley

  • #29   13. mar 2011 Takker.. smiley
    De er mine små bebser.. Og skal højest sandsynligt være menneske momse om et par måneder.. Hihi.. smiley


  • #30   13. mar 2011 Jeg vil også linke til HG! smiley

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=54077


  • #31   13. mar 2011 Hvilken hund har du?
    Jeg har Staffordshire bull terrier, en hanhund på knapt 6 og en blandings tæve på 3.

    hvorfor har du netop valgt den race??
    Jeg har valgt mine hunde ud fra ønsker og krav til hunden, hvad jeg mener jeg kan tilbyde e hund. Det skulle være en mellem str hund, uden pelspleje, medium aktiv, kunne de fleste former for hunde aktivitet, ikke være reserveret eller meget vagtsom, og så lagde vi meget vægt på at det skal være en hund der kan fungere som familie hund.
    Jeg brugte 3 år på at vælge hund. Hanhunden har vi overtaget som "ganbrugshund" og han fungerede perfekt med hende vi havde i forvejen.

    Hvad slags foder får hunden?
    Vi fodrer med Agil.

    hvilken slags motion får hunden?
    Mine hunde får gåture og hjerneaktivitet hver dag. Ca 1½-2 timers tur og 20-30 min for hovedet. Prøver at løbe en gang om ugen. Dog kun med hanhunden da tæven hgar HD
    Jeg træner konkurrence lydighed med min han hund, træner på hold 1-2 gange om ugen, og så er det forskelligt hvornår og hvor meget her hjemme. Agility for sjov en gang om ugen, træner spor på hygge basis, og så kommer de i svømmehallen når det passer.

    Min tæve kan ikke med andre. Kun dem hun kender, da hun er blevet bidt flere gange. Min hanhund kan med de fleste. Han gidder ikke specielt andre, men accepterer at de er der. Han leger dog kun med meget få, da han har et problem med sin stress som godt kan kamme over i leg.


  • #32   13. mar 2011 Bassehundens moar ! - Åhr hvor er hun smuk.. smiley

  • #33   13. mar 2011 Carina,
    taark smiley Hun er også min øjesten.. har en del billeder derinde også, i et andet album..

    Er så heldig at have "privatfotograf".. Det er luksus smiley


  • #34   13. mar 2011 Bassehunden - ej hvor snyd, gad godt få taget nogle super gode billeder af mine vapser.. For mig og billedtagning er ikke altid lige gode venner.. hehe..

  • #35   13. mar 2011 Mine krudtugler:
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63383
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37773

    Jaah basse, smuk som altid smiley Og sikke en masse lækre vapser.


  • #36   13. mar 2011 nu har vi en schæfer før har eg altid haft rottweiler begge racer er dejlige brugs hunde som er aktive og nyder at arbejde for deres ejer

    for tør foder

    vi er en aktiv familie så derfor kræver vi også en hund der kan lide at komme ud i det fri det meste af dagen


  • #37   13. mar 2011 Hvilken hund har du?
    Jeg har en Chihuahua

    hvorfor har du netop valgt den race?
    Den er lille, og vælter ikke ting her i hjemmet. Og så er det bare den sødeste race

    Hvad slags foder får hunden?
    Hun får - Specific fra Dyrehospitalet i Kolding.

    hvilken slags motion får hunden?
    Hun bliver gået med Morgen og Aften. Ellers render hun bare lige ud i have og gør hvad hun skal gøre..

    hvordan er jeres hunde overfor mennesker og andre hunde+katte?
    Kila ELSKER mennesker, og alt det der vil klappe hende og nusse med hende elsker hun.
    Når hun er i løb, så kan hun lide ALLE hunde.. Ellers er hunde meget farlige for hende, med mindre de er ca samme størrelse som hende.
    Hendes forhold til katte er meget afslappet, hun skal bare lige snuse til dem, og så er de ikke sjove mere..

    http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=69721


  • #38   13. mar 2011 Hvilken hund har du?
    1 amstaff
    2 chihuahuas

    hvorfor har du netop valgt den race??
    Amstaff'en blev valgt på grundlag af intelligens, styrke, temperament, brugsevne, pelspleje, tryghed (for mig) og udseende..
    Chihuahua'erne blev valgt fordi jeg ønskede mig en stor hund i en lille hunds krop.. Og efter at have mødt chihuahuas fandt jeg ud af sådan en lille en ville passe godt ind i min hverdag..

    Hvad slags foder får hunden?
    Amstaff'en får olivers maxx energy.. Han har nemlig svært ved at holde vægten.. + han får glucosamin da han har osteochondrose i den ene baghas..
    De små får acana adult small breed + taste of the wild High Prairie (acana er deres grundfoder, det andet bliver byttet ud i ny og næ for de ikke mister interessen for maden hvilket de sommetider gør)

    hvilken slags motion får hunden?
    Min amstaff får max 1 times motion om dagen.. Ville gerne give ham mere, men pga hans dårlige baghas skal jeg passe på ham og må ikke belaste ham for meget.. Han er dog stadig en rolig og velafbalanceret hund, han får masser af mental stimulans ved siden af nemlig..
    De små er her i kulden ikke ret meget ude.. 3-4 ture på 5 minutter om dagen.. De fryser simpelthen og den mindste bliver hurtigt syg af kulden..
    Om sommeren er vi ude meget længere..


  • #39   13. mar 2011 Hvilken hund har du?
    Fransk Bulldog på lidt over 3 år

    Hvorfor har du netop valgt den race??
    Synes det er en utrolig dejlig hund og efter jeg har læst om den fand jeg ud af den passede til mig.

    Hvad slags foder får hunden?
    Kan ikke huske mærket det er ret godt og han elsker det, det bliver til tider blandet med andet godt.

    Hvilken slags motion får hunden?
    Går mindre ture med ham da han ikke er en hund som skal gå flere 7-8 km hver gåtur, men eller tager ham med på standen el i skoven, det elsker han.


  • #40   13. mar 2011 mine hunde elsker alle levende væsner smiley
    både mennesker og dyr smiley


  • Tony P
    Tony P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #41   13. mar 2011 Dogo argentino møffe 4år

    fik ham da det var drømmen hunden siden barnsben ...

    foder royal kanin large breed

    smiley


  • . .
    . . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #42   13. mar 2011 Rottweiler
    Valgt fordi han passer til mig
    Han får råt kød og ben
    Motion: gåture, waterwalk og massere af mental aktivering.


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #43   14. mar 2011 MOPS smiley

  • #44   14. mar 2011 Dejligt med så mange som svarer på spørgsmålene! smiley

    Vores hanhund kan ikke lide katte.. Han kan med alle slags hunde og alle mennesker elsker han og han kan ikke få nok af at blive kælet med.. Han er faktisk rigtig vild med små børn så ligger han sammen og putter med dem og gerne dagen lang hvis det stod til ham..

    Vores hunhund er lidt bange for katte lige indtil hun har set dem an og så længe de ikke gør hende noget så er der ingenting.. Hun elsker alle slags hunde og mennesker både store og små.. Selvom hun er blevet overfaldet af 2 hunde en Jack russel terrier og en fransk bulldog da hun var mindre.. Hun kan nogle gange blive fornærgående da hun vil ha at folk skal snakke med hende både dem hun kender og dem hun aldrig har set før og så vil hun rigtig gerne sidde hos folk så man kan nusse
    hende..




  • #45   14. mar 2011 Et spørgsmål mere

    Må din hund sove i din seng?


  • . .
    . . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #46   14. mar 2011 Ja selvfølgelig....

  • #47   14. mar 2011 Min hund må hellere end gerne sove i vores seng.. Og hun gør det gladeligt smiley .. Endda under dynen smiley ..

  • #52   14. mar 2011 JA!! kan da slet ikke leve uden min hund i sengen, hæhæ ;-).
    vi har en hovedpude hver, og den bruger hun flittigt :-).
    er der drenge på besøg så kan jeg lige love jer for hun bliver mobset, også lægger hun sig ellers i midten ;-).



  • . .
    . . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #53   15. mar 2011 Dane. Så du er en af dem der har brudt loven og overtaget en ulovlig hund....flot, men andet forventer man jo næsten ikke at finde her på Baboom efterhånden...
    Desuden er hun ved at være kønsmoden og eget kønsaggresionen er ved at være aktuel, det burde du vide og tage dine forholdsregler efter så du ikke oven i købet bliver ham med den ulovlige hund der har overfaldet en anden.


  • #54   15. mar 2011 . .
    hold nu kæft med ulovlige hunde og så få en sans for realiteterne... bland hundeloven udenom, den har INTET med denne tråd at gøre... smut ud igen...


    og ja, vores hund for også lov til at sove i sengen... men kun mens den er hvalp... når den bliver ældre så kommer den i kurven...


  • #55   15. mar 2011 . . : Ud med dig!

  • #56   15. mar 2011 Gemte lige at fortælle at vores egne 2 hunde sover også i vores seng.. Hver evig eneste nat! Og det sjoveste er faktisk at de ikke vil op om morgenen hvis de ku få lov så blev de i sengen til 11 12 stykker.. Angel smutter ind under dynen når jeg tænder for lyset kl 06.30 smiley hehe.. Hun kigger på mig som hvordan kan du gøre dt mod mig mor?! H

  • #57   16. mar 2011 Dane m: haha ja .. Skide goe billeder af din hund smiley hun er virkelig smuk!! Hun ligner en som nyder at være en del af dit liv det kan man se på billederne... De hunde er jo ligesom ens børn ! smiley

  • #58   16. mar 2011 Selvfølgelig må mine hunde sove i min seng..
    Sascha sover oppe i sengen i fodenden og Kato ligger i mine arme under dynen og sover en gang i mellem, for det meste ligger han lige i døren ind til soveværelset.. Han passer jo på "mor" og hans dame..


  • #59   16. mar 2011 Hvilken hund har du?
    En Engelsk Bull Terrier

    hvorfor har du netop valgt den race?
    Fordi den har alle de kvaliteter jeg værdsætter i en hund. Racen tænker selvstændigt, er livsglad, overstrømmende glad overfor mennesker - og hunde (nogle hanner undtaget), den har ''humor'', rolig indendørs og fyldt med krudt ude - og så er den er guddommeligt smuk i mine øjne.
    Jeg er vokset op med et utal af racer, og har aldrig mødt en race der minder om bulleren - og jeg kan ikke se mig selv leve uden i fremtiden.

    Hvad slags foder får hunden?
    Hun får dyrt kvalitetsfoder fra WolfsBlut - somme tider Olivers

    hvilken slags motion får hunden?
    Hun får mindst 3 gåture om dagen, og derudover tager vi flere gange ugentligt i mosen/skoven og på stranden, hvor hun brænder krudt af. Jeg overvejer at begynde hundesvømning med hende også - og min næste buller (mini) vil blive brugt til udstillinger oveni.

    Overfor mennesker:
    Hun er skøn overfor mennesker. Altid glad, men samtidig rolig og behersket.

    Overfor katte:
    Jeg tror ærligt talt ikke hun har mødt nogle katte rigtigt. Vi har en ilder herhjemme, og den elsker hun over alt på jorden, og bruger masser af tid på, at rende med den rundt og vaske den med tungen.

    Overfor hunde:
    Hun ELSKER andre hunde. Det er det bedste i verden i hendes øjne - jeg har aldrig oplevet hende andet end overstrømmende glad, når det kommer til andre hunde.

    Her er mit hjertebarn: http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=67489


  • . .
    . . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #60   17. mar 2011 Mikkel P. Fis da selv ud eller bland dig uden om, så vidt jeg ved har jeg ikke henvendt mig til dig.

    Dane. Flot sprogbrug, men det er jo altid nemmere at kalde folk idioter når man ikke kan finde et andet comeback.
    Men jo jeg ved da hvornår du overtog hende, hun er 13 måneder gammel og du fik hende for 5 måneder siden. Ergo har du overtaget hende efter 4 juni 2010....
    Du skriver selv at du ikke ved hvorfor hun pludselig er arrig overfor tæver, og det er da bekymrende at du ikke kan regne ud at det er fordi hun nu er blevet kønsmoden og kønsaggresiv og at man derfor skal være ekstra påpasselig og ikke først stå når der er sket noget og sige...jamen det har hun aldrig gjort før......men selvfølgelig vidste du det jo efter min kommentar omkring det.
    Fej for eget gulv siger du....øh hvad er det jeg skal feje, jeg har ikke overtaget en ulovlig hund så ved ikke hvor du lige vil hen med det.


  • . .
    . . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #61   17. mar 2011 Dane. Iøvrigt flot at du heller ikke bruger mundkurv på hende, så du er jo netop en af idioterne der skider på loven og gør det surt for de ansvarlige MH ejere og med ejere som dig får man da ikke forbuddet ophævet nærmere strammet, så du viser da så sandelig at du ikke burde have sådan en hund, må da håbe du render ind i politiet der så kan give dig en kæmpe bøde eller tager din hund for det er du jo åbenlyst ligeglad med siden du tager risikoen.

  • #62   17. mar 2011 Hvordan ved du at han modtog hende for 5 måneder siden?

  • . .
    . . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #63   17. mar 2011 Han modtog hende da hun var fem måneder, kan se jeg skrev forkert ovenover, men det var det jeg mente.
    Det er heller ikke for at være led, har selv ejet en dejlig amstaff pige, men det gør mig ondt at folk skider på loven for det går ud over hunden og man tisser de ansvarlige ejere på af ryggen, og det ville jeg især som MH blive ked af at se på.


  • #64   17. mar 2011 Jamen du skriver han skider på loven.. Hvordan ved du om han gør det? Selvom du ikke kan se på billederne at hunde ikke bære mundkurv så ku det være før loven trådte i kraft .. Jeg har da bestemt heller ikke billeder af vores hund med mundkurv på!

    Du er selv i risikogruppen for at netop din hund bliver ulovlig nu når de tager det op.. Så er du også en MH ejer..


  • . .
    . . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #65   17. mar 2011 Trine. Hvad har det af relevans for det jeg siger, sorry men det forstår jeg ik. Har aldrig sagt at jeg ikke har en hund der er i risikogruppen, men fordi jeg har det skulle jeg så har mere medfølelse med dem der ikke overholder loven?
    Han har kun haft den hund mens forbuddet har været der ergo kan de billeder ikke være fra før forbuddet, vel?


  • #66   17. mar 2011 Og det ville jeg især som MH ejer Blive ked af at se på.. Du skriver ville i datid som om at hvis du var MH ejer.. Så ku du ta og skrive dansk.. Det vil jeg som MH ejer..

  • #67   17. mar 2011 hvis jeg kom gående med min hund, så vil jeg gå langt udenom en hund med mundkurv på... har den ikke mundkurv på, så ville jeg gladeligt gå hen med min bette Fox Terrier og lade dem leje sammen...
    min fox terrier har da længe skræmt livet af en stor hund der lignede en muskelhund...


    . .
    grunden til jeg siger du skal smutte er at du faktisk prøver at starte en diskution omkring hundeloven i en tråd som du IKKE har startet... du bruger Trine's tråd til at starte en diskution om hundeloven og de forskellige hunde...
    så hold dig til emnet... ! det er ikke så svært hvis man bare har 2 brikker at rykke rundt med...


  • . .
    . . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #68   8. apr 2011 Trine. Hvor modent.
    For at skære det ud i pap, så skrev jeg Mh ejer, men mente listehundeejer. Det er grunden til at jeg skriver i datid da jeg ikke længere ejer en listehund, fatter du det nu???
    Mikkel. Seriøst bland dig dog uden om, sådan er en debat, den kører af sporet engang imellem, det styrer man ikke selv når man ligger ligger noget ud på et forum, så hvis du ikke bryder dig om det jamen så er du jo velkommen til at fise et andet sted hen.
    Man skal jo åbenbart komme ned på jeres niveau for at i kan reagere på det herinde, når man ikke kan argumentere skal man kalde folk idioter og fatsvage eller bede dem fise af.
    Kan i ikke klare jer på andre måder?


  • #69   8. apr 2011 . . : du er den eneste i den her tråd som opføre sig upassende og er negativt uden nogen grund.. Skriv pænt til folk hvis du skal skrive i den her tråd eller fis ud af tråden!! Du virker jo til selv at være et meget modent menneske så det burde du vel kunne finde ud af..

  • #70   10. aug 2011 Jeg har en Dansk/Svensk Gårdhund. Tæve på 2 år.
    Vi går omkring 4 km om dagen, og 2-3 gange om ugen går vi 7 km. Hun er ude i min forældres have sammen deres hund hver anden dag.
    Jeg giver hende Rudog.
    Jeg valge denne race da jeg kende til den, mine forældre har en så viste hvad gik ind til. Og bor også i mindre lejlighed.


  • #71   11. aug 2011 Opdate: vi har nu fået 2 udekatte i vores hjem og det fungere rigtig godt med begge hunde .. Selvom vi var lidt usikre på hvad chico ville sige til det men der gik lige en uges tid og så var de alle 4 bedste venner og lige nu ligger de alle 4 i sengen Og snork sover..
    Kattene er nu blevet mere indekatte end udekatte smiley Hehe..


Kommentér på:
Hvilken hund har du?

Annonce