{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fun - kloge mennesker?
  • #1   4. sep 2009 lad mig høre jeres mening om burka- forbud i DK?

  • #2   4. sep 2009 Det er helt kanont , For jeg ser sådan på det at det faktisk kan være en fordel for bankrøvere osv , For de kan da bare iklæde sig Burka så .

  • #3   4. sep 2009 synes ikke de skulle have lov til at have burka på ingen kan se hvem de er og om det overhovedet er en kvinde ?!:S

  • #4   4. sep 2009 Dog ikke den eneste grund , Man må jo ikke gå nogen steder hen med styrthjelm feks , Hvorfor må man så med Burka .

    Det skal bare forbydes , slut !


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #5   4. sep 2009 Religiøst eller Kulturelt - Det rager mig .

    Vi har noget der i Danmark hedder "Maskerings Forbud" - så kan simpelthen ikke se hvor diskussionen ligger...


  • #6   4. sep 2009 godt sagt alligevel brian smiley

    når jeg vil ud og se hvordan min kammis bil ser ud efter hans ulykke


  • #7   4. sep 2009 Brain , Lige præcis , Også mere eller mindre det jeg ville frem til .

  • #8   4. sep 2009 smiley

  • #9   4. sep 2009 Jep netop maskeringsforbud - man kan jo se "hat" af folk.. det er skod

  • #10   4. sep 2009 hva sylle?

  • #11   5. sep 2009 Man skal ikke excellere i fremmedord, man ikke er kompetent til at definere,da man så risikerer at abstrahere fra de relevante realiteter.

    Se, det var klogt!


  • #12   5. sep 2009 Jeg synes burka'er skal væk, ikke for at irritere muslimer og den slags men bare tag sagen med busføreren og ID-kortet som hun så ikke kunne identifieres med siden hun dækkede sig fuldstændig til

  • #13   5. sep 2009 GB 215 - good point

  • #14   5. sep 2009 det
    er da smart... et buskort til femten famillie medlemmer de kan bare dele det samme . . lol lol

    : )


  • #15   5. sep 2009 Hvor er den religionsfrihed henne som DK praler med?

  • #16   5. sep 2009 Burka forbud eller muskelhunde forbud. Begge eller ingen...

    Så blev hr og fru Danmark os lige ramt i forbuds snakken... av av ;D


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #17   5. sep 2009
    Mr Google <-> Søg, søg Bing !

    Dont get your point??

    Religionsfrihed har vi stadig massere af ? Du må da tro på lige præcis det vil - men nu er det sådan, at religionen ikke giver dig ret til at bryde de danske love!

    Så frem min tro, siger at jeg i følge min gud, skal ofre 20 geder, ved at sætte ild til dem - er det også ulovligt!

    Så er religion ingen undskyldning!

    Færdig bum..

    Og så skal du lige huske og holde religionsspørgsmål og muskelhunde debatten adskilt - da det overhovedet ikke tåler sammenligning! - Så det kan du sådan set godt droppe smiley


  • #18   5. sep 2009 Brain
    Nu er der forskel på at slå ihjel eller bære et symbol. Det svare til at det bliver forbudt at bære en rosenkrans med mindre man er katolik.
    Hvorfor er det staten der skal diktere folks liv, fremfor folks eget valg?


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #19   5. sep 2009 De må da for min skyld bære alle de tørklæder, rosenkranse, kors, jødehuer, eller halvmåner de vil!

    For se DET - er Religionsfrihed..

    Men at bryde loven er direkte forbudt !

    Fordi at vi andre også skal være her ! Jeg er da glad for at staten kan diktere folk som dig og mig - ellers ville det ende i det rene ragnerok...!

    Det du mener er jo næsten, at vi skal tilbage til Hiraki i Danmark eller hvad??


  • #20   5. sep 2009 Brain
    Næ men kan ik se hvordan et tørklæde/burka kan genere nogle... Det er en beklædningsdel på ligefod med caps, solbriller, halstørklæder mm.
    Det er et religiøst symbol som bæres af kvinder i den hensigt de ønsker, og det er aldrig blevet misbrugt i DK til hverken røveri eller andet.
    At dem der så bære det får nogle problemer, må være deres eget valg, da de jo kender til problematikkerne på forhånd. Det samme som kvinden der har 12 cm hæl på støvlerne, som vælger at tage dem på når de skal i byen... De kender udfaldet men vælger dem pga signaler...


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #21   5. sep 2009 Tror du at kvinderne bager det af rent og skær egen lyst? Jeg tillader mig og tvivle...

    Det genere heller ikke nogen - men det bryder loven ??
    Jeg mangler ligesom det argument fra dig, der forklare hvorfor det er OK at bryde den danske lovgivning fordi det er religiøst?

    Skal Religion være over vores grundlov??


  • #22   5. sep 2009 Brain
    Øhh skulle vi ik lige holde grundloven uden for dette. Der står ingen steder i grundloven at det er forbudt at tildække sig...
    Det er sjovt nok et forbud der er opstår fordi mange DANSKE unge i tiden løb, har haft lidt for travlt med at smide med brosten og andet kasteskyts, bestemte steder i DK...
    Hvorfor skal utilpassede unges opførsel ramme en uskyldig gruppe mennesker, som bære noget i en religiøs hensigt?


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #23   5. sep 2009 Fordi så er verden nu engang indrettet?

    Maskeringsforbud - Længere er den jo ikke - Så synes jeg du skal klage til Regeringen? eller selv stille op og gøre noget ved det?

    Hvad så med den sag om Buskort? Hvad med Pas??

    Hvordan skal vi håndtere Pas og billedelegitimation ??
    Det gider jeg da heller ikke betale for? at vi skal gøre et stort arbejde ud af ?


  • #24   5. sep 2009 Brain
    Glem det, skal ik spilde mit liv på dansk politik...

    Jamen der er fair nok hun bliver afvist, og det må vedkommende der bære en burka accepterer. Kan man ik identificere en person, må vedkommende bare afvis ved busen, i lufthavnen osv. Det er deres problem, og de kender selv til det på forhånd...


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #25   5. sep 2009 Så sandt - sådan kunne man vælge og udlægge det.

    Men man kunne frygte, at det var et spørgsmål om tid, inden det bliver misbrugt.

    Hvor vil du trække linjen mellem at bære burka og maskere sig ved en demonstration?


  • #26   5. sep 2009 Brain
    Tjaa se det fra den anden side, alt kan misbruges hvis det er hensigten. Skal det forbydes at sælge gødning fordi det kan laves om til sprængstof?
    Skal biler holde udenfor byerne fordi de reelt kunne være med en bombe?
    Skal man gå med en dragt fordi luften kan være forurenet?
    Skal man forbyde odds fordi det skaber ludomaner?
    Skal cola forbydes fordi det ødelægger tænderne?

    Hvis man agter at leve et liv i frygt, så vil jeg foreslå at man graver sig ned eller låser sig inde, dog er det sidste dumt, da der i teorien kunne falde en meteor ned i huset eller et fly.

    Det ville da være ganske fair at sige at det er forbudt at bære den ved demonstrationer, da disse skal være offentlige og folk skal kunne identificeres. Hvori ligger der noget forkert ved sådan et forslag?

    Men iøvrigt sjovt at så lille et "problem"/emne kan tage så mange overskrifter og tid. Ingen snakker om "PROBLEM 2020" eller Statsfinanserne i 2010, som slet ik hænger sammen... Det er lige meget bare der kommer et burka forbud :S


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #27   5. sep 2009 Ja.. Og jeg tror også diskussionen stopper her...

    Nu begynder du og sammenligne ting der overhovedet ikke tåler sammenligning - og ligger så fjernt fra hinanden...

    Der skal noget mere konstruktivt til - ellers skal vi slet ikke diskutere..

    Og så bør Danskere generelt blive bedere til selv at gøre noget ved det - i stedet for bare at sidde på den flade og flæbe om alverdens problemer...

    And that was my 5 cents...


  • #28   5. sep 2009 Brain
    Det var ik for at sammenligne det overhovedet, blot som bevis på, at en masse ting er farlige og kan misbruges hvis man ønsker det.

    Og ja en konstruktiv debat er bedst, men det mener jeg nu os den har været...

    Det punkt er vi helt enige i, men tvivler bare på det sker desværre...


Kommentér på:
Fun - kloge mennesker?

Annonce