{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Nærdødspolevelser/ efter døden SERIØST {{forumTopicSubject}}


Hej BB

Jeg har længe tænkt over livet efter døden.

Hvad er jeres mening med det?

Jeg har læst at nogle få mennesker kommer ud for (nærdødsoplevelser) at der er frygt, skrig, angst osv.
Dette synes jeg lyder rigtig ubehageligt og frygter det meget.

Men jeg tænker også samtidig hvis man er hjerne skadet, hvordan kan man så overhovedet tænke over tingene, som at man er død eller hvad?..

Og hvis nu man er blind for man så synes igen når man dør eller hvad sker der?

Nogle som har nogle bud på mine spørgsmål eller ved hvor jeg kan få svar på dem smiley


På forhånd tak og i er velkomne til at diskuterre i mit emne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nærdødspolevelser/ efter døden SERIØST
  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 29
    #1   18. dec 2009 fuck du keder dig

  • #3   18. dec 2009 Det lyder som noget du har prøvet Pernille, kan du forklare lidt mere om hvordan du ved alt det med sikkerhed?

  • #4   18. dec 2009 Pernille har du oplevet noget af det før eller er det bare pis du fyrer af? smiley

    og hvordan forstår man som et ondt menneske? som smadrer ting eller bare en som skader andre mennesker?


  • #6   18. dec 2009 hmm pernille kan du uddybe det lidt mere med hensyn til det?


    Jeg har været i slåskamp en gang, jeg har lavet hærvær smadret postkasser smadret et vindue.

    Er det sådan nogle ting man ryger i "helvede" for? smiley


  • #7   18. dec 2009 Pernille M
    Lidt mindre hash for fremtiden tak... Det der er sku for syret!
    Hvorfor er det kun mennesker der kommer i himlen og helved? En løve må da være første valg til HELL... Men ak nej den indgå ik i biblens overvejelser, og hvorfor mon?


  • *Maiken *
    *Maiken * Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27
    #9   18. dec 2009 jeg tror ikke man kommer i helvede, kun hvis man er glad for de dumme ting man har lavet, begået mord, osv... hvis man føler skyld , ja så bliver man da vel tilgivet på et tidspunkt?

  • #10   18. dec 2009 Det er godt du er overbevist om det, men så længe du ikke har nogle beviser for din påstand, burde du være forsigtig med at udtale dig om ting, du ikke har belæg for.

    Hvad hvis man stjæler noget mad for ikke slev at dø af sult, er man så ond?


  • #12   18. dec 2009 Pernille M
    Du er sej, og så glemte du lige i din betragtning at mennesket er et pattedyr, så der røg illusion desværre... FJOLS!


  • #15   18. dec 2009 Men så skal den person jo i helvede, for at have brudt sig mod religionens lov. Der er ingen undtagelser, eller? For så ville det jo være temmelig dobbeltmoralsk. "Du må ikke gøre det der... Men nogen gange må du godt.."

  • #16   18. dec 2009 Pernille M
    Du har tilfældigvis ik været i KBH og demonstrere med Greenpeace?
    For din argumentation ligner til forveksling damens i videoen!

    http://www.youtube.com/watch?v=kuovqFwUtDc


  • #17   18. dec 2009 Mennesker er lige så meget dyr som alle andre, vi er bare mere udviklede mht. sprog og værktøj, så jo vi er dyr, men nogle mennesker får bare for høje tanker om sig selv, og bliver hjernevasket af en religion, og tror mennesket er en eller anden superrace.

  • #18   18. dec 2009 hvad hvis man har det dårligt efter man har gjort nogle ting ?
    ryger man så stadig i helvede?

    Jeg er ikke et ondt mennesker, men jeg har lavet nogle små ting .. hvilken retning ryger jeg så i hvis nogle har nogle bud?


  • #19   18. dec 2009 Er enig med Pernille M
    Synes lige i må tage jer sammen og sige undskyld til alle som i har gjort ondt.
    Hvorfor bruge tid på at tænke på noget efter livet? Nyder nuet, så vil jeg egentlig skide på resten smiley


  • #21   18. dec 2009 Pernille M
    va så vis man ikke har en tro
    va sker da så med en hmmmmm


  • #22   18. dec 2009 Pernille m >> "Mennesker er homosapiens ikke dyr..."

    Var ikke lige hvad min underviser sagde i evolutionstimerne på uni...


  • #23   18. dec 2009 haha pernille det lyder da godt nok som om du er blevet hjernevasket godt og grundig ! kan du bevise at jesus, muhammed osv har været på jorden siden du skriver det sådan ? det er jo bare en stor omgang propaganda ! død = SLUT !

  • #24   18. dec 2009
    Bjorkvinguy H
    Direkte i slikbutikken med alt betalt, hyg dig nu bare mens du er her istedet for det der pis.


  • #25   18. dec 2009 Haha Pernille, jamen lev du bare videre i din bobbel, så vil jeg være et dyr imens.

  • #27   18. dec 2009 Pernille M
    Mennesket er et pattedyr... Om du kalder os det ene fine ord eller bare pattedyr, så ændre det ik ved fakta. Men hvorfor skulle du os vide det, når du stoler blindt på din bog, som skrevet for 1940-1970 år siden. Den er skrevet på vandre historier, og først nedfældet mange år efter episoderne!


  • #28   18. dec 2009 NU MÅ I SNART HOLDE HAHA

  • #31   18. dec 2009 "Der er ikke noget der hedder tvang i religionen..."

    Nå nej... Det er klart. Tvangsægteskaber med æresdrab til følge findes slet ikke! At blive tvunget til at holde sig fra kød fra et bestemt dyr findes heller ikke!

    Og ja, 4 mill. mennesker tager fejl.

    Succesfull troll is succesfull.


  • #32   18. dec 2009 Pernille M >> Sælger du det som du er på ?? gad godt at prøve det, ser ud som om det er noget der virker..

  • #33   18. dec 2009 John, bare køb en kuran og så slå hjernen fra og opslug alt der står. Krydr det lidt med en bibel, og så er du så hjernevasket som Pernille.

  • #34   18. dec 2009 Ruben E >> Ja det kan være... hmmm, det må prøves !!

  • #36   18. dec 2009 Held og lykke, jeg tror bare jeg fortsætter med at være realistisk i stedet for at spilde mit liv på at tro på eventyr.

  • #37   18. dec 2009 "Du ved da Moses, Jesus , Muhammet har levet tror du 4 mil mennesker tager fejl"

    HAHA smiley du mener at fordi der findes en masse hjernevaskede mennesker her på kloden, så tror på noget fiktivt, så er det ensbetydende med at det er rigtig ? apropo kloden, så troede alle også engang at den var flad, men de tog vidst også fejl. så fordi en masse mennesker mener noget er rigtigt, er det ikke et bevis for det er sandt..


  • #39   18. dec 2009 Pernille, regler er jo også tvang, for regler tvinger dig til at opføre dig på en bestemt måde.

    Men ok, så blander jeg kultur ude, og vil gerne have du kan forklare mig hvordan "allah" eller var det ham der med bomben i hatten, der giftede sig med en 9 årig? Det må da være tvang, eller hvad?


  • #40   18. dec 2009 Ruben E
    Siger du direkte at TORNEROSE aldrig har levet og den historie ik er realistisk? Der røg mit liv lige ;D


  • #42   18. dec 2009 Mr. Google, jeg er ked af at være den der fortæller dig det, men det er rigtigt. Det har aldrig eksisteret. Det samme med Julemanden og Cirkeline.

  • #44   18. dec 2009 Ruben
    Nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej smiley
    Hva så med påskeharen? Eller nisser? Eller Pernille M? ;D
    Er de os alle bare et eventyr?


  • #46   18. dec 2009 Det er en meget mærkelig sammenligning. Men ok, vi kan da godt bruge den. Ja det er forbudt at køre overfor rødt, og det tvinger mig til at holde for rødt. Det er tvang medmindre jeg vil bryde loven.

  • #47   18. dec 2009 "Du ved da Moses, Jesus , Muhammet har levet tror du 4 mil mennesker tager fejl"

    det er da ligenøjagtig det du siger ! du skriver "du ved da" og "tror du 4 mil tager fejl". så påstår du da også at det er sandt fordi de 4 mil ikke tager fejl... OMMER


  • #48   18. dec 2009 Mr. Google, det er alt sammen løgn, en historie der er opfundet til små børn. Det findes slet ikke i virkeligheden, men der er desværre bare nogle voksne der holder fast i den overbevisning, af mangel intelligens og viljestyrke til at sige fra overfor disse eventyr og børnehistorier.

    Jeg er glad for du har set lyset.


  • #49   18. dec 2009 Pernille M
    Du er da for dum at høre på, indse nu der ikke findes nogen gud..
    Tror heller ikke på der findes et liv efter døden, det er bare slut der, og sådan er det. Når du dør ænder du jo nok ikke som en sædcelle i en mandskønsdele?
    Du er for dum at høre på. Religion er vejen til alt ondt, det skaber krige, og splid i verden, folk kan ikke enes over nogen små ting bare fordi, at nogen tror det er iorden at bombe andre civilisationer, fordi at de mener at det er iorden når det står i koranen, og kirken mener det er rigtigt at en eller anden hjerneskadet / løstløgninger for 2000 år siden skrev at, han kunne skille havene, med en stok. Yeah right ?
    Jesus kunne helbrede de syge ? måske, men han kendte måske til medicin, og så er der det med genopstanden.
    Det holder ikke, jeg tror på at han enden ikke fandtes eller også var der nogen inde og tage hans lig.
    Der er ingen gud og der har aldrig været en gud...


  • #51   18. dec 2009 profeter er sindsforvirret mennesker der siger de har set gud, men sikkert bare har haft et slag tilfælde, eller manglet mad, vand. eller lign. Haft en sygdom...

  • #54   18. dec 2009 Hvor stor er en gud, når den ikke engang vil vise sig for sit folk? Det er sgu da taberagtigt.

    Pernille, du har ret i alle har ret til sin religion, men du kan ikke nægte at religion har startet krige. Så er du da godt nok totalt blank og lever en drømmeverden med skyggeklapper for øjnene.


  • #55   18. dec 2009 Man falder bare i søvn når man dør smiley

    OG HUSK AT RESPEKTERE HINANDENS HOLDNINGER!


  • #58   18. dec 2009 Jeg respektere at folk har brug for at tro på noget, måske de har nogen sværer tider og har brug for støtte om håb om bedre tider længere fremme.
    jeg er Atiest, og jeg tror på videnskaben.
    Pernille
    Nu må jeg grine, du siger at hvorfor skulle det starte krig og vold?
    Fordi at krigen flyver om ørene om os, grunden til at de danske soldater er i krig er fordi, at nogen synes det er iorden at sprænge ting og mennesker i luften fordi de ikke tror på deres religion, og laver enda folkedrab, på modstandere af deres bevægelse.
    Religion er skrækkelig, og jeg håber den dør.
    Verden ville være bedre uden alle sammen..


  • #61   18. dec 2009 pernille m - du er så langt ude at man ikke kan snakke fornuftigt med dig om dette.. du bliver ved at at lukke lort ud, fordi du ikke kan argumentere ordenligt tilbage på det som man skriver.. du sidder og modsiger dig selv..

    OUT


  • #62   18. dec 2009 Pernille, jeg har godt læst den der med at man kan ikke se kærlighed, og at det så ikke skal findes, men det er jordens værste argument. Kærlighed kan måles i hjernen, som elektriske impulser, og det må man da sige er meget ægte og virkeligt.

    Og mht. til om der findes krige der er startet af religion, så er Google din aller bedste ven.

    the Crusades.

    The French Wars of Religion - those were really fun. Not.

    The Thirty Years War.

    The Reconquista.

    The Troubles (N.Ireland).


  • #63   18. dec 2009 Pernille M

    Religion er lige til og lukke op og skide i !!!
    Alle tror i bud og grund på det samme, men grundet andre navne kommer der andre regler.
    Religion er skabt af svage mennesker som har/havde behov for og tro på der fandtes noget "bedre". Der er på ingen måde lavet nogen fund som beviser at alt det som iht. biblen skulle være fundet sted. Det er en gammel særling som har skrevet en vidunderlig historie, som senere er blevet hevet op på et plan som er "gude agtigt" :S - lige så længe der har været mennesker har der været løgnhalse, og bare fordi det står på papir behøver det ikke være rigtigt !!!
    Religiøse mennesker skulle lægge det hele på hylden da de kun spilder deres tid/giver sig selv et "åndeligt" boost af og tro på at det rent faktisk gavner dem.
    Og helt ærligt, hvad er formålet ved og "besøge det ukendte" når man har levet røv lang tid på jorden??? - personligt har jeg ikke behov for og leve et ekstra liv, syntes jeg har nok i det jeg har nu.

    Og JA, har været på vippen til og dø (faktisk et par gange), og nogen kalder det gud/de øvre magter der er på spil, og jeg selv kalder det ikke rigtig noget, for sker det, så sker det, og det kan gud ikke lave om på.


  • #64   18. dec 2009 Boppelop, det er som at snakke til en hund, hun vil ikke forstå det. Det vil slet ikke fise ind.

    Jeg er dog fuldstændig enig med dig.


  • #66   18. dec 2009 Nej ved det godt smiley
    Har et par Jehova'er i familien, og tog også diskutionen op med den ene (min onkel), og han påstod hårdnakket at det var GUD som havde skabt menneskerne, og at der helt seriøst fandtes en slags "Big Brother", som hørte hvad vi sagde, MEN at han ikke kunne give os ting vi ønsker ..
    KUN hjælp med vores tanker/hjerne, og finde de rigtige svar .. Okay, og siden han nu var så mægtig, så kan han ikke engang hitte ud af ugens lotto tal ??? LOOOOOL - han/whatever, kan ikke engang give os dem "ubevidst" i vores drømme ..
    Helt ærligt, wonder why.

    Sandheden omkring det vi kalde religion stammer (min bedste overbevisning), fordi at når vi dør. Så udløser hjernen nogle naturlige kemikalier/stoffer (eller hvad det nu kaldes), som kan give halo'er og "følelsen af livet efter døden".
    Dette sker fordi de stoffer hjernen udløser er de samme som du kan udløse ved brug af Salvia Divinorum.
    ^^ Salvia er et meget kraftigt psychedelica som har en effekt på 10-15 min. , men giver et fantastisk oplevelse af "en anden verden".

    Men dette er jo helt udelukket tiltrods for medicinalske undersøgelser hvis du spørger alle de religiøse nutjobs smiley


  • #67   18. dec 2009 Ja muslimerne, men det er jo de eneste som ikke er skyld i det?
    Få nu den præste krave af? Og kom ud i den virkelige verden.
    Du er til grin, og Religion er til grin generalt.
    Ville gerne se hvad du er for en gut...
    Åhh, jeg velsigner dig, yeah right. Kristendommen sagde jorden ville gå under i 2000 skiftet, nå ja, vi er jo faktisk alle sammen døde?
    Og jorden går jo også under i 2012.
    Hallo, prøv lige at få fingeren ud, de konspirations teorier holder ikke..


  • #68   18. dec 2009 Pernille M

    Kan så også fortælle dig at i Koranen står der at alle vantro er syndige, og faktisk ikke skal leve.
    Forstår ikke den religion har så mange tilhængere da den jo åbenlyst er dybt hul i hovedet.
    Plus at den kræver så vanvittigt meget af sine "ofre" .. Tænker på de ikke må spise, MANGE ting må ikke spises, og de skal ned på knæ (for sin religion :S) dagligt :S

    Desværre er det bare håbløst og få overbevidst de mange mennesker som er religiøse, at de er blevet hjernevasket og de burde lægge det hele på hylden!


  • #69   18. dec 2009 B O P P E L O P .
    Helt enig..
    Tænk at være så naiv, det må være et af menneskest svagheder...


  • #70   18. dec 2009 Ingen af dem jeg nævnte, men nu snakkede vi også om religion og ikke islam, men jeg kan da godt forstå du føler dig truffet, når nu din religion gang på gang laver selvmål med terrorbomber og trusler.

    Men hvis du meget gerne vil have et eksempel, så kan du få et her: http://da.wikipedia.org/wiki/Iran-Irak-krigen

    Medmindre du nu vil påstå at irakere ikke er muslimer? Der er også kinesiske muslimer, og de har ført krig i årtusinder.

    kristendommen er ikke en skid bedre, ej heller er nogen anden religion.

    Jeg snakker om et bredt spektrum her, og koger det ikke ned til en bestemt religion, så enten må du snakke med på emnet, eller blande dig udenom.

    Religion har skabt flere krige end penge nogensinde har og vil gøre, derfor er det spild af sit liv at være religiøs, da man støtter al den ondskab religion står for, selvom de er meget gode til at pakke det ind i en facade af godhed. Men det er jo bare en illusion , og den er du tilsyneladende fanget i, og på det punkt, har jeg ondt af dig som menneske, ja dyr om man vil.


  • #71   18. dec 2009 Ja fuldstændig.
    Forstår ikke hvorfor man skal "tro på en anden" istedet for og tro på sig selv, sine handlinger og selv finde ud af at man er sq fin nok som man er smiley
    U cant change it anyway, so deal with it.

    Problemet er bare at de er dybt hjernevasket helt fra spæd ..


  • #74   18. dec 2009 Mine forældre har koranen, og læste lidt i den.
    Du må jo ikke hænge mig op på hvor det står og den slags, men faktum er at jeg ikke lyver (går imod mig som person. Løgnere er for klamme!), men at jeg læste at vantro nærmest ikke havde rettigheden til og leve :S

    Nu ved jeg godt at du sikkert er fanget i det miljø, og at du sikkert ville blive slået ihjel af din familie hvis du sagde du var vantro/ateist.
    ^^ set før, og det beviser igen hvor hjernevaskede religiøse er.

    Religion er kun skabt for og skabe splid, for i tror jo alle på det samme, bare med andre navne.
    Og at der så findes over 10 forskellige religioner gør det jo bare endnu mere tåbeligt :S


  • #75   18. dec 2009 Ja det vil jeg sige den er, da den opstod på baggrund af shia muslimske oprør og frygt deraf.

  • Jeannette K
    Jeannette K Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
    #78   18. dec 2009 Hold da op! Pernille du er godt nok troende! Fair nok ..

    MEN der er ikke nogen beviser gud og alle de andre hovedet har levet udover den enorm dårliige bog, også kaldet Biblen!

    Men det må da være dejligt at leve i din egen lille verden hvor der er svar på alt, og gud og de andre deroppe er ved din side og hjælpe dig ud af alt, du vil få alle de svar du søger ..
    Men hvordan kan du tro på en, som du har aldrig har mødt? set? rørt? hørt snakke? Og nej det gælder ikke at en præst siger han har snakket emd gud og han siger bla bla bla .. Hvordan kan du det??


  • #79   18. dec 2009 Nej ikke olie, men delvist for territorie, og delvist for at forhindre den islamiske revolution.

  • Morfar :
    Morfar : Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 48
    #80   18. dec 2009 Der er ikke noget liv efter døden. det er noget vrøvl, har selv været død i fire minutter, indtil jeg blev genoplivet så lad være med at påstå at der er liv efter døden

  • Morfar :
    Morfar : Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 48
    #82   18. dec 2009
    B O P P E L O P
    Sandheden omkring det vi kalde religion stammer (min bedste overbevisning), fordi at når vi dør. Så udløser hjernen nogle naturlige kemikalier/stoffer (eller hvad det nu kaldes), som kan give halo'er og "følelsen af livet efter.

    DET ER NOGET VRØVL


  • #83   18. dec 2009 okay du læser kun hvad du vil læse, og hører sikkert kun hvad du vil høre. Bare fortsæt med at være så ignorant over for omverdenen, og du skal nok en dag få øjnene op og se tingene fra et menneskeligt synspunkt. Jeg håber for dig det ikke er for sent at leve livet, den dag det sker.

    Fortsat godt liv i din bobbel smiley


  • #85   18. dec 2009 Naiv, ja tak. Tror ikke du ryger i helvede eller himlen, men kun ned i den kolde jord hvor du forsvinder og derefter glemt for evigt.
    Farvel her fra Pernille M


  • #87   18. dec 2009 Nej, det er ikke rigtigt smiley Prokaryot er du kommet, til gødning skal du blive.
    Og i vores tid, fra sædcelle er du kommet til ingenting skal du blive. Andet end du hjælper naturen med at gøde dens jord.


Kommentér på:
Nærdødspolevelser/ efter døden SERIØST

Annonce